Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
1021/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kiinnostaa tietää, kumpi miellttyvämpi käyttää pitkiä aikoja, pitkä maahan asti ulottuva mekko vai korkkarit noin 6-8 sentin koroilla?

Nosto.

Molemmat on vähän ärsyttäviä. Todennäköisesti se kumpaan on tottunut tuntuu paremmalta. Jalat tottuu korkoihin (pohjelihas lyhenee yms) ja mekon kanssa tottuu liikkumaan.

Vierailija
1022/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Jumala on voinut olla olemassa aina? Miten se on mahdollista, että jokin olisi ollut olemassa aina?

En toki osaa vastata, mutta näkisin asian niin että vastausta voisi lähteä etsimään siitä että ensin pohtisi aikakäsitystä. Lineaarinen aikakäsityshän ei ole oikea. Sitten ko. kysymykseen tulee jo hieman erilaista valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vuodesta lähtien on ollut niin, että yliopistoon tai ammattikorkeakouluun voi päästä, jos on suorittanut tutkinnon ammattikoulussa? Entä mitkä alat edellyttävät edelleen ehdottomasti ylioppilastutkinnon suorittamista?

Vastaus vain jälkimmäiseen, sillä ensimmäisestä en tiedä. On mahdollista päästä mille tahansa alalle ilman ylioppilastutkintoa. Se on vain monesti hankalampaa ja vie enemmän aikaa. Esimerkiksi avoimeen yliopistoon ei ole pääsyvaatimuksia, joten opinnot voi aloittaa siellä ja jatkaa sitten ns. tavallisessa yliopistossa. Avoimen yliopiston koulutus on maksullista. Ehdotonta ylioppilastutkinnon vaatimusta ei siis ole, mutta käytännössä on huomattavasti helpompi päästä jos taskussa on ylioppilastutkinto. 

Ajattelin, että lääkäreiden pitäisi ainakin ehdottomasti olla ylioppilastutkinnon suorittaneita, mutta nykyään siis ei heidänkään.

Vierailija
1024/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hyväksyttävää liikkua kotonaan alasti tai hyvin vähissä vaatteissa, jos oletusarvona on,että vastapäisistä asunnoista näkee suoraan sisään? Minulla on tapana olla kotona paidassa ja pikkareissa (ja mies usein peleissä boksereissa) ja mietityttää, teenkö väärin, kun kaihtimet ovat kuitenkin sen verran auki, että sisään näkee. Vastapäinen asuintalo on ihan vieressä, ikkunoista suora näköyhteys omista ikkunoista sisään. En todellakaan halua aiheuttaa pahennusta tai edes ajatella, että joku työkseen tuolla minua katselee mutta haluan ottaa kotona rennosti.

Kyllä kotonaan on sallittua olla ihan minkälaisessa asussa haluaa tai alasti. Rangaistavaa alasti kotonaan olo voi olla ainostaan jos tarkoituksella provosoivasti esittelet ikkunassa jollekin sukuelimiäsi tms. Jos jotakuta häiritsee sattumalta ikkunasta vilahtava alaston ihminen, niin pakkohan ei ole sinne katsella. Ei toisten ikkunoista sisään katselu ole muutenkaan hyvin tapojen mukaista.

Ei sekään että katselee hallussaan olevan vuokra-asunnon ikkunoista itte ulos (pakko kun jääkaappi aivan ikkunan vieressä ainakin seistä siinä ruokaa ottaessa)  kööh köh nyt hiukan meni veetuiluksi anteeksi ...

Vierailija
1025/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Voitto kotiin -visailuohjelmassa kilpailijat yrittivät löytää yleisimmät vastaukset kysymyksiin, joita oli esitetty sadalle ihmiselle, niin miten kysymykset oli kysytty näiltä sadalta ihmiseltä? Olivatko he siis olleet satunnaisia vastaantulijoita kaduilla vai miten?

Vierailija
1026/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alkupuolella pyöri Nelosella visailuohjelma nimeltä Giljotiini. Ohjelmaa juonsi ensin Jukka-Pekka Palo ja sitten Janne Virtanen. Kerrotaan, että juontaja vaihtui, koska katsojilta oli tullut palautetta Palon tylystä kohtelusta kilpailijoita kohtaan. Millaista se sitten oli? Muistan sellaisen tilanteen, jossa joku kilpailija painoi nappia ennen kuin Palo oli lukenut kysymyksen loppuun. Palo keskeytti kysymyksen lukemisen ja ihmetteli sitä, että kilpailija painoi nappia kesken kysymyksen. Kilpailija pyysi Paloa lukemaan kysymyksen loppuun, johon Palo naurahti: "Älä sä mua komentele!" Tuo tietysti voi kuulostaa tylyltä, mutta niin kuin sanoin, Palo sanoi tuon naurahtavasti, eli ei varmastikaan tarkoittanut olla tyly. Toisaalta, kun ohjelman luonnekin oli tyly, niin voisi kuvitella, että juontajankin kuuluisi myös vaikuttaa tylyltä, vaikkei oikeasti sellainen olisikaan. Heikoimmassa lenkissähän on sama juttu. Toiset ovat sanoneet, että Palo oli parempi juontaja nimenomaan sen takia, että osasi paremmin esittää tylyä. Itse en kyllä nähnyt läheskään kaikkia Palon juontamia Giljotiinin jaksoja, joten minulta on tietysti voinut mennä jotain ohi.

Vierailija
1027/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa kerrottiin että paperisilppu kuuluu sekajätteeseen. Voiko paperisippua kompostoida, käyttää kompostissa kuivatusaineena tai sen seassa ?

Vierailija
1028/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kiinnostaa tietää, kumpi miellttyvämpi käyttää pitkiä aikoja, pitkä maahan asti ulottuva mekko vai korkkarit noin 6-8 sentin koroilla?

Nosto.

Korkokengät, ehdomasti. Nilkkoihin ylettyvä mekko ei oikeastaan haittaa menoa ollenkaan. Jos metsässä pitää kulkea niin käsillä voi nostaa. Se on talvella tosi lämminkin.

Vierailija
1029/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun maapallon väkiluku kasvaa jatkuvasti. Niin mistä kaikille syntyneille riittää "sieluja"? :/

Jokainen syntynyt ihminen on uusi sielu.

Kuka näitä sieluja luo? Jos vastaus on jumala niin kuka loi jumalan?

Ei Jumalaa ole luonut kukaan vaan Jumala on ollut olemassa aina.

Mitä on aina?

Vierailija
1030/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masturboivatko eläimet?

Bonobot ainakin

Muistaakseni delfiinit myös. Delfiinithän myös "imppaavat" pallokalan myrkyllä ja hengailevat pöllyissään urosjengeissä.

Vierailija
1031/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi jokin aika sitten näin keskustelussa, jossa kysyttiin, mikä on ollut oudoin syy, jonka takia tiedät jonkun keskeyttäneen opintonsa: "Alussa näkee heti ne tyypit, jotka tulevat keskeyttämään opinnot. Kahdessa eri tutkinnossa olen arvannut ihan alussa yhden tyypin per luokka, joka tulee varmasti keskeyttämään opinnot ennen puoltaväliä ja molemmat osui oikeaan." Mistä sen huomaa kuka tulee keskeyttämään opintonsa?

Vierailija
1032/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomen kielessä puhutaan yleensä esim. 1800-luvusta, mutta englannin kielessä 19. vuosisadasta? Nämähän eivät ole täysin sama asia. 1800-luku tarkoittaa vuosia 1800-1899, mutta 19. vuosisata vuosia 1801-1900. Mielestäni jälkimmäinen on parempi, mutta suomenkielisenä olen toki tottunut tuohon ensimmäiseen. Siitäkinhän oli kiistaa, alkaako uusi vuosituhat vuonna 2000 vai 2001, ja oikeastihan se alkoi vuonna 2001, mutta vuotta 2000 odotettiin ja juhlittiin niin innolla.

Vierailija
1033/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Pokemon Go -pelissä pelata yksin "raidia" eli salinvaltausta isolta pokemonilta? Jos voi niin miten ihmeessä?

Vierailija
1034/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen Muumipeikko on?

Vierailija
1035/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa pariskunnan julkisella paikalla? Minulle on sanottu, että he istuvat aina tietyllä tavalla.

Vierailija
1036/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin alkoi nykyaika?

Jos tarkoitat historiallisia ajanjaksoja, niin käytetään termiä uusi aika. Sen alainen ajanjakso on nykyaika, jonka katsotaan alkaneen 1900-luvulla, usein toisen maailmansodan loppumista 1945 pidetään "nykyajan" alkuna.

Vierailija
1037/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä elokuvassa on kohtaus, jossa mies menee poliiseja piiloon monttuun, johon kaadetaan kuivattaviksi menevät viljat? Hänelle meinaa käydä huonosti, kun hän saa päälleen viljakuorman. Olin silloin pieni, kun näin tämän kohtauksen, joten siksi haluaisin tietää elokuvan nimen. Olen syntynyt 1986 ja olin ehkä 6-vuotias, kun näin tämän. Yritin kysyä samaa muutama vuosi sitten myös Suomi24:ssa, mutta varmaa vastausta ei tullut. Siellä vastattiin, että elokuvassa Todistaja on tuontyyppinen kohtaus, mutta siinä ei mennä monttuun vaan siiloon ja tyyppi joka sinne menee on tappaja jonka päähenkilö hukuttaa viljaan. Siihen ei vastattu, kuoleeko tuo tyyppi. Muistaakseni mies ei kuollut tässä, jonka näin. Se on jäänyt mieleeni, koska asuin tuolloin maalla ja meilläkin oli tuollainen monttu viljankuivurissa.

Vierailija
1038/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomen kielessä puhutaan yleensä esim. 1800-luvusta, mutta englannin kielessä 19. vuosisadasta? Nämähän eivät ole täysin sama asia. 1800-luku tarkoittaa vuosia 1800-1899, mutta 19. vuosisata vuosia 1801-1900. Mielestäni jälkimmäinen on parempi, mutta suomenkielisenä olen toki tottunut tuohon ensimmäiseen. Siitäkinhän oli kiistaa, alkaako uusi vuosituhat vuonna 2000 vai 2001, ja oikeastihan se alkoi vuonna 2001, mutta vuotta 2000 odotettiin ja juhlittiin niin innolla.

No tuo johtuu kulttuurieroista. Aikaa ja ajanjaksoja on aina laskettu eri paikoissa eri tavoin.

Itse tykkään tuosta suomalaisesta tavasta, se on selkeä: 1800-1899, kaikki vuodet kuuluvat samalle 1800-luvulle. Englannin ilmaus 19th century ei katso niinkään vuosilukuja vaan laskee aikaa vuosisatoina. Myös se, että sanotaan 19. vuosisata kun tarkoitetaan 1800-lukua on vanha tapa ilmaista asia. Meilläkin suomeksi sanottiin ennen että 19 vuotta täyttävä on jo "kahdellakymmenennellä". Ilmaus sisältää siis käsityksen siitä että aika kulkee johonkin suuntaan, ollaan sinne päin menossa. Myös englanniksi voidaan käyttää meidän pohjoismaista järjestelmää ilmaisulla 1800s.

Luulen että Suomen tapa katsoa vuosilukuja on yleinen, onhan selkeästi iso ero siinä onko vuosi 1999 vai 2000. On tavallaan loogista bilettää vuoden vaihtuessa.

Vierailija
1039/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisi saada selville, milloin ja miten kuolee, kuten esimerkiksi että jäät auton alle sinä ja sinä päivänä, etkö silloin voisi tehdä niin, että kun tuo päivä koittaa, olet koko sen päivän vain neljän seinän sisällä?

Et voisi. Lähtisit vain ulos ja jäisit auton alle. Et mahtaisi asialle yhtään mitään.

Vierailija
1040/18334 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi julkkisten "sivuprojektit" ovat enemmän tai vähemmän hyväksyttyjä, vaikka eivät ymmärtäisi/osaisi oman alansa lisäksi mistään muusta pätkän vertaa?

Usein julkkiksen oma ammatti liittyy jotenkin puhumiseen tai esiintymiseen, jolloin heistä saa hyvältä kuulostavia asiantuntijoita puhumaan ohjelmiin. Ja jos kyse on jostain vähän erikoistuneemmasta alasta, niin ei keskimääräinen ihminen tiedä siitä hirveästi, joten se julkkiksen mahdollisesti ohut tietämys riittää kuulostamaan vakuuttavalta sen vartin mittaisen tv-esiintymisen ajan.