Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18365)

Vierailija
4041/18365 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko valokuvien tallentaminen pilvipalveluun turvallista? Vai pääsevätkö ne sieltä jotenkin leviämään? Miten kuvat lisätään sinne? Itselläni pc sekä android, lapsella iPhone.

Valokuvien tallentaminen pilvipalveluun on yhtä turvallista kuin tallentaminen omalle läppärille tai puhelimeen jossa on nettiyhteys. Jos tietoturvasi on heikko, ja joku pääsee laitteellesi, hän luultavasti pääsee myös pilvipalveluusi. Eli jos salasana on heikko läppäriisi, ei se ole sen turvallisempi pilvipalveluunkaan.

Pilvipalvelussa on lisäksi vaara, että kuvat (tai muut tiedostot) kaapataan kun siirrät niitä mediasta toiseen. Tässä auttaa se, että käyttää luotettavaa pilvipalvelua joka suojaa teknisesti tiedostot siirron aikana.

Lisäksi pilvipalvelun käytössä on se mielenkiintoinen pointti, että et itse ylläpidä palvelua vaan olet riippuvainen palveluntarjoasta. Hän yleensä määrittelee miten paljon tavaraa voit tallentaa ilmaiseksi ja mitkä hinnat ovat jos säilöt enemmän tavaraa. Kannattaa siis valita tunnettu ja hyvä pilvipalvelu.

Jos puhutaan siitä miten turvassa (katoamiselta) kuvasi säilyvät, niin siinä toki pilvipalvelu voittaa omat laitteesi: niissähän kuvasi voivat hävitä laitteen mennessä rikki tai kun se varastetaan. Lisäksi moni on poistanut vahingossa suuria määriä kuvia, eikä ole osannut palauttaa niitä. Pilvipalvelussa kuvat säilyvät vaikka laite varastetaan tai rikkoutuu.

Kuvien lähettäminen riippuu vähän siitä minkä pilvipalvelun valitsee. Androidista voi läppäriin siirtää kuvat suoraan USB-johdon avulla läppäriin tai sitten voi siirtää kuvat suoraan puhelimesta pilvipalveluun (jota voi tietysti käyttää läpäriltäkin). Jos sulla on Windows 10, niin sulla on jo OneDrive (Microsoftin pilvipalvelu) jonka voit ladata myös puhelimeesi (ja siirtää kuvat siinä suoraan).

Tietääkseni puhelimessa kuten iphonessa voi tallentaa kuvat suoraan icloudiin (Applen pilvipalveluun).

Olisi hyvä tallettaa tärkeät asiakirjat myös johonkin ulkoiseen asemaan (USB-tikku tms.), eli kakkosvarmuuskopio sinne.

Vierailija
4042/18365 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan vauvaa/lasta voi imettää? siis miten kauan sitä maitoa voi vielä tulla? siis kun näkee joskus näitä imetän vielä 5 vuotiasta lastani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lyhenne AP tulee?? Tätä ei voi kysyä kasvotusten keneltäkään, muutenhan paljastuisin :D

Ari-Pekka. Ainaki mun tuntema AP.

Vierailija
4044/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntoa kaupataan tarjouskori-periaatteella ja hinta on vaikkapa 200000€ niin tarjoaako yleensä monikin yli tuon summan? Vai onko käytäntö se että tarjotaan jokin summa, joka on suht lähellä tuota hintaa mutta kuitenkin sen alle?

Vierailija
4045/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on lyhenne "AlkuPeräinen postaaja/kirjoittaja" Eli ketjun ap on ketjun aloittaja.

OT, minä olen muutes tämän ketjun ap, ja kyllä, uskaltauduin hierojalle ja löytyihän sieltä ne jumit 😂😂

-ap

Vierailija
4046/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa, jos englanninkielisessä keskustelussa sinulle vastataan "j"?

Vierailija
4047/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö karvoja lyhentää itse ennen brassisokerointia vai vienkö rämemajavan ihan luonnontilassa?

Vierailija
4048/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen vuoksi tämä ketju yhä elää???????????

Lopettakaa jo.

Vierailija
4049/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten kauan vauvaa/lasta voi imettää? siis miten kauan sitä maitoa voi vielä tulla? siis kun näkee joskus näitä imetän vielä 5 vuotiasta lastani

https://www.vau.fi/vauva/imetys/veronica-imetti-tytartaan-8-vuotta/

Noin pitkälle jatkuva imetys lienee hyvin harvinaista. Aika moni taaperoimettäjä jatkaa 1½ -3 vuoteen saakka, tai kunnes lapsi itse ilmoittaa, ettei enää tarvitse rintamaitoa. Maitomäärät isoa lasta imettäessä ovat käsittääkseni pienet, koska lapsi ei käy rinnalla kovin usein. Rinnat kuitenkin tuottavat maitoa niin kauan kuin lapsi käy rinnalla säännöllisesti.

Vierailija
4050/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuntoa kaupataan tarjouskori-periaatteella ja hinta on vaikkapa 200000€ niin tarjoaako yleensä monikin yli tuon summan? Vai onko käytäntö se että tarjotaan jokin summa, joka on suht lähellä tuota hintaa mutta kuitenkin sen alle?

Tarjouskaupassa määritellään lähtöhinta, jonka yli ostajaehdokkaiden tulisi tarjota. Jos asunto ei ole hyvin haluttu, tarjouskauppa voi lässähtää, kun tarjouksia ei tule. Jos asunto taas on hyvin haluttu, tarjouskauppa hilaa asunnon hintaa tarpeettoman korkealle. Tuossa on musta hyvin selitetty idea:

https://www.ovikoodi.fi/ovikoodi-aakkoset/tarjouskauppa/

Vierailija
4051/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjouskaupassa määritellään lähtöhinta, jonka yli ostajaehdokkaiden tulisi tarjota. Jos asunto ei ole hyvin haluttu, tarjouskauppa voi lässähtää, kun tarjouksia ei tule. Jos asunto taas on hyvin haluttu, tarjouskauppa hilaa asunnon hintaa tarpeettoman korkealle. Tuossa on musta hyvin selitetty idea:

https://www.ovikoodi.fi/ovikoodi-aakkoset/tarjouskauppa/

Kiitos.

