Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18574)

Vierailija
5361/18574 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kokoomuksen ja SDP:n hallitusta sanotaan juuri sinipunahallitukseksi? Eikö se voisi yhtä hyvin olla punasinihallitus? Entä voisiko SDP:n ja Keskustan hallituksen nimi olla jokin muu kuin punamultahallitus? Eli että alkaisi viher ja loppuisi jollain sosiaalidemokraatteihin liittyvällä sanalla.

Luulen, että tuo ensimmäinen perustuu sanaan sinipunainen, joka tarkoittaa violettia ja tiedän, että toinen perustuu punamultamaaliin kun taas punasininen ei ole mikään vakiintunut sana eikä myöskään satu olemaan mitään sellaista sanaa, joka ei liity politiikkaan ja joka alkaisi viher ja päättyisi jollakin, mikä voidaan yhdistää sosiaalidemokraatteihin.

Vierailija
5362/18574 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikein vaivaa ihmistä, joka muistaa yhä noin 25 vuoden jälkeen sen, kun minä kerran myöhästyin koulusta ja aina minut nähdessään jaksaa muistuttaa minua siitä? Kyseessä on siis luokallani aikoinaan ollut oppilas, joka aina joskus tulee minua vastaan esim. kaupassa tai kadulla ja sanoo aina, että "Mitä se Mattimyöhäinen tietää tänään, muistatko kun silloin kerran myöhästyit koulusta". Hän tietää sitä paitsi hyvin, että syy myöhästymiseen ei ollut minussa koska hän myöhästyi itsekin sinä päivänä saman syyn vuoksi kun minä ja myöhästeli muutenkin lähes joka päivä tahallaan. Eli minulla olisi paljon enemmän syytä muistuttaa häntä jatkuvista myöhästelyistä kuin hänen minua yhden myöhästymisen takia. Voiko syynä olla kenties se, että minä olin mallioppilas, hyvä koulussa ja ainakin jollain tapaa opettajien lellikki, jonka myöhästyminen eli sen vuoksi erityinen tapaus koska en muuten myöhästellyt koskaan?

Hyvinkin mahdollista. Itsekin olin lähes aina ajoissa tunneilla ja kerran kun kävi niin, että olinkin nukkunut pommiin, erästä luokkakaveriani huvitti suuresti myöhästymiseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5363/18574 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mitattu vaikka mitä, kuten rauta, kilpirauhasarvot ja pitkä lista kaikkea muuta mitä en ole itse älynnyt erikseen pyytää, kun olen sanonut oireiksi mm. väsymyksen ja jaksamattomuuden. Miksiköhän minulta ei ole koskaan mitattu kuitenkaan verensokeria?

Vierailija
5364/18574 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä määrin vapaaehtoisesta pihistelystä voi olla samanlaisia henkisiä seurauksia kuin todellisesta köyhyydestä?

Vierailija
5365/18574 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kokoomuksen ja SDP:n hallitusta sanotaan juuri sinipunahallitukseksi? Eikö se voisi yhtä hyvin olla punasinihallitus? Entä voisiko SDP:n ja Keskustan hallituksen nimi olla jokin muu kuin punamultahallitus? Eli että alkaisi viher ja loppuisi jollain sosiaalidemokraatteihin liittyvällä sanalla.

Tuli mieleen, että sinipunahallituksen nimi voisi olla myös paperirahahallitus. Eli paperi viittaisi paperimiehiin eli sosiaalidemokraatteihin ja raha rikkaisiin eli kokoomuslaisiin.

Vierailija
5366/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö kuitupitoisuus aina siihen, miten hidasta jotain on syödä? Tuntuu että kaikki kuitupitoinen on kuivempaa, vaikeampaa nielaista ja hitaampaa pureskella, monesti jopa mauttomampaa kuin vähäkuituinen ruoka. Kuitupitoisuus ei tee ruoasta houkuttelevaa. Johtuisiko siitä, että ihminen himoitsee luonnostaan kaloreita, ja vähäkuituista ruokaa saa syötyä nopeammin, joten siitä saa helpommin kaloreitakin? Tekisi enemmän mieli syödä asioita, jotka menevät nopeasti suusta alas. Esim. vehnäpaahtoleipää söisin paljon mieluummin kuin ruisleipää, jos ajattelisin pelkästään makuelämystä.

Onko olemassa mitään sellaista kuitupitoista ruokaa, joka tuntuisi vähäkuituiselta?

Vierailija
5367/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö kuitupitoisuus aina siihen, miten hidasta jotain on syödä? Tuntuu että kaikki kuitupitoinen on kuivempaa, vaikeampaa nielaista ja hitaampaa pureskella, monesti jopa mauttomampaa kuin vähäkuituinen ruoka. Kuitupitoisuus ei tee ruoasta houkuttelevaa. Johtuisiko siitä, että ihminen himoitsee luonnostaan kaloreita, ja vähäkuituista ruokaa saa syötyä nopeammin, joten siitä saa helpommin kaloreitakin? Tekisi enemmän mieli syödä asioita, jotka menevät nopeasti suusta alas. Esim. vehnäpaahtoleipää söisin paljon mieluummin kuin ruisleipää, jos ajattelisin pelkästään makuelämystä.

Onko olemassa mitään sellaista kuitupitoista ruokaa, joka tuntuisi vähäkuituiselta?

Hedelmät ja vihannekset lienevät paras vaihtoehto.

Vierailija
5368/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskapuristin. Kierrätyspisteessä on pahville ja kartongille iso puristin, mihin pahvia voi laittaa koneen molemmin puolin olevista aukoista. Ohjeissa sanotaan, että paina napista puristin päälle kun olet laittanut pahvit koneeseen. Kysymys kuuluu: voiko seuraava kierrättäjä laittaa pahvia aukkoon vaikka kone olisi käynnissä? Jurnuttaa hirveän kauan ennen kuin lopettaa. Voiko puristin menä jumiin jos syytää puristinosan väärälle puolelle tavaraa?

Olen käyttänyt puristinta, johon pystyi työntämään tavaraa koko ajan. Jos molemmilla puolilla on syöttöaukko, saa molempia puolia käyttää. En kuitenkaan tiedä minkälainen se sinun käyttämäsi on.

Vierailija
5369/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko EKG:ssä aivan pakko ottaa rintsikat pois?

Vierailija
5370/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lomareissuilla käyttäytyä näin ??

Vierailija
5371/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin vapaaehtoisesta pihistelystä voi olla samanlaisia henkisiä seurauksia kuin todellisesta köyhyydestä?

En usko, että vapaaehtoinen pihistely aiheuttaa samanlaista kärsimystä kuin todellinen köyhyys. Pihistelijä haluaa jostain syystä esittää köyhää, vaikka pankkitilillä olisi omaisuus. Todellinen köyhä ei voi valita, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä molemmat elävät niukasti, mutta eri syistä.

Vierailija
5372/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että vapaaehtoinen pihistely aiheuttaa samanlaista kärsimystä kuin todellinen köyhyys. Pihistelijä haluaa jostain syystä esittää köyhää, vaikka pankkitilillä olisi omaisuus. Todellinen köyhä ei voi valita, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä molemmat elävät niukasti, mutta eri syistä.

Niin, harvoinpa mikään itse valittu on yhtä tukalaa kuin sama vastoin omaa tahtoa. Mutta mietin henkisiä seurauksia yleensä.

Esimerkiksi suppeneeko ajatusmaailma, alkaako pelätä riskien ottamista, alkaako ahdistua pikkuasioista ja kokea turvattomuuden tunnetta? Vai onko pikemminkin niin päin, että vapaaehtoinen piheys johtuu noista asioista, esim. turvattomuuden tunne -> pyrkimys hallita sitä pakonomaisella "pahan päivän" varalle säästämisellä?

Vierailija
5373/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako arvonlisäveron ostaja vai myyjä?

Vierailija
5374/18574 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Aladdin-elokuvassa Aladdin tarkoittaa, kun sanoo, että joka päivä ei näe hevosta, jolla on kaksi takamusta? Siis tarkoittaako se, että joka päivä ei näe hevosta, jonka selässä on joku?

Voisin veikata, että se tarkoittaa ettei ratsailla oleva ole mitään ilman hevostaan, eli on riippuvainen siitä, tai sitten ihan vaan kuittailuna. Onhan niillä heposilla aika iso takalisto.

Mää oon aina ymmärtänyt sen niin että veeettuilisi ratsastajalle että puo on ko hevosella 🤔

Vierailija
5375/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautua ihmisiin, jotka selittelee perättömiä juttuja toisista? Esimerkkinä henkilö sanoo jotain, jonka tarkoitus on saada muut halveksimaan tai pelkäämään tai vihaamaan jne.

Vierailija
5376/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko heidän juttujaan ja näytä se ilmeillä. Älä ala kommentoimaan ja kyselemään. He hakevat vain huomiota keksityillä asioilla.

Vierailija
5377/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mitä tuo numero tarkoittaa viesteissä? 5603/5388

Vierailija
5378/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät enää usko hyvyyteen? 

Annoin hyvää hyvyyttäni ilmaiseksi pelin jota en enää käyttänyt. Olisi varmaan pyörinyt loppu elämän mun nurkissani, mutta päätin luopua turhista tavaroista, en halunnut roskiin sitä laittaa, enkä myydäkkään. Joten keksin sen antaa kaverille jonka tiesin että hän pelaa samoja pelejä ja hällä ei sitä ollut. 

Arvaa mitä hän sanoi? 

''Annoitko vaan säälistä?''

Ja oli meidän kavereillekkin sanonut, että annoin sen säälistä. Joten kaverit ei oikein enää tykkää minusta.

Eikö enää saa antaa lahjoja? 

Vierailija
5379/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuo ensimmäinen perustuu sanaan sinipunainen, joka tarkoittaa violettia ja tiedän, että toinen perustuu punamultamaaliin kun taas punasininen ei ole mikään vakiintunut sana eikä myöskään satu olemaan mitään sellaista sanaa, joka ei liity politiikkaan ja joka alkaisi viher ja päättyisi jollakin, mikä voidaan yhdistää sosiaalidemokraatteihin.

Juuri näin, nämä nimitykset muodostuvat aina helposti muistettaviksi. Sana, joka herättää valmiita mielikuvia, hieman humoristisestikin, jää helposti mieleen ja tulee käyttöön lähes itsestään.

Tiedättekö muuten, mikä olisi kokoomuksen, demareiden ja perussuomalaisten muodostama hallitus?

No sinipunaniskahallitus :D

Tämä oli mielestäni tosi hauska siitäkin huolimatta, että symppaan persuja :)

Vierailija
5380/18574 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tumma kaakaojauhe, jossa on kuitua 16 g/100 g. Ei sitä ihan sellaisenaan voi syödä, mutta jotain hyvää&terveellistä siitä voisi rakentaa.