Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
5021/18370 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai jatkatte siltä miltä tuntuu;) lerssin voi vaikka työntää pimperoon.

Vierailija
5022/18370 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua alkaa usein yskittämään syödessäni suolaista ruokaa? Jotenkin vain alkaa joskus yskittämään, kun laitan sitä suuhun.

Mahdollisesti on kyse ruoka-allergiasta, mutta allergisoiva aine on muu kuin itse suola (natriumkloridi).

Tai sitten vedät henkeä juuri kun haukkaat, ja hienot suolakiteet leviävät nieluun aiheuttaen yskintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5023/18370 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, kun lerssi alkaa stondaa, kun tyttöystävä istuu syliin ja hän tuntee sen kasvun ja kiihottuu samoin, kun mä.

Ikävähän tilanne tuollainen on, mutta se on vaan kestettävä. Ajattele vaikka isänmaata.

Vierailija
5024/18370 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on synnytyksen käynnistämiseen tarkoitettujen tikkujen nimi? Kyse on uudesta menetelmästä, jossa kanavaa yritetään aukaista ballonki laajennusta varten.

Foley-katetrit.

Vierailija
5025/18370 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on synnytyksen käynnistämiseen tarkoitettujen tikkujen nimi? Kyse on uudesta menetelmästä, jossa kanavaa yritetään aukaista ballonki laajennusta varten.

Foley-katetrit.

En tätä hakenut. Nämä on tikkuja jotka turpoaa, ihan uusi menetelmä. Alkaa D:llä ja loppuu - T. Mä vaan unohdin ihan nimen enkä osastolle kehtaa sen takia soitella. :D

Vierailija
5026/18370 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että lapselle ei saa antaa nimeä Sisko tai Veli jos hänellä ei ole ainakaan vielä sisaruksia eikä hän siis ole sen vuoksi vielä kenenkään sisko tai veli? Olen kuullut, että ei saisi eli siksi esim. perheen esikoiselle ei voi antaa nimeä Sisko tai Veli nimeksi, koska hänellä ei ole ainakaan sillä hetkellä sisaruksia eikä ole varmaa, että tuleeko hänestä kenenkään siskoa tai veljeä. Toisaalta saahan lapselle kai ainaa nimeksi vaikka Onni tai Ilona, vaikka ei lapsen syntymähetkellä tiedettäisi, että onko hänestä tulevaisuudessa toisille onnea tai iloa vai pelkkää surua ja murhetta.

Vierailija
5027/18370 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman on todennäköisesti helpompi osua eteentaivutuksessa käsillä varpaisiin: pitkäselkäisen vai lyhytselkäisen?

Tuskinpa eroa on selän pituudella, ehkä enemmänkin takareiden lihaksistolla. Miksi?

En miettinyt tuolla kysymyksellä mitenkään yleisesti, mikä kaikki tekee eteentaivutuksesta helpompaa tai vaikeampaa tai millä on enemmän merkitystä kuin selän pituudella, vaan mietin ainoastaan selän pituuden vaikutusta, eli kysymyksessä oli tietenkin oletuksena, että kaikki muut tekijät olisivat samoja paitsi selän pituus. Minun on vähän vaikea uskoa, että selän pituudella (/ alaraajojen lyhyydellä) ei olisi yhtään mitään vaikutusta liikkeeseen. Mutta kumminpäin se vaikutus olisi?

Vierailija
5028/18370 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä jotkut on saaneet päähänsä, että tänne ei voi kirjoittaa esim sanaa rasismi, vaan se pitää ”naamioida”?

Vierailija
5029/18370 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei neurologisissa testeissä (ÄO ym.) oteta huomioon testattavan vireystilaa? Luulisi, että tulos on paljon huonompi mikäli on valvonut kaksi yötä putkeen...

Vierailija
5030/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on outo kysymys, mutta mistä voi johtua se, kun mä katson samaan peiliin niin eri kerroilla mä näytän omasta mielestäni joko rumalle, ok:lle tai "miehelle" vaikka olen nainen? Kaikki kerrat on ollut ilman meikkiä, joten se ei voi vaikuttaa.

Vierailija
5031/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, kun lerssi alkaa stondaa, kun tyttöystävä istuu syliin ja hän tuntee sen kasvun ja kiihottuu samoin, kun mä.

Tunteeko sen jos on paksut vaatteet päällä? Joskus stondaa vaikka ei haluaisikaan enkä ole tehnyt siitä numeroa.

Vierailija
5032/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista olisi elämä ilman minkäänlaisia aisteja vai voisiko sitä edes kutsua elämäksi, jos ihmisellä ei todellakaan olisi mitään aisteja?

Tällainen ihminen kuolisi hyvin nopeasti, koska hän törmäilisi eri asioihin. Koska tuntoaistiakasn ei olisi, hän ei osaisi edes rajoittaa törmäysten voimaa.

Esimerkiksi kipuaistin puuttuminen johtaa usein varhaiseen kuolemaan, sillä henkilö ei ymmärrä varoa itseään vahingoittavia tekijöitä tai reagoi sairastumisiin. Jos ei olisi mitään aisteja, tuskin eläisi edes siihen saakka että ehtisi hirveästi törmäillä. Varmaankin silloin kykenisi vain makaamaan vihanneksena koneiden varassa.

Vierailija
5033/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä kuukautiset tavallisimmin loppuu?

Vierailija
5034/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten estää lintua lentämästä ikkunaan? Mulla on yks "kaveri" tai sitten saman lajin edustajia, jotka aina lentää samaan ikkunaan kesät ja syksyt, niin olis ihan kiva saada joku vinkki.

Tällä videolla lintujen kaveri näyttää kuinka tietynlaisella kynällä vedetään pystysuorat viivat lasiin. Linnut hahmottavat viivoituksen liian ahtaaksi siivilleen eivätkä pyri lentämään siitä.

Kynän tiedot on videon alla olevassa keskusteltuketjussa.

Toinen helppo kikka on tietysti sälekaihdinten hankita. Vaikka niistä tulee vaakasuorat raot, ne ovat sen verran kapeat etteivät linnut yritä läpi niistäkään.

Jos ikkunat ovat likaiset, linnut eivät niin helposti lennä niihin. Muistan kun kerran pesin ikkunat ja heti joku lintu törmäsi ikkunaan ja kuoli. Sen jälkeen vedin verhot eteen.

Vierailija
5035/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että lapselle ei saa antaa nimeä Sisko tai Veli jos hänellä ei ole ainakaan vielä sisaruksia eikä hän siis ole sen vuoksi vielä kenenkään sisko tai veli? Olen kuullut, että ei saisi eli siksi esim. perheen esikoiselle ei voi antaa nimeä Sisko tai Veli nimeksi, koska hänellä ei ole ainakaan sillä hetkellä sisaruksia eikä ole varmaa, että tuleeko hänestä kenenkään siskoa tai veljeä. Toisaalta saahan lapselle kai ainaa nimeksi vaikka Onni tai Ilona, vaikka ei lapsen syntymähetkellä tiedettäisi, että onko hänestä tulevaisuudessa toisille onnea tai iloa vai pelkkää surua ja murhetta.

Kaverini isoveli on Veli, ja hän on perheen esikoinen.

P.S. Onpa tämä noloa. Muistin saman tien, että ei sen veljen nimi olekaan Veli vaan Vesa. En ole juurikaan ollut Vesan kanssa tekemisissä, se varmaan selittää miksi muistin nimen väärin. :)

Tunnen yhden Velinkin, mutta en valitettavasti tiedä onko hän esikoinen.

Vierailija
5036/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Eduskunnassa niissä äänestyksissä äänestysvaihtoehdot ovat jaa, ei, tyhjä ja poissa? Siis mikä ihmeen jaa? Sehän tarkoittaa ihan eri asiaa kuin sana kyllä, joka siellä minun mielestäni pitäisi olla sen paikalla äänestysvaihtoehtona. Ainakaan meille harjaantumiskoulussa ei tätä asiaa opetettu, en tiedä miten asia on ns. normaalissa opetuksessa.

Vierailija
5037/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo kysymys kuinka pääsee sukupuolitautitesteihin? Täytyykö soittaa terveyskeskukseen? Niin ja ,jos kunnassa on sukupuolitautien klinikka voiko sellaiseen soittaa ja jos sellaista ei ole ,niin sittenkö yhteyttä vaan terveyskeskukseen? Pitääkö olla aika lääkärille? Voiko yksityisellä edes hoitaa tällaista, vaikka olisi rahaa? Pitääkö testeihin pääsyä, jotenkin perustella? Mitäs jos haluaa, että testi tehdään, sekä suusta ,että muualta niin pitääkö tämä selittää etukäteen? Onko se pelkkä verinäyte ja virtsanäyte?  niin joo ja en ole opiskelija, vaan tällä hetkellä työttömänä.

Vierailija
5038/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän erityisoppilas. kirjoitti:

Miksi Eduskunnassa niissä äänestyksissä äänestysvaihtoehdot ovat jaa, ei, tyhjä ja poissa? Siis mikä ihmeen jaa? Sehän tarkoittaa ihan eri asiaa kuin sana kyllä, joka siellä minun mielestäni pitäisi olla sen paikalla äänestysvaihtoehtona. Ainakaan meille harjaantumiskoulussa ei tätä asiaa opetettu, en tiedä miten asia on ns. normaalissa opetuksessa.

Jaa on perua Ruotsinvallan ajalta. Ennenvanhaan harrastettiin huutoäänestyksiä ja suomenkieleenkin huutoäänestyksee jaa sopii paremmin kuin kyllä.

Tässä vähän asiasta

https://yle.fi/uutiset/3-5912078

Vierailija
5039/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nolo kysymys, kaikkien pitäisi käydä joskus testeissä! Sukupuolitautien klinikalle voit mennä ilman lähetettä. Siellä henkilökunta on jo nähnyt kaiken, joten ei tarvitse hävetä.

Toki voit varata ajan terveyskeskukseenkin tai yksityiselle lääkäriasemalle.

Oheisesta linkistä löytyy lisää tietoa:

https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/seksitaudit/testit/

Vierailija
5040/18370 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolo kysymys kuinka pääsee sukupuolitautitesteihin? Täytyykö soittaa terveyskeskukseen? Niin ja ,jos kunnassa on sukupuolitautien klinikka voiko sellaiseen soittaa ja jos sellaista ei ole ,niin sittenkö yhteyttä vaan terveyskeskukseen? Pitääkö olla aika lääkärille? Voiko yksityisellä edes hoitaa tällaista, vaikka olisi rahaa? Pitääkö testeihin pääsyä, jotenkin perustella? Mitäs jos haluaa, että testi tehdään, sekä suusta ,että muualta niin pitääkö tämä selittää etukäteen? Onko se pelkkä verinäyte ja virtsanäyte?  niin joo ja en ole opiskelija, vaan tällä hetkellä työttömänä.

soittamalla pääsee. jos kunnalla ei ole omaa gyneä/urologia nii voi joko soittaa perus ajan ja kertoa asiansa, jolloin ne joko voi tehdä joitain tutkimuksia niinko esim. pissanäyttee labraa ja lähettee eteepäi tai suoraa lähete toisee kuntaan. yksityisellä on myös alan lääkäri jossa voi hoitaa asian. sukupuolitauteja tutkitaa pääasiassa pissasta (klamydia) ja alapäätutkimuksella. en ainakaa mie oo koskaa joutunu antaa verinäytettä tai kattoo et onko suussa jote siihe en osaa vastata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän