Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18369)

Vierailija
11721/18369 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan kehitysvammaisten asuntolassa muut asukkaat tulemaan katsomaan minun huoneeseen kun minä ajan kuntopyörällä? Olen pyytänyt heitä sinne monta kertaa päivässä joka päivä ainakin vuoden ajan?

Entä miksi ohjaajat sanovat, että kaikki ovat tähän asiaan kyllästyneet ja ryyä minun pitää ymmärtää, että muut eivät tule katsomaan?

Vierailija
11722/18369 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee kurkkusalaatista amerikkalaisen, ts. kuinka se eroaa ns. tavallisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11723/18369 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan kuinka pitkä tuo Mika Salminen on?

Tosi raamikas mies!

Vierailija
11724/18369 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saisin aikuisen kissan, helposti ja haluaisinkin. Valmis nimi ei miellytä minua, joten miten opetan kissalla uuden nimen tai oppiiko se edes?

Ihan luonnollista ettei kissan nimi välttämättä miellytä, joten voit vaihtaa nimen. Kissa oppii varmaan jossain ajassa myös ihan uuden nimen, varmaan aika nopeastikin, mutta olisiko helpoin muuttaa nimi sellaiseksi jolla on samantyyppinen puheasu.

Adoptoin kissan jonka nimi oli Prinsessa, ja muutin sen nimeen Sesse, jonka kissakin tuntui heti hyväksyvän :)

Vierailija
11725/18369 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko verot manuaalisesti vai meneekö ne tililtä automaattisesti?

Vierailija
11726/18369 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko verot manuaalisesti vai meneekö ne tililtä automaattisesti?

Suomessa alähes kaikki arkielämän verot maksetaan ns. automaattisesti eli palkasta ja tuista on pidätetty verojen osuus jo valmiiksi, verot ovat mukana myös ostettavien tuotteiden ja palveluiden hinnassa jne. Erikseen laskutettava vero on esim. ajoneuvovero josta tulee selkeä erillinen paperilasku kotiin mikäli sinun nimiisi on rekisteröity verotettava ajoneuvo.

Vierailija
11727/18369 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 50v kirjoitti:

Miten saan kehitysvammaisten asuntolassa muut asukkaat tulemaan katsomaan minun huoneeseen kun minä ajan kuntopyörällä? Olen pyytänyt heitä sinne monta kertaa päivässä joka päivä ainakin vuoden ajan?

Entä miksi ohjaajat sanovat, että kaikki ovat tähän asiaan kyllästyneet ja ryyä minun pitää ymmärtää, että muut eivät tule katsomaan?

Vastatkaa tähän heti kun saatte tämän viestin!

Vierailija
11728/18369 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koirat hautaavat ruokaansa/luita? Voisi ajatella, että sen pahan päivän varalle, mutta eihän normikoiralla sellaisia ole.

Vierailija
11729/18369 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirat hautaavat ruokaansa/luita? Voisi ajatella, että sen pahan päivän varalle, mutta eihän normikoiralla sellaisia ole.

Tämä nyt on vain villi veikkaus, mutta minun mieleeni tuli että se on koirien esivanhemmilta peritty luontainen tai geneettinen vaisto. Egkä koiran esivanhemmat kätkivät ruokaa pahan päivän varalle ja se on periytynyt nykykoirillekin. Ehkä nykyajan koirat eivät vain pysty järkeilemään, että ne saavat joka päivä ruokaa ensi viikolla, ensi kuussa ja vielä ensi vuonnakin jne. Ne kätkevät ruokaa koska niiden vaisto käskee tekemään niin.

Vierailija
11730/18369 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Sodstream-laitteella lisäämään hiilihappoa muihinkin nesteisiin kuin veteen vai meneekö se rikki/pilalle? Jos voi, niin mihin kaikkiin nesteisiin sillä voi lisätä hiilihappoa?

Vierailija
11731/18369 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on vain villi veikkaus, mutta minun mieleeni tuli että se on koirien esivanhemmilta peritty luontainen tai geneettinen vaisto. Egkä koiran esivanhemmat kätkivät ruokaa pahan päivän varalle ja se on periytynyt nykykoirillekin. Ehkä nykyajan koirat eivät vain pysty järkeilemään, että ne saavat joka päivä ruokaa ensi viikolla, ensi kuussa ja vielä ensi vuonnakin jne. Ne kätkevät ruokaa koska niiden vaisto käskee tekemään niin.

Sama tuli itsellekin mieleen. Aiemmilla koirillani ei tätä ominaisuutta ole ollut, vain nykyisellä ja jopa sisätiloissa, vaikka siitä matosta ei materiaalia peittämiseen löydykään 😁

t. Alkuperäisen kysymyksen kysyjä

Vierailija
11732/18369 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Sodstream-laitteella lisäämään hiilihappoa muihinkin nesteisiin kuin veteen vai meneekö se rikki/pilalle? Jos voi, niin mihin kaikkiin nesteisiin sillä voi lisätä hiilihappoa?

Ei voi laittaa muihin nesteisiin. Tiedän erään joka kokeili ja pullo räjähti.

Vierailija
11733/18369 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen "vika" on, jos saan tietystä sivusta jatkuvasti chromessa valituksia siitä, että sivustolla on tietosuojaloukkaus ja vaihda salasana? Ilman mitään logiikkaa olevan pitkän sanalasanarimpsun vaihto ei auta, kun lykkää heti tuon tietosuojaloukkausvaroituksen päälle ja huudattaa salasanan vaihtoa. Onko vika omassa tietokoneessa vai ko. sivustolla? Omat virustorjunnat jne. on ajan tasalla eivätkä mitkään ajurit löydä mitään huolestuttavaa. Mietin vaan, kun kyseisellä sivulla käytetään yhteystietoja ja vaatii mm. vahvaa tunnistautumista, että pitäskö olla huolissaan..

Vierailija
11734/18369 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen "vika" on, jos saan tietystä sivusta jatkuvasti chromessa valituksia siitä, että sivustolla on tietosuojaloukkaus ja vaihda salasana? Ilman mitään logiikkaa olevan pitkän sanalasanarimpsun vaihto ei auta, kun lykkää heti tuon tietosuojaloukkausvaroituksen päälle ja huudattaa salasanan vaihtoa. Onko vika omassa tietokoneessa vai ko. sivustolla? Omat virustorjunnat jne. on ajan tasalla eivätkä mitkään ajurit löydä mitään huolestuttavaa. Mietin vaan, kun kyseisellä sivulla käytetään yhteystietoja ja vaatii mm. vahvaa tunnistautumista, että pitäskö olla huolissaan..

Onpa erikoista, en ole koskaan saanut tuollaista. Onko sinulla F-Secure ja jos, minkä väriseksi se määrittää kyseisen sivuston tietoturvan? Ne värilliset pallerot saa näkyviin ainakin tekemällä ko. sivustolle osoittavan haun. Onko kyseinen sivusto siis luokiteltu vaaralliseksi tietoturvan kannalta?

Asiantuntijalta voisit saada asiantuntevamman vastauksen.

Vierailija
11735/18369 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista, en ole koskaan saanut tuollaista. Onko sinulla F-Secure ja jos, minkä väriseksi se määrittää kyseisen sivuston tietoturvan? Ne värilliset pallerot saa näkyviin ainakin tekemällä ko. sivustolle osoittavan haun. Onko kyseinen sivusto siis luokiteltu vaaralliseksi tietoturvan kannalta?

Asiantuntijalta voisit saada asiantuntevamman vastauksen.

Minulla on Norton, mutta chromessa siis valittaa vaarantuneista salasanoista ja on tällainen tuo varoitus: Vaarantuneet salasanat     Vaihda nämä salasanat heti pitääksesi tilin suojattuna -> sivuston nimi. Ja salasana sinne on tosiaan tyyliin "fhgjk3289tgj98!23"sfdhf5924jpgvkjmvklösr" ja ei ole muilla sivuilla käytössä. Kyseessä on ihan yleinen kauppasivu.

Vierailija
11736/18369 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laittaa muihin nesteisiin. Tiedän erään joka kokeili ja pullo räjähti.

Kiitos vastauksesta. Onneksi sain tämän tiedon ajoissa ennen kuin rikoin sen laiteen tai ne pullot jollain muulla nesteellä kuin vedellä.

Vierailija
11737/18369 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsisi lukiosta todistusvalinnalla korkeakouluun mutta käykin lukion jälkeen amiksen, huomioidaanko yo-todistustusta enää jos hakee joskus myöhemmin korkeakouluun? Vai voiko käydä niin että todistusvalinnalla ei enää pääse, jos käy amiksen välissä (jos siis muuten pääsisi)?

Vierailija
11738/18369 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi soittaa puhelimella kaupungissa/maalla, jos ei ole ketään tuttua lähellä, ei nettiä käytössä( esim. face/ skype), kännykkä rikki/varastettu, ei rahaa ostaa uutta puhelinta?

Ennen oli puhelinkopit, nyt ei yleisöpuhelimia. Olisiko bisneksen paikka?

Vierailija
11739/18369 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lääkkeissä on lueteltu sivuvaikutuksia todennäköisyyden mukaan ryhmiteltynä, niin kumpaa se todennäköisyys tarkoittaa:

todennäköisyyttä kullekin ryhmän oireelle ERIKSEEN

vai

todennäköisyyttä sille, että saa MINKÄ TAHANSA ryhmän oireen (1 tai useamman)

?

Kyseessä ei itse asiassa ole todennäköisyys, että juuri sinä saisit mainitun haittavaikutuksen.

Ryhmittely kertoo vain, kuinka yleinen ko. haittavaikutus on ollut lääkettä testattaessa. Haittavaikutuslistoihin pitää lisätä kaikki ilmaantuneet haittavaikutukset, mukaanlukien ne, joiden yhteyttä lääkkeeseen ei voida todistaa. Tämä on minusta lievästi harhaanjohtavaa. 

https://www.itsehoitoapteekki.fi/artikkelit/vastuullisuus/mita-tarkoitt…

Vierailija
11740/18369 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Putte Possusta on tehty änkyttävä?