Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
11001/18370 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi auton etuvalot ovat valkoiset ja takavalot punaiset?

Vierailija
11002/18370 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 70-lukulaisessa yksiössä, jossa on alkuperäiset muovimatot. Olen huomannut, että maton saumakohdat irvistelevät, ja eteisessä muovimatto on jo alkanut irrota lattiasta. Kysyisin, onko huonokuntoisesta muovimatosta mahdollisesti haittaa, terveys- tai muuta haittaa? Jos tänne tulisi remontti, joutuisin muuttamaan kokonaan pois - koska tämä on yksiö, minulla ei ole varahuonetta, jossa voisin majailla remontin aikana.

Asun siis vuokralla. Yksiö on halpa, ja nykyisessä elämäntilanteessani (opiskelu, masennus jne.) muuttaminen aiheuttaisi minulle suurta stressiä. Ajattelin sinnitellä tässä rumassa asunnossa vielä pari vuotta.

Voiko muovimattoa korjata pienimuotoisesti ilman isompaa remonttia? Tiedän, että asia kuuluu vuokranantajalle mutta kysyn ensin täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11003/18370 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko nykyään saa tienata verovapaasti ja miten koko "veroton työskententely" käytännössä toimii? Pystyykö tuollaisesta tekemisestä kirjoittaa itselleen CV:n merkinnän?

Olen työttömänä ollut koko vuoden ja tuskin työllistyn ennen kesää. Voisin alkaa vaikkapa tekemään siivouksia, pihatöitä ja puutarhahommia, lumitöitä, kauppareissuja, oikeastaan mitä vaan puuhailua ajan kuluksi. Alkaa vähän tökkimään jouten olo.

Työttömänä saan tienata bruttona sen 300e ilman, että vaikuttaa tukiin (ansiosid.), mutta jos teen sanotaan vaikkapa verovapaasti 50e (menkööt aikaa vaikka 1,5-3h) keikan kerran viikossa, niin a) sanonko asiakkaalle, että teen ilman kuittia, vai kuinka esittäisin asian b) kuuluuko näistä työskentelyistä ilmoittaa liittoon yms. ja c) miten merkkaisin tuon CV:n, työllistin itseäni eli olin pienyrittäjä, vaikken kirjaimellisesti sitä ollutkaan?

Vierailija
11004/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko ennemmin töihin normaali- kuin ylipainoisen?

Peukku ylös: Ottaisin

Peukku alas: Ei ole merkitystä, onko normaali- vai ylipainoinen

Vierailija
11005/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisin vanhempieni omistamaan asuntoon vuokralle, josta on asuntolainaa, mutta vanhempani kuolisivat vaikka auto-, onnettomuudessa, miten minulle kävisi? Vanhemmat asuisi muualla vuokralla. Heidän vuokrakämppää tietty pitää tyhjentää, mutta joudunko minä lähtemään myös "omasta vuokra-asunnostani"? Jos minulla olisi sisar, joka asuu toisaalla, muuttaako se tilannetta jotenkin?

Vierailija
11006/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun ajan ensimmäisessä jaksossa Illi kysyy Eskolta, että haluatko että bändini hajoaa, johon Esko vastaa, että täällä hajoaa kohta jotain paljon arvokkaampaa. Mitä tuo paljon arvokkaampi tarkoittaa?

Vierailija
11007/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusun ajan ensimmäisessä jaksossa Illi kysyy Eskolta, että haluatko että bändini hajoaa, johon Esko vastaa, että täällä hajoaa kohta jotain paljon arvokkaampaa. Mitä tuo paljon arvokkaampi tarkoittaa?

Perhettä.

Vierailija
11008/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletetaan , että kuoleman jälkeen on elämää, tai taivas on olemassa. Miten käy humalassa, huumeissa tai lääketokkurassa olevalle kuollessa? Onko hän tuonpuoleisessa edelleen vaikutuksen alainen?

Vai selviääkö kuoleman hetkellä ykskaks?

Vierailija
11009/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oletetaan , että kuoleman jälkeen on elämää, tai taivas on olemassa. Miten käy humalassa, huumeissa tai lääketokkurassa olevalle kuollessa? Onko hän tuonpuoleisessa edelleen vaikutuksen alainen?

Vai selviääkö kuoleman hetkellä ykskaks?

Taivaassa kaikki käyttävät huumeita. Siksi siellä on niin kivaa.

Vierailija
11010/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuvalojen tarkoitus on auttaa kuskia havainnoimaan ympäristöä, siihen on valkoinen valo on hyvä. Punainen ei käy niin pahasti silmiin, eli kun tuijottelee edessä ajavan takavaloja ja joudut siirtämään katseesi ympäristöön, silmät eivät ole sokaistuneet vaan näet paremmin myös pimeään. Takavalojen tarkoitushan ei ole auttaa kuskia näkemään taaksepäin vaan muita autoilijoita havaitsemaan sinut.

Vierailija
11011/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista työskentelymuotoa ole olemassakaan. Eli joko sinun täytyy perustaa toiminimi, laskuttaa kevytyrittäjille tarkoitetun laskutuspalvelun kautta, tai sitten asiakkaiden pitäisi maksaa sinulle palkkaa. Vuodessa saa tienata asuinkunnasta riippuen n. 9000-13000€ niin että veroprosentti on nolla, mutta pimeästi ei silti saa tehdä töitä.

Vierailija
11012/18370 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista työskentelymuotoa ole olemassakaan. Eli joko sinun täytyy perustaa toiminimi, laskuttaa kevytyrittäjille tarkoitetun laskutuspalvelun kautta, tai sitten asiakkaiden pitäisi maksaa sinulle palkkaa. Vuodessa saa tienata asuinkunnasta riippuen n. 9000-13000€ niin että veroprosentti on nolla, mutta pimeästi ei silti saa tehdä töitä.

Tämä oli siis vastaus 11007:lle.

Vierailija
11013/18370 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa talousrikoksista saa ankarampia rangaistuksia kuin henkirikoksista?

Vierailija
11014/18370 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumattomat ovat kuokkavieraita. He tulevat yllättäen ns. toisen pellolle nostamaan perunoita, kuitenkin varustautuneina.

Vierailija
11015/18370 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 70-lukulaisessa yksiössä, jossa on alkuperäiset muovimatot. Olen huomannut, että maton saumakohdat irvistelevät, ja eteisessä muovimatto on jo alkanut irrota lattiasta. Kysyisin, onko huonokuntoisesta muovimatosta mahdollisesti haittaa, terveys- tai muuta haittaa? Jos tänne tulisi remontti, joutuisin muuttamaan kokonaan pois - koska tämä on yksiö, minulla ei ole varahuonetta, jossa voisin majailla remontin aikana.

Asun siis vuokralla. Yksiö on halpa, ja nykyisessä elämäntilanteessani (opiskelu, masennus jne.) muuttaminen aiheuttaisi minulle suurta stressiä. Ajattelin sinnitellä tässä rumassa asunnossa vielä pari vuotta.

Voiko muovimattoa korjata pienimuotoisesti ilman isompaa remonttia? Tiedän, että asia kuuluu vuokranantajalle mutta kysyn ensin täältä.

Kuivassa huonetilassa muovimaton repsottaminen ei haittaa kuin esteettisesti. Voisit pyytää vuokranantaja uusimaan. Siihen ei paria päivää enempää pitäisi mennä, mutta tavarat pitäisi olla pois lattialta, esim pinossa ensin toisella puolella ja sitten toisella.

Mikään pakko sitä ei ole vaihtaa jos kestää katsella. Voit laittaa jotain mattoa päälle.

Kylppärissä muovimatto on vesieriste, ja pitää olla ehjä. Jos on rikki, tulee vesivahinko, kun vesi menee rakenteisiin. Siitä sinun pitää ilmoittaa heti. Senkään korjaamiseen ei mene paria päivää enempää, eikä tarvitse tyhjätä kuin kylppäri.

Vierailija
11016/18370 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi johtua etten voi kirjautua sähköpostiini outlookiin? kirjautuessa tulee pyyntö varmentaa kirjautuminen toisella sähköpostilla mikä johtaa salasanan muuttamiseen, kun koitan kirjautua tällä uudella salasanalla tulee tuo varmennuspyyntö uudelleen ja uudelleen, tätä on kestänyt jo kaksi päivää. Microsoftin tukeenkin näemmä otetaan yhteyttä sähköpostilla ja se ei nyt onnistu

Vierailija
11017/18370 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi johtua etten voi kirjautua sähköpostiini outlookiin? kirjautuessa tulee pyyntö varmentaa kirjautuminen toisella sähköpostilla mikä johtaa salasanan muuttamiseen, kun koitan kirjautua tällä uudella salasanalla tulee tuo varmennuspyyntö uudelleen ja uudelleen, tätä on kestänyt jo kaksi päivää. Microsoftin tukeenkin näemmä otetaan yhteyttä sähköpostilla ja se ei nyt onnistu

Puhdista selaimen välimuisti tai kokeile toista selainta tai laitetta. Jos ei auta, ota Microsoftiin yhteys forumin kautta. Ilmiön nimi englanniksi on Human interactive Proof (HIP) Challenge loop

Vierailija
11018/18370 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kehittämiskokemus? Tätä sanaa käytetään usein työpaikkailmoituksia, mutta mitä se oikein on? Googlasin, ja tuloksena oli työpaikkailmoituksia. Mikähän tämä termi olisi englanniksi?

Miten voisi tuoda ilmi, että tällaista kehittämiskokemusta on tai mistä sitä saa?  Kysyn täysin vilpittömästi. Uskoisinpa, että minulla on kehittämiskokemusta työkokemukseni kautta, mutta en saa aivan kiinni, mitä tämän termin oletetaan sisältävän.

Tarkoitatko, että hakijalla pitäisi olla kehittämiskokemusta jostain tehtävän osa-alueesta? He haluavat, että uudella henkilöllä on uusia ideoita ja erilaista kokemusta toimintaan. Esim haluaisivat että otetaan käyttöön jotain digityökaluja, ja toivovat että löytyy hakija, joka on sellaisia ottanut käyttöön aiemmassa työpaikassa.

Yleensä kannattaa soittaa sille yhteyshenkilölle joka on mainittu hakuilmoituksessa, ja kysyä suoraan, että minkä tyyppistä kehittämiskokemusta he hakevat.

Lisäksi kaikkea he saavat aina toivoa, mutta jos hakijoista ei sitä löydy, valitaan seuraavaksi paras vaihtoehto. Aina kannattaa hakea.

Vierailija
11019/18370 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivassa huonetilassa muovimaton repsottaminen ei haittaa kuin esteettisesti. Voisit pyytää vuokranantaja uusimaan. Siihen ei paria päivää enempää pitäisi mennä, mutta tavarat pitäisi olla pois lattialta, esim pinossa ensin toisella puolella ja sitten toisella.

Mikään pakko sitä ei ole vaihtaa jos kestää katsella. Voit laittaa jotain mattoa päälle.

Kylppärissä muovimatto on vesieriste, ja pitää olla ehjä. Jos on rikki, tulee vesivahinko, kun vesi menee rakenteisiin. Siitä sinun pitää ilmoittaa heti. Senkään korjaamiseen ei mene paria päivää enempää, eikä tarvitse tyhjätä kuin kylppäri.

Kiitos. :) Kylppärissäni on laatoitus, ei muovimattoa.

Sekin mietityttää, että eikö noin vanhojen lattioiden uusiminen vaadi asbestikartoituksen?

Vierailija
11020/18370 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuvalojen tarkoitus on auttaa kuskia havainnoimaan ympäristöä, siihen on valkoinen valo on hyvä. Punainen ei käy niin pahasti silmiin, eli kun tuijottelee edessä ajavan takavaloja ja joudut siirtämään katseesi ympäristöön, silmät eivät ole sokaistuneet vaan näet paremmin myös pimeään. Takavalojen tarkoitushan ei ole auttaa kuskia näkemään taaksepäin vaan muita autoilijoita havaitsemaan sinut.

Nyt vasta hoksasin itsekin. Esim. joissain otsalampuissa on valkoinen "päävalo" jolla yritetään nähdä kauas, ja hyvin heikkotehoinen punainen valo joka on tarkoitettu esim. kartanlukemiseen (tai vaikka leiripuuhiin), koska punainen valo häiritsee ihmisen hämäränäkökykyä paljon vähemmän kuin vastaavan vahvuinen valkoinen valo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi