Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sanottiin, että kukaan ihminen ei ole tyhmä ja että se on vain haukkumasana. Eikös toisilla ole korkeampi älykkyysosamäärä kuin toisilla ja selviytyvät asioista, joista ne, joiden älykkyysosamäärä on alhaisempi, eivät selviydy?
Korkea älykkyysosamäärä kertoo vain loogisesta päättelykyvystä. Siitä on ihmiselle hyötyä ja se on lahja, mutta ihminen voi silti esim. tehdä elämässään tyhmiä päätöksiä tai olla epäempaattinen tai kykenemätön toimimaan sosiaalisesti muiden kanssa. Pienemmän ÄO:n omaava voi olla hyvinkin viisas tai nokkela tai vaikkapa häpeämätön huijari, joka tekee mitä haluaa. On myös lahjakkuutta ja taitoa, jota tavallinen testi ei mittaa. Vaikkapa sosiaaliset kyvyt, taiteellinen lahjakkuus, jne.
Moni huippuälykäs toimii mm. siivoojana. Toisaalta moni keskiarvon tavis on huippumenestyvä. Sitä sopii miettiä.
Kaveri sanoi kerran minulle, kun sanoin inhoavani erästä poliitikkoa, että tämä poliitikko on paljon viisaampi kuin minä ja myös tämä kaveri, koska ei politiikkaan voi kuka tahansa päästä. Ihmettelin kyllä tuota, että mitä tekemistä toisen henkilön viisaudella on sen kanssa tekemistä, pitääkö hänestä vai ei. Ei kenestäkään huippuälykkäästäkään tarvitse pitää, jos ei halua. Sitten tämä kaveri myös sanoi, että tämä poliitikko on osannut tehdä hyviä päätöksiä. Sekin on kyllä mielipidekysymys, ovatko ne hyviä vai eivät. Vaikka kyllähän ne päätökset ovat voineet olla vaikeitakin. Kaveri siis ajattelee, että kaikki poliitikot ovat viisaampia kuin minä ja hän. Tarvitaanhan politiikassa toki hyvää päättelykykyä, ja minun on kyllä myönnettävä, että joskus kyllä kadehdin poliitikkoja, kun heillä tuntuu olevan niin hyvä päättelykyky ja selvä kanta kaikkiin poliittisiin asioihin.
Miten siili taivutetaan oikeaoppisesti?
Miten se taivutetaan monikossa?
"Tuolla on paljon siiliä!" vai "Tuolla on paljon siilejä!"
"Tämä on siilien koti." vai "Tämä on siilejen koti,"
Todella monilta olen kysynyt vastausta tähän pulmaan ja olen saanut molempia vastauksia.
siilifani kirjoitti:
"Tuolla on paljon siiliä!" vai "Tuolla on paljon siilejä!""Tämä on siilien koti." vai "Tämä on siilejen koti,"
Todella monilta olen kysynyt vastausta tähän pulmaan ja olen saanut molempia vastauksia.
Oikein ovat nuo "paljon siilejä" ja "siilien koti". Itsellänikin oli aikoinaan epävarmuutta tästä.
Onko kaikista niistä kappaleista, joista on tehty suomenkielinen kappale Smurffi-levyille, olemassa myös englanninkielinen Smurffi-versio?
Vierailija kirjoitti:
siilifani kirjoitti:
"Tuolla on paljon siiliä!" vai "Tuolla on paljon siilejä!""Tämä on siilien koti." vai "Tämä on siilejen koti,"
Oikein ovat nuo "paljon siilejä" ja "siilien koti". Itsellänikin oli aikoinaan epävarmuutta tästä.
Vinkki: minkä tahansa suomen kielen sanan taivutuksen voi helposti tarkistaa osoitteesta www.kielitoimistonsanakirja.fi.
Ei homoseksuaalit saa armeijasta vapautusta eikä missään työehtosopimuksessa lue, että homoseksuaalisuus on syy lopputilille. Tosin kaikennäköisen seksin harrastaminen on armeijassa kiellettyä.
Eriasia on sitten, että työntekijä saatetaan kiusata ulos työpaikastaan seksuaalisen suuntautumisen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko homoseksuaalisuus syy saada vapautus armeijasta ja jos joku armeijassa töissä oleva paljastuisi homoksi, saisiko hän potkut?
Kyllä joskus olisi tullut kengänkuva persuksiin tuon perusteella.
Miten lihansyöjäkasvit niinku tajuaa napata sen kärpäsen? Eihän niillä oo aivoja eli ei tuntoa, refleksejä, mitään. Miten ne toimii?
Kumpi on tehokkaampaa, juosta 5 kilometriä (keskinopeus ~11 km/h) vai kävellä 10 kilometriä (~7 km/h)? Liikuntasovelluksen mukaan kävellessä palaa enemmän kaloreita, mutta ainoastaan juoksulenkistä tulee tunne, että on oikeasti harrastanut liikuntaa.
Mitä kappaleessa "Seitsemän kertaa seitsemän" tarkoitetaan, että kohtalon koura on koetellut niin monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunan katossa oleva venttiili on poistoilmalle. Saunoessa pidetään kiinni ja muulloin auki, että tuulettuu.
Lattiarajassa oleva olisi ilman tulolle ja aina auki.
Me ihan päin vastoin: pidetään venttiili kiinni saunan lämmittämisen ajan, muuten lämmitys kestää ikuisuuden. Saunoessa taas venttiili auki, että ilma vaihtuu ja liika kosteus haihtuu. Myös muun ajan venttiili on auki.
meillä myös tehdään näin muuten tulee tukahduttavan kuuma,eikä se ole mukavaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa, että kulttuuri kyykkii housut kintuissa pusikossa paskalla? (Ismo Alanko - Taiteilijaelämää)
Laulunsanat ovat usein runoja, ja niihin liittyvät runouden lait. Kaikkia runojen luomia kuvia ei ole edes tarkoitettu käsitettäväksi kirjaimellisesti, kuten kaikki kuvataide ei ole esittävää. Olennaista on sen yleisössä herättämä tunnetila ja mielikuva, ja kukin kokee sen omalla laillaan, omaan kokemukseen ja taustaansa pohjaten.
Tykkäämme pelata miesystävän kanssa Skyrimia, missä parasta on se avoin, seikkailtava maailma ja löytäminen, siellä voi kerätä aarteita ja ostaa talon. Olisi kiva voida pelata yhdessä, mutta se on yksinpeli. Onko jotain muuta tuollaista peliä jota voisi pelata yhdessä? Ja ehkä jopa netin kautta yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kappaleessa "Seitsemän kertaa seitsemän" tarkoitetaan, että kohtalon koura on koetellut niin monta kertaa?
Danny laulaa tätä spede pasasen elokuvassa noin 7 veljestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Noin_7_veljest%C3%A4
ehkä tuo selviää mitä tarkoittaa jos katsoo elokuvan.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäämme pelata miesystävän kanssa Skyrimia, missä parasta on se avoin, seikkailtava maailma ja löytäminen, siellä voi kerätä aarteita ja ostaa talon. Olisi kiva voida pelata yhdessä, mutta se on yksinpeli. Onko jotain muuta tuollaista peliä jota voisi pelata yhdessä? Ja ehkä jopa netin kautta yhdessä?
world of warcraft tuli ekana mieleen.
Mitä minun pitäisi tehdä, jos haluaisin keksimieni sanojen tai sanontojen päätyvän yleiseen käyttöön? Olen mm. keksinyt uusia nimityksiä Suomen presidenteille. Ärsyttää vähän, kun eräs tuttavani sanoo, että teen presidenteistä pilkkaa, kun käytän niitä ja hän neuvoo minua käyttämään niitä nimityksiä, jotka ovat jo yleisessä käytössä.
Mmmm. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun maapallon väkiluku kasvaa jatkuvasti. Niin mistä kaikille syntyneille riittää "sieluja"? :/
Jokainen syntynyt ihminen on uusi sielu.
Kuka näitä sieluja luo? Jos vastaus on jumala niin kuka loi jumalan?
Ei Jumalaa ole luonut kukaan vaan Jumala on ollut olemassa aina.
Mitä on aina?
Tässä tapauksessa joka ikinen hetki tähän saakka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi tehdä, jos haluaisin keksimieni sanojen tai sanontojen päätyvän yleiseen käyttöön? Olen mm. keksinyt uusia nimityksiä Suomen presidenteille. Ärsyttää vähän, kun eräs tuttavani sanoo, että teen presidenteistä pilkkaa, kun käytän niitä ja hän neuvoo minua käyttämään niitä nimityksiä, jotka ovat jo yleisessä käytössä.
Uusia sanojahan syntyy tarpeeseen, jollekin asialle jolle ei vielä ole iskevää nimeä. Tai yhteisössä josta se omaksutaan ja leviää laajempaan käyttöön. Nyt tässä tapauksessa ei liene kumpaakaan, joten pitäisin vaikeana tapauksena.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on tehokkaampaa, juosta 5 kilometriä (keskinopeus ~11 km/h) vai kävellä 10 kilometriä (~7 km/h)? Liikuntasovelluksen mukaan kävellessä palaa enemmän kaloreita, mutta ainoastaan juoksulenkistä tulee tunne, että on oikeasti harrastanut liikuntaa.
Jos katsot vain kalorien kulutusta, reipas kympin kävely on varmaan tehokkaampaa, onhan se pidempi liikuntasuoritus kestoltaan. Kalorimittari tuskin valehtelee.
Reipas kävely ja aika normaalitahtinen juoksu kehittävät noin muuten eri ominaisuuksia sinussa. Jos haluat kehittyä nopeammaksi juoksijaksi, kannattaa juosta eripituisia lenkkejä eri nopeuksilla ja välillä kävelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia sanojahan syntyy tarpeeseen, jollekin asialle jolle ei vielä ole iskevää nimeä. Tai yhteisössä josta se omaksutaan ja leviää laajempaan käyttöön. Nyt tässä tapauksessa ei liene kumpaakaan, joten pitäisin vaikeana tapauksena.
Ok. Kerronpa nyt kuitenkin nämä nimitykset presidenteistä. Koivumetsän Manu = Mauno Koivisto, Teräsvuoren Kalle = K.J. Ståhlberg, Sianpään Pekka = P.E. Svinhufvud, Järviruo'on Ripa = Risto Ryti. Olen myös lisännyt nämä Urbaaniin Sanakirjaan.
Moni suoritus vaatii onnistuakseen tiettyä varmuutta siitä miten se tehdään. Kesken liikkeen ei voi enää alkaa epäröidä, tai jos alkaa epäröidä lähdössä, riittävä vauhti voi jäädä saamatta.
Esimerkiksi jos pyörällä ajoa pelkää, ja ajaa vain ihan hitaasti, onhan paljon vaikeampi säilyttää tasapaino. Joten tietty varmuus on usein tarpeen ja tuo tarvittavan rentouden.
Neuvottelutilanteissa olen todennut, että kun itse tiedän pystyväni siihen mitä sanonkin, vastapuoli kokee sen myöskin uskottavana, ehkä siitä varmuudesta jolla asian esitän. Monesti tällöin säästymme paljolta vääntämiseltä, ja pääsemme nopeammin lopputulokseen.