Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18369)

Vierailija
11681/18369 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päättäjät ovat meille pahoja samaan aikaan kun Afrikan ja Aasian varattomia palvotaan?

Vierailija
11682/18369 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö TuneIn Radiota?

Peukku ylös: Kyllä

Peukku alas: En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11683/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä osaako kukaan vastata tähän, mutta kokeillaan. Koin syksyllä paljon väsymystä ja nukuin todella paljon. Päivisinkin oli pakko ottaa torkut. Sain silti aina nukuttua hyvin ja nukuin kokonaisen yön heräämättä. Minulla oli syksyllä mieliala myös aika huono ja ehkä vähän masentunut. Tämä väsyneisyys ja liiallinenkin nukkuminen jatkui aina joulukuun loppupuolelle asti. Sitten sain ehkä jonkinlaisen paniikkikohtauksen ja joulukuun lopussa kaikki kääntyikin päinvastoin. En enää saanut lainkaan nukuttua ja jos nukuin niin vain pienissä pätkissä. Sellainen levoton olo kokoajan ja en siis ole lainkaan väsynyt. Ruoka ei maita myöskään kovin hyvin. Mietin vaan, että mikä aiheuttaa tälläistä ja olen lukenut maniasta ja hypomaniasta, mutta toisaalta nekään oireet eivät sovi.  Samalla epätodellinen olo on pahentunut, vaikka minulle tämä on tuttu tunne ollut aina välillä muutenkin.

Lääkärissä kävin ja sain unettomuuteen vahvempaa melatoniinia ja sekä mirtatsapiinia. Olen yrittänyt melatoniinilla pärjätä ja kerran kokeilin mirtsaa, mutta en ole uskaltanut sitä enempää ottaa. Toisaalta en tiedä onko unettomuus nyt se ainoa oire vaan mietin täydellistä väsymyksen tunteen puuttumista, että mikä sen aiheuttaa. Olen kuin ylikierroksilla koko ajan. Kilpirauhasarvot otettiin ja olivat muistaakseni tsh 0,60 ja t4 v 19.  Ennen nämä olleet huomattavasti erilaiset ja tsh ollut mieluummin ylärajoilla ja myös t4v alarajoilla eli mieluummin vajaatoimintaan päin viittaavia, vaikka siis viitearvoissa olivatkin. Silti en oikein usko tämänkään vaikuttavan, mutta mietin silti onko arvojen muutos aiheuttanut jotain muutoksia uneenkin.  Jos joku osaa neuvoa jotain niin olen kiitollinen. Alkaa olo vaan olemaan melko kurja ja nukkuminen vaikeaa, vaikka ennen siis nukuin liikaakin ja sain silti aina unta. 

Nuo arvot ovat kyllä käsittääkseni liikatoimintaan päin kallellaan aika vahvasti? toivottavasti pääsit seurantaan ja saat mahdollisen koelääkityksen.  Kilpirauhassairaudet aiheuttavat kuvaamiasi oireita. on tärkeä saada lääkitys kohdalleen.

Vierailija
11684/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseton pariskunta ottaa yhteisen asuntolainan ja muuttaa avoliittoon, mutta puoliso kuolee kesken asuntolainan maksamisen a) asuttuaan 4  vuotta yhdessä ja b) asuttuaan 6 vuotta yhdessä, onko "leskellä" kummassakaan tapauksessa oikeutta asua kyseisessä asunnossa, vai "lentääkö pihalle" ilman testamentin hallinto-oikeutta ja millaisessa aikataulussa? Eli lähinnä sitä, että onko avoliitossa asuntolainallisena ainut turva toiselle tehdä testamentti, jossa määrittää hallinto-oikeuden toiselle toisen kuollessa kesken asuntolainan maksun? Toki sitten lainan osalta omat juttunsa, mutta lentääkö pihalle ns. omasta asunnostaan heti, jos avopuoliso kuolee kesken kaiken, ellei ole tehty testamenttia?

Monilla pariskunnilla on henkivakuutus tällaista tilannetta varten. Sellainen jossa vakuutus maksaa loppulainan loppuun, jos jompi kumpi puoliso jää leskesksi tai sitten henkivakuutuksessa on jokin isompi summa, joka jää tuossa tilanteessa leskelle, ettei hän jää tyhjänpäälle.

Vierailija
11685/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö näkövammaisen opaskoira tarpeensa kesken opasmatkan? Kuka kerää kakat?

Opaskoira valmennetaan tekemään tarpeensa niin, että koiran käyttäjä vie koiran sopivaan paikkaan, ottaa valjaat pois, pitää koiraa pidemmässä hihnassa ja antaa käskyn tehdä tarpeensa. Koira toimittaa tarpeensa ja tulee sen jälkeen käyttäjän luo.

Vierailija
11686/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako korvatulppien käyttö kestämään paremmin vauvan koliikkiitkuisuutta?

Vierailija
11687/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan kehitysvammaisten asuntolassa muut asukkaat minun huoneeseen katsomaan kun minä ajan kuntopyörällä?

Vierailija
11688/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiskuntaa enää 1000 vuoden kuluttua olemassa?

Vierailija
11689/18369 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt oli todennäköisesti trollausta, mutta niille jotka eivät asiaa sellaisena ottaneet, tiedoksi:

Kun vauva tuntee kipua, ainoa oikea toimintatapa on ottaa se huomioon parhaalla mahdollisella tavalla eikä vältellä tilannetta tai esittää että mitään ei tapahdu. Vanhemmat ovat vastuussa vaikka miten väsyttäisi.

Vauva, taapero, leikki-ikäinen, minkä tahansa ikäinen lapsi on LAPSI. Ei siis minikokoinen aikuinen. Jos varhaislapsuuteen tai vauva-aikaan liittyy kokemuksia joissa tarpeet on jätetty huomioimatta, jälkiä korjataan helposti vielä kirotun pitkään terapiassa. T. vastikään 40 täyttänyt, välttelevien vanhempien lapsi, pitkäkestoisesta masennuksesta kärsivä ikisinkku.

Vierailija
11690/18369 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiltillä miehellä mitään mahdollisuutta päästä seksuaaliseen kanssakäymiseen naisen kanssa jos hän ei halua käydä maksullisten naistrn luona?

Vierailija
11691/18369 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa lyhytkasvuisia aikuisia. Miksi he eivät hanki lääkäriltä reseptiä jolla apteekista voisi ostaa kasvuainetta että he kasvaisivat pitemmiksi?

Itse olen ollut keskimääräistä lyhyempi mies syntymästä ja omalla kohdalla 15-vuotiaana annettiin mahdollisuus siihen, että olisin ottanut pävittäin pistettävää testosteronia 18-vuotiaaksi asti. Jotenkin 15-vuotiaana 3 vuotta itsensä päivittäistä piikittämistä ei kuulostanut houkuttelevalta kun lääkäri ei pystynyt kuitenkaan lupaamaan merkittävää pituuskasvua sen avulla. Siihen olisi kuulemma voinut liittää myös hoidon, jossa jalat katkaistaan, luita siirretään kauemmaksi toisistaan ja sitten annetaan luiden kasvaa toisiinsa kiinni. Se oli kyllä ihan ehdoton ei jos tuota testosteronihoitoa sentään harkitsin. 

Että joo. Mieluummin ehkä olen tällainen lyhyempi luonnostaan kuitenkin.

Vierailija
11692/18369 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opaskoira valmennetaan tekemään tarpeensa niin, että koiran käyttäjä vie koiran sopivaan paikkaan, ottaa valjaat pois, pitää koiraa pidemmässä hihnassa ja antaa käskyn tehdä tarpeensa. Koira toimittaa tarpeensa ja tulee sen jälkeen käyttäjän luo.

Kiitos tiedosta! Olen aina ihmetellyt, että mikä juttu tuo on, kun puistossa opaskoiralta otetaan valjaat pois ja olen luullut, että onko joku koiran vapaa hetki tms. kun koira on saattanut vetää pienet rallit tai pyöriä nurmikolla, mutta en ole jäänyt sitten enempää seuraamaan.

-eri

Vierailija
11693/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, taaspa olen viisaampi.

Vierailija
11694/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Mä luulen että se "ampuu" sitä pepustaan. En pysty googlaa tarkempaa tietoa kun pelkään hämppien kuvia, sori.

Ehkä kannattaisi opetella käyttämään kirjastoa. Jos ei itse löydä tietoa, erinomaiset kirjaston työntekijät voivat varmasti auttaa. 

Myös läppärisi hakukone auttaa.  -   tai se koululainen, joka mahdollisesti löytyy viereltäsi.

Vierailija
11695/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikanaan valmistunut ammattikorkeakoulusta jo heti opiskellessani peruskoulun jälkeen, minulla on myös toinen tutkinto. Toimin yrittäjänä ja töitä riittää. Lukiota en ole käynyt, aikanaan ei huvittanut vaikka peruskoulun päättökeskiarvo oli 8.6. Vanhempien suunnalta painostus lukioon oli suurta ja siinä syy miksi en mennyt. Kapinointi. Nyt ovat lapsetkin jo lukiossa ja olen huvikseni kahlannut läpi heidän opiskelukirjojaan. Helpolta tuntuu. Voisiko minusta tulla vielä ylioppilas ts. Voisinko osallistua kirjoituksiin kirjoituksiin tuosta noin vaan?

Et, ylioppilaaksi pääsemiseen vaaditaan tietty määrä myös kursseja, eli lukion päästötodistuksen.

Sen lukion päästötodistuksen voit hankkia suitsait hakeutumalla yksityisoppilaaksi tai sitten menet ajan kuluksi iltakouluun tms. Yksityisoppilaana opiskelet itseksesi, mutta käyt tenttimässä jossain koulussa, joten voit edetä ihan omaa tahtiasi.

Vierailija
11696/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostin salasana on unohtunut.  Verkossa olevasta salasanan pyytämisjutusta ei ole apua, koska en luonut sähköpostia (gmail), en tiedä missä muodossa puhelinnumero on syötetty luotaessa tai mikähän se oikein edes oli.  Kaikenlaisten yritysten jälkeen olen joskus onnistunut pääsemään tilanteeseen, jossa systeemi pyytää e-mail osoitteen, johon voivat lähettää uuden salasanan.  No, se se vasta ratkiriemukasta on, kun en kuitenkaan sitä näkisi, koska ilman salasanaa postiin ei pääse käsiksi.

Jos nyt yrittäisin luoda uuden sähköpostiosoitteen, niin saanko luodessa valita uuden salasanan, vai onko tiedettävä se alkuperäinen sähköpostin salasana?   Ts. onko salasana aina sähköpostiosoite kohtainen (eli aina kun luo uuden sähköpostiosoitteen, tarvitsee uuden salasanan)?

Vierailija
11697/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Salasana on aina sähköpostikohtainen. Mulla on ah-ei-niin-turvallisesti 8 eri käytössä olevaa sähköpostia ja jokaisessa sama, samoiten useilla eri sivustoilla. Se ei tosin ole turvallista pitää samoja salasanoja joka paikassa, mutta en oo jaksanut nähdä vaivaa huonomuistisena.

Vierailija
11698/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Salasana on aina sähköpostikohtainen. Mulla on ah-ei-niin-turvallisesti 8 eri käytössä olevaa sähköpostia ja jokaisessa sama, samoiten useilla eri sivustoilla. Se ei tosin ole turvallista pitää samoja salasanoja joka paikassa, mutta en oo jaksanut nähdä vaivaa huonomuistisena.

Kiitos!  Ehkä yritän sitten väkertää uuden sähköpostiosoitteen.

Vierailija
11699/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt oli todennäköisesti trollausta, mutta niille jotka eivät asiaa sellaisena ottaneet, tiedoksi:

Kun vauva tuntee kipua, ainoa oikea toimintatapa on ottaa se huomioon parhaalla mahdollisella tavalla eikä vältellä tilannetta tai esittää että mitään ei tapahdu. Vanhemmat ovat vastuussa vaikka miten väsyttäisi.

Vauva, taapero, leikki-ikäinen, minkä tahansa ikäinen lapsi on LAPSI. Ei siis minikokoinen aikuinen. Jos varhaislapsuuteen tai vauva-aikaan liittyy kokemuksia joissa tarpeet on jätetty huomioimatta, jälkiä korjataan helposti vielä kirotun pitkään terapiassa. T. vastikään 40 täyttänyt, välttelevien vanhempien lapsi, pitkäkestoisesta masennuksesta kärsivä ikisinkku.

Näinkin tietysti.  Mutta koliikkivauva voi huutaa pitkään ja hartaasti. Ja sen myös näkee, joten tulpat eivät siinä mielessä mitenkään haittaa vauvan tarpeisiin vastaamisessa.   Ja varmasti parempi kuin, että menettää hermonsa siis malttinsa.  Onnelista olisi sekin, jos edes joku saisi vuorollaan nukkua.

Vierailija
11700/18369 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkin tietysti.  Mutta koliikkivauva voi huutaa pitkään ja hartaasti. Ja sen myös näkee, joten tulpat eivät siinä mielessä mitenkään haittaa vauvan tarpeisiin vastaamisessa.   Ja varmasti parempi kuin, että menettää hermonsa siis malttinsa.  Onnelista olisi sekin, jos edes joku saisi vuorollaan nukkua.

Ymmärsin kysymyksen niin, että kysyjä halusi apua kuulonsa suojaamiseen, ei niin, että hän haluaisi ignoorata vauvan tarpeet. Korvatulpat eivät todellakaan tee ihmistä kuuroksi, vaan vaimentavat ääntä sen verran, ettei se ole kuulolle niin haitallista. Jos olisin koliikkivauvan äiti, käyttäisin kaikki keinot vastamelukuulokkeista lähtien ja hoitaisin vauvaa ne päässä. Ei voi olla väärin huolehtia omasta kuulostaan samalla kun hoitaa vauvaa.