Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä nyt tärkeä kysymys ( ehkä väärä paikka, mutta en nyt mitään ketjua viitsi luoda). Minulle meni aamulla "pää sumeaksi" ja tuntui paineentunnetta. Myöhemmin myös näkö hämärtyi vähäksi aikaa ja molemmat kädet menivät voimattomiksi. Olisiko minulla voinut olla ohi menevä aivoverenkiertohäiriö? Olen vasta nuori ja mitään tällaista ei ole aiemmin ollut. Joskus huimausta, mutta tämä oli erilainen tilanne. Nyt vieläkin olo on aika väsynyt ja "päässä tuntuu raskaalta". En tiedä pitäisikö jonnekin sairaalaan lähteä. Minulla ei ole autoa käytössä ja kyydin saisin vasta myöhemmin. Pitäisikö tästä huolestua? Vastatkaa joku jos vain tiedätte jotain.
Kyllä tuo voi olla aivoverenkiertohäiriö ja nuorellakin voi olla. Voihan olla muutakin mutta en jäisi arvuuttelemaan vaan menisin päivystykseen, etkö pääse taksilla ja voitko pyytää kyytiä aiemmin joltain. Pyydä nyt ainakin joku luoksesi.
Tuli tuosta pesuaineasiasta mieleen:
Muistatteko, kun Duudsonit tuli taloon -sarjassa ne Duudsonit aina sotkivat, rikkoivat ja tuhosivat perheen omaisuutta? Milloin kaadettiin saippuavettä parketille/ laminaatille, milloin roiskittiin lantaa pitkin talon ulkoseiniä, joskus räjäytettiin sohva.
Mahtoiko tuotantoyhtiö korvata nämä kaikki vahingot täysimääräisinä? Entä Possen suihkuralli, jos saippuavettä on lillunut pitkin asunnon lattiaa ja lattia on mennyt siitä pilalle? Onko se vain voi voi, vai korvataanko vahingot?
Miten vanhat hajuvedet voi hävittää? Pullo menee lasinkeräykseen? Mutta voiko hajuvedet kaataa viemäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selitän kaverille, että kun Sirkus Finlandiaa sanotaan mainoksissa "maailman suurimmaksi suomalaiseksi sirkukseksi", että se on vitsi? Vitsihän on siinä, että kun se on suurin suomalainen sirkus, niin sehän on ilman muuta myös "maailman suurin suomalainen sirkus", koska sirkuksia ei ainakaan tiettävästi ole missään muualla kuin maapallolla. Eli tuota, että se on "maailman suurin suomalainen", ei tarvitsisi erikseen mainita, mutta se on tietoinen vitsi. Olen tänään väitellyt hänen kanssa hermostumiseen asti. Olen saanut häneltä vastauksia tyyliin, että "on muitakin suomalaisia sirkuksia" ja että "Suomen suurin ei ole maailman suurin" jne.
Selitä, että riittäisi sanoa "suurin suomalainen sirkus", koska "suurin suomalainen" on automaattisesti myös "maailman suurin suomalainen", koska muualla kuin Suomessa ei voi perustaa suomalaisia sirkuksia.
Kun kirjoitit että sirkuksia ei ole muualla kuin maapallolla, niin se ei enää mielestäni liity tähän, vaan sekoittaa kuulijaa.
No itse olen ja muutama muukin jolle olen tästä sanonut on ymmärtänyt tuon niin, että siinä olisi vitsinä se, että sen on pakko olla maailman suurin suomalainen sirkus, koska sirkuksia on tiettävästi vain maailmassa, mutta tietystihän niin kuin sanoit sekin on totta että vain Suomesta lähtöisin oleva sirkus voi olla suomalainen. Eihän nyt kukaan tosissaan luulekaan, että niitä olisi maailman ulkopuolella, mutta itse olen tulkinnut sen niin, että siinä halutaan vitsailla tuolla asialla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalkapallon Euroopan-mestaruuskilpailuissa ei nykyään pelata pronssiottelua? Maailmanmestaruuskilpailuissahan pelataan ja myös Aasian- ja Afrikan-mestaruuskilpailuissa. Mielestäni olisi hyvä, jos kolme parasta joukkuetta saisivat mitalin, mutta ymmärrän kuitenkin myös, että kaikilla ei ole intoa pelata pronssista, kun kaikkihan tietysti haluaisivat kultaa.
Pelaajat eivät halua, ja varmaan seurajoukkueet myös vastustavat. Ylenmääräinen rasitushan on merkittävä loukkaantumisriski ja semifinaalijoukkueiden pelaajiin on jo kohdistunut tosi kova rasitus tuossa vaiheessa turnausta.
Jalkapallollahan on siinä mielessä hyvä tilanne verrattuna vaikka koripalloon tai jääkiekkoon, että maajoukkuepelaajat pääsevät osallistumaan turnauksiin ja myös haluavat itse osallistua. Varmaan järjestäjien puolesta ajatellaan, että tätä hyvää tilannetta ei haluta alkaa murentaa, vaan halutaan tehdä pelaajia ja seuroja miellyttäviä ratkaisuja.
Lisäksi jalkapallon arvokisat ovat alkulohkojen jälkeen pudotuspelityyppiset eli toinen joukkue tippuu ja toinen jatkaa. Monissa muissakin lajeissa, joissa pelataan tähän tapaan, pelataan vain voitosta. Esim tennis ja snooker. Kolmen mitalin jakamiseen on kai totuttu olympialaisten kautta.
Tämä on ihan arvaus vain. Sitä en tiedä, miksi mm-kisoissa pelataan pronssistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalkapallon Euroopan-mestaruuskilpailuissa ei nykyään pelata pronssiottelua? Maailmanmestaruuskilpailuissahan pelataan ja myös Aasian- ja Afrikan-mestaruuskilpailuissa. Mielestäni olisi hyvä, jos kolme parasta joukkuetta saisivat mitalin, mutta ymmärrän kuitenkin myös, että kaikilla ei ole intoa pelata pronssista, kun kaikkihan tietysti haluaisivat kultaa.
Pelaajat eivät halua, ja varmaan seurajoukkueet myös vastustavat. Ylenmääräinen rasitushan on merkittävä loukkaantumisriski ja semifinaalijoukkueiden pelaajiin on jo kohdistunut tosi kova rasitus tuossa vaiheessa turnausta.
Jalkapallollahan on siinä mielessä hyvä tilanne verrattuna vaikka koripalloon tai jääkiekkoon, että maajoukkuepelaajat pääsevät osallistumaan turnauksiin ja myös haluavat itse osallistua. Varmaan järjestäjien puolesta ajatellaan, että tätä hyvää tilannetta ei haluta alkaa murentaa, vaan halutaan tehdä pelaajia ja seuroja miellyttäviä ratkaisuja.
Lisäksi jalkapallon arvokisat ovat alkulohkojen jälkeen pudotuspelityyppiset eli toinen joukkue tippuu ja toinen jatkaa. Monissa muissakin lajeissa, joissa pelataan tähän tapaan, pelataan vain voitosta. Esim tennis ja snooker. Kolmen mitalin jakamiseen on kai totuttu olympialaisten kautta.
Tämä on ihan arvaus vain. Sitä en tiedä, miksi mm-kisoissa pelataan pronssistakin.
Mutta entäs jos tehtäisiinkin niin, että pronssimitali menisi sille semifinaalissa hävinneelle joukkueelle, joka on pelannut alkulohkossa paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, kun Duudsonit tuli taloon -sarjassa ne Duudsonit aina sotkivat, rikkoivat ja tuhosivat perheen omaisuutta? Milloin kaadettiin saippuavettä parketille/ laminaatille, milloin roiskittiin lantaa pitkin talon ulkoseiniä, joskus räjäytettiin sohva.
Mahtoiko tuotantoyhtiö korvata nämä kaikki vahingot täysimääräisinä? Entä Possen suihkuralli, jos saippuavettä on lillunut pitkin asunnon lattiaa ja lattia on mennyt siitä pilalle? Onko se vain voi voi, vai korvataanko vahingot?
Tätä olen myös miettinyt, tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen myös miettinyt, tietääkö joku?
Oisko täällä ketään, joiden kotona suihkuralli ois käynyt? Tai kenties Duudsonit tuli taloon -vierailuperheiden jäseniä?
Voiko naisella tulla menkat vielä jos hän vaihtaa sukuelimensä?
Jos lainaan kirjastosta kirjan, voiko sen mukana tulla kotiin jotain tuholaisia esim. luteita yms?
1. Saako syyhytartunnan varmistamista varten mennä päivistykseen, vai pitääkö soittaa ja varata lääkäriaika? Jos pitää varata aika lääkäriin, niin kauanko ajan saamisessa kestää? Ja paljonko se mahtaa suunnilleen maksaa? (Julkisella.)
2. Mitä paikkoja kehosta lääkärille pitää sitten näyttää?
3. Saattaako lääkäri todeta oireiden perusteella syyhytartunnan, vaikkei sitä oikeasti olisikaan, ja määrätä hoidon aivan turhaan?
Miten tulla suosituksi? Tai silleen et niiku esim. Jätkätki tietäis tai sillai. En tiiä tajuutteks;-)
Vierailija kirjoitti:
Jos lainaan kirjastosta kirjan, voiko sen mukana tulla kotiin jotain tuholaisia esim. luteita yms?
Löytyiskö tähän vastausta kenelläkään? T: ötökkäkammoinen
En tiedä miten tyhmä kysymys tämä on, mutta jos joku viisaampi osaisi vastata; Minulla on tuollainen pieni wacomin piirtotabletti jonka myymistä olen harkinnut vähäisen käytön ja rahanpuutteen vuoksi, mutta silloin kun hankin sen piti siinä asennuksen yhteydessä syötellä laatikossa olevat koodit jne ja luoda oma tili. Eli jos nyt myyn tuon, niin pitääkö minun jotenkin ensin onnistua deletoimaan ne omat tunnukseni vai voiko uusi omistaja käyttää aktivointikoodeja ilman että ne automaattisesti linkittyy minun tiliini?
T: En tajua tekniikkaa
Matka lähijunalla Helsingistä Tampereelle kestää n. 2 h 10 min. Lähijunien kertaliput ovat kuitenkin voimassa vain 2 h.
"Haittaakse?"
Vierailija kirjoitti:
Mitä Remu tarkoittaa tällä? "Tän päivän musassa ei kuule missään sellaisia juttuja, että se jotenkin tarttuis. Se on turruttavaa. Räpistä kun puhutaan, niin sori vaan, se on mustien jätkien kamaa. Ne tietää mitä laulaa, mutta juntti ei tiedä. Suomalainen ei erota, mikä on aitoa."
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/240612-en-ma-uskonut-etta-se-voi-menna-…
Remu on tietenkin suurelta osin piinallisen oikeassa - mutta näyttää toisaalta samalla unohtavan, että hänen oma musiikkinsa ei myöskään ollut mitään muuta kuin "mustien jätkien musaa" (Chuck Berry, Little Richard etc. etc.), jota "suomalainen valko-musta(lainen) jätkä" (ei loukkaus; arvostus...) tulkitsi junteille omalla väli-kielellään, jossa ei tiedetty JA tiedettiin, mitä laulettiin...
Miksei joku räppäri voisi tehdä esim. vastaavaa, periaatteessa...?
Se nyt on tiedossa, että nykymusiikki on aikamoista tuotantomössöä verrattuna johonkin 70-luvun yllätyksiä ja uusia suuntia vapaasti kupliviin ilmapiireihin. Mutta myös biisit on keskinkertaisia, laimeaa kierrätystä; ei "tartu". Toisaalta myös niiden ympäristö on muuttunut; musiikki on enemmän kertakäyttötavaraa, jolloin sen mahdollisuudetkin "tarttua" on paljon heikommat... Lisäksi pienet ja uudet tekijät joutuvat ottamaan vauhtia jostain valtavan mainstream-massan marginaaleista (mistä monet eivät koskaan pääse laajemmin esiin); toisin kuin ennen, Remun aikoina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama asia illatiivissä, Jeesus Kristus taipuu "Jeesukseen Kristukseen", mutta Paavo Väyrynen ei silti taivu "Paavoon Väyryseen". Miksi yhdellä hahmolla on eri säännöt sijamuotojen suhteen kuin kaikilla muilla?
Täysin ohis, mutta olisi törkeän upeaa käyttää ilmaisua "Paavoon, Väyryseen"
Kristus ei ole Jeesuksen nimi. Sehän on enempi niinkuin ammattinimike. Tosin pilkku voisi olla paikallaan. Esim. minä uskon Paavoon, puheenjohtajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama asia illatiivissä, Jeesus Kristus taipuu "Jeesukseen Kristukseen", mutta Paavo Väyrynen ei silti taivu "Paavoon Väyryseen". Miksi yhdellä hahmolla on eri säännöt sijamuotojen suhteen kuin kaikilla muilla?
Täysin ohis, mutta olisi törkeän upeaa käyttää ilmaisua "Paavoon, Väyryseen"
Kristus ei ole Jeesuksen nimi. Sehän on enempi niinkuin ammattinimike. Tosin pilkku voisi olla paikallaan. Esim. minä uskon Paavoon, puheenjohtajaan.
Tiedän. Kommentoin vain, että se kuulosti komealta. Nimenomaan humoristisessa, ei-vakavassa mielessä. Ikään kuin "Väyrynen" olisi vastaava kunnianimi kuin "Kristus", joka tarkoittaa valittua.
Vierailija kirjoitti:
Matka lähijunalla Helsingistä Tampereelle kestää n. 2 h 10 min. Lähijunien kertaliput ovat kuitenkin voimassa vain 2 h.
"Haittaakse?"
Ei haittaa. Lipun voimassaoloaikana saat vaihtaa toiseen lähijunaan. Jos olet nousuut junaan lipun ollessa voimassa, saat matkustaa voimassaolon loputtuakin.
Itsellä nyt tärkeä kysymys ( ehkä väärä paikka, mutta en nyt mitään ketjua viitsi luoda). Minulle meni aamulla "pää sumeaksi" ja tuntui paineentunnetta. Myöhemmin myös näkö hämärtyi vähäksi aikaa ja molemmat kädet menivät voimattomiksi. Olisiko minulla voinut olla ohi menevä aivoverenkiertohäiriö? Olen vasta nuori ja mitään tällaista ei ole aiemmin ollut. Joskus huimausta, mutta tämä oli erilainen tilanne. Nyt vieläkin olo on aika väsynyt ja "päässä tuntuu raskaalta". En tiedä pitäisikö jonnekin sairaalaan lähteä. Minulla ei ole autoa käytössä ja kyydin saisin vasta myöhemmin. Pitäisikö tästä huolestua? Vastatkaa joku jos vain tiedätte jotain.