Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
10961/18370 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaisin käydä kampaajalla, kun pelkään saavani paniikkikohtauksen? Muutenkin ahdistaa käydä missään koronatilanteen vuoksi, mutta olen vältellyt vuosia tiettyjä tilanteita, joissa en voi itse hallita, mitä tapahtuu ja joissa minä olen jotenkin tekemisen kohteena, enkä voi vapaasti poistua tilanteesta samantien.

Kampaajat yleensä vielä valittavat, että kannattaisi käydä useammin, mutta en vain pysty menemään, kun ahdistaa niin paljon. Pelkään nolaavani itseni kaikkien edessä, jos kohtaus tulee ja itken, tärisen ja hyperventiloin. Tilanteessa olisin vielä muutenkin huomion kohteena. En pysty käymään!

Hammaslääkärissä kävin yksityisellä, siellä ymmärrettiin tilanne. Mutta miten kampaajalle voisi sanoa, että jännittää tulla? Harvalla kampaajalla on varmaan tietoa aiheesta. Miten muut paniikkikohtauksista kärsivät pystyvät vastaavaan?

Minulla ei ole itselläni paniikkihäiriötä mutta aika reilu sosiaalisten tilanteiden kammo.

Helpottaisiko jos onnistut ajattelemaan että oikeastaan sinä olet tervetullut asiakas (etenkin nyt korona-aikana jolloin partureilla ja kampaajilla on tiukkaa)? Ainakaan ei kannata mennä sille kampaajalle joka on töksäyttänyt jotain.

Pohdin myös voisiko asiaa jotenkin vaikka jo aikaa varatessa vähän alustaa; vaikkapa sanoa että tässähän ihan jännittää kun ei ole pitkään aikaan tullut käytyä?

Monia arkiasioita välttelevänä haluaisin jotenkin auttaa ja rohkaista sinua enemmän kuin näin keskustelupalstan kautta on mahdollistakaan.

Vierailija
10962/18370 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Margaret- nimisiä sanotaan usein Peggyksi? Ja onko tämä vain USA:ssa tapana?

No Margaretista tulee Maggie, Meg ja Meggie ja Meggiestä taas Peggy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10963/18370 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa kun fb:ssa jollain on sininen ympyrä profiilikuvan ympärillä?

Vierailija
10964/18370 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä maksaa roska-astian tyhjennys oktssa? Tuntuu ihan käsittämättömälle, että maksan 140L astian tyhjennyksestä kerran kuussa 17e, lajittelen kaikki 17km päähän kotoani jossa lähin lajittelumahdollisuus. Eli minulla sekajäte ja kompostoi. Jos asuisin 2km rajan toisella puolella, maksaisi tyhjennys kerta 7e. 🤔 Tuo halvempi yritys sanoi, ettei kuulu meille, kun asutaan "rajan toisella puolella".

Vierailija
10965/18370 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitteko peukuttamalla:

Kun joku puhuu "sisarestaan", niin kummalla tavalla tulkitsette sen?

A) Hän tarkoittaa siskoa eli naispuolista sisarusta.

B) Hän tarkoittaa sisarusta (joka siis voi olla velikin), tai on epäselvää kumpaa hän tarkoittaa.

A = ylänuoli

B = alanuoli

Vierailija
10966/18370 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa mitä tarkoittaa kun fb:ssa jollain on sininen ympyrä profiilikuvan ympärillä?

Tarkoittaa, että kyseisellä käyttäjällä on ns. tarina käynnissä, minkä pääset näkemään, kun klikkaat ympyrästä. Kun olet nähnyt tarinan, sininen ympyrä katoaa.

Vierailija
10967/18370 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö muilla täällä puhelimella selatessa lainaus joskus tuplana? Esim yllä olevassa näkyy mulla tuplana sama lainaus.

Vierailija
10968/18370 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö muilla täällä puhelimella selatessa lainaus joskus tuplana? Esim yllä olevassa näkyy mulla tuplana sama lainaus.

Näkyy. Android ja Chrome minulla käytössä.

Vierailija
10969/18370 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jonkinlaista "terapeuttista hierontaa", jossa ainoa pointti olisi ihokosketus? Pohdin vaan sitä että olen itse koskenut ihmistä helmikuussa ja on alkanut tuntua siltä että hinku ihokontaktiin edes jollain tavalla alkaa olla aika kova.

Vierailija
10970/18370 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa jonkinlaista "terapeuttista hierontaa", jossa ainoa pointti olisi ihokosketus? Pohdin vaan sitä että olen itse koskenut ihmistä helmikuussa ja on alkanut tuntua siltä että hinku ihokontaktiin edes jollain tavalla alkaa olla aika kova.

Anteeksi, tulee mieleen vaan BB Hennan exmies ja pimperohieronta kosketuksen puutteeseen 🙈🙈

Tuommoinen pelkkä ihokosketushieronta olisi kyllä kiva. Käsittääkseni kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ei varsinaisesti hierota, kävisikö tämä? Isäni kävi aikoinaan syöpäpotilaana sellaisella, käytännössä kuulema vaan "hiplasi" eli kosketteli ja tunnusteli ja jäsenkorjaaja ihan sanoi, että hierontahieronta ei tule kysymykseen hänen tapauksessa, vaan tulee kuulostella asiakasta eikä vain runnoa paikkoja läpi. Isä kyllä kehui.

Vierailija
10971/18370 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestää S-verkkopankkitunnusten hankkiminen? Siis kauanko siihen asiointiin menee? Jos on S-kortti ennestään.

Vierailija
10972/18370 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulkita henkilöä joka on aina hyväntuulinen, hymyilee ja nauraa kaikkien seurassa, miten tällaisen ihmisen kiinnostus/ihastuminen ilmenee? Kun hymyistä ja naurusta ei voi päätellä mitään.

Vierailija
10973/18370 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tulkita henkilöä joka on aina hyväntuulinen, hymyilee ja nauraa kaikkien seurassa, miten tällaisen ihmisen kiinnostus/ihastuminen ilmenee? Kun hymyistä ja naurusta ei voi päätellä mitään.

Yksi merkki voisi olla se että osoittaako hän kiinnostusta viettää aikaa yhdessä, joko omatoimisesti tai kysyttäessä.

Vierailija
10974/18370 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuiko O’boy kaakao vuosia sitten paremmalta?

Vierailija
10975/18370 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, mitä asioita mikäkin puolue oikeasti saa ja yrittää saada aikaan? Eri lähteistä tulee niin erilaisia mielikuvia.

Vierailija
10976/18370 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisitteko peukuttamalla:

Kun joku puhuu "sisarestaan", niin kummalla tavalla tulkitsette sen?

A) Hän tarkoittaa siskoa eli naispuolista sisarusta.

B) Hän tarkoittaa sisarusta (joka siis voi olla velikin), tai on epäselvää kumpaa hän tarkoittaa.

A = ylänuoli

B = alanuoli

Oikeaoppisestihan sisar tarkoittaa siskoa (siskohan on oikeastaan arkikielinen muoto ja sisar se ”oikea” sana, ainakin alun perin). Itsekin miellän sisaren siskoksi totta kai.

Mutta olen myös havainnut, että jotkut tosiaan tarkoittavat sisarella sisarusta. Mahtaako liittyä joihinkin murteisiin? Eli jos joku puhuu sisaresta, emme voi automaattisesti tietää, mitä hän tarkoittaa.

Vierailija
10977/18370 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkin kankaat nukkaantuvat heti käyttöön otettaessa, ja jotkin eivät sitten millään 20 v ahkeran käytön jälkeenkään? Ja vielä tärkeämpi kysymys, miksei kaikkia vaatteita tehdä jälkimmäisellä tavalla? Ei kai se pelkästä hinnastakaan ole kiinni, kun hyvin kestäviä vaatteita löytyy myös halpamerkeiltä halvalla ostohinnalla?

Vierailija
10978/18370 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeeko muut onnenpurskahduksia? Aivan tavallinen päivä, tavallinen hetki, ehkä vähän ärtymystä ilmassa. Yhtäkkiä kohisee päässä ja kokee suunnatonta onnea, että on elossa ja saa elää tämän hetken. Endorfiineja vai mitä nämä ovat?

Hei joo! Huomaamattomasta masennuksesta parannuttuani olen kokenut usein tällaista elämäniloa. Olen ajatellut, että tällaiselta elämän kuuluukin tuntua, kun on kaikki kunnossa. On koti, perhe ja toimeentulo, ei sairauksia eikä pahoja ihmissuhdeongelmia. Tietysti elämään kuuluu myös väsymystä, ristiriitoja, vastoinkäymisiä ja ärtymystä, mutta kokonaisuus on kuitenkin onnellista, ja välillä saan juuri tällaisia hetkiä. Sitä huomaa, miten upeita, ihmeellisiä ja riittäviä ovat ihan perusasiat ja ylipäätään se, että on elossa. Plus päälle kaikki kauneus ja ihmeellisyys, mitä maailmassa voi olla. Mielestäni sitä kuvaa hyvin sanonta ”juopunut onnesta”.

Vierailija
10979/18370 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kulutusmaito on saanut nimensä?

Se on sitä perusmaitoa, jota kulutetaan arjessa. Muut ovat muunneltuja jotain erikoisempaa käyttöä varten. Tai siis näin oli silloin :D

Vierailija
10980/18370 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkiä pulpahti mieleen pari alakoulun kevätjuhlaesityksissä tapahtunutta noloa juttua, ja ne alkoivat nyt kovasti hävettää. Tosi outoa, kun en ole kyseisiä asioita ajatellut 20 vuoteen lainkaan, ja nytkö yhtäkkiä niistä tuli minulle joku trauma? :O

Kysymykseni kuuluu siis: Miten päästä eroon tästä hävetyksestä?

Muista, että olet luultavasti ainoa, joka muistaa ne nolot tilanteet. Oma vahva tunnekokemus vahvistaa muistoja. Muut tuskin ovat tunteneet yhtä vahvasti sinulle sattuneessa kömmähdyksessä, joten he tuskin edes muistavat koko tilannetta.

Ja loppujen lopuksi me kaikki kuollaan ja nolot muistot katoaa siinä samalla.

Huumorilla muistellen ja etiä päi!

Kiitos järkevistä sanoistasi. 🙏 Näinhän se pitäisi ajatella. Tuskin kukaan muu enää muistelee esiintymisiäni. Kaikki miettivät vain omia mokiaan.

Se myös auttaa, jos kuulee, kuinka muillekin on sattunut noloja tilanteita. Täällä on ketjujakin, joissa kerrotaan omista kömmähdyksistä, niitä on ihan terapeuttista lukea, niin huomaa ettei todellakaan ole ainoa. Itsekin putosin lavalta eräässä koulun esityksessä. Se oli tosi noloa, kun olin vielä ujo ja hiljainen lapsi. Se nolotti pitkään jälkikäteen muistellessa. Mutta eipä enää, kun on kulunut tarpeeksi kauan aikaa.

Nykyäänkin joskus nolostun joistain kömpelöistä tilanteista. Joskus tunne on tosi kova päivä pari tapahtuneen jälkeenkin. Tunteen ollessa pahimmillaan ajattelen, että kyllä tämäkin menee ohi ja unohtuu, itseltäni ja muilta. Se auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme