Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18365)

Vierailija
4141/18365 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Muumipappa sanoo Nipsulle, että "muista selusta", kun Nipsu on lähdössä kotiin jaksossa, jossa Mörkö nähdään ensimmäisen kerran ja Nuuskamuikkunen, että "kulje vain avointa tietä"?

Vierailija
4142/18365 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullon suun muoto vaikuttaa siihen miten olut tulee suuhusi. Sama juttu erimuotoisten lasien kanssa.

Kokelkaa joskus maistaa valkoviiniä kuohuviinilasista, valkoviinilasista ja juomalasista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/18365 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Muumipappa sanoo Nipsulle, että "muista selusta", kun Nipsu on lähdössä kotiin jaksossa, jossa Mörkö nähdään ensimmäisen kerran ja Nuuskamuikkunen, että "kulje vain avointa tietä"?

Molemmat neuvot liittyvät samaan asiaan, älä anna Mörön yllättää. Suojaa selusta tarkoittaa, että varo takaa tulevaa hyökkäystä. "Kulje vain avointa tietä", kulje reittiä josta kimppuusi ei voida hyäkätä väijytyksestä.

Vierailija
4144/18365 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1800 kirjoitti:

Kuka on maailman tunnetuin henkilö? Entä kuka suomalainen on kaikista tunnetuin ulkomaalaisten mielestä, siis jonka isoin määrä ulkomaalaisista tuntee? Kyseessä voivat olla elävät tai jo kuolleet, mutta aidot, olemassa olleet henkilöt.

Maailman tunnetuin henkilö on todennäköisesti Jeesus tai Muhamed. Tässä viitataan siis historialliseen Jeesukseen eikä oteta Jeesuksen jumaluuteen kantaa.

Paljon vaikeampi kysymys on se, että kuka on kuuluisin suomalainen. Kysymystä vaikeuttaa "suomisokeus" ja "ikäpolvisokeus" eli asiat, jotka tekevät suomalaisesta kuuluisan suomalaisten mielestä ei tee sitä muualla maailmassa. Ja se mikä on oman ikäpolvenmielstä tärkeää ei välttämättä ole sitä muiden mielestä.

Tätä voi lähteä miettimään jääkiekon kautta. Me ajattelemme, että jääkiekkotähdet on kuuluisia Yhdysvalloissa. Jääkiekko on kuitenkin vasta 15 seuratuin urheilulaji Yhdysvalloissa, Olen "vanha" eli 50+ ikäinne ja jotenkin tuntuu, että kaikkihan Sibeliuksesat on kuulleet. No kaikki jotka ovat kuunnelleet klassiat musiikkia ovat kyllä, mutta nuoriso ei välttämättä.

Mutta sitten oikeita ehdotuksia Linus Torvalds voisi olla hyvä ehdokas. Tämän päivän formulakuskit kenties. Ja yllättäen Renny Harlin. Ymmärtääkseni hänen Kiinan elokuvansa on kohtuullisen suosittuja Kiinassa.

Vierailija
4145/18365 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitää keskustelua yllä, kun vieras ihminen tulee juttelemaan, enkä mä keksi mitään mistä voisi höpöttää?

Vierailija
4146/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö Facebookissa näkemään, ketkä kaikki pitävät jostakin yhteisöstä vai näyttääkö se vain kaverit, jotka pitävät siitä?

Vierailija
4147/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Darwinista vielä sen verran, että nykyaikainen käsitys evoluutiosta on aika kaukana siitä, mitä Darwin aikanaan ehdotti. Hänen aikanaanhan ei tunnettu vielä lainkaan esimerkiksi genetiikkaa. Darwin mm. uskoi, että eliön elämänsä aikana hankkimat ominaisuudet periytyvät, tosin hän toteaa Lajien synnyssä, että ei kykene perustelemaan tätä väitettä havaintoaineistolla. Sittemmin vakiintunut käsitys on ollut, että hankitut ominaisuudet eivät periydy, joskin kysymys on aivan viime aikoina noussut uudestaan kiistanalaiseksi, mutta ei Darwinin ja Lamarcin tarkoittamassa mielessä.

Enivei, kaikki tämä mielestäni osoittaa sitä samaa asiaa, mitä täällä moneen kertaan on todettu, että tieteessä käsitykset asioista muuttuvat vastaamaan parasta saatavilla olevaa tietoa.

Ei ihan niinkään, vaan että yksi teoria on talo, jotka rakentamassa on monta tutkijaa eri vaiheessa.

Darwinin teoria sinänsä ei ole muuttunut toiseksi, vaan se on tarkentunut ja geenitutkimus on selventänyt ominaisuuksien periytymistä ja sitä kuinka muuntelu ja muutos eliöissä tapahtuu.

Darwin, joka ei geeneistä vielä tiennyt, selvästi kertoi että hänen oletuksensa hankittujen ominaisuuksien periytymisestä oli hypoteesi (eri tasolla kuin teoria). Lamarckin näkemys evoluutiosta perustui juuri tälle ajatukselle.

Nykytiedon mukaan kumpikin on asiasssa tavallaan oikeassa. Periytyminen on niin monimutkainen prosessi, jossa on mukana sekä DNA että RNA yms. että geeneihin vaikuttaa monet eri asiat. Voisi sanoa että genomi ei ole suljettu järjestelmä vaan siihen vaikuttaa monet ulkoa tulevat vaikutteet.

Vierailija
4148/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokoajan ihan tyhjäpää, ei synny mitään ajatusketjua tai toteamuksia asioista. Käytin sellaista ainetta jonka avulla ajatukset alkoivat kuin virtaaman mieleeni, silmäni sulkiessani oli kuin katsoisi jotain elokuvaan kun mielikuvitus lähti ajatusvirtoihin mukaan. Kun on tyhjäpää jatkuvasti maailman näkee todella konkreettisesti kaikki tavarat ja muutkin ihmiset. Mutta ajatuksien virratessa tuntuu kuin eläisi jotain satua että elämällä olisi sielu. Onko tämä normaaleja tuntemuksia sillonkun on ajatuksissaan?

Vierailija
4149/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki terroristit muslimeja?

Vierailija
4150/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tubettaja Ronin sukunimi Back vai Bäck? Entä miksi hän kutsuu videoillaan tyttöystäväänsä lempinimellä Tattis ja tämä ei videoilla esiinny niin, että hänen kasvonsa näkyvät, kun kaikki kuitenkin tietävät, että kyseessä on Veera Lehtilä joka esiintyy internetissä muuten omilla kasvoillaan? Häpeääkö hän sitä, että hän on Ronin tyttöystävä? Mielestäni siinä tapauksessa heidän kyllä kannattaisi erota, itse en ainakaan hyväksyisi sitä, että kumppanini häpeäisi minua ja esiintyisi kanssani ihmisten nähden vain naamari päällä.

Vierailija
4151/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä maailman tyhmin kysymys, mutta tätä oon miettiny. Eli siis jos joku kertoo nostavansa esim 100kg penkistä niin sisältyykö tohon 100kg myös tangon mahdollinen paino vai pelkästään ne siihen tangolle laitetut painot??

Kyllä lasketaan. Nostat penkistä juuri sen verran, kuinka paljon painoa kokonaisuudessaan nousee. Tangon paino ei ole vakio, vaikka usein käytetäänkin 20 kg tankoa.

Vierailija
4152/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on yleisempää? Se, että lataa elokuvia ja musiikkia laittomasti vai se, että laillisesti? Entä miten tämä sitten tapahtuu laillisesti?

Vierailija
4153/18365 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun katsotaan toteutuneita ja yritettyjä terroritekoja, niin muslmien tekemien osuus on pari prosenttia.

Vierailija
4154/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko esim. savolaisesta pohjalainen, jos hän muuttaa Pohjanmaalle?

Virallisesti tulee, mutta sisäisesti ei välttämättä.

Ei tule.

Muuttajasta tulee Pohjanmaalla asuva, mutta ei pohjalainen.

Itse olen asunut noin 25 vuotta pois Pohjanmaalta, mutta kyllä minä edelleen olen pohjalainen :-)

Vierailija
4155/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun katsotaan toteutuneita ja yritettyjä terroritekoja, niin muslmien tekemien osuus on pari prosenttia.

Niinpä, tänään Japanissa teloitettiin se kaasuhyökkäyksen tehnyt terroristi ryhmineen. Hehän olivat lähinnä buddhalainen uususkonnollinen lahko.

Vierailija
4156/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on yleisempää? Se, että lataa elokuvia ja musiikkia laittomasti vai se, että laillisesti? Entä miten tämä sitten tapahtuu laillisesti?

Jos lataukseksi katsotaan myös se, että katsot netistä suoraan esim. netflixin välityksellä elokuvia, niin laillinenlataus on yleisempää.

Melko moni palvelu antaa myös ladata osan sisällöstään koneellesi ainakin joksikin aikaa. Esim. netflix ja silloin kun minulla oli DNA TV niin pystyin lataamaan ohjelmat jotka olin tallentanut omalle tabletille ja katsomaan nitä sitten esim. lennon aikana.

Jos spotify on tappanut levykaupan se on myös hiljentänyt laittomaa musiikkilatausta.

Vierailija
4157/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rauhoittavaa voidetta kannattaa käyttää sheivauksen/nyppimisen jälkeen herkälle iholle? Vähentämään punoitusta jne.

Vierailija
4158/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain päin maailmaa taloissa on todella ohuet seinät? Usein esimerkiksi Hauskoissa Kotivideoissa on videoita, jossa joku vaikka vahingossa potkaisee seinää vähän kovempaa, siihen tulee reikä ja sitten vain nauretaan. Ainakin minun asunnossani on sellaiset seinät, että siinä hajoaisi ennemmin jalasta luut kuin seinä jos minä niitä potkisin. Eikö sellaiset asunnot ole talvella hirveän kylmiä vai onko nuo videot kuvattu jossain, missä ei ole kunnon talvea ollenkaan niin että joku 5 asteen pakkanen on jo todella kylmä? Luulisi siinä myös eläminen olevan vaikeaa yhdessä muiden kanssa samassa talossa, kun noin ohuiden seinien läpi varmasti kuuluu kun suunnilleen hengität toisessa huoneessa.

Vierailija
4159/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt monesti sellaiseen puheeseen, että voi olla ihastunut pelkkään ihastumisen tunteeseen eikä siihen toiseen ihmiseen. Voisiko joku selittää mitä se tarkoittaa? Mitä eroa on ihmiseen ihastumisessa ja ihastumiseen ihastumisessa? Miten ne käytännössä näyttävät eriltä jne.?

Vierailija
4160/18365 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa töissä olevat:

Jos on tarjous ja siinäei lue "erä", niin laitetaanko silti myymälään myytäväksi kaikki varastossa olevat tuotteet? Minua epäilyttää, sillä joskus olevinaan tarjoustuote on loppunut, olen siis ihan kysynytmyyjältä. Ja seuraavana päivänä kauppaan mennessä hyllyton notkunut tätä edellisen päivän tarjoustuotetta normaalihinnalla. Tätä tapahtuu etenkin usein Tokmannilla..

En tiedä Tokmannista, mutta kyllä ainakin meillä laitetaan kaikki tarjoustuotteet esille eikä jemmata mitään tarkoituksella varastossa. Tuota kuvailemaasi tilannetta voisi selittää se, että tuotetta on tullut lisää seuraavan päivän kuormassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi