Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18365)
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa jos iän yhteydessä käytetään + merkkiä joko ennen tai jälkeen iän? Esim. +20 tai 20+?
Matemaattisesti ajatellen:
+20 on -20:n vastaluku. Eli toinen on plussaa, toinen miinusta. Jos puhutaan ikävuosista, ne ovat tavallisesti plusmerkkisiä, eli merkkiä ei tarvitse erikseen sanoa.
20+ tarkoittaa 20 ja siitä eteenpäin, eli ikänä 20 ja sitä vanhemmat.
Jos on epäselvää, kumpaa pitäisi käyttää, sano se ääneen. Tarkoitatko "plus kaksikymmentä" vai "kaksikymmentä plus". Jos jälkimmäistä, niin tuntuu luontevalta jatkaa siitä "kaksikymmentä plus yksi", "kaksikymmentä plus kaksi", jne.
Mikä siis on viskari? Tiedän suunnilleen, mutta kertoisiko joku tarkemmin?
Onko hiivasienipäivinä edullisempaa leipoa tai panna olutta?
Vierailija kirjoitti:
Saako youtubesta mitenkään mainoksia pois?!
Suorastaan viduttaa, kun kesken lauseiden ja biisien alkanut tulla nyt jotain somevaikuttajien yhteistyömainoksia alusta ja lopusta puhumattakaan. 3 min biisin kuunteluun menee nykyään 6 minuuttia, kun mainoksia ei voi kaikkia edes skipata. En seuraa somevaikuttajia, en ole googlaillut anyfiniä ja olen vela, joten ei pampersitkaan kiinnosta, mtuta silti pelkästään niitä mainoksia tuntuu olevan alusta loppuun. Ennen adblock riitti poistamaan mainokset, mutta ovat ilmeisesti keskineet jonkun kiertotavan mainostaa, joten pystyykö tätä kiertämään vai lopetanko youtuben käytön? Mur.
Maksamalla sen kk-maksun saa ainakin iso osan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n viestissä ylänuolia 1.8k ja alanuoli 1.2k. Vain alanuolittajat ehkä osaa vastata, mutta onko 1.2k ihmisen mielestä ap:n kysymys tyhmä vai ketjun idea on tyhmä vai mikähän mahtaa alanuolituksen logiikka olla?
Joskus ei palstan alanuolitus tunnu mitenkään järkevältä. Itse ajattelen niin, että olen samaa mieltä, hyvä kysymys/pointti/kommentti, "kiitän" tiedosta = ylänuoli, alanuolta tulee jos olen eri mieltä, viesti on herjaava tai trolli ja joskus aiheesta riippuen, esim korona, että ompa huono uutinen.
Valitettavasti eri ihmiset käyttävät näitä eri tavoin. Monille homma toimii niin että kun he lukevat aloituksen tai vaikka pelkästään sen otsikon, he naksauttavat alanuolta koska jokin siinä herätti ikävän tunteen tai aihe ei kiinnosta. Minä naksuttelen ylänuolia aika ahkerasti aina kun kommentti tuo keskusteluun jotain uutta, tai ihan vaan antaakseni yhden ylänuolen kokoisen tsemppiannoksen jos se sattuu kirjoittajaa kiinnostavan. Jotkut harrastavat sarja-alapeukutusta ja osa netin käyttäjistä on varsin, sanoisiko, pimeässä kohdassa elämäänsä.
Alanuolet voivat johtua myös, jos kännykällä käyttää ja avaa keskustelun sivulla 1 (vaikka haulla tai epähuomiossa listalta) ja sitten nopeasti yrittää klikata vikalle sivulle ja sivusto ei ole latautunut loppuun, niin klikki osuukin siihen alanuoleen vahingossa. Epäilen, että pidemmissä ketjuissa yleinen ongelma, minä ainakin usein ekalla sivulla ollessa huomaan, että alanuoli on aktiivisena.
En tiiä mutta jos ennen muinoin kirjoitettiin twitter-viestit nuolenpääkirjoituksella, niin kirjoitettiinko alatyyliset viestit nuolenalapääkirjoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Saako youtubesta mitenkään mainoksia pois?!
Suorastaan viduttaa, kun kesken lauseiden ja biisien alkanut tulla nyt jotain somevaikuttajien yhteistyömainoksia alusta ja lopusta puhumattakaan. 3 min biisin kuunteluun menee nykyään 6 minuuttia, kun mainoksia ei voi kaikkia edes skipata. En seuraa somevaikuttajia, en ole googlaillut anyfiniä ja olen vela, joten ei pampersitkaan kiinnosta, mtuta silti pelkästään niitä mainoksia tuntuu olevan alusta loppuun. Ennen adblock riitti poistamaan mainokset, mutta ovat ilmeisesti keskineet jonkun kiertotavan mainostaa, joten pystyykö tätä kiertämään vai lopetanko youtuben käytön? Mur.
Voit vaikka aktivoida AdBlock-lisän, joka poistaa lähes kaikki mainokset valitsemiltasi sivustoilta. Katso siis selaimesi valikkoa, työkaluissa tai vastaavassa kohdassa pitäisi olla mahdollisuus valita lisukkeita. Olen käyttänyt AdBlockia jo vuosia. Jotkut sivut saavat elintärkeää mainosrahaa pysyäkseen ylipäänsä pystyssä, joten niillä sivustoilla en tuota lisuketta aktivoi.
Vierailija kirjoitti:
Viskari ei ole mikään pakollinen. Itse pidän sitä kerran viikossa oman ryhmäni viisivuotiaille, noin max tunnin kerrallaan. Viskarin pitämiseen ei ole myöskään mitään ohjeita, vaan sisältö on kehittynyt tarpeen mukaan. Käytännössä ideana on ollut pikkuhiljaa harjoitella eskaritaitoja kuten aikuisen kuuntelemista ja ohjeiden mukaan toimimista. Ollaan tutustuttu kirjaimiin ja numeroihin, kelloon, maailman karttaan, Suomen luontoon ja juhlapyhiin, harjoiteltu hahmottamista ja lukujonoja, tunnetaitoja.. Ideana kuitenkin ollut olla mukavaa, lapsilähtöistä, kiinnostavaa ja leikillistäkin. Vikoilla viskarikerroilla käytiin tutustumassa tulevaan eskariin (samassa päiväkodissa).
Vierailija kirjoitti:
Painin aikoinaan saman ongelman kanssa lukiessani isäni varusmiesaikaista päiväkirjaa vuodelta 1923. Hän oli ostanut viskarilta ensimmäistä kertaa eläessään jotain. Ajattelin ensin että sanottiinko kieltolain aikana suomenkielisessä Helsingissä lestinheittäjiä viskareiksi, mutta myöhemmistä teksteistä ilmeni viskarien olevan miinanheittäjien miehistöä. Miinanheitin oli jonkinlainen kranaatinheittimen varhaisversio. Palvelin muuten reilut 40 vuotta myöhemmin itse KRH:ssa
Mikseivät Ylen kanavat enää kuulu Screamer Radio ohjelman versiossa 0.4.4.?
Win7 koneessa enkä ole muuttanut mitään, mutta kanavat eivät enää kuulu olisko ollut huhtikuusta lähtien. Useita muita kanavia kyllä, amerikkalaista countryä hard rockia ja jotain hollantilaista ym ym.
Kanavien 1 ja Suomi osoitteet ovat olleet
http://mediau.yle.fi/liveyleradio1
http://mediak.yle.fi/liveradiosuomi
Onko Yle jotenkin muuttanut omia säätöjään?
En haluaisi vaihtaa ohjelmaa mihinkään muuhun kun olen tuohon ollut tyytyväinen jo monta vuotta.
Mitä tarkoittaa, kun yritys "tekee voittoa", eli mihin se raha menee? Yrityksen omistajalleko, vai lojuuko se vain jossain yrityksen tilillä, kunnes... mitä?
Mistä uudestisyntynyt voi löytää kumppanin?
Onko oikeasti vaarallista juoda lämmintä vettä hanasta? Entinen miesystävä väitti näin. Kuulemma lämmin irrottaa putkesta jotakin juomaveden mukaan.
Miksi Paarma pörrää hetken aikaa vauhdikkaasti ympärillä ennen kuin laskeutuu ja senkin jälkeen hetken mutustelee, ennen kuin iskee?
Radiosta tuli varsin asiallinen ja sivistynyt ohjelma, jossa puhuttiin melodraamoista. Sanan kerrottiin tarkoittavan musiikillista draamaa. Miksi sitten kuitenkin yleensä melodraama-sanaa käytetään monista sellaisista elokuvista, jotka eivät ole erityisen musiikillisia?
Vierailija kirjoitti:
Avaisitko oven tälle miehelle? YouTube: Luke Haberman footage
Mikähän oli huumeen nimi...
Mies 1981 kirjoitti:
Minulla on tumman ruskeat, lähes mustat hiukst kun taas partakarvat ja viiksikarvat ovat paljon vaalemman ruskeat. Mistä tämä mahtaa johtua? Luulisi, että niinkin lähekkäin olevat karvat kuin hiukset, viikset ja parta olisivat saman väriset.
Miehelläni on keskiruskea tukka ja oranssinpunainen parta. Suvussa on paljon punapäitä. Mystisiä ovat nämä perinnöllisyysjutut.
Kutsutaanko kaikki sotaveteraani linnan juhliin ja kuinka määritellään kuka on sotaveteraani ja kuka ei? Esim. ukkini oli sekä talvisodassa että jatkosodassa, mutta ei hänelle koskaan mitään kutsua tullut.
Miten on, kun hanasta tulee jääkylmää vettä, joudutaanko veden jäähdyttämiseen käyttää energiaa kuten veden lämmittämiseen? Onko vesilaitoksella jokin systeemi, joka varmistaa että kylmä vesi on aina kylmää eikä pääse lämpenemään putkissa pitkinä hellekausina?
Vanhempansa kuolemalle menettänyt henkilö (erityisesti puhuttaessa lapsesta) on orpo. Puolisonsa kuolemalle menettänyt henkilö on leski. Miksi ei ole jotain vastaavaa nimeä meille, jotka olemme menettäneet lapsemme?