Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
4981/18370 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu joku nainen vaikka onnettomuuteen ja sillä sattuu olee menkat ja tamponi just sillä hetkellä, niin tarkistetaanko kaikki naispotilaat aina sen varalta?

Vierailija
4982/18370 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampponin tarkastaminen on tärkeä koska siitä voi johtua niin sanottu menkkamyrkytys jos sitä ei vaihda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4983/18370 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syytä huolestua, kun minulla on vähemmän energiaa kuin useimmilla 5-kymppisillä? Monissa vanhuksissakin on enemmän virtaa! En jaksa esim. käydä normitöissä (useana päivänä viilossa) enkä opiskella säännöllisesti. Olen tottunut olotilaani, joten ihmettelen enemmän muiden kykyä jaksaa elää niin "täysillä" kuin omaa jaksamattomuuttani. Olen melkein 30, mutta tämä energiattomuus on vallinnut ainakin teinistä asti. Voinko olla vain luonteeltani laiska, vai onko tähän pakosti jokin fyysinen selitys? On mitattu rauta- ja kilpirauhasarvot ja monia muita arvoja, joissa ei ollut vikaa, ainoastaan huono kolesteroli oli vähän koholla mutta hyväkin oli melko korkea, joten kokonaistilanne ei kuulemma haittaa.

Voiko syy "laiskuuteeni" olla vain huonohkossa kunnossa?

Huono kunto, ruokavalio, motivaation puute. Energisyys ja suorittaminen voi olla myös huonoa itsetuntoa tai suorittamisen tarvetta, joku lähipiirissä painostaa tai lyttää, jos ei suorita.

Vierailija
4984/18370 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan uuden älypuhelimen, voinko siirtää siihen sovellukset jotka olen ostanut, vai pitääkö minun maksaa niistä uudestaan?

Jos olet ostanut ne Play-kaupasta, ostot ovat tallentuneet Google-tilillesi ja pystyt lataamaan ne veloituksetta kirjautuessasi samalle tilille uudella puhelimella. Olettaisin jonkun vastaavan systeemin olevan käytössä Iphonella, kokemusta tosin ei ole.

Vierailija
4985/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa kuka on todellinen Päijänteen vesien muikkukuningas?

Vierailija
4986/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misellivesi. Mitä se miselli on, ja tai miksi sitä sanotaan misellivedeksi? Miten eroaa tavallisesta meikinpoistoaineesta?

Vierailija
4987/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntuu, että lämpimässä voileivässä on enemmän kaloreita kuin kylmässä, vaikka päälliset on ihan samat?

Vierailija
4988/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos sauna on kylmä silloin ku sielä ei saunota ?

Vierailija
4989/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos sauna on kylmä kun ei saunota

Vierailija
4990/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntuu, että lämpimässä voileivässä on enemmän kaloreita kuin kylmässä, vaikka päälliset on ihan samat?

Kuten sanoit itsekin, se tuntuu siltä, vaikka kalorit eivät voi lämmittäessä lisääntyä. Ehkä tunne tulee lämpimästä juustosta, joka vie ajatukset pizzan kaltaiseen rasvaiseen herkkuun. Juusto maistuu sulaessaan täyteläisemmältä, ja samoin voi olla myös kinkun laita, jos ei ihan rasvaton kinkku ole kyseessä.

Lämpimät voileivät vie ainakin minun ajatukset 1980-luvulle lapsuuteen :)

Vierailija
4991/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abt kirjoitti:

No tämä on nolo kysymys : Miten ihmeessä siistin alapään karvoituksen? Mulle tulee todella herkästi karvatupen tulehduksia ja iho muutenkin herkkä. Ammattilaiselle en pääse. Miestä ei kiinnosta, mutta itseä vaivaa, kun kaikkea kotikonsteja olen kokeillut ja aina iho tulehtuu!

Tuttu kosmetologi sanoi käyttävänsä Veetin herkän ihon vaahtoa bikinirajaan. Loput kai sitten saksilla? Minulla hieman sama ongelma, paitsi että sitä karvaa riittää tuonne pepun puolelle asti ja sinne en ala saksia tai veetejä laittamaan.

Vierailija
4992/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kielellä vauvat ajattelevat?:)

Vierailija
4993/18370 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abt kirjoitti:

No tämä on nolo kysymys : Miten ihmeessä siistin alapään karvoituksen? Mulle tulee todella herkästi karvatupen tulehduksia ja iho muutenkin herkkä. Ammattilaiselle en pääse. Miestä ei kiinnosta, mutta itseä vaivaa, kun kaikkea kotikonsteja olen kokeillut ja aina iho tulehtuu!

Tuttu kosmetologi sanoi käyttävänsä Veetin herkän ihon vaahtoa bikinirajaan. Loput kai sitten saksilla? Minulla hieman sama ongelma, paitsi että sitä karvaa riittää tuonne pepun puolelle asti ja sinne en ala saksia tai veetejä laittamaan.

Ei sitä tietenkään joka päivä tarvi ajella.. 🤣

Toki se silloin tulehtuu ja kaikkea mahollista.

Vierailija
4994/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misellivesi. Mitä se miselli on, ja tai miksi sitä sanotaan misellivedeksi? Miten eroaa tavallisesta meikinpoistoaineesta?

Up. Eikö kukaan tiedä? Googletuksen perusteella misellivedessä on jotain hiukkasia, jotka "imevät likaa kuin magneetit". Miten se on mahdollista? 

Vierailija
4995/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsia hankitaan? Menimme naimisiin juhannuksena eikä meillä ole kummallakaan mitään käsitystä siitä, että miten lapsia hankitaan emmekä kehtaa kysyä keneltäkään, että miten se tapahtuu, mutta meitä kysellään usein, että joko meille on vauva on tulossa. Mistä me sen voimme tietää, kun emme tiedä miten ne lapset tulevat meille?

Vierailija
4996/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misellit ovat pieniä hiukkasia, jotka muodostuvat molekyyleistä joiden toinen pää on vettä hylkivä ja toinen vesiliukoinen, ts. hydrofiilinen. Vettä hylkivät päät jäävät hiukkasen sisään. Ihon puhdistuksessa toinen pää tarttuu rasvaan ja toinen auttaa vettä huuhtomaan rasvaliukoisen lian pois. Samalla tavalla toimivat tavalliset pesuaineet.

4997/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten petauspatjan ja lakanan saa pysymään paikallaan, ettei niitä joka aamu tarvitsisi vetää paikalleen? Kyseessä yhden ihmisen sänky ei parisänky.

Kirjekuorilakana. Se on samanytapainen kuin pussilakana, mutta tulee petarin päälle. Vähän hankala laittaa, mutta ei tarvi korjailla joka aamu.

Vierailija
4998/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pisin matka, jolle voidaan rakentaa silta? Tuskin esimerkiksi Helsingin ja Tallinnan välille voitaisiin rakentaa.

Vierailija
4999/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanotaan, että joku viisastelee, viitataan erityisesti sanoman tuottajan ja vastaanottajan väliseen vallan epäsuhtaan. Mitä tämä tarkoittaa? Mihin vallan epäsuhtaan?

En ole itse koskaan törmännyt mainitsemaasi "vallan epäsuhtaan". Sekä oman kokemukseni että erilaisten hakuteosten mukaan "viisastella" tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että korjaillaan toisen puheessa merkityksettömiä yksityiskohtia, saivarrellaan, ollaan nenäkkäitä jne. Mitään muodollista suhdetta ei puhujan ja "viisastelijan" välillä tarvitse olla.

"Viisastelu" koetaan ärsyttävänä puhetapana ja siitä voidaan moittia käytännössä ketä tahansa - paitsi ettei tietenkään alisteisessa asemassa oleva voi moittia komentelijaansa yhtään mistään vaan joutuu pitämään "mölyt mahassaan". Ehkä ilmaisussa on hitusen sitä, että "viisasteluun" turvautuvat useammin ne, joitten objektiivinen asema ei ole erityisen vahva. Lapsethan ovat usein tavattoman taitavia "viisastelijoita" kiinnittäessään huomiota yksityiskohtiin, joista aikuinen ei piittaa.

Vierailija
5000/18370 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pisin matka, jolle voidaan rakentaa silta? Tuskin esimerkiksi Helsingin ja Tallinnan välille voitaisiin rakentaa.

Ongelma ei liene matkan pituus vaan se, että silta pitäisi rakentaa Suomenlahden yli, joka on vilkas laivareitti. Jos siltaa pitäisi avata ja sulkea aina kun suuri alus kulkee sen ali, sitten sillän rakentamisen tarkoitus (nopeaus) ei toteutuisi. Tai sitten sitlä pitäisi rakentaa niin korkeaksi, että suurimmatkin alukset pääsisivät suoraan sen ali: siinä taas insinööritaidot tulisivat vastaan. Sillan pitäisi myös kestää merialueen kovat tuulet, kosteus ja muut ilmiöt.

Näistä syistähän Tallinnan ja Helsingin välille suunnitellaan lahden alla tunnelissa kulkevaa junarataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan