Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Valion Latte maitokahvijuoma: pitääkö juoda kylmänä vai lämmittää?
Olen itse juonut sen aina kylmänä ja kaveri oli ihan ihmeissään enkö lämmitä sitä koska hänen mielestä latte pitää aina juoda kuumana.
Vierailija kirjoitti:
Luin Wikipedia-artikkelia Selkouni, ja siellä luki: Joillakin selkouni päättyy joskus unen hajoamiseen, ja henkilö huomaa olevansa tietoisena säkenöivän mustassa tyhjässä tilassa.
Mitä tarkoittaa säkenöivän musta?
Itse ajattelen sen tällaisena: gifs.com/gif/starry-sky-j2VzyP tai jos pitäisi ainoastaan selittää, niin lähimpänä ois varmaan se "näky" silmissä, kun huimaa ja meinaa taju lähteä kankaalle ja silmissä näkyy vain tähtiä :D
Vierailija kirjoitti:
Pihassani kulkee loukkaantunut lintu. On ollut täällä jo viikon ajan. Kyseessä västäräkki, joka muuten ihan kunnossa eli liikkuu, hyppii ja metsästää ruokaa maasta, mutta se ei lentämään pysty. Olen sitä sen verran takaa ajanut eli tämä selvä asia. Toinen siipi roikkuu vähän alempana ja voi olla ehkä murtunut tai venähtänyt. En tiedä sitten mitä tehdä linnulle. Kyseessä siis aikuinen lintu. Asun pohjanmaan alueella ja en pysty lähtemään lintua kauas viemään. Lähellä ei ole mitään paikkaa minne voisi sen viedä. Piha on rauhallinen eli ei olo pelkoa, että se esim jää auton alle, mutta eihän se tuosta toivu.
Kiitos että olet västäräkkien ystävä! :)
Miten olet oppinut/miten oppia kymmensormijärjestelmä. T. 2 sormijärjestelmä🤪
Vierailija kirjoitti:
Miksi elokuvat joissa on aasialainen pääosassa tuppaa aina olemaan kamppailulaji elokuvia?
Aika harvoin ne nykyään on, mutta Hong Kong teki vuosikymmeniä sitten vastaavia elokuvia liukuhihnalta, koska se oli heidän erikoisuutensa silloin.
Miltä kielisuudelma tuntuu ja onko ranskalainen suudelma sama kuin kielari? Miten suudellaan kielarein?
Vierailija kirjoitti:
Valion Latte maitokahvijuoma: pitääkö juoda kylmänä vai lämmittää?
Olen itse juonut sen aina kylmänä ja kaveri oli ihan ihmeissään enkö lämmitä sitä koska hänen mielestä latte pitää aina juoda kuumana.
Itse olen aina juonut kylmänä. Kunpikin on mahdollista. Valion sivuilla kerrotaan seuraavaa:
"Valio Eila® Latte maitokahvijuomat sopivat sellaisenaan raikkaana jääkahvina liikkeellä nautittaviksi tai kahvikupissa lämmitettynä rentoihin kahvihetkiin. Tuttuja makuvaihtoehtoja löytyy jokaiselle: konstailemattoman maitokahvin ystävä nauttii originalista, kun taas maustetuista maitokahveista pitävä suosii luonnollisen raikasta minttua."
Vierailija kirjoitti:
Miten olet oppinut/miten oppia kymmensormijärjestelmä. T. 2 sormijärjestelmä🤪
Etusormet laitetaan näppäimistöllä niille nappuloille joilla on nystyrät (f ja j). Käsien asento haetaan sellaiseksi että sormien alla on saman rivin näppäimet asdf ja jklö, peukalot voivat vaikka levätä kevyesti välilyöntinäppäimen päällä. Muistaakseni ihan alkajaisiksi tehtiin harjoituksia näillä näppäimillä, niin että aletaan painaa mieleen minkä sormen alta mikäkin kirjain löytyy. Kirjoitellaan mitä näillä näppäimillä voidaan, edestakaisin: lallallaa, jalka, faffa, safka, ölö, kökkö, dada, dödö jne., painaen joka sanan jälkeen välilyöntiä Kun nämä alkavat olla lihasmuistissa eli et joudu katsomaan näppäimiä naputellessasi näitä kirjaimia, mukaan otetaan muutama kerrallaan näppäimet joita varten sormia pitää siirtää, aluksi g ja h: halla, gaga, göggö, jne. Jokaisen painalluksen jälkeen sormi palaa asdf/jklö-perusriviin paitsi kun painetaan samaa nappia kahdesti.
Koska kyseessä on lihasmuistiasia, homma vaatii harjoittelua ja toisaalta yhden session aikana voi oppia vain rajoitetun määrän asioita - taukojen pitäminen on myös tärkeää.
Onko ruutusuurennosten tekeminen taidetta?
Miksi kauraleipä homehtuu niin nopeasti?
Tiedän, että eräs amis ottaa paljon opiskelijoita Venäjältä. Eivät muuten saisi opiskelijoita niin paljon. Mietin vaan sitä, että miten en opiskelijat pärjäävät täällä varsinkin kielen puolesta. Kyseessä myös ihan suomenkielinen koulutus eli ei mistään englanninkielisestä kyse. Olen jotenkin ymmärtänyt, että ne opiskelijat tulevat Venäjän Karjalan alueelta eli heillä ehkä on taito puhua karjalan murretta siellä ja kielipohjaa näin Suomeen. Mietin vaan miten voivat pärjätä sillä täällä jos osaavat tuota murretta jos muuten puhuvat mieluummin venäjää. Toteutuuko amiksen kielitaitovaatimuksetkaan tuon perusteella lainkaan. En toisaalta tiedä kuinka paljon tuo Karjalan kieli eroaa Suomesta. Mietin vaan miten pystyvät sillä opiskelemaan täällä ja suorittamaan amiksen jos siis muuta kielipohjaa ei ole.
Miten saan 7-vuotiaan tyttäreni lopettamaan sen asian jankuttamisen, että minun ei pitäisi juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa nyt kun olen raskaana? Tyttö väittää, että odottamani vauva syntyy sairaana jos teen niin.
Mikä on kartelli?
"Helsingin kaupunki on tehnyt diilin Terveystalon, Pihlajalinnan ja Mehiläisen kanssa siitä, että nämä kolme yritystä eivät palkkaa Helsingin kaupungilta lainkaan työntekijöitä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elokuvat joissa on aasialainen pääosassa tuppaa aina olemaan kamppailulaji elokuvia?
Aika harvoin ne nykyään on, mutta Hong Kong teki vuosikymmeniä sitten vastaavia elokuvia liukuhihnalta, koska se oli heidän erikoisuutensa silloin.
Tarkoitat kai "aasialaisella" lähinnä kiinalaisia. Ja kiinalaisella ilmeisesti Bruce Leeta, Jacky Chania ja Jet Litä, ja pari muuta Hong Kongin kung fu -leffoissa kuuluisiksi tulleita näyttelijöitä jotka onnistuivat myös tekemään leffoja USA:ssa, juuri siksi ettei Amerikoissa ollut ketään vastaavaa näyttelijää. Kyseessä siis amerikkalainen stereotypia.
En tiedä mihin viittaat elokuvilla, koska niitähän tehdään ympäri maailmaa, melko tuottoisasti juuri Kiinassa (ml. Hong Kong). Ja niissä suurin osa pääosan esittäjistä on kiinalaisia! (Puhumattakaan elokuvista maissa, joissa on paljon etnisesti kiinalaisia...).
Jos taas tarkoitat amerikkalaisia tai eurooppalaisia tai kansainvälisiä elokuvia, kyllä niissä on ollut muitakin kiinalaisia. Saattaa vain olla ettet katso monenlaisia elokuvia. Näitkö elokuvan Crazy Rich Asians? Viimeinen keisari? Geishan muistelmat? Joy Luck Club? Chicago?
Noissa kaikissa on ollut mukana kiinalaisia näyttelijöitä. Tuossa vain muutama esimerkki.
Lisäksi nykyisin Kiinan markkinat ovat valtavat ja auki etenkin amerikkalaisille elokuville, joten (etnisesti) kiinalaisia näyttelijöitä otetaan yhä enemmän jenkkileffoihinkin.
Vaikuttaa siis siltä että sun havainto on stereotyyppinen, perustuu muutamaan elokuvaan ja alkaa olla vanhentunut.
Yksinhuoltajaäiti 24v kirjoitti:
Miten saan 7-vuotiaan tyttäreni lopettamaan sen asian jankuttamisen, että minun ei pitäisi juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa nyt kun olen raskaana? Tyttö väittää, että odottamani vauva syntyy sairaana jos teen niin.
Ihan yksinkertaisesti niin, että lopetat viinakset ja tupakan.
Näyttää perheessänne tyttärestä polvi parantuneen.
Kuuntele tytärtäsi. Hän olisi osannut antaa tämän vastauksen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajaäiti 24v kirjoitti:
Ihan yksinkertaisesti niin, että lopetat viinakset ja tupakan.
Näyttää perheessänne tyttärestä polvi parantuneen.
Kuuntele tytärtäsi. Hän olisi osannut antaa tämän vastauksen sinulle.
En taatusti lopeta. Jos tyttäreni ei oikeasti kohta lopeta tuota jankutusta niin minä heitän hänet kadulle missä hän saa elää siitä lähtien yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on seurannut lentopalloa (em ja mm kisat sekä olympialaiset) maajoukkuetasolla niin kysymys siihen liittyen. Olen vuosia katsonut ja aina jossakin välissä peliä soitetaan sellaista kummaa pätkää, jossa hoetaan jekata vuu, jekata vuu, jekata vuu vuu vuu vuu jne. Mitä se tarkoittaa ja miksi lähes joka pelissä jossakin kohtaa tuo mukana. Tulee siis sen pelitilanteen keskellä jonkun pisteen jälkeen. En tiedä onko kukaan huomannut samaa. Tuli nyt vaan mieleen taas kerran, kun kisoja katson.
Jos ymmärsin oikein niin tää on se biisinpätkä, joka soitetaan aina ässäsyötön jälkeen. Ja lentopallossa ässäsyöttö on myös sellainen, joka saadaan otettua jotenkin vastaan mutta karkaa esim. ensimmäisen puolustajan kosketuksen jälkeen, toisin kuin vaikka tenniksessä.
Miksi täällä on niin paljon aivan järjettömän tyhmiä aloituksia ja ketjuja, muun muassa anaaalia?
Ostin vuosi-pari sitten halpisolkalaukun, enkä ole käyttänyt sitä lainkaan, koska polyesterinen kovahko vuori rapisee mielettömästi.
Ensin ajattelin ottaa sen pois, mutta jos puran laukun, kiva päällyskangas alkaa hajota ja hommasta olisi joka tapauksessa mieletön työ.
Keksisikö joku jonkin maagisen tempun, millä rapinasta pääsisi eroon purkamatta laukkua?