Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11381/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma on määräaikainen

Vierailija
11382/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns. piilotyöpaikkaa hakee sekä alan ammattilainen että tukityöllistetty, onko ammattilaisena mitään mahdollista valittaa, jos työpaikkaan valitaan tukityöllistetty? Kyllä ärsyttää nyt, nimim. mieluummin palkattiin tukityöllistetty kuin kyseisen alan ammattilainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11383/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilainen muori kirjoitti:

Muistaako joku siirtopelin, jossa on noin 10-12 pahvista leikattua, toinen toistaan pienempää pyörylää, ja peliä sanottiin Baabelin torniksi?

Pyörylät kai asetettiin pinoihin pelaajien eteen ja niitä siirreltiin mutta vain kooltaan pienemmän pyörylän voi asettaa suuremman päälle, suurempaa ei voinut asettaa pienemmän päälle.

Kai siinä joitain muitakin sääntöjä oli?

Ja voittiko se, jolta pyörylät loppuivat, vai se, joka sai tehtyä Baabelin tornin valmiiksi eteensä siten, että kaikki pyörylät päätyivät hänelle oikeassa suuruusjärjestyksessä?

Tällaiset pyörylät oli isäni 1950-luvulla leikannut ja olen sitä peliä pelannut viimeksi joskus muinoin 1960-luvun keskivaiheilla.

googleta Hanoin torni peli, näyttääkö samalta 

Kiitos tiedosta! Tuota nimitystä en ole kyllä eläissäni kuullut, se on aina ollut Baabelin torni. Meillä ei myöskään ollut mitään puikkoja, pysyväthän pyörylät päällekkäin ihan itsestäänkin, kun ne täytyy panna suuruusjärjestyksessä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hanoin_torni

Vierailija
11384/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletteko törmänneet sellaiseen, että suomalaisia pidetään ulkomailla jonain "tonttuina"?

Olen joutunut vanhempieni töiden takia matkustaan ja muuttamaan maasta toiseen.

Suomea puhun äidinkielenä mutta puhun ranskaa sujuvasti. Englantia ja espanjaa niin, että tulen toimeen.

Muuten opiskelut ovat menneet niin ja näin, koska muuttaminen ja uusiin asioihin sopeutuminen stressaa.

Esim. jotkut amerikkalaiset luulevat? että suomalaiset ovat "elves" tai elf. Eli me asutaan metsässä yms. ja tehdään tonttutaikoja.

Olen blondi, pärjään hyvin matematiikassa ja olen ehkä yleissivistyksessä pikkasen edellä ystäviäni, lisäksi olen hoikka ja tykkään kuntoilla, en siis tontun näköinen mielestäni. olen myös hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi. Olen kyllä ihan ystävällinen, enkä halua kiusata ketään vaan pikemminkin puolustaa kiusattuja, niin minusta sanotaan, että olen "tonttu".

Ei siis millään pahalla, vaan siihen tyyliin, että me ymmärrämme sinua, koska olet elf tai tonttu tms.

Ei siinä mitään, mutta myös Ranskassa ja Belgiassa mulle on satunnaiset tyypit sanoneet, että näytän tontulta. Ei tosin mun parhaat kaverit. En ole viitsinyt ottaa asiaan sen kummemmin kantaa, koska ihmiset on sanoneet sen ihan hyvässä hengessä. Ei siis loukkaamistarkoituksessa.

Eli jotkut luulee maailmalla ihan yleisesti, että me ollaan tonttuja, jotka asuvat keskellä metsää ja tekevät taikoja? Suuri osa ei edes tiedä, missä Suomi on, ja ne jotka tietävät, ikähaarukalla 15-21v. luulee että me ollaan tonttuja.

Vielä vanhempiakin sekopäitä riittää.

Vierailija
11385/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on slangitermi sille, jos nostaa esiin vanhan keskusteluketjun?

Vierailija
11386/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oletteko törmänneet sellaiseen, että suomalaisia pidetään ulkomailla jonain "tonttuina"?

Suomea puhun äidinkielenä mutta puhun ranskaa sujuvasti. Englantia ja espanjaa niin, että tulen toimeen.

Muuten opiskelut ovat menneet niin ja näin, koska muuttaminen ja uusiin asioihin sopeutuminen stressaa.

Esim. jotkut amerikkalaiset luulevat? että suomalaiset ovat "elves" tai elf. Eli me asutaan metsässä yms. ja tehdään tonttutaikoja.

Olen blondi, pärjään hyvin matematiikassa ja olen ehkä yleissivistyksessä pikkasen edellä ystäviäni, lisäksi olen hoikka ja tykkään kuntoilla, en siis tontun näköinen mielestäni. olen myös hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi. Olen kyllä ihan ystävällinen, enkä halua kiusata ketään vaan pikemminkin puolustaa kiusattuja, niin minusta sanotaan, että olen "tonttu".

Ei siis millään pahalla, vaan siihen tyyliin, että me ymmärrämme sinua, koska olet elf tai tonttu tms.

Ei siinä mitään, mutta myös Ranskassa ja Belgiassa mulle on satunnaiset tyypit sanoneet, että näytän tontulta. Ei tosin mun parhaat kaverit. En ole viitsinyt ottaa asiaan sen kummemmin kantaa, koska ihmiset on sanoneet sen ihan hyvässä hengessä. Ei siis loukkaamistarkoituksessa.

Eli jotkut luulee maailmalla ihan yleisesti, että me ollaan tonttuja, jotka asuvat keskellä metsää ja tekevät taikoja? Suuri osa ei edes tiedä, missä Suomi on, ja ne jotka tietävät, ikähaarukalla 15-21v. luulee että me ollaan tonttuja.

Ruotsissa ja Norjassa Suomessa asuvaa populaatiota pidetään juoppona ja mielenhäiriöisenä. Euroopassa 1800-luvulla suomalaisia 'itäisiä' kutsuttiin ali-ihmisiksi. Tapauksessasi kyse voi olla siperialaisista piirteistä. Siperiantaustaiset eivät ole alkuperäisiä suomalaisia, propagandasta huolimatta. Tonttu ja espanjan tonto/tonta=tyhmä muistuttavat toisiaan.

Vierailija
11387/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jalkoihin tulee sellaista paksua valkoista kovettumaa, niin miten siitä pääsee eroon?

Ei auta hohkakivi tai rasvaus. Ei auta ammattilaisen jalkahoito ja kaikki rasvat yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
11388/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hedelmät ja vihannekset pitäisi säilyttää erillään toisistaan? Luin näin monelta sivulta, mutta en löytänyt perusteluja.

Usein viitataan siihen että jotkut vihannekset ovat hedelmien etyleenille herkkiä ja ne pilaantuvat.

Esim. tomaattia (hedelmä) pitää säilyttää eri paikassa kuin kurkkua.

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/niksit/kurkku-ei-sovi-tomaatin-…

Vierailija
11389/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ns. piilotyöpaikkaa hakee sekä alan ammattilainen että tukityöllistetty, onko ammattilaisena mitään mahdollista valittaa, jos työpaikkaan valitaan tukityöllistetty? Kyllä ärsyttää nyt, nimim. mieluummin palkattiin tukityöllistetty kuin kyseisen alan ammattilainen...

Jos henkilö on JO tukityöllistetty hän ei voi hakea toista työpaikkaa.

Tarkoitat varmaan että työpaikan sai pitkäaikaistyötön, jonka palkkausta varten työantaja voi hakea palkkatukea.

Se on työnantajan tekemä valinta, niin et voi valittaa. Työnantajalla on oikeus valita töihin se hakija jonka katsovat sopivaksi.

Vierailija
11390/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa ja Norjassa Suomessa asuvaa populaatiota pidetään juoppona ja mielenhäiriöisenä. Euroopassa 1800-luvulla suomalaisia 'itäisiä' kutsuttiin ali-ihmisiksi. Tapauksessasi kyse voi olla siperialaisista piirteistä. Siperiantaustaiset eivät ole alkuperäisiä suomalaisia, propagandasta huolimatta. Tonttu ja espanjan tonto/tonta=tyhmä muistuttavat toisiaan.

Olen työskennellyt seitsemässä maassa johtotehtävissä, enkä ole ikinä törmännyt käsitteeseen, että suomalaiset olisivat tonttuja tai piirteiltään rumia.

Päin vastoin. Meidän naisten vaaleutta, siroja piirteitä ja korkeita poskipäitä on aina ihailtu.

Vierailija
11391/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös elf ole pikemminkin joku keijukainen tai haltija? Ei se välttämättä ole joulutonttu. Ehkä joku menninkäinen? googlasin ja tuli joku suippokorvainen, siro, irlantilaistyyppinen otus.

Vierailija
11392/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuureissa on vaihtelevia käsityksiä erilaisista satuolennoista. Suomen tonttu on eri asia kuin anglo-saksisten ja germaanisten maiden elf-nimityksellä olevat olennot.

Se, että ulkomaiset tuttavasi pitävät sinua tonttuna, noitana, keijukaisena tai muuna, on huvittavaa. Nauti siitä. Ei elämä ole niin vakavaa.

Jos eivät tiedä missä Suomi on, niin sinähän voit sen heille opettaa. Näytä vaikka kartalta.

Vierailija
11393/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sellaisen termin kuin nekropostaus. Siinä siis nostetaan vanha, "kuollut", ketju esiin.

Vierailija
11394/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se elf voi olla slangisana h*inttarille, lepsolle tai mongolipiirteille.

Vierailija
11395/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako ottaa se rokotus vai eikö, jos on vakava autoimmuunisairaus, mutta lääkäri painostaa vaikka muualla kohtalotoverit ovat saaneet vakavia oireita.

Vierailija
11396/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee kosmetologille brassivahaukseen, käytetäänkö siinä jotain suojaa, ettei kaikki näy? Kun varmaan tarttee ottaa muualtakin kuin edestä, ainakin mulla tarttis.

Ei ole mitään suojaa, kaikki näkyy. Mutta hyvä sokeroija osaa aloittaa rennon keskustelun täysin tilanteen ulkopuolelta, jolloin ”omia näkymiä” ei ehdi niin edes ajattelemaan.

Itsekin arkailin ekalla kerralla. Mutta nyt luottotekijän kanssa on niin mukavat välit, etten asiaa enää ajattele. Ja hän on todellakin nähnyt kaiken - omien sanojensa mukaan. Sukup.taudeista lävistyksiin, pöheiköistä menkkoihin. No worries.

Vierailija
11397/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaako ottaa se rokotus vai eikö, jos on vakava autoimmuunisairaus, mutta lääkäri painostaa vaikka muualla kohtalotoverit ovat saaneet vakavia oireita.

Ehdottomasti. Autoimmuunitaudissa olet altis saamaan vakavamman reaktion koronavirustartunnasta.

USA:ssa jotkut terveysjärjestöt ovat suositelleet mRNA-rokotteita autoimmuunisairaille, siis niitä missä ei ole eläviä viruksia kuten Pfizer ja Moderna. Kannattaa ottaa yhteys oman sairautensa järjestöön ja kysyä sieltä.

Vierailija
11398/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sellaisen termin kuin nekropostaus. Siinä siis nostetaan vanha, "kuollut", ketju esiin.

No niin olikin! Olin kuullut sen, mutta unohtanut. Kiitos.

Vierailija
11399/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Mä luulen että se "ampuu" sitä pepustaan. En pysty googlaa tarkempaa tietoa kun pelkään hämppien kuvia, sori.

Oon monesti nähnyt kun hämähäkki laskeutuu katosta seittiä pitkin, siis se roikkuu sen seitin varassa, mutta en osaa tarkemmin selittää "luoko" se sen seitin samalla kun laskeutuu, kun luulis ettei niin pieneen otukseen mahdu niin paljon seittiä kerralla :-D

Vierailija
11400/18370 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt seitsemässä maassa johtotehtävissä, enkä ole ikinä törmännyt käsitteeseen, että suomalaiset olisivat tonttuja tai piirteiltään rumia.

Päin vastoin. Meidän naisten vaaleutta, siroja piirteitä ja korkeita poskipäitä on aina ihailtu.

En minäkään koskaan ulkomailla asuessani ole törmännyt tonttu- vertaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi