Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18365)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitetaan, kun sanotaan, että koira piippaa jossain tilanteessa? Ilmeisesti ei tarkoita haukkumista? Monet tuon aina mainitsevat, kun koiristaan puhuvat, mutta en ole kehdannut kysyä, kun itselläkin on koira, joten varmaan oletetaan, että tiedän.
No se on sitä vinkumista ja mouruamista kun koira kerjää jotain kivaa tapahtuvaksi.
Nuuskamuikkunen asuu joen rannalla teltassa, mutta missä hän käy pissalla ja kakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitetaan, kun sanotaan, että koira piippaa jossain tilanteessa? Ilmeisesti ei tarkoita haukkumista? Monet tuon aina mainitsevat, kun koiristaan puhuvat, mutta en ole kehdannut kysyä, kun itselläkin on koira, joten varmaan oletetaan, että tiedän.
No se on sitä vinkumista ja mouruamista kun koira kerjää jotain kivaa tapahtuvaksi.
Puheistaan olen käsittänyt, että tapahtuu koiralle epämiellyttävissä/pelottavissa tilanteissa, mutta siis ilmeisesti on sitten tuota.
Kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nuuskamuikkunen asuu joen rannalla teltassa, mutta missä hän käy pissalla ja kakalla?
Metsässä, olisiko hänellä perinteinen riuku käytössä. Jatkokysymys....mihin pyyhkii?
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako ja kannattaako enää kypsällä aikuisiällä ajaa ajokorttia? Jätin sen lukioiässä hankkimatta, koska vastustin ykityisautoilua ekologisista syistä. Nyt en ole enää ehdoton (vaikkakin sähköauto tai hybridi olisi kiikarissa) ja kyllähän se auto helpottaisi elämää huomattavasti. Ärsyttää mm. käyttää kalliita huonekalujen kotiinkuljetuksia, muuttofirmoja, olla Lapin vaelluksilla ja muilla luontoreussuilla pelkkien bussiyhteyksien varassa, kiikuttaa monta lastillista parvekekukkia pyörällä, pyytää apua autollisilta tuttavilta, jne. Erityisesti ulkomailla ollessani on kaihertanut se, etten voi vuokrata autoa ja päästä näkemään maata sen avulla paremmin (esim. Islannissa ja Irlannissa).
Minua vähän mietityttää oppisinko edes ajamaan, koska pelkään ettei lukuisat liikennesäännöt enää tässä iässä iskostu päähän. Pyöräilijänäkin autotiellä liikkuessa minulla on jo vaikea muistaa kenellä on missäkin tilanteessa etuajo-oikeus, tekee aina vain mieli antaa tilaa kiireisimmille.
Autoilijat on myös niin kiihkeää, toisia arvostelevaa väkeä, että olisin varmaan usein rattiraivoajien hampaissa. Enkä varmaan koskaan oppisi taskuparkkeeraamaan smoothisti :D
Minä ajoin ajokortin 18-vuotiaana, mutta lopetin ajopelon vuoksi autolla ajamisen pian kortin saannin jälkeen. Aloitin aikuisena (30-vuotiaana) uudelleen ajamaan autoa. Hyvin pärjään liikenteessä ja jätän omaan arvoonsa kaikki arvostelijat. Mitään onnettomuuksia, kolareita tai vaaratilanteita en ole aihettanut. Autoilu helpottaa huomattavasti elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on lyhenne "AlkuPeräinen postaaja/kirjoittaja" Eli ketjun ap on ketjun aloittaja.
OT, minä olen muutes tämän ketjun ap, ja kyllä, uskaltauduin hierojalle ja löytyihän sieltä ne jumit 😂😂
-ap(Eri:) Siis onko se lyhenne sanasta AlkuPeräinen vai sanoista Alkuperäinen Postaaja?
Ja mikä näistä on oikein: ap, ap. vai AP?
Silloin kun itse tulin aaveelle kauankauan sitten, ap oli alkuperäinen kirjoittaja. Siitä oikeesti niin kauan, että postaussanaa ei tiedetykään. Uudemmat aaveelaiset tykkäävät käyttää postaussanaa. Mutta ap, ap. tai AP on kaikki ok, miten kukakin tykkää käyttää, kyllä se ymmärretään täällä.
Ite käytän tätä.
-ap
Englanninkielisillä foorumeilla käytetään sanaa OP = original poster, joten siitä on tullut suomeen tuo AP.
Miksi Amerikassa on paljon ihan normaaleita keskiluokkaisia huumeiden käyttäjiä? Suomessa se on profiloitunut "rappiojengin" ongelmaksi. Onko siellä niin paljon helpompi saada huumeita? Niistä kuitenkin myös ymmärtääkseni rangaistaan siellä enemmän...
Mitä eroa on paneskelulla, sekstailulla, nussimisella, rakastelulla? Jonkinlainen eroavaisuus näissä on, mutta mikä?
Mikä aiheuttaa vanhuksella sellaisen toistuvan ääntelyn? Yksi naapurini on ehkä 70-80-vuotias mummeli, joka on ihan hyvässä fyysisessä kunnossa (mm. käy kauppamatkat pyöräillen), mutta ihmettelen tuota ääntä, jota pitää parin sekunnin välein. Kuin kurkusta tuleva, kumea "mmM" (ääni siis nousee). Tekee sitä ihan aina kun häneen törmään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttaa vanhuksella sellaisen toistuvan ääntelyn? Yksi naapurini on ehkä 70-80-vuotias mummeli, joka on ihan hyvässä fyysisessä kunnossa (mm. käy kauppamatkat pyöräillen), mutta ihmettelen tuota ääntä, jota pitää parin sekunnin välein. Kuin kurkusta tuleva, kumea "mmM" (ääni siis nousee). Tekee sitä ihan aina kun häneen törmään.
Vanheneminen vaikuttaa äänihuuliinkin. Ehkä hengittäminen saa aikaan sen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on paneskelulla, sekstailulla, nussimisella, rakastelulla? Jonkinlainen eroavaisuus näissä on, mutta mikä?
Mielestäni paneskelu ja sekstailu viittaa enemmän sellaiseen seksiin, mitä harrastetaan satunnaisesti tai toistuvasti ei-niin-vakinaisen kumppanin kanssa. Nussiminen on kansanomainen sana yhdynnälle yleisesti ja rakastelu on sensuellia seksiä, jossa tunteet ovat mukana. Eli siis kun puhutaan rakastelusta halutaan korostaa tuota tunnepuolta? Näin olen itse ymmärtänyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni paneskelu ja sekstailu viittaa enemmän sellaiseen seksiin, mitä harrastetaan satunnaisesti tai toistuvasti ei-niin-vakinaisen kumppanin kanssa. Nussiminen on kansanomainen sana yhdynnälle yleisesti ja rakastelu on sensuellia seksiä, jossa tunteet ovat mukana. Eli siis kun puhutaan rakastelusta halutaan korostaa tuota tunnepuolta? Näin olen itse ymmärtänyt :)
Kiitos. Olen tuo kysyjä ja näen asiat kuten kirjoitit. :)
Kuinka monta päivää on kulunut päivämäärästä 6.9.2016?
Voiko aviopari erota niin, että toinen puolisoista päättää ettei halua mitään vaan luovuttaa kaiken toiselle. Esim. vaimo jättää miehen, tulee ero ja vaimo päättää ettei omaisuutta tarvitse puolittaa vaan vaimo antaa omansakin miehelle vaatimatta mitään itselleen? Jos vaimo päättää tehdä näin niin joutuuko silti maksamaan erosta jotain? Miten tilanne muuttuu jos avioparilla on avioehto mutta vaimo ei siitä huolimatta halua mitään?
Tunnetko hyvin veljesi akan anoppimuorin?
Olisiko sittenkin pitänyt panna toinen takki?
Olen töissä virastossa ja työpäivän aikana joudun kulkemaan paljon käytäviä pitkin eri asioita hoitamassa. Usein vastaan tulee viraston muita työntekijöitä, osa täysin tuntemattomia ja osa puolituttuja. Sosiaalisesti vammaisena en tiedä miten näissä kohtaamisissa tulisi toimia. Pitäisikö kaikki huomioida jotenkin, ettei vaikuta juntilta vai ainoastaan tutut? Joskus tuntemattomat tervehtii minua, etenkin aamuisin ja kun tuollainen tilanne tulee yllättäen, en aina tajua vastata mitään ja vaikutan juntilta. Entäs kun pomo tulee käytävällä vastaan ja olen jo aiemmin moikannut sitä, niin pitäisikö se nyt ohittaa ilman katsekontaktia? Hitto kun tuntuu tyhmältä kysyä tällaista, mutta nuo on oikeasti vaivaannuttavia tilanteita ja monesti yritän vältellä käytävällä liikkumista, jos sieltä kuuluu askelia...
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä virastossa ja työpäivän aikana joudun kulkemaan paljon käytäviä pitkin eri asioita hoitamassa. Usein vastaan tulee viraston muita työntekijöitä, osa täysin tuntemattomia ja osa puolituttuja. Sosiaalisesti vammaisena en tiedä miten näissä kohtaamisissa tulisi toimia. Pitäisikö kaikki huomioida jotenkin, ettei vaikuta juntilta vai ainoastaan tutut? Joskus tuntemattomat tervehtii minua, etenkin aamuisin ja kun tuollainen tilanne tulee yllättäen, en aina tajua vastata mitään ja vaikutan juntilta. Entäs kun pomo tulee käytävällä vastaan ja olen jo aiemmin moikannut sitä, niin pitäisikö se nyt ohittaa ilman katsekontaktia? Hitto kun tuntuu tyhmältä kysyä tällaista, mutta nuo on oikeasti vaivaannuttavia tilanteita ja monesti yritän vältellä käytävällä liikkumista, jos sieltä kuuluu askelia...
Ei mitään katsekontaktia. Pidä vaikka papereita mukana ja katsele niitä. Tai räplään kännykkää. Tai ihan mitä muuta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
pitää tervehtiä kaikkia.
sanot tervehdyksen ja jos tulee uudestaan vastaan katsot päin ja nyökkäät tai hymyilet. voi tervehtiä uudestaankin, ei haittaa.
sanon usein jotain tilanteeseen sopivaa, esim. jos on kahvikuppi kädessä voi sanoa kahvitauon paikka tai jos tulet ulkoa kommentoida säätä.
peruskäytöstapoihin kuuluu huomioida muut ihmiset.
olen ollut tuppisuu ujo suomalainen ja oppinut käytöstavat ulkomailla asuessa. harjoitus tekee mestarin.