Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18572)

Vierailija
5321/18572 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikotillomania kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyppii karvan tuppineen pois, kasvaako siihen enää uutta karvaa? Ts. uusiutuvatko karvatupet?

Kyllä kasvaa, ei niitä pysty nyppimään lopullisesti pois.

Jos karvan nyppii (ei siis lähde itsestään), karvatuppi voi vahingoittua. Tämä varsinkin, jos kyseessä on jatkuva toiminto kuten esim. trikotillomaniassa. Trikotillomaniaa sairastavilla voi olla laajoja karvattomia alueita esim.päänahassa tai ripsissä, kun karvat eivät enää kasva tavallisesti. En tosin tiedä, onko tämä kuinka lopullista ja voivatko ne pitkän ajan kuluessa kasvaa takaisin. Enkä tiedä pitääkö paikkansa ja onko virallista tietoa, että karvatuppi on musta, jos sen nyppii tarpeeksi monta kertaa. Vastasin, siltä varalta, että joku kärsii kyseisestä sairaudesta ja tajuaa hakea apua ajoissa, ettei joudu kärsimään kaljuista kohdista.

Karvatuppi on musta/tumma ollessaan nuori. Karvan vanhetessa juuri muuttuu kovemmaksi ja vaaleammaksi, kunnes karvan kasvu pysähtyy.

Vierailija
5322/18572 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee mieleen sanasta kalaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5323/18572 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, missä ei ole kalaa.

Vierailija
5324/18572 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saastunut vesistö.

Vierailija
5325/18572 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvi, lampi tai vesialue, jossa ei ole kalaa tai kalaa on minimaalisen vähän.

Yleisin syy taitaa olla vesistön vähäravinteisuus. Miksi mieleni pohjukoille, tulee mieleen jossain pohjois-Lapissa järjestettävä pilkkikilpailu, johon osallistuu todella paljon osallistujia. Voittajien palkinnot on isoja, tyyliin päävoitto moottorikelkka. Järvi missä pilkkikilpailu järjestetään on lähes kalaton. Eli tavallisina vuosina sadoisat pilkkijöistä yksi tai kaksi saa jonkin pienen sintin ja saavat palkinnon. Loput palkinnot sitten arvotaan :)

Lisäksi jotkin järvet ovat niin mineraalipitoisia että niisä ei elä yhtään tai hyvin vähän kaloja.

Eli vaikka kalaton sanatarkasti tarkoittaa ei yhtään kalaa, minulle tulee mieleen nämäkin järvet joissa kaloja on ihan minimaalisesti. Eli päässäni yhdistän sanat lähes kalaton ja kalaton.

Vierailija
5326/18572 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sivistymätöntä pitää ravintolassa tai juhlissa käsilaukkua pöydällä?

Vierailija
5327/18572 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi televisioni menee päälle ja pitää ihmeellistä hurinaa aina n. 2 h sen jälkeen kun olen sulkenut sen?

Se on valmiustilassa ja saattaa siksi käynnistyä itsekseen. Ratkaisuna on ottaa virrat kokonaan pois telkkarista, kun sitä ei katso vähään aikaan esim. yöksi.

Ei kuulosta normaalilta, valmiustilassa oleva TV ei pidä ääntä, -eikä varsinkaan käynnisty itsekseen.

Onko kyseessä putkinäytöllinen malli, -voi olla oire vakavasta viasta josta seurauksena jopa tulipalo.

Vierailija
5328/18572 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus 2000-luvun alussa erään moottoritiesillan vieressä ja vieritin lunta alas, koska se oli niin hauskaa. Kohta ohi ajoi auto, joka hidasti ja jonka kuljettaja heristi sormeaan minulle. En ymmärtänyt, miksi hän teki niin. Kohta ohi ajoi toinen auto, jonka kuljettaja huusi minulle: Lopeta se lumen pudottaminen ja heti! Lähdin sitten melkein heti pois paikalta, koska otti päähän tuon kuljettajan käytös. Ihmettelin, että mitä pahaa siinä lumen vierittämisessä on, koska siitä ei ollut mitään haittaa kenellekään, mutta he ilmeisesti luulivat, että vieritin lunta moottoritielle, vaikka olin aivan selvästi sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta sinne. Vai olisiko muuta selitystä?

