Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
jos jalkoihin tulee sellaista paksua valkoista kovettumaa, niin miten siitä pääsee eroon?
Ei auta hohkakivi tai rasvaus. Ei auta ammattilaisen jalkahoito ja kaikki rasvat yhtä tyhjän kanssa.
Ootko kuorintasukkia kokeillu? Ja semmoista rasvausta, että ihan tosi rasvaista rasvaa tai öljyä oikein kunnolla ja sukka päälle ja sit pidät monta tuntia, vaikka yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oletteko törmänneet sellaiseen, että suomalaisia pidetään ulkomailla jonain "tonttuina"?
Olen joutunut vanhempieni töiden takia matkustaan ja muuttamaan maasta toiseen.
Suomea puhun äidinkielenä mutta puhun ranskaa sujuvasti. Englantia ja espanjaa niin, että tulen toimeen.
Muuten opiskelut ovat menneet niin ja näin, koska muuttaminen ja uusiin asioihin sopeutuminen stressaa.
Esim. jotkut amerikkalaiset luulevat? että suomalaiset ovat "elves" tai elf. Eli me asutaan metsässä yms. ja tehdään tonttutaikoja.
Olen blondi, pärjään hyvin matematiikassa ja olen ehkä yleissivistyksessä pikkasen edellä ystäviäni, lisäksi olen hoikka ja tykkään kuntoilla, en siis tontun näköinen mielestäni. olen myös hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi. Olen kyllä ihan ystävällinen, enkä halua kiusata ketään vaan pikemminkin puolustaa kiusattuja, niin minusta sanotaan, että olen "tonttu".
Ei siis millään pahalla, vaan siihen tyyliin, että me ymmärrämme sinua, koska olet elf tai tonttu tms.
Ei siinä mitään, mutta myös Ranskassa ja Belgiassa mulle on satunnaiset tyypit sanoneet, että näytän tontulta. Ei tosin mun parhaat kaverit. En ole viitsinyt ottaa asiaan sen kummemmin kantaa, koska ihmiset on sanoneet sen ihan hyvässä hengessä. Ei siis loukkaamistarkoituksessa.
Eli jotkut luulee maailmalla ihan yleisesti, että me ollaan tonttuja, jotka asuvat keskellä metsää ja tekevät taikoja? Suuri osa ei edes tiedä, missä Suomi on, ja ne jotka tietävät, ikähaarukalla 15-21v. luulee että me ollaan tonttuja.
Vielä vanhempiakin sekopäitä riittää.Ruotsissa ja Norjassa Suomessa asuvaa populaatiota pidetään juoppona ja mielenhäiriöisenä. Euroopassa 1800-luvulla suomalaisia 'itäisiä' kutsuttiin ali-ihmisiksi. Tapauksessasi kyse voi olla siperialaisista piirteistä. Siperiantaustaiset eivät ole alkuperäisiä suomalaisia, propagandasta huolimatta. Tonttu ja espanjan tonto/tonta=tyhmä muistuttavat toisiaan.
Olen työskennellyt seitsemässä maassa johtotehtävissä, enkä ole ikinä törmännyt käsitteeseen, että suomalaiset olisivat tonttuja tai piirteiltään rumia.
Päin vastoin. Meidän naisten vaaleutta, siroja piirteitä ja korkeita poskipäitä on aina ihailtu.En minäkään koskaan ulkomailla asuessani ole törmännyt tonttu- vertaukseen.
Mä olen joskus törmännyt, kun pikkuveljet kuuntelee heavy-musiikkia että suomalaiset muusikot näyttää elvish, ei siis Elvis vaan " elf" ja kielemme ja ääntämisemme kuulostaa siltä.
Nää on youtuben kommentteja.
Olen tulkinnut asian niin, että kuulostetaan ja näytetään jotenkin omaperäisiltä ehkä vähän erilaisilta ja en ole päätäni sillä sen kummemmin vaivannut.
Tuntuu, että se elf-kommentti on noissa piireissä lähinnä kohteliaisuus.
En ole muualla asiaan törmännyt.
Ilmeisesti suomalainen aksentti on jotenkin tunnistettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos jalkoihin tulee sellaista paksua valkoista kovettumaa, niin miten siitä pääsee eroon?
Ei auta hohkakivi tai rasvaus. Ei auta ammattilaisen jalkahoito ja kaikki rasvat yhtä tyhjän kanssa.Ootko kuorintasukkia kokeillu? Ja semmoista rasvausta, että ihan tosi rasvaista rasvaa tai öljyä oikein kunnolla ja sukka päälle ja sit pidät monta tuntia, vaikka yön yli.
kiitos vinkistä! olen kokeillut esim. vaseliinia ja puuvillasukat yöksi ja varmaan kaikki jalkavoiteet ja öljyt. Ei sen karstakerroksen läpi mikään öljy oikein pääse imeytymään.
Nuo kuorintasukat on kieltämättä vielä testaamatta, jos ne toimisi. Niiden hinta vain hirvittää.
Jalkahoitajan hoitokin oli yhtä tyhjänkanssa, eli samanlaisella vempaimella, mikä mulla on jo valmiiksi kotonakin, hän vain ajeli mun jalat ja ne oli viikon päästä samassa kunnossa.
onko hiuksille terveellisempää vesipesu vai kuivashampoo, jos ei käytä mitään hiuslakkoja tai -geelejä?
Mikä nimitys sillä on, kun joskus syömien jälkeen tulee vähän kuin hikka mutta ei kuitenkaan? Saattaa olla, että jotain mahanestettä nousee tai meinaa nousta suuhun pieni määrä, mutta ei niin että ainakaan selvästi "maistaisin" sellaista. Muistuttaa hikkaa siten, että pää tekee samantapaisen nytkähdyksen ja kurkussa/suussa tapahtuu jotain nopeasti.
Tähän ei liity kipua tai muita epämiellyttäviä tuntemuksia, joten tuskin närästystä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä nimitys sillä on, kun joskus syömien jälkeen tulee vähän kuin hikka mutta ei kuitenkaan? Saattaa olla, että jotain mahanestettä nousee tai meinaa nousta suuhun pieni määrä, mutta ei niin että ainakaan selvästi "maistaisin" sellaista. Muistuttaa hikkaa siten, että pää tekee samantapaisen nytkähdyksen ja kurkussa/suussa tapahtuu jotain nopeasti.
Tähän ei liity kipua tai muita epämiellyttäviä tuntemuksia, joten tuskin närästystä?
oisko röyhtäys? jotkut ruoka-aineet pistävät röyhtäyttämään. Jos asia vaivaa, niin kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja eliminoida ruoka-aineita, jotka ei sovi itselle.
myös röyhtäily aiheuttaa ikävää tunnetta ylävatsalla, rintakehässä ja kurkun tienoilla ja voi "säteillä" jopa käsivarsiin.
Mun mummolla on sellaista ilman selkeää närästystä ja se jotenkin "nytkähtelee" tai kurkku jäykistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta hohkakivi tai rasvaus. Ei auta ammattilaisen jalkahoito ja kaikki rasvat yhtä tyhjän kanssa.Ootko kuorintasukkia kokeillu? Ja semmoista rasvausta, että ihan tosi rasvaista rasvaa tai öljyä oikein kunnolla ja sukka päälle ja sit pidät monta tuntia, vaikka yön yli.
Osta sitten salvekvickit eikä mitään halpiksia. Kun olet käyttänyt niitä ja saanut ihoa kuorittua, niin sen jälkeen sitten tee sitä rasvasukkahommaa. Ei välttämättä kyllä kaikki lähde kuorinnallakaan, mutta jos nyt kuitenkin paremmaks muuttuis.
hei, onko täällä kokemusasiantuntijoita EMS/TENS-laitteista?
hankittiin TENS- laite miehen selkäsärkyyn, mutta ei se siihen auttanut.
Voiko tuolla EMS-ohjelmalla lisätä kehon kiinteyttä oikeasti? Siinä on siis EMS-puolella kaikenlaisia ohjelmia vatsalihasten, pepun ja reisien kiinteyttämiseen ja lihasten kehittämiseen.
Toimiiko ne oikeasti? onko kukaan kokeillut?
olen n. viikon testannut, enkä ole huomannut merkittävää eroa. tosin viikko on aika lyhyt aika.
Onko jollain pidemmän aikavälin kokemusta?
laitteen käyttö tuntuu sen verran epämiellyttävältä, että mielummin uhraisin senkin ajan ihan normikuntoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅Mä luulen että se "ampuu" sitä pepustaan. En pysty googlaa tarkempaa tietoa kun pelkään hämppien kuvia, sori.
Oon monesti nähnyt kun hämähäkki laskeutuu katosta seittiä pitkin, siis se roikkuu sen seitin varassa, mutta en osaa tarkemmin selittää "luoko" se sen seitin samalla kun laskeutuu, kun luulis ettei niin pieneen otukseen mahdu niin paljon seittiä kerralla :-D
Tämän monella tavalla hurjan symppiksen ketjun parhaita ilonpirskahduksia ovat joskus näihin kestoaiheisiin palaavat viestit. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oletteko törmänneet sellaiseen, että suomalaisia pidetään ulkomailla jonain "tonttuina"?
Olen joutunut vanhempieni töiden takia matkustaan ja muuttamaan maasta toiseen.
Suomea puhun äidinkielenä mutta puhun ranskaa sujuvasti. Englantia ja espanjaa niin, että tulen toimeen.
Muuten opiskelut ovat menneet niin ja näin, koska muuttaminen ja uusiin asioihin sopeutuminen stressaa.
Esim. jotkut amerikkalaiset luulevat? että suomalaiset ovat "elves" tai elf. Eli me asutaan metsässä yms. ja tehdään tonttutaikoja.
Olen blondi, pärjään hyvin matematiikassa ja olen ehkä yleissivistyksessä pikkasen edellä ystäviäni, lisäksi olen hoikka ja tykkään kuntoilla, en siis tontun näköinen mielestäni. olen myös hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi. Olen kyllä ihan ystävällinen, enkä halua kiusata ketään vaan pikemminkin puolustaa kiusattuja, niin minusta sanotaan, että olen "tonttu".
Ei siis millään pahalla, vaan siihen tyyliin, että me ymmärrämme sinua, koska olet elf tai tonttu tms.
Ei siinä mitään, mutta myös Ranskassa ja Belgiassa mulle on satunnaiset tyypit sanoneet, että näytän tontulta. Ei tosin mun parhaat kaverit. En ole viitsinyt ottaa asiaan sen kummemmin kantaa, koska ihmiset on sanoneet sen ihan hyvässä hengessä. Ei siis loukkaamistarkoituksessa.
Eli jotkut luulee maailmalla ihan yleisesti, että me ollaan tonttuja, jotka asuvat keskellä metsää ja tekevät taikoja? Suuri osa ei edes tiedä, missä Suomi on, ja ne jotka tietävät, ikähaarukalla 15-21v. luulee että me ollaan tonttuja.
Vielä vanhempiakin sekopäitä riittää.Ruotsissa ja Norjassa Suomessa asuvaa populaatiota pidetään juoppona ja mielenhäiriöisenä. Euroopassa 1800-luvulla suomalaisia 'itäisiä' kutsuttiin ali-ihmisiksi. Tapauksessasi kyse voi olla siperialaisista piirteistä. Siperiantaustaiset eivät ole alkuperäisiä suomalaisia, propagandasta huolimatta. Tonttu ja espanjan tonto/tonta=tyhmä muistuttavat toisiaan.
Nyt mennään kyllä sakeissa usvissa. Tavallaan tekisi mieli kysyä keitä sinä satut pitämään "alkuperäisinä suomalaisina" (Suomi on reilut sata vuotta vanha), mutta toisaalta ehkei tällaisen tahon viestejä pitäisi erikseen manata esiin tai toistella.
Mitä videoeditoria ihmiset käyttää Youtubessa? Siis sitä jossa on ne samat ääniefektit ja taustahömppämusat. On tullut vastaan monta kertaa mutta en tiedä mistä on kyse.
Joissakin (kouluikäisten) lasten hammastahnoissa on yhtä paljon fluoria kuin aikuisten tahnoissa.
Onko AIKUISENA merkitystä hampaiden kannalta, käyttääkö ns. aikuisten tahnaa vai yhtä fluoripitoista lasten tahnaa?
Jos ei ole 30-vuotiaaksi mennessä lukion jälkeen opiskellut mitään eikä ollut työelämässä, niin mitkä ammatit/alat on pois suljettu eli mihin ei ole enää järkeä alkaa opiskella tässä iässä? Jos ei ole poikkeuksellisen korkeaa motivaatiota tms. etua, jonka takia pystyisi "ihmeisiin".
Vierailija kirjoitti:
Joissakin (kouluikäisten) lasten hammastahnoissa on yhtä paljon fluoria kuin aikuisten tahnoissa.
Onko AIKUISENA merkitystä hampaiden kannalta, käyttääkö ns. aikuisten tahnaa vai yhtä fluoripitoista lasten tahnaa?
Koska nykyään suositellaan alle kouluikäiaten tahnaan fluoria 1450 yksikköä.
Olen mietiskellyt: Jos kaikki patterini ovat kiinni, pääseekö kuuma vesi virtaamaan naapurien pattereihin? Eihän se siitä toisesta, lattiasta kattoon menevästä, putkesta voi mennä ylä/alakerran pattereihin, eikö se ole meno- tai paluuputki? Miten päin kuuma vesi menee: ensin ylös ja "valuu" pattereiden kautta alas, vai toisinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin siis, että onko väliä käyttääkö aikuinen aikuisten vai lasten tahnaa, jos fluoripitoisuudessa ei ole eroa. Onko lasten tahna jotenkin muuten heikompaa niin että se voisi ajan kanssa huonontaa hampaita nopeammin, tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin siis, että onko väliä käyttääkö aikuinen aikuisten vai lasten tahnaa, jos fluoripitoisuudessa ei ole eroa. Onko lasten tahna jotenkin muuten heikompaa niin että se voisi ajan kanssa huonontaa hampaita nopeammin, tms.?
Ei ole väliä. Jopa turvallisempaa hampaiden kannalta. Ei turhia valkaisu- ym. aineita, joita aikuisten tahnoissa on. Aikuinen voi ihan hyvin käyttää lasten tahnoja, lapsille ei aikuisten erikoistahnoja. -ex hhoitaja
Miten saan selville onko vuokranantaja asentanut valvontakamerat liiketilaan?
Viime kuukausien aikana on muutaman kerran tullut epäilys, että vuokranantaja olisi asentanut jotkut valvontakamerat liiketilaan joka ollaan vuokrattu. Ensimmäiset epäilykset heränneet siinä vaiheessa kun se tiesi firman asioista oudon paljon vaikkei sille ole kerrottu. Kerran kyselin kiinteistön kameravalvonnasta, mutta en saanut kunnon selkeää vastausta. Toisaalla rakennuksessa on maininta tallentavasta kameravalvonnasta, mutta ei tuossa kohtaa mikä ollaan vuokrattu.
Suurin epäilys heräsi viime viikolla. Vesiputki alkoi kesken päivän vuotaa. Meni vajaa vartti kun estettiin pahempien vesivahinkojen synty ja sitten soitin vuokranantajalle, joka toimii myös huoltomiehenä kiinteistössä. Ehdin tilanteen selostaa, jolloin se vaan totes: Joo, mä olen jo tulossa ja parin minuutin päästä siellä. Normaalisti ei käy päivisin, joten ei voinut olla pelkkää sattumaa?
Katossa on niin paljon ilmastointiputkia, sähköpiuhoja yms. joten jotain pientä kameraa ei sieltä erota millään jollei ole tietoa mistä kohdasta etsiä.
siis apua! teidän kanssa, jotka elää noin syvällä jossain virtuaalimaailmassa! siis "kuollut keskusteluketju"... nekropostaus ???? ja "kuollut" virtuaali-nimimerkki- tyyppi, joka "herää henkiin" on kai "nekropostaaja"?
joo, nämä nekropostaukset ja -postaajat aiheuttaa näemmä palstan vakiokävijöiden keskuudessa ymmärrettävää järkytystä ja hämmennystä.
onko tämä some ihan tervettä touhua?