Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11421/18370 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saan selville onko vuokranantaja asentanut valvontakamerat liiketilaan?

Viime kuukausien aikana on muutaman kerran tullut epäilys, että vuokranantaja olisi asentanut jotkut valvontakamerat liiketilaan joka ollaan vuokrattu. Ensimmäiset epäilykset heränneet siinä vaiheessa kun se tiesi firman asioista oudon paljon vaikkei sille ole kerrottu.  Kerran kyselin kiinteistön kameravalvonnasta, mutta en saanut kunnon selkeää vastausta. Toisaalla rakennuksessa on maininta tallentavasta kameravalvonnasta, mutta ei tuossa kohtaa mikä ollaan vuokrattu.

Suurin epäilys heräsi viime viikolla. Vesiputki alkoi kesken päivän vuotaa. Meni vajaa vartti kun estettiin pahempien vesivahinkojen synty ja sitten soitin vuokranantajalle, joka toimii myös huoltomiehenä kiinteistössä. Ehdin tilanteen selostaa, jolloin se vaan totes: Joo, mä olen jo tulossa ja parin minuutin päästä siellä. Normaalisti ei käy päivisin, joten ei voinut olla pelkkää sattumaa? 

Katossa on niin paljon ilmastointiputkia, sähköpiuhoja yms. joten jotain pientä kameraa ei sieltä erota millään jollei ole tietoa mistä kohdasta etsiä. 

On olemassa vesivahingosta heti ilmoittavia kosteusantureita.

Vierailija
11422/18370 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saan selville onko vuokranantaja asentanut valvontakamerat liiketilaan?

Viime kuukausien aikana on muutaman kerran tullut epäilys, että vuokranantaja olisi asentanut jotkut valvontakamerat liiketilaan joka ollaan vuokrattu. Ensimmäiset epäilykset heränneet siinä vaiheessa kun se tiesi firman asioista oudon paljon vaikkei sille ole kerrottu.  Kerran kyselin kiinteistön kameravalvonnasta, mutta en saanut kunnon selkeää vastausta. Toisaalla rakennuksessa on maininta tallentavasta kameravalvonnasta, mutta ei tuossa kohtaa mikä ollaan vuokrattu.

Suurin epäilys heräsi viime viikolla. Vesiputki alkoi kesken päivän vuotaa. Meni vajaa vartti kun estettiin pahempien vesivahinkojen synty ja sitten soitin vuokranantajalle, joka toimii myös huoltomiehenä kiinteistössä. Ehdin tilanteen selostaa, jolloin se vaan totes: Joo, mä olen jo tulossa ja parin minuutin päästä siellä. Normaalisti ei käy päivisin, joten ei voinut olla pelkkää sattumaa? 

Katossa on niin paljon ilmastointiputkia, sähköpiuhoja yms. joten jotain pientä kameraa ei sieltä erota millään jollei ole tietoa mistä kohdasta etsiä. 

Noi nyt voi olla nykyään niin monen näköisiä. Lamppuja, naulakkoja, jossain oli mainos jopa ruuvin kannalta näyttävästä pienestä kamerasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11423/18370 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämän sitaatin sanoma? "On ollut tyranneja ja murhaajia, jotka jonkin aikaa vaikuttavat voittamattomilta, mutta lopulta he aina häviävät. Ajatelkaa sitä aina."

Vierailija
11424/18370 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut elokuvan Walkabout erämaan vangit? (Edelleen YLE Areenassa) Kysymys on siksi nolo koska leffa oli täysi weirdo, mutta pidin siitä lähes hävettävän paljon.

Vierailija
11425/18370 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oudompaa käyttää sanaa "urhoollinen" naisesta kuin miehestä? (Siis nimenomaan tuota sanaa eikä muuta rohkean synonyymiä.)

ylänuoli = joo

alanuoli = ei

Vierailija
11426/18370 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut huonoa terveyteen liittyvää hoitoa, josta sinulle on seurasikin haittaa (mielenterveyteen tai fyysiseen terveyteen)? Niin että hoitava taho selkeästi mokasi jotenkin.

Esim. väärä lääkitys, toimenpide, diagnoosi tms. josta olikin vain haittaa. Huomioi lääkärit, hammaslääkärit, mielenterveyspalvelut, silmälääkäri yms.

Ylänuoli = olen saanut :(

Alanuoli = en onneksi

Vierailija
11427/18370 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mietiskellyt: Jos kaikki patterini ovat kiinni, pääseekö kuuma vesi virtaamaan naapurien pattereihin? Eihän se siitä toisesta, lattiasta kattoon menevästä, putkesta voi mennä ylä/alakerran pattereihin, eikö se ole meno- tai paluuputki? Miten päin kuuma vesi menee: ensin ylös ja "valuu" pattereiden kautta alas, vai toisinpäin?

Patterit on rinnankytketty, jos omiasi suljet, toiset saavat hieman helpommin lämpöä, juurikaan merkitystä.

Vierailija
11428/18370 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla kävi niin, että isäni metsästyskoira oli kadonnut Soisalon saaressa ja löytynyt myöhemmin Savonlinnan Oravista. Itse en ollut syntynyt silloin, eli olen vain kuullut isäni kertovan siitä. Isä sanoi aina, että koiran on täytynyt olla auton kyydissä ja itsestänikin tuntuu, että näin on varmastikin ollut. Vai olisiko mitenkään mahdollista, että koira olisi päässyt sinne omin avuin?

11429/18370 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietää minkä kokoisen maskin ostaa? Kaupassa en kehtaa kokeilla ja ei varmaan suotavaakaan. Ne kertakäyttöiset on aina missä sattuu eli yleensä silmissä ja koko ajan pitää nykiä leuan alta. Kateellisena vaan joutuu katselemaan ihmisiä maskeissa, jotka on kuin liimattu kasvoille 😄

Vierailija
11430/18370 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi silppurilla pyöräytetystä porkkana"raasteesta" tulee kuivaa ja mautonta?

(Raastinraudalla sen sijaan saa mehevää raastetta, mutta käsin raastaminen on ikävystyttävää.)

Olen empiiristen kokeiden perusteella päätynyt siihen että paras ja mehukkain raaste tulee käsin raastamalla siksi, että silloin voi käyttää mahdollisimman pientä reikää.

Silppureissa ja laitteissa on harvemmin mahdollista raastaa pienellä, vaan reikä on usein se isompi, jolloin raaste on enemmänkin spaghetinpaksuista.

Siksi aina kun porkkanaraastetta on tarjolla jossain työmaaruokaloissa, se on aina koneellisesti tehty ja sellaista spaghetin paksuista ja aina kuivaa ja mautonta. Koska lanttu on noin raastettuna vielä ihan mehukasta, oletan että juuri porkkana on pintakerroksiltaan vähemmän syistä ja ehkä siitä haihtuu kosteus ellei sitä raasteta aivan ohuina rihmoina.

Käsinraastamisen tuskaa voi vähentää niin että raastaa pienemmän määrän porkkanaa ja lisää sen jäävuorisalaattiin. Toimii itselläni silloin kuin tekee mieli porkkanaraastetta, muttei jaksa hirveästi raastaa.

Porkkanassa on ns. sokeritaskuja, mitä hienommaksi porkkanan rakastaa, sitä enemmän taskuja aukeaa ja raaste muuttuu makeammaksi.

Vierailija
11431/18370 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdevuosien ongelmaksi mainitaan aina vain kuumat aallot, kun on niitä kylmiäkin? Kehon "termostaatti" on out.

Vierailija
11432/18370 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 80-luvulla kävi niin, että isäni metsästyskoira oli kadonnut Soisalon saaressa ja löytynyt myöhemmin Savonlinnan Oravista. Itse en ollut syntynyt silloin, eli olen vain kuullut isäni kertovan siitä. Isä sanoi aina, että koiran on täytynyt olla auton kyydissä ja itsestänikin tuntuu, että näin on varmastikin ollut. Vai olisiko mitenkään mahdollista, että koira olisi päässyt sinne omin avuin?

Riippuu tietysti missä päin Soisaloa koira katosi. Mutta jos Tappuvirran lähettyvillä, niin hyvin on voinu uida Oraviin johtavalle kannakselle, ellei astellu lossiin ja tullu yli kuivin jaloin.

Vierailija
11433/18370 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän fluoria niin sitä enemmän käpyrauhanen koteloituu.

Vierailija
11434/18370 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö kerrostalossa tupakansavu vessasta toiseen asuntoon vai miten ne vc tuuletusvedot menee

Vierailija
11435/18370 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38201 kirjoitti:

Miten tietää minkä kokoisen maskin ostaa? Kaupassa en kehtaa kokeilla ja ei varmaan suotavaakaan. Ne kertakäyttöiset on aina missä sattuu eli yleensä silmissä ja koko ajan pitää nykiä leuan alta. Kateellisena vaan joutuu katselemaan ihmisiä maskeissa, jotka on kuin liimattu kasvoille 😄

Kokeile laittaa maskin nauhat korvan taakse ristiin ja muotoile nenän päälle tuleva nauha. Ei pitäisi nousta silmiin niin pahasti.

Vierailija
11436/18370 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö kerrostalossa tupakansavu vessasta toiseen asuntoon vai miten ne vc tuuletusvedot menee

Periaatteessa ei, mutta käytännössä kyllä, etenkin joa pössyttelevä naapurisi on tehostanut omaa wc:n poistoaan asentamalla venttiilin tilalle tehokkaan poistopuhaltimen.

Vai oletko itse se weskissä huonoa omaatuntoa poteva pössyttelijä?

Vierailija
11437/18370 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lopetan ajattelemasta koko ajan tuota Koskelan murhaa? Tuntuu niin järkyttävän pahalta uhrin puolesta, että itkettää ja ahdistaa. Mietin kuinka paljon Atson on täytynyt kärsiä siinä kidutuksessa, ja kuinka tekijät vain jättivät raa’asti hänet tekemään kuolemaa. Ei pysty ymmärtämään.

Vierailija
11438/18370 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko karman kosto oikeasti totta vai vain pahantekijöiden uhreille keksitty lohduke?

Vierailija
11439/18370 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako laskutuskausi sitä, mihin asti tilaus on laskutettu?

Vierailija
11440/18370 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Johaug on niin ylivoimainen naisten hiihdossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme