Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
1101/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kappaleessa "Seitsemän kertaa seitsemän" tarkoitetaan, että kohtalon koura on koetellut niin monta kertaa?

Tulee varmaan raamatusta. Mooseksen ensimmäisessä kirjassa on kertomus seitsemästä lihavasta ja seitsemästä laihasta vuodesta. "Ja seitsemän laihaa ja rumaa lehmää, jotka nousivat niiden jälkeen, merkitsee seitsemää vuotta, ja seitsemän tyhjää, itätuulen polttamaa tähkäpäätä merkitsee seitsemää nälkävuotta."

Suomessa on mennyt niin huonosti laulaun mukaan että siinä lauletaan 7 kertaa 7 viitaten nälkävuosiin, katoon.

Vierailija
1102/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa raskautta ei ole enää suositeltavaa harrastaa seksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä vitsiä: Mitä eroa on ekonomilla ja ekonomistilla? -Sama kuin alkoholilla ja alkoholistilla.

Vierailija
1104/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäämme pelata miesystävän kanssa Skyrimia, missä parasta on se avoin, seikkailtava maailma ja löytäminen, siellä voi kerätä aarteita ja ostaa talon. Olisi kiva voida pelata yhdessä, mutta se on yksinpeli. Onko jotain muuta tuollaista peliä jota voisi pelata yhdessä? Ja ehkä jopa netin kautta yhdessä?

world of warcraft tuli ekana mieleen.

Elder Scrolls Online

Vierailija
1105/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että kulttuuri kyykkii housut kintuissa pusikossa paskalla? (Ismo Alanko - Taiteilijaelämää)

Ensinnäkin laulussa lauletaan kyltyyri. Se on viittaus Eino Leinon ironiseen runoon siitä kuinka vaaditaan "kyltyyriä" Suomeen "mut Suomessa Suomen kyltyyri/tuon kaiken on karrikatyyri."

Ismo Alanko siis ironisoi itseään(?) "kyltyyrin" edustajana, kuinka tateilija heroiinidarrassa rikkoo lasten säästöpossut saadakseen fyrkkaa aineisiin, ettei joutuisi vierotusoireiden takia puskaan kun ripuli yllättää. Puskassa ripulipaskalla oleva taiteilija olisikin aikamoinen "karrikatyyri"...

Vierailija
1106/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siilifani kirjoitti:

Miten siili taivutetaan oikeaoppisesti?

Miten se taivutetaan monikossa?

"Tuolla on paljon siiliä!" vai "Tuolla on paljon siilejä!"

"Tämä on siilien koti." vai "Tämä on siilejen koti,"

Todella monilta olen kysynyt vastausta tähän pulmaan ja olen saanut molempia vastauksia.

I-loppuiset sanat jaetaan uusiin ja vanhoihin, ja ne taivutetaan eri tavoilla.

Vanhoissa i-sanoissa on i:e-vaihtelu, kuten Suomi:suomen, vuori:vuoren.

Uusissa (usein nämä ovat lainasanoja) ei ole vaihtelua, esim. posti:postin, pankki:pankin.

Siili on uusi sana, koska siili on tavattu Suomessa vasta 1800-luvun lopulla. Siili:siilin, siilit:siilien.

Vierailija
1107/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että kulttuuri kyykkii housut kintuissa pusikossa paskalla? (Ismo Alanko - Taiteilijaelämää)

Ensinnäkin laulussa lauletaan kyltyyri. Se on viittaus Eino Leinon ironiseen runoon siitä kuinka vaaditaan "kyltyyriä" Suomeen "mut Suomessa Suomen kyltyyri/tuon kaiken on karrikatyyri."

Ismo Alanko siis ironisoi itseään(?) "kyltyyrin" edustajana, kuinka tateilija heroiinidarrassa rikkoo lasten säästöpossut saadakseen fyrkkaa aineisiin, ettei joutuisi vierotusoireiden takia puskaan kun ripuli yllättää. Puskassa ripulipaskalla oleva taiteilija olisikin aikamoinen "karrikatyyri"...

Ai. Luulin, että se on kylttyyri ja tarkoittaisi samaa kuin kulttuuri.

Vierailija
1108/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikista niistä kappaleista, joista on tehty suomenkielinen kappale Smurffi-levyille, olemassa myös englanninkielinen Smurffi-versio?

Pelkäänpä että kyllä. Nuohan ovat kansainvälistä tuotantoa joten varmaan monella eurooppalaisella kielellä löytyy versiot.

Vierailija
1109/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa maksanmakuista jäätelöä?

Vierailija
1110/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikista niistä kappaleista, joista on tehty suomenkielinen kappale Smurffi-levyille, olemassa myös englanninkielinen Smurffi-versio?

Pelkäänpä että kyllä. Nuohan ovat kansainvälistä tuotantoa joten varmaan monella eurooppalaisella kielellä löytyy versiot.

Pelkäätpä? :D

Vierailija
1111/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vitsiä: Mitä eroa on ekonomilla ja ekonomistilla? -Sama kuin alkoholilla ja alkoholistilla.

Olen itse kuullut vitsin niin että vastaus on "Pelkkä vivahde-ero, kuten alkoholilla ja alkoholistilla."

Tarkoittaa siis että kun ekonomeja ja ekonomisteja valmistuu eri oppilaitoksista mutta kumpikin on maisteri, niin...

Vierailija
1112/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Luulin, että se on kylttyyri ja tarkoittaisi samaa kuin kulttuuri.

No miten sen ottaa, Leino käyttää senaikaista Helsingin puhetapaa ja kirjoittaa ironisesti sanan kulttuuri muotoon kyltyyri. (Usein Leinoakin referoidaan väärin ja puhutaan "kyldyyristä".)

Koska Alanko selvästi viittaa Leinon runoon --samassa biisissä lauletaan myös "Einosta" -- kirjoittaisin hänenkin lauseensa muotoon kyltyyri tai ehkä kylttyyri. Siinähän lauseessa on vielä se kykkii, joten suomen kielen runouden tyypillisen alkusoinnun takia selvästi kyseessä on "ky-lttyyri" ja "ky-kkii".

Vierailija
1113/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätpä? :D

No en ole fani, joten varmaan mun käsitys helvetistä olisi joutua köytetyksi tuoliin ja joku soittais noita Strumffilevyjä saksaksi 24/7 :DDD

Vierailija
1114/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko etanoilla hampaita?

Ei. Etanoilla ja kotiloilla on ns. raastinkielet, jolla ne hienontavat ruokansa.

Vierailija
1115/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanoilla on raastavat hampaat ja ne tulevat kyllä ohuen muovipussin tai muovikotelon lävitse.

MTT:n tarkastaja Bengt Lindqvist

https://yle.fi/uutiset/3-6664207

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko etanoilla hampaita?

Ei. Etanoilla ja kotiloilla on ns. raastinkielet, jolla ne hienontavat ruokansa.

Vierailija
1116/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettelin Smurffien biisejä, ja heti tuli vastaan coverit Boom Kahista, Sokka Irtistä ja Levikset repeestä. En usko, että noitakaan suomalaisen musiikin merkkiteoksia olisi muille kielille kuin suomelle käännetty.

Vierailija
1117/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alkupuolella pyöri Nelosella visailuohjelma nimeltä Giljotiini. Ohjelmaa juonsi ensin Jukka-Pekka Palo ja sitten Janne Virtanen. Kerrotaan, että juontaja vaihtui, koska katsojilta oli tullut palautetta Palon tylystä kohtelusta kilpailijoita kohtaan. Millaista se sitten oli? Muistan sellaisen tilanteen, jossa joku kilpailija painoi nappia ennen kuin Palo oli lukenut kysymyksen loppuun. Palo keskeytti kysymyksen lukemisen ja ihmetteli sitä, että kilpailija painoi nappia kesken kysymyksen. Kilpailija pyysi Paloa lukemaan kysymyksen loppuun, johon Palo naurahti: "Älä sä mua komentele!" Tuo tietysti voi kuulostaa tylyltä, mutta niin kuin sanoin, Palo sanoi tuon naurahtavasti, eli ei varmastikaan tarkoittanut olla tyly. Toisaalta, kun ohjelman luonnekin oli tyly, niin voisi kuvitella, että juontajankin kuuluisi myös vaikuttaa tylyltä, vaikkei oikeasti sellainen olisikaan. Heikoimmassa lenkissähän on sama juttu. Toiset ovat sanoneet, että Palo oli parempi juontaja nimenomaan sen takia, että osasi paremmin esittää tylyä. Itse en kyllä nähnyt läheskään kaikkia Palon juontamia Giljotiinin jaksoja, joten minulta on tietysti voinut mennä jotain ohi.

Epäilen, että tuota monet ovat ainakin pitäneet tylynä.

Vierailija
1118/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hirveä virhe, jos sanoo oluttölkkiä purkiksi?

Vierailija
1119/18334 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tikkari raapii niiiin paljon juuri MUN kieltä?

Vierailija
1120/18334 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kuullut vitsin niin että vastaus on "Pelkkä vivahde-ero, kuten alkoholilla ja alkoholistilla."

Tarkoittaa siis että kun ekonomeja ja ekonomisteja valmistuu eri oppilaitoksista mutta kumpikin on maisteri, niin...

En ole kuullut tätä vitsiä enkä tiedä mitä eroa on ekonimilla ja ekonomistilla mutta mun ymmärtääkseni se hauskuus on se, että ne on ihan eri asia (kertojan mielestä, joka on varmaan jompi kumpi...).

Eihän nyt alkoholi ja alkoholisti ole ollenkaan sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi