Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18365)
Vierailija kirjoitti:
Jääkö jokin isoista jääkiekkomaista puolivälierien ulkopuolelle?
Peukku ylös: Kyllä
Peukku alas: Ei
No niin. Ruotsi ainakin jäi.
Miten etätöissä saisi jokaisen päivän käyntiin heti aamusta jos siihen tarvitsee virikkeitä ulkomaailmasta ja ulkoilmaa? Kaikki tuntemani ihmiset ovat joko töiden vuoksi kiireisiä heti aamusta tai sitten he nukkuvat jonnekin iltapäivään asti. Esim. lenkkiseuraa olisi joka päivälle, mutta ei koskaan aamulla tai aamupäivällä. Tutut joille voisin vaikka soittaa alkavat heräillä vasta puolelta päivin jos silloinkaan. Samaa ihmettelin jo ennen koronaa etätyöpäivinäni.
Voin tietysti aloittaa päivän vaikka käymällä ruokakaupassa mutta se ei riitä, jotain sosiaalista elämää pitäisi saada myös aamuihin. Voin käydä lenkilläkin yksin mutta kaipaan jotain muuta. Asun suurehkossa kaupungissa mutta en välitä kahviloista tai kirjastoista. Ohjattu liikunta kävisi myös, mutta sitäkin on arkiaamuisin vähänlaisesti jos ollenkaan, mikä tilanne oli jo ennen koronaa.
Jos soittaa numeropalveluun ja pyytää yhdistämään saatuun numeroon, näkyykö puhelun vastaanottajan puhelimessa minun vai numeropalvelun numero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aiemmasta kommentista tuli mieleeni, en ole koskaan ymmärtänyt mikä on flunssan ja influenssan ero. Miten influenssa siis eroaa nuhakuumeesta?
Influenssaksi lasketaan juuri tiettyjen taudinaiheuttajien aiheuttama tauti (siis tiettyjen influenssavirusten). Nämä taudit on tavallaan "nostettu" erikseen julkisuuteen koska a) ne aiheuttavat monille niin ankaran taudin ja b) niille on / on oltava oma rokote. Nuhakuumetta aiheuttavat myös monet bakteerit siinä missä influenssa on aina virustauti.
Olen itse kärsinyt monen monta tavallista nuhakuumetautia ja yhden influenssan. Nuhat ovat olleet tavallisen ärsyttäviä kurkkukipuineen ja nenänvuotoineen, ja esim. yöllä on ollut hankala löytää asentoa jossa henki kulkee. Tylsiä, väsymyksen täyttämiä päiviä, epämukavuutta, palelua, silmäsärkyä.
Influenssan aikana taas oli kaksi päivää joista en edes muista kuin lyhyitä välähdyksiä: kompurointia vessaan tai jääkaapille jotain mehua juomaan, välillä kontaten sängyn ja vessan tai keittiön väliä kun tuntui ettei pysy pystyssä. Kuume veti kyllä olon ihan tillin tallin -osastolle. Etenkin yksin asuvalle välillä vähän pelottavakin tila.
Eikö nuhakuume ole yhtä kuin flunssa, ja johtuu aina viruksesta, ei bakteerista?
Mitä eroa jos iän yhteydessä käytetään + merkkiä joko ennen tai jälkeen iän? Esim. +20 tai 20+?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älyttömän pitkät häpyhuulet, jotka roikkua lerpattavat haarovälistäni. Joskus kun on löysää kakkaa, niin pyyhkiessä häpyhuuliin jää helposti kakkaa. Nyt tietenkin saan käsisuihkulla hyvin pesaistua pyllyni, mutta olen alkanut murehtia miten pysyn siistinä kun olen vanha höppänä tai vanha ja kankea tak vanha ja vapiseva tai vanha ja hoitokodissa. Pelkään, että joudun kärsimään tulehduksista ja kutinasta, kun kakkaa jää. Tai jos olen itse dementoitunut niin en edes osaa sanoa millainen pöpöpesä pyllyni on.
Pitäisikö mun käydä häpyhuulien pienennyksessä ihan vain vanhuuden varalle?
Onen tosissani.
Eli kyseessä on ns. lerppuvi**u.
Miten ruokakaupoissa estetään se, ettei hedelmäosastolla ole banaanikärpäsiä?
Miksi kaikki lätkänpelaajat kuulostaa samalta ja typerältä. Eivät osaa katkaista lausetta vaan jatkavat loputtomiin. Kuka tämän aloitti ja miksi muut matkivat? Puhuuko ne kotonakin niin?
Jos margariinissa on 60% rasvaa niin mitä se loppu 40% on, että siitä tulee se 100% margariinia? Pelkkää vettäkö?
Voiko mikrokuitumoppia pestä tavallisen pyykin (pyyhkeiden, liinavaatteiden, alusvaatteiden ja sukkien) kanssa samalla kertaa? 60 asteessa tietysti.
Tuntuisi tyhmältä pestä vain yksi pikku juttu kerrallaan, mutta samalla arveluttaa hygieenisyys.
Vierailija kirjoitti:
Voiko mikrokuitumoppia pestä tavallisen pyykin (pyyhkeiden, liinavaatteiden, alusvaatteiden ja sukkien) kanssa samalla kertaa? 60 asteessa tietysti.
Tuntuisi tyhmältä pestä vain yksi pikku juttu kerrallaan, mutta samalla arveluttaa hygieenisyys.
Voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko allergialääke parantaa flunssan. Tarkoitan siis, että jos minulla on flunssan oireita ja otan allergialääkkeen ja oireet katoaa, niin onko se silloin varmasti allergiaa eikä flunssaa tai vaikka koronaa.
Minulla allergialääke (antihistamiini pilleri) kyllä helpottaa flunssan oireita niin, että nuha vähenee. Mutta toisaalta se kuivattaa liman kokkareiksi poskionteloihin ja keuhkoputkiin, niin että ihan joka kerta tauti pitkittyy, seuraa poskiontelontulehdus ja kauan kestävä yskä.
Nykyään lopetan allergialääkkeiden käytön flunssan iskiessä ja poden taudin lyhyempänä ja kovempana ilman jälkioireita.
Tämä on varmaan yksilöllistä, mutta minulle on parempi antaa rään valua.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku saa luottokortin työssäkäyvänä tai opiskelijana, niin mitä kortille tapahtuu jos hän joutuu työttömäksi, jos korttia ei myönnetä ikinä työttömille? Olettaen että maksuvaikeuksia ei ilmene. Muutetaanko luottorajaa tai poistetaanko kortti kokonaan?
Luottokortin myöntäjä ei tee mitään. Tuskin se edes tietää, oletko töissä vai työtön. Itse voit säätää luottorajat sopiviksi ja huolehdit, että et joudu maksuvaikeuksiin, joiden vuoksi kortti perutaan.
Itsekin työttömänä olleena suositan, että et työttömänä osta mitään luotolla, jos et todella voi olla varma, että kykenet luottoa myös lyhentämään.
Kasvattaako lämpimän/kuuman veden käyttö sähkölaskua (kaukolämpö, kerrostaloasunto)?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aiemmasta kommentista tuli mieleeni, en ole koskaan ymmärtänyt mikä on flunssan ja influenssan ero. Miten influenssa siis eroaa nuhakuumeesta?
Yleensä flunssassa on lievää kuumetta, yskää ja nuhaa. Flunssaa eli nuhakuumetta aiheuttavat monetvirukset.
Influessassa taas on yleensä kova kuume ja kovia lihaskipuja hartioissa ja niskassa, kova päänsärky, ei välttämättä lainkaan nuhaa ja yskää, kuume kestää kovana (39 - 40 ja ylikin)usein 4 - 5 päivää. Jälkitaudeissa sitten voi olla yskää, keuhkokuume, poskiontetulehdus, korvatulehdus ja ties mitä. Influessan aiheuttaa influenssavirus.
Yleensä sana siksi, että oireet voivat olla myös influessassa lieviä ja vaihdella yksilöllisesti.
Itse kovan influenssan sairastaneena flunssa ja influenssa olivat minulle ihan eri luokan tauteja. Flunssa kestää minulla pari kolme päivää, pahin oire nuha. Influenssaa sairastin viikon niin että en jalkeilla pystynyt olemaan. Jälkitaudit sen päälle kolme viikkoa. Ja bonuksena näiden jälkeen kaksi kuukautta kestänyt totaalinen heikotus, joka oli saman tapainen tila kuin urheilijoiden ylikunto. Et saa vaan mitään irti lihaksista vaikka olet näennäisesti terve. Samaa jälkitilaa on raportoitu koronan, myyräkuumeen ja kovan keuhkokuumeen sairastaneilla.
Minulla on tullut vuosia aina nännistä kevyesti puristaen/joskus jopa pelkällä kosketuksella kaikkea kirkkaasta "vedestä" vihertävämpään tai maidon väriseen hieman paksumpaan ihan "lentämällä". Parin vuoden ajan myös toisesta rinnasta on tullut vastaavalla tavalla nestettä ja samoilla värivivahteilla. En ole synnyttänyt ja hormonaalista ehkäisyä ei ole käytössä ollut ikinä. Mitä tämä neste on? Tarvitseeko olla huolissaan? Rinnat ei ole kipeät olleet ikinä, eikä koskaan ole tuntunut mitään epämääräisiä patteja tms. Ikää 33v. ja sukupuoli nainen tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älyttömän pitkät häpyhuulet, jotka roikkua lerpattavat haarovälistäni. Joskus kun on löysää kakkaa, niin pyyhkiessä häpyhuuliin jää helposti kakkaa. Nyt tietenkin saan käsisuihkulla hyvin pesaistua pyllyni, mutta olen alkanut murehtia miten pysyn siistinä kun olen vanha höppänä tai vanha ja kankea tak vanha ja vapiseva tai vanha ja hoitokodissa. Pelkään, että joudun kärsimään tulehduksista ja kutinasta, kun kakkaa jää. Tai jos olen itse dementoitunut niin en edes osaa sanoa millainen pöpöpesä pyllyni on.
Pitäisikö mun käydä häpyhuulien pienennyksessä ihan vain vanhuuden varalle?
Onen tosissani.Eli kyseessä on ns. lerppuvi**u.
Meneekö ne naidessa sisään, ikäänkuin tiivisteeksi....
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaako lämpimän/kuuman veden käyttö sähkölaskua (kaukolämpö, kerrostaloasunto)?
Ei vaikuta lähes 100% varmuudella, koska vesi kämmitetään kaukolämmöllä.
Pienen pieni epävarmuus siitä, että ikinä ei tiedä, mitä virityksiä yhtiössänne on tehty.
Influenssaksi lasketaan juuri tiettyjen taudinaiheuttajien aiheuttama tauti (siis tiettyjen influenssavirusten). Nämä taudit on tavallaan "nostettu" erikseen julkisuuteen koska a) ne aiheuttavat monille niin ankaran taudin ja b) niille on / on oltava oma rokote. Nuhakuumetta aiheuttavat myös monet bakteerit siinä missä influenssa on aina virustauti.
Olen itse kärsinyt monen monta tavallista nuhakuumetautia ja yhden influenssan. Nuhat ovat olleet tavallisen ärsyttäviä kurkkukipuineen ja nenänvuotoineen, ja esim. yöllä on ollut hankala löytää asentoa jossa henki kulkee. Tylsiä, väsymyksen täyttämiä päiviä, epämukavuutta, palelua, silmäsärkyä.
Influenssan aikana taas oli kaksi päivää joista en edes muista kuin lyhyitä välähdyksiä: kompurointia vessaan tai jääkaapille jotain mehua juomaan, välillä kontaten sängyn ja vessan tai keittiön väliä kun tuntui ettei pysy pystyssä. Kuume veti kyllä olon ihan tillin tallin -osastolle. Etenkin yksin asuvalle välillä vähän pelottavakin tila.