Varmaan nyt aikuisena olet lukenut tapauksista, joissa silloilta pudotetut esineet/jää ovat lävistäneet alla ajaneen ajoneuvon tuulilasin, aiheuttaen vakavia vammoja/kuoleman kyydissä istuvalle.

Hienoa, että sinua tuolloin varoiteltiin tekemästä mitään peruuttamatonta.

En ollut aikeissa tehdä mitään tuollaista. Totta kai tiesin, että noin voi käydä, mutta kun lumi ei olisi voinut mitenkään osua autoihin. Aloituksessakin lukee, että olin sellaisessa kohdassa, josta ei olisi mitenkään voinut mennä lunta autoihin. Uskoisit kyllä, jos tietäisit, missä kyseinen paikka on.

Ohiajaneilla autoilijoilla tuskin oli aikaa kovin tarkkaan riskianalyysiin, vaan he yksinkertaisesti päättelivät miltä homma näytti ja mihin se saattaisi johtaa.

Vierailija
5329/18572 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne ei voi kommentoida 23-07 välisenä aikana?

Vierailija
5330/18572 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eläimillä itsekuria? Eli saattavatko ne tietoisesti hillitä itseään niin että "kärsivät" nyt, jotta hyötyvät myöhemmin, vai tekevätkö ne aina niin kuin tunteet/vietit ohjaavat?

Vierailija
5331/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

roska kirjoitti:

Miksi tänne ei voi kommentoida 23-07 välisenä aikana?

Tämä on yksi moderoiduista keskustelupalstoista. Moderoijien palkatkin pitää maksaa, joten jotta kuluista ei tulisi liian suuria suljetaan palsta yöksi. 

Todennäköisesti lisäksi yöllä osa kirjoittajista kirjoittaisi vieläkin nenmpi mitä sattuu

Vierailija
5332/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako naisen käyttää mieluummin miehille tarkoitettuja ihonhoitotuotteita, jos iho on samantapainen kuin miehillä? Eli paksu, reikäinen, öljyinen ja karvainen.

Vierailija
5333/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee jotain treeniä ensin toiselle puolelle tietyn verran ja sitten samat toiselle, niin miten paljon taukoa kannattaa tai saa olla ennen kuin vaihtaa toiseen puoleen? Haittaako jos taukoa on esim. puoli tuntia? Tunti? Vuorokausi?

Vierailija
5334/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kännyköiden aika nyt ohi?

Vierailija
5335/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mausteiden ääntä kähentävää vaikutusta jotenkin lieventää? Siis esim. syömällä/juomalla jotain tiettyä asiaa mausteisen ruoan yhteydessä tai sen jälkeen?

Vierailija
5336/18572 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoitseeko/syökö naiset suklaata niin paljon kuin olen ymmärtänyt?

Vierailija
5337/18572 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistan kiinteistöstä (esim. kerrostaloasunto) 10% ja sisareni 90%, voiko voiko sisareni myydä asunnon ilman suostumustani, koska hän omistaa isomman osan kuin minä?

Vierailija
5338/18572 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himoitseeko/syökö naiset suklaata niin paljon kuin olen ymmärtänyt?

Varmaan osa, etenkin pms oireiden aikana voi himoa esiintyä monella, mutta eivät suinkaan kaikki. Itse en välitä suklaasta vaan salmiakki on heikkouteni.

N41

Vierailija
5339/18572 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vilpittömällä kysymyksellä aloittamani keskustelu, johon ehdin nähdä kaksi rakentavaa vastausta ja itse vastata kerran, on poistettu? Ei ollut ketään alentava eikä provosoiva keskustelu, vaan arvostin kaikkia tahoja joista mainitsin. Ehdota mikä olisi sellainen alusta jossa saa keskustella yksinhuoltajaäidin ongelmista.

Vierailija
5340/18572 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän wordia muistiinpanojen tekemiseen. Käytän luettelomerkkejä ja olen lihavoinut niin otsikon kuin väliotsikon. Sen seurauksena että lihavoin yhden väliotsikon, jokainen uusi rivi alkaa lihavoidulla fontilla. On melko työlästä joka rivin kohdalla ottaa lihavointi pois. Jos klikkaan "Poista kaikki muotoilu", niin luettelomerkit katoavat. Miten saan luettelomerkit pysymään mutta rivit alkamaan ilman lihavointia (ellen erikseen valitse lihavointia väliotsikoille)?

Kiitos..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi