Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18365)
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaanko kaikki sotaveteraani linnan juhliin ja kuinka määritellään kuka on sotaveteraani ja kuka ei? Esim. ukkini oli sekä talvisodassa että jatkosodassa, mutta ei hänelle koskaan mitään kutsua tullut.
Sotaveteraaneja oli satojatuhansia, ja heistä kutsuttiin linnaan lähinnä Mannerheiminristillä palkitut. Kaikki eivät olisi linnaan mahtuneet. Käsittääkseni sotaveteraani on asevoimien palveluksessa sodan aikana ollut henkilö, mutta joku osaa varmaan tarkentaa tai korjata?
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti vaarallista juoda lämmintä vettä hanasta? Entinen miesystävä väitti näin. Kuulemma lämmin irrottaa putkesta jotakin juomaveden mukaan.
Jos olet juonut lämmintä vettä hanasta, jälkikäteen ei kannata huolestua mutta lämpimän hanaveden juomista ei suositella, juuri tuosta syystä.
Miten rusinoita kasvatetaan?
Sotaveteraanilla tarkoitetaan liiton jäsenyhdistyksen jäsentä, joka palvelukseen kutsuttuna, määrättynä tai vapaaehtoisena on osallistunut 1939–1945 käytyihin Suomen sotiin.
Talvisota 30.11.1939–13.3.1940
Jatkosota 25.6.1941–19.9.1944
Lapin sota 15.9.1944–27.4.1945
Sotiin osallistuneille on myönnetty erilaisia tunnuksia. Näitä ovat
Rintamasotilastunnus (miehille)
Rintamapalvelustunnus (naisille)
Rintamatunnus (rintamalinnoittajille)
Ulkomaalaisen rintamasotilastunnus (ulkomaalaisille vapaaehtoisille).
Myönnetystä tunnuksesta on merkintä sotilaspassissa ja esim. kuvallisessa Kela-kortissa, jossa on iso R-kirjain kortin kääntöpuolella. Jos näitä asiapapereita ei ole, rintamasotilastunnuksen olemassaolon voi varmistaa oman asuinalueen Puolustusvoimien aluetoimistoista (miehet) ja rintamapalvelustunnuksen Kansallisarkiston kirjaamosta, puh. 029 5337 000.
sotaveteraanit.fi
Veteraaneja on nykyään niin vähän jäljellä, että taviksiakin voidaan kutsua Linnan juhliin, jos vain kunto sallii.
Vierailija kirjoitti:
Miten rusinoita kasvatetaan?
Esimerkiksi näin
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRiYf6srKmETRkcXh-…
Piti kaivaa tämä ketju, koska haluan kysyä että mikä syy voi olla kun en saa keskusteluja luotua?Kaikki menee normaalisti siihen asti, kun tulee ilmoitus "keskustelu Keskustelu on nyt lisätty" mutta se ei kuitenkaan koskaan ilmesty etusivulle. Olen testannut useaan kertaan.
Keskustelun viestin kyllä julkaisee kommenttina eli ei voi olla mikään kielletty sana joka osuisi filtteriin. Mutta keskustelua se ei vaan anna tehdä. Olenko jollain mustalla listalla?
Kun ihmiseltä leikataan parturissa hiuksia, niin mihin ne leikatut hiukset päätyvät? Kaatopaikalle muiden roskien joukkoon? Jotenkin tuo ajatus tuntuu minusta kunmalta koska ovathan hiukset olleet osa ihmistä ja ne heitettäisiin muiden roskien joukossa kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Piti kaivaa tämä ketju, koska haluan kysyä että mikä syy voi olla kun en saa keskusteluja luotua?Kaikki menee normaalisti siihen asti, kun tulee ilmoitus "keskustelu Keskustelu on nyt lisätty" mutta se ei kuitenkaan koskaan ilmesty etusivulle. Olen testannut useaan kertaan.
Keskustelun viestin kyllä julkaisee kommenttina eli ei voi olla mikään kielletty sana joka osuisi filtteriin. Mutta keskustelua se ei vaan anna tehdä. Olenko jollain mustalla listalla?
Kerro, avaatko koko ajan uusia kommenttiketjuja trollauksen toivossa? Häiriköitkö muuta keskustelua? Herjaatko jonkun mielipidettä sen takia, ettei se vastaa omaasi?
Voiko kauppa kieltäytyä myymästä alkoholia kavereilleni jos olen mukana, henkkarit mennyt maanantaina vanhaksi mutta olen kumminkin reilusti yli 18 eli ei olisi mahdollista alkoholin välittämistä alaikäiselle tilannetta
Mitä hyötyä on yleensä elää kun kuitenkin joskus pitää kuolla? Minusta pitäisi olla niin, että kun tänne maan päälle kerran elossa synnytään niin elämän pitäisi jatkua ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten on, kun hanasta tulee jääkylmää vettä, joudutaanko veden jäähdyttämiseen käyttää energiaa kuten veden lämmittämiseen? Onko vesilaitoksella jokin systeemi, joka varmistaa että kylmä vesi on aina kylmää eikä pääse lämpenemään putkissa pitkinä hellekausina?
Ei sitä vettä mitenkään erityisesti jäähdytetä. Putket kulkevat syvällä maan alla ja siellä maa on kesälläkin viileää ja jäähdyttää putkissa kulkevan veden. Aivan kuten kaivoissa ja lähteissä, joista nostettu vesi on kesähelteilläkin miellyttävän viileää.
Kesällä maa lämpenee syvemmältäkin hieman ja vesi on syksyllä lämpimimmillään. Talvella maa kylmenee ja pinta jäätyy (routii). Siksi putket asennetaan routarajan alapuolelle (2m tai syvemmälle). Siellä maan lämpö on loppukeväästä lähellä nollaa ja putkista tuleva vesi kylmimmillään.
Jos esim. kerrostalossa on vähän käyttöä, kuten vaikkapa juhannuksen jälkeen, niin saat laskea aika kauan taloputkistossa lämmennyttä vettä ennen kuin saat maanalaisten putkien viileää vettä.
Voi olla, että jossain lämpimien alueiden rikkaissa maissa vettä myös jäähdytään. Mutta kaipa sielläkin vain jäähdytetään vesi vasta loppukäyttäjän luona. Esimerkkinä vaikkapa hotellikäytävien ja sviittien vesiautomaatit.
Aika lämmintä hanasta tuleva "kylmä" on ollut kaikkialla etelän mailla, missä olen työ- ja lomamatkoillani käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on yleensä elää kun kuitenkin joskus pitää kuolla? Minusta pitäisi olla niin, että kun tänne maan päälle kerran elossa synnytään niin elämän pitäisi jatkua ikuisesti.
Silloin olisit edelleen jonkun alkueläimen asteella.
Syntymä ja kuolema mahdollistavat evoluution. Vaikka evoluutiolla ei mitään suuntaa ja päämäärää olekaan, niin se johtaa eliöiden välisen kilpailun ( oman lajin sisäinen ja lajien välinen) ja ympäristön paineen kautta monimutkaisempien eliöiden kehittymisen jotka sopeutuvat kulloiseenkin tilanteeseen.
Uskovaisilla on tästä toiset selitykset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun yritys "tekee voittoa", eli mihin se raha menee? Yrityksen omistajalleko, vai lojuuko se vain jossain yrityksen tilillä, kunnes... mitä?
Kerran vuodessa tehdään tilinpäätös. Siinä katsotaan mm. mihin rahat on käytetty, ettei niitä ole käytetty väärin ja oliko tilikausi voitollinen.
Sitten yhtiökokouksessa yrityksen omistajat päättävät mitä voitolla tehdään. Toki yrityksen johto on voinut suosittaa jotain toimenpiteitä rahojen käyttöön. Joko rahat sijoitetaan yhtiön tuleviin hankkeisiin eli jäävät yrityksen tilille, jonka näkisin, varsinkin pienemmissä yritykssä, olevan usein tapana. Tai sitten rahat, tai osa niistä, jaetaan omistajille. Tämä on pääomatuloa. Näin myös osakkeita ostaneet muut ihmiset voivat saada tuloja.
Pienessä mittakaavassa esimerkkinä voitollinen kampaamoyrittäjä voi uudistaa toimitiloja, ostaa jonkin lisäkurssin ja loput joku ottaa itselleen ja käydä niillä etelän lomalla.
Mitä yksinäisen kannattaa tehdä juhannuksena ?
Miten joku voi olla sitä mieltä, että kaikki maailman ihmiset ovat muka samanarvoisia keskenään? Eli vaikka joku vaikeasti kehitysvammainen ihminen joka on aikuisenakin suunnilleen vauvan tasolla taidoiltaan ja tarvitsee hoitoa 24/7 niin miten sellainen vamppi voi muka olla saman arvoinen kuin vaikka minä saati vaikka suomen presidentti Sauli Niinistö?
Esimerkiksi miksi juutalaiset kieltää Jeesuksen ja arabitmuslimit. MESOPOTANIASSA on yksi sarvinen sen kuva on kaupungin portissa . Abraham toi mukanaan orjan Egyptistä vaikka orjakauppa on kielletty .
Mies 21v kirjoitti:
Miten joku voi olla sitä mieltä, että kaikki maailman ihmiset ovat muka samanarvoisia keskenään? Eli vaikka joku vaikeasti kehitysvammainen ihminen joka on aikuisenakin suunnilleen vauvan tasolla taidoiltaan ja tarvitsee hoitoa 24/7 niin miten sellainen vamppi voi muka olla saman arvoinen kuin vaikka minä saati vaikka suomen presidentti Sauli Niinistö?
Sen takia koska se on ihminen jolla pitäisi olla sielu myös sieluttomia syntyy ja epämuodostuneita siksi tehdään abortteja ettei ne kärsi jos kuvissa näkee ne vammat. Esimerkiksi kädettömiä. Ihminen on arvokas syntymästä vanhuuteen ja kuolemaan asti koska on ainutlaatuinen eikä kukaan muu ole kuin hän. Ei tänne kukaan ei synny uudelleen .
Onnellisin on puutarhan hoitaja ja biologi joka tutkii kasveja ja ne jotka tutkii yleensä tähtiä merta tai luontoa. Heillä on rauha ja hyvä olo. Tiedätte ettei metsiä saa tuhota hakkuilla niin ettei jätä pystyyn vanhaa metsää ryhmänä ja metsänpohjaa niin ettei siihen jää puolukkaa mustikkaa hilloja ja lakkoja kasvamaan. Kasvun tuhoaminen on rikollista . Myrkkymarjoja ei saa sekoittaa poimittaviin kuten ulkomaalaiset tekee . Jos on huono olo kaupan mehuista keitosta hilloista voit saada myrkytyksen.
Katson itse läppäriltä, johon olen asentanut Adblockin. Ei mainoksia. Kännykällä eri juttu. Siellä näkyy mainokset.