Ymmärrän kyllä tarjouskaupan, mutta kysyin tarjouskori-systeemistä. Käsittääkseni ovat eri juttuja. Tarjouskori-asunnot ovat yleensä myynnissä vähän aikaa, usein on viikko tai pari aikaa tehdä tarjous.

Vierailija
4052/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta kieltä opiskellessahan joutuu opettelemaan myös sanojen suvun, mutta entä jos vaikka saksalainen opiskelee ammattiin ja törmää itselleen tuntemattomiin ammattisanoihin, niin joutuuko hän myös opettelemaan suvut vai osaako hän vaan ne "kielikorvan" perusteella?

Joutuvat opettelemaan erikseen. Samoin kaikki uudissanat. Just mun lapsen koulussa (Saksassa) opettaja korjasi itseään kuuluvasti jonkin uudissanan kohdalla, "mä en meinaa ikinä muistaa että se on das".

No sittenhän tässä ei tarvitse ottaa itseensä jos ei suvut meinaa jäädä päähän, jos ei äidinkielenään puhuvillekaan ole itsestäänselvyys. :D

Vierailija
4053/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen vuoksi tämä ketju yhä elää???????????

Lopettakaa jo.

Koska tää on hyvä ketju. Kysymykset ovat mielenkiintoisia, välillä joku ihmettelee asiaa, jota ei ole koskaan tullut ajatelleeksi. Lisäksi joistakin ihmisistä (= minusta) on kiva auttaa, joten vastaan mielelläni, jos vain osaan. Huomaatko, osasin vastata sinun ”typerään ja noloon” kysymykseen. 😁

Vierailija
4054/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on lyhenne "AlkuPeräinen postaaja/kirjoittaja" Eli ketjun ap on ketjun aloittaja.

OT, minä olen muutes tämän ketjun ap, ja kyllä, uskaltauduin hierojalle ja löytyihän sieltä ne jumit 😂😂

-ap

(Eri:) Siis onko se lyhenne sanasta AlkuPeräinen vai sanoista Alkuperäinen Postaaja?

Ja mikä näistä on oikein: ap, ap. vai AP?

Vierailija
4055/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko tuo Handmaids Tale islamista?

Vierailija
4056/18365 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

(Eri:) Siis onko se lyhenne sanasta AlkuPeräinen vai sanoista Alkuperäinen Postaaja?

Ja mikä näistä on oikein: ap, ap. vai AP?

Silloin kun itse tulin aaveelle kauankauan sitten, ap oli alkuperäinen kirjoittaja. Siitä oikeesti niin kauan, että postaussanaa ei tiedetykään. Uudemmat aaveelaiset tykkäävät käyttää postaussanaa. Mutta ap, ap. tai AP on kaikki ok, miten kukakin tykkää käyttää, kyllä se ymmärretään täällä.

Ite käytän tätä.

-ap

Vierailija
4057/18365 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta kieltä opiskellessahan joutuu opettelemaan myös sanojen suvun, mutta entä jos vaikka saksalainen opiskelee ammattiin ja törmää itselleen tuntemattomiin ammattisanoihin, niin joutuuko hän myös opettelemaan suvut vai osaako hän vaan ne "kielikorvan" perusteella?

Joutuvat opettelemaan erikseen. Samoin kaikki uudissanat. Just mun lapsen koulussa (Saksassa) opettaja korjasi itseään kuuluvasti jonkin uudissanan kohdalla, "mä en meinaa ikinä muistaa että se on das".

No sittenhän tässä ei tarvitse ottaa itseensä jos ei suvut meinaa jäädä päähän, jos ei äidinkielenään puhuvillekaan ole itsestäänselvyys. :D

Tästä voisi esittää jatkokysymyksen. Miksi ihmeessä sanoilla pitää olla suvut?

Vierailija
4058/18365 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä eläimet hikoaa ja mitkä eivät? Läähätystä ei lasketa.

Eiköhän kunnon hikirauhaset kuten ihmisellä ole vain apinoilla ja ehkä hevosilla.

Muut vaan sitten läähättää tai kierii mudassa tai keksii muuta millä tavoin alentaa kehon lämpöä.

Koira hikoilee tassuista ja kielestä.  Ilmeisesti sen hikirauhaset on niissä.  Sen takia koira läähättää kuumalla.

Vierailija
4059/18365 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se oikein perustuu, kun jotkut ihmiset näyttävät älykkäämmiltä silmälasien kanssa kuin ilman niitä? Tämä tuli mieleen tänään kun tulin kotiin ja näin naapurini silmälasit päässä vaikka yleensä hänellä ei ole niitä. Hän näytti ne päässään heti paljon älykkäämmältä, vaikka ei tietenkään ole sitä ja tiedän, että hänen älyssään ei ole mitään vikaa vaikka hänellä ei yleensä ole laseja.

Vierailija
4060/18365 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se valtaa kirjoitti:

Kertooko tuo Handmaids Tale islamista?

Äärisellaisesta voisi kertoakin. Se miten nopeasti asiat voivat muuttua jonkin ihmisryhmän kohdalla alisteiseksi, on todella pelottavaa. Naiset ovat kautta historian joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, olleet aina heikoilla. Sen vuoksi ihmisten pitäisi pysähtyä miettimään, mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi