Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18365)

Vierailija
4081/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on lyhenne "AlkuPeräinen postaaja/kirjoittaja" Eli ketjun ap on ketjun aloittaja.

OT, minä olen muutes tämän ketjun ap, ja kyllä, uskaltauduin hierojalle ja löytyihän sieltä ne jumit 😂😂

-ap

(Eri:) Siis onko se lyhenne sanasta AlkuPeräinen vai sanoista Alkuperäinen Postaaja?

Ja mikä näistä on oikein: ap, ap. vai AP?

Silloin kun itse tulin aaveelle kauankauan sitten, ap oli alkuperäinen kirjoittaja. Siitä oikeesti niin kauan, että postaussanaa ei tiedetykään. Uudemmat aaveelaiset tykkäävät käyttää postaussanaa. Mutta ap, ap. tai AP on kaikki ok, miten kukakin tykkää käyttää, kyllä se ymmärretään täällä.

Ite käytän tätä.

-ap

Kiitos vastauksesta. Tuo jälkimmäinen lyhennekysymykseni liittyi oikeinkirjoitukseen, eli mua kiinnostaa pikkutarkasti miten se oikeaoppisesti kirjoitetaan. Toki se ymmärretään kaikissa noissa muodoissa (kuten vaikka "linja auto" ymmärretään, vaikka ei olekaan oikein), mutta kiinnostaisi nimenomaan oikea kirjoitustapa. :'D

Vierailija
4082/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miksi jotkut vaikuttavat ylimielisiltä, vaikka eivät oikeasti ole?

2. Miten erottaa oikean ylimielisyyden siitä, että joku vain vaikuttaa ylimieliseltä?

(Katson videota jonka puhuja vaikuttaa ylimieliseltä, mutta hän antaa siinä hyödyllisiä vinkkejä eikä vähättele ketään tms., joten en tiedä onko hän oikeasti ylimielinen vai näyttääkö vain siltä mun silmään. Mielestäni ihmisiä pitäisi arvioida sen perusteella, mitä konkreettista he aiheuttavat maailmassa muille eikä millään yleisfiiliksellä, mutta sitten joskus tulee tällaisia ristiriitaisia tulkintoja, joissa saamani vaikutelma ja tiedostamani todelliset asiat poikkeavat toisistaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta päivää on kulunut päivämäärästä 6.9.2016?

Tänään 28.6.2018 661 päivää.

Vierailija
4084/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko aviopari erota niin, että toinen puolisoista päättää ettei halua mitään vaan luovuttaa kaiken toiselle. Esim. vaimo jättää miehen, tulee ero ja vaimo päättää ettei omaisuutta tarvitse puolittaa vaan vaimo antaa omansakin miehelle vaatimatta mitään itselleen? Jos vaimo päättää tehdä näin niin joutuuko silti maksamaan erosta jotain? Miten tilanne muuttuu jos avioparilla on avioehto mutta vaimo ei siitä huolimatta halua mitään?

Suomessa on sopimusvapaus eli aviopari voi molempien suostuessa sopia asiasta juuri niinkuin tahtoo. Avioehto ei muuta tätä. 

Vierailija
4085/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se valtaa kirjoitti:

Kertooko tuo Handmaids Tale islamista?

Sarja perustuu 1985 kirjoitettuun kirjaan. Tuolloin islam ei ollut vielä kuuma peruna. Eli "uskonto" sarjassa perustuu ihan kristinuskoon. 

Sarjahan kuvaa dystopiaa ( kauhukuva tulevaisuuden yhteiskunnasta). Monessa vastaavassa sarjassa, elokuvassa tai kirjassa on samntyylinen rakenne, jossa kritisoidaan hallitsevan luokan ja palvelevan luokan eroja. Näillä korostetuilla eroilla taas kritisoidaan tämän päivän maailman eroja. 

Me Suomessa pidämme itseoikeuttettuna sitä, että meillä menee hyvin verrattuna vaikka intialaisten köyhimpiin verrattuna. Kun samanlainen rakenne tuodaan esille dystopiassa kauhistelemme yläluokan pahuutta ja tunnemme empatiaa huono-osaisia kohtaan.

Vierailija
4086/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, jos englanninkielisessä keskustelussa sinulle vastataan "j"?

Minun sähköpostissani (outlook) minulle lähetetyt hymynaamat :) näkyvät minun saamassani viestissä j

Voisiko sinulla olla samasa tilanne? 

Vierailija
4087/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Hämähäkillä on kehruurauhanen mistä erittää sitä seittiainesta eli hämähäkki kiinnittää seitin pään jonnekin ja lähtee sitten kulkemaan seittiä erittäen.

Vierailija
4088/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Hämähäkillä on kehruurauhanen mistä erittää sitä seittiainesta eli hämähäkki kiinnittää seitin pään jonnekin ja lähtee sitten kulkemaan seittiä erittäen.

Mun pitäisi ehkä kattoa tarkemmin millä sivulla oon, kun alan vastailemaan :'D tämä oli siis vastaus ekan sivun kysymykseen... johon on todennäkösesti vastattu kauan sitten.

Vierailija
4089/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! kirjoitti:

Mihin se oikein perustuu, kun jotkut ihmiset näyttävät älykkäämmiltä silmälasien kanssa kuin ilman niitä? Tämä tuli mieleen tänään kun tulin kotiin ja näin naapurini silmälasit päässä vaikka yleensä hänellä ei ole niitä. Hän näytti ne päässään heti paljon älykkäämmältä, vaikka ei tietenkään ole sitä ja tiedän, että hänen älyssään ei ole mitään vikaa vaikka hänellä ei yleensä ole laseja.

Kyse on siitä, että olemme huomaamattamme sisäistäneet ajatuksen siitä, että silmälasit ovat yksi älykkyyden merkki. Jos alat ajatuksella katsoa tv-sarjoja, elokuvia ja kuvituskuvia, niin näissä älykkäillä ihmisillä on keskimääräistä useammin silmälasit.

Tämä rakentuu osittain siihen, että vanhoilla ihmislä on useammin silmälasit kun nuorilla. Kun tarvitaan asiantuntijaa he ovat usein keski-ikäisiä tai vanhempia. Joten se viisas nainen tai mies (professori, lääkäri, tuomari, valtion vanhempi virkamies etc..) keskimääräistä useammin pitää silmälaseja.

Vierailija
4090/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, jos englanninkielisessä keskustelussa sinulle vastataan "j"?

Kirjainta käytetään sanan joking lyhenteenä. Mutta ilman asiayhteyttä tähän ei voi vastata varmasti.

Vierailija
4091/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö ihmiset puolisoksi henkilöä, jonka vanhemmat ovat alkoholisteja?

Vierailija
4092/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyykö ihmiset puolisoksi henkilöä, jonka vanhemmat ovat alkoholisteja?

Tietenkin. Muutenhan se tarkoittaisi, että keidenkään alkoholistivanhempien lapsilla ei olisi ollut puolisoa.

Vierailija
4093/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sähköpostissani (outlook) minulle lähetetyt hymynaamat :) näkyvät minun saamassani viestissä j

Voisiko sinulla olla samasa tilanne? 

Tilanne oli sellainen, että sanoin Youtubessa englanniksi, että muistan, kun erästä mainosta näytettiin Suomessa sekä kivan musiikin, joka mainoksessa oli. Siihen tuli vastaus, jossa luki vain tuo "j".

Vierailija
4094/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lievähköä karsastusta hoitaa jotenkin itse? Ilman mitään leikkauksia tai erikoissilmälaseja. En tiedä saisinko edes noita, koska optikon mukaan kyse on vain piilokarsastuksesta (enkä itsekään haluaisi maksaa mistään erikoishoidosta, ellei ole aivan pakko). Itse kyllä huomaan että kun katson itseäni peiliin, niin tuo karsastava silmä katsoo hieman eri suuntaan. Lapsilla karsastusta voidaan hoitaa kuulemma peittohoidolla eli peitetään karsastava silmä. Auttaako se aikuisella?

Vierailija
4095/18365 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako monet vanhemmat seurusteleville teineilleen kondomeja vai luottavatko, että nuoret hankkivat ne vähistä rahoistaan itse? Kuinka taajaan näitä pitäisi ostaa nuorelle ja milloin voisi puhua e-pillereiden hankkimisesta ( kyseessä 15v nuori)?

Vierailija
4096/18365 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko aviopari erota niin, että toinen puolisoista päättää ettei halua mitään vaan luovuttaa kaiken toiselle. Esim. vaimo jättää miehen, tulee ero ja vaimo päättää ettei omaisuutta tarvitse puolittaa vaan vaimo antaa omansakin miehelle vaatimatta mitään itselleen? Jos vaimo päättää tehdä näin niin joutuuko silti maksamaan erosta jotain? Miten tilanne muuttuu jos avioparilla on avioehto mutta vaimo ei siitä huolimatta halua mitään?

Suomessa on sopimusvapaus eli aviopari voi molempien suostuessa sopia asiasta juuri niinkuin tahtoo. Avioehto ei muuta tätä. 

Miten ero hoituu jos pari on kansainvälinen esim. vaimo on suomalainen ja mies britti tai jenkki, jotka ovat solmineet liiton ulkomailla?

Vierailija
4097/18365 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1800 kirjoitti:

Kuka on maailman tunnetuin henkilö? Entä kuka suomalainen on kaikista tunnetuin ulkomaalaisten mielestä, siis jonka isoin määrä ulkomaalaisista tuntee? Kyseessä voivat olla elävät tai jo kuolleet, mutta aidot, olemassa olleet henkilöt.

Tämä on hyvä, mutta todella vaikea kysymys ja vastaus on aina enemmän tai vähemmän yksilön mielipide, koska varmaa vastausta on mahdotonta antaa.

Jos sanoisin, että maailman tunnetuin henkilö on lalai lama tai paavi, niin joku voisi sanoa, että toisella puolella maailmaa on paljon ihmisiä, joilla ei ole aavistustakaan, kuka on paavi tai dalai lama. Sitä paitsi paavi ja dalai lama vaihtuvat, eivät ole aina yksi ja sama henkilö.

Jos taas heittäisi, että tunnetuin henkilö on muusikko, näyttelijä tai urheilija (esim. John Lennon, Marilyn Monroe tai Pele´) niin aina löytyy ihmisiä, joille nämä ovat täysin tuntemattomia.

Suomalaisista voisi heittää vaikkapa Sibeliuksen.

Vastasin nyt kuitenkin, vaikkei mulla oikeasti ole harmainta aavistusta.

Vierailija
4098/18365 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten blokkarit saa rahaa blogien lukemisesta?

Eli joku summa joka kerta kun sivuilla käydää? Entäs tuleeko tässä tapauksessa uusi"palkka" jos klikataan toiselle vaikka edellisen viikon postaukselle?

Vai sen ajan mukaan kuinka kauan sivuilla vieraillaan?

Sen takia asia kiinnostaa, kun seuraan kaksplussassa olevaa blogia, jonka kirjoittajan haluaisin saavan raskaassa eläntilanteessa lisätuloja, niin olenkin tässä päivittäin käynyt sivuilla vaikka tiedän ettei hän jaksa joka päivä postata. Mutta toivon että tällä minun sivuilla käymisellä hänen tililleen tulisi rahaa.

Vierailija
4099/18365 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voisiko joku ystävällinen kertoa tyhmälle lääkäripelkoa potevalle nuorelle naiselle miten se gynelläkäynti oikein etenee. olen aika moinen stressaaja ja helpottaa jos vähän jotakin tietää etukäteen.Puhutaanko siellä ensin gynen kanssa menkoista/ehkäisyn tarpeesta/vaivoista ja sitten hän sanoo että voitko ottaa housut pois niin katsotaan sun tilannetta vähän tarkemmin siis sitten vasta se sisätutkimus?   kuulemma joskus katsotaan peräaukkoakin mutta miksi ja voiko siitä kieltäytyä? tehdäänkö papa koe joka kerran ja onko siihen joku erillinen väline/ kivulias toimenpide. ennen käyntiä pitää varmaan käydä pissalla ja pestä alakerta eikö näin?

Vierailija
4100/18365 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei voisiko joku ystävällinen kertoa tyhmälle lääkäripelkoa potevalle nuorelle naiselle miten se gynelläkäynti oikein etenee. olen aika moinen stressaaja ja helpottaa jos vähän jotakin tietää etukäteen.Puhutaanko siellä ensin gynen kanssa menkoista/ehkäisyn tarpeesta/vaivoista ja sitten hän sanoo että voitko ottaa housut pois niin katsotaan sun tilannetta vähän tarkemmin siis sitten vasta se sisätutkimus?   kuulemma joskus katsotaan peräaukkoakin mutta miksi ja voiko siitä kieltäytyä? tehdäänkö papa koe joka kerran ja onko siihen joku erillinen väline/ kivulias toimenpide. ennen käyntiä pitää varmaan käydä pissalla ja pestä alakerta eikö näin?

Ensimmäiseksi ehdotan, että jo aikaa varatessasi kerrot, että olet tulossa ensimmäistä kertaa gynelle ja sinua pelottaa. Ei siinä ole mitään kummallista, sillä ihan jokainen potilas on käynyt gynellä joskus ensimmäisen kerran.

Mitä siellä sitten tapahtuu, riippuu monista asioista. Ensinnäkin siitä, minkä vuoksi gynelle menet. Jos sinulla on jotain haisevaa vuotoa tms vaivaa, pesemisestä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Kokenut gyne voi päätellä paljon jo pelkästä hajusta. Peräaukon kautta voidaan tutkia, jos siihen on joku erityinen syy.

Jos  on perustarkastus ehkäisytarpeen tai muun syyn vuoksi, voit keskustella pitkäänkin housut jalassa.  Keskussairaalan gynelle mennessä istutaan jo pukuhuoneessa alapää paljaana talon tarjoamassa vaatteessa. Tai ainakin minä joskus istuin, en tiedä on edelleen tapana. Nämä siis kaksi ääripäätä.

Papa ei oteta joka kerta eikä papan vuoksi tarvitse mennä gynelle. Se voidaan ottaa muuallakin siten, että kokeen tulos on jo tiedossa silloin kun tapaa lääkärin.

Kaikista toimenpiteistä ja hoidoista  voi aina kieltäytyä. Tai ei ihan kaikista, mutta ne ovat ylä- eikä alapään vaivoja, joista voidaan määrätä pakkohoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän