Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3521/18364 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat alkoi ja tekee mieli suklaata, ihan kirjoitti:

Onko menkat hyvä tekosyy syödä suklaata?

Ostatteko te aina suklaata kun menkat alkaa?

Mulla ainakin tekisi mieli..

On turha tukeutua tekosyihin, ole vain rehellinen. Jos tekee mieli niin joko ostat tai et, se on täysin itse tekemäsi päätös eikä mikään menkkojen luoma pakote. Turha sitä vastuuta niihin on siirtää, vastuu on sinun.

Vierailija
3522/18364 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ota tätä rasistisena kysymyksenä, koska sellaiseksi ei ole tarkoitettu, mutta askarruttanut mieltäni, eikä minulla ole muslimiystäviä keneltä kysyä. Eli: jos musliminaisen pitää käyttää huivia, mutta hän ei käytä sen kanssa "kaapumaista" asua vaan esim. normaaleja vaatteita, kuten tiukkoja farkkuja ja myös meikkaa, niin mitä väliä sillä huivilla sitten enää on? Eikö se, että korostaa naiseuttaan ja ehkä myös seksikkyttään meikeillä ja ihonmyötäisillä vaatteilla ole ristiriidassa sen päähuivin kanssa? Eli miksi sitten ei vain ota myös sitä pois? Jos vartalo on jo "esillä" ja kasvoja meikattu naisellisesti, niin ei siinä vaiheessa luulisi hiuksilla olevan enää väliä? 

Tämän kysymyksen ei ole tarkoitus loukata ketään, en vain oikeasti näe tuossa logiikkaa tai sitten tässä on jokin syvempi asia, joka minulta on jäänyt pimentoon.

Olen tavannut erään musliminaisen, jolla on juuri näin. Hänen pukeutumisensa erosi kuitenkin länsimaisten pukeutumisesta siinä, ettei hänellä näkynyt koskaan paljasta pintaa, vaikka olisi ollut kesähelle. Eli aina pitkähihainen paita ranteisiin asti ja pitkälahkeiset housut nilkkoihin asti. Hän oli myös aina huolellisesti meikattu ja vaatteet ja huivit sävy sävyyn, tyylikkäät huivikorut jne. Silti hänelle oli todella tärkeää, etteivät hiukset näy. Mulla ei ollut aavistustakaan, miltä hänen hiuksensa näyttävät, eikä hän kertonut, vaikka kyselikin, missä kampaamossa voisi värjäyttää "turvallisesti" hiuksiaan, eli niin, ettei kukaan mies astuisi liikkeeseen kesken kaiken. En osannut auttaa, koska tiesin paikkakunnalta vain parturi-kampaamoja, en yhtään vain naisten kampaamoa.

Olen käsittänyt, että jos muslimi käyttää huivia, se pitää olla tarkasti hiusten peittona eikä sinne päin. Se, saako muu vaatetus olla suht tavallista vaiko kaapumaista ja hyvin peittävää, riippuu ilmeisesti kyseisen maan kulttuurista, miten sallivaa tai rajoittavaa meininki missäkin on. Tai sitten ihan sen oman aviomiehen määräyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3523/18364 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ota tätä rasistisena kysymyksenä, koska sellaiseksi ei ole tarkoitettu, mutta askarruttanut mieltäni, eikä minulla ole muslimiystäviä keneltä kysyä. Eli: jos musliminaisen pitää käyttää huivia, mutta hän ei käytä sen kanssa "kaapumaista" asua vaan esim. normaaleja vaatteita, kuten tiukkoja farkkuja ja myös meikkaa, niin mitä väliä sillä huivilla sitten enää on? Eikö se, että korostaa naiseuttaan ja ehkä myös seksikkyttään meikeillä ja ihonmyötäisillä vaatteilla ole ristiriidassa sen päähuivin kanssa? Eli miksi sitten ei vain ota myös sitä pois? Jos vartalo on jo "esillä" ja kasvoja meikattu naisellisesti, niin ei siinä vaiheessa luulisi hiuksilla olevan enää väliä? 

Tämän kysymyksen ei ole tarkoitus loukata ketään, en vain oikeasti näe tuossa logiikkaa tai sitten tässä on jokin syvempi asia, joka minulta on jäänyt pimentoon.

Olen käsittänyt että heidän kulttuurissa naisen vapaat hiukset ovat tosi seksikkäät ja intiimit ja pitää siksi pitää peitettyinä vieraiden miesten näkyviltä.

Näinhän on ollut länsimaissakin jossain vaiheissa, että naineiden naisten piti aina olla huivi tai liina päässä ja hiukset kiinni. Jos muistatte vaikka mummoja liina päässä niin ei kovinkaan pitkä aika ole siitä

Vierailija
3524/18364 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauva-foorumi on helpompi ja luotettavampi tiedonlähde isolle osalle täälle esitetyistä kysymyksistä kuin google ja miksi osa ihmisistä täällä kertovat ihmetelleensä asioita vuosia, jotka olisivat voineet googlettaa? Tämä ketju olisi huomattavasti kätevämpi, jos oikeasti tyhmät/nolot kysymykset joihin ei välttämättä googlestakaan helposti vastausta löydä esitettäisiin täällä.

Valitettavasti joudun kertomaan, että ette ole niin uniikkeja kuin luulette. Nolot kysymyksenne on kysytty googlessa todennäköisesti valmiiksi tuhansia kertoja ja niihin on myös tuhansia kertoja vastattu.

Vierailija
3525/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linnuilla pllu ja jos on niin missä se sijaitsee?

Vierailija
3526/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuista kiinnostunut kirjoitti:

Onko linnuilla pllu ja jos on niin missä se sijaitsee?

Ei siinä mielessä kun nisäkkäällä. Niillä kloaakkiaukko. Alla artikkeli aiheesta

http://tieku.fi/elaimet/lisaantyminen/linnunpoikanen-saa-alkunsa-suudel…

Vierailija
3527/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt että heidän kulttuurissa naisen vapaat hiukset ovat tosi seksikkäät ja intiimit ja pitää siksi pitää peitettyinä vieraiden miesten näkyviltä.

Näinhän on ollut länsimaissakin jossain vaiheissa, että naineiden naisten piti aina olla huivi tai liina päässä ja hiukset kiinni. Jos muistatte vaikka mummoja liina päässä niin ei kovinkaan pitkä aika ole siitä

Jep. Näin itsekin olen sen ymmärtänyt, mutta en näe miten naisellisesti korostetut kasvot (meikkaus) ja vartalonmyötäiset vaatteet ovat sen vähempää seksikkäitä, kuin ne hiukset :/ Tai miksi sitten se ei heitä liikuta niin paljon vaikka on samalla tavalla, tai jopa enmmänkin naiseuden korostamista. Jotenkin loogisesti ajateltuna, jos käytät huivia, niin et myöskään korosta muita naisellisia osia itsessäsi ja päinvastoin jos et käytä huivia, niin samalla meikkaat ja käytät naisellisia vaatteita. t. alkuperäinen kysyjä

Vierailija
3528/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tän ketjun tyhmin kysymys, mutta en oikeasti tiedä. Minulla on s-etukortti jossa debit-ominaisuus. Voiko tällä maksaa ostoksia muuallakin kuin s-ryhmän toimipisteissä?

Ei oo tullut mieleen edes aiemmin, mutta nyt pääsääntöisesti käyttämäni (nordean) kortin tilillä ei ole kuin pari euroa autonoston vuoksi ja palkkapäivä vasta ensi viikolla niin tuli mieleen että onhan siellä s-tilillä bonuksia useampi kymppi. Voinko siis missä vaan käyttää tuota s-etukortin debittiä?

Vierailija
3529/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muumitalossa vessa? Miksi olisi? Missä vieraat käyvät hädällä?

Vierailija
3530/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomi on paska maa ja kaikki on masentuneita?

Kun Suomea on vertailtu objektiivisilla mittareilla muihin maailman maihin niin Suomi menenstyy todella hyvin.

Tämä ei mitenkään poista sitä, että yksittäiset ihmiset kuten kysymyksen kysyjä, kokee maan paskaksi. Tämä taas johtuu siitä, että ihmiset vertaavat omaa tilannetta ympärillään oleviin ihmisiin. Eli suomalainen köyhä vertaa tilannettaan muihin suomalaisiin ei vaikkapa intilaisiin tai virolaisiin.

Masentuneisuuteen voi lyhyesti todeta, että kysymyksen esittäjän ympärillä voi olla huomattavan paljon masentuneita ihmisiä ja tämä vääristää kuvaa masentuneiden suhteellisesta osuudesta. Toisaalta masennusta on alettu huomata ja hoitaa. Eli 50-vuotta sitten juotiin itsensä hengiltä tai kärsittiin omassa kodissa. Tänään on lupa olla sairas ja saada siihen hoitoa.

Vierailija
3531/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tän ketjun tyhmin kysymys, mutta en oikeasti tiedä. Minulla on s-etukortti jossa debit-ominaisuus. Voiko tällä maksaa ostoksia muuallakin kuin s-ryhmän toimipisteissä?

Ei oo tullut mieleen edes aiemmin, mutta nyt pääsääntöisesti käyttämäni (nordean) kortin tilillä ei ole kuin pari euroa autonoston vuoksi ja palkkapäivä vasta ensi viikolla niin tuli mieleen että onhan siellä s-tilillä bonuksia useampi kymppi. Voinko siis missä vaan käyttää tuota s-etukortin debittiä?

Tottakai voi. Itse siirryin kokonaan S-Pankin asiakkaaksi kun se on maksuton. Tilille saa laitettua rahaa tuolla kortilla jokaisella S-ryhmän maksupisteellä.

Vierailija
3532/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankilla taitaa olla tällähetlellä kaikkein halvimmat pankkipalvelut Itse luopuisin kokonaan osuuspankin jäsenyydesta erinäisten maksujen takia ellei minulla olisi asuntolainaa siellä..

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Itse siirryin kokonaan S-Pankin asiakkaaksi kun se on maksuton. Tilille saa laitettua rahaa tuolla kortilla jokaisella S-ryhmän maksupisteellä.

Vierailija
3533/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauva-foorumi on helpompi ja luotettavampi tiedonlähde isolle osalle täälle esitetyistä kysymyksistä kuin google ja miksi osa ihmisistä täällä kertovat ihmetelleensä asioita vuosia, jotka olisivat voineet googlettaa? Tämä ketju olisi huomattavasti kätevämpi, jos oikeasti tyhmät/nolot kysymykset joihin ei välttämättä googlestakaan helposti vastausta löydä esitettäisiin täällä.

Valitettavasti joudun kertomaan, että ette ole niin uniikkeja kuin luulette. Nolot kysymyksenne on kysytty googlessa todennäköisesti valmiiksi tuhansia kertoja ja niihin on myös tuhansia kertoja vastattu.

Uskoisin, että ketjun tarkoitus on kysyä täältä eikä sieltä Googlesta, koska Googlesta kysyminen ei ole noloa.

Vierailija
3534/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että ketjun tarkoitus on kysyä täältä eikä sieltä Googlesta, koska Googlesta kysyminen ei ole noloa.

Edelleen mietin, että onko muumitalossa vessaa? t. nolo, joka ei löydä vastausta muumimaailmasta.

Vierailija
3535/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joudun kertomaan, että ette ole niin uniikkeja kuin luulette. Nolot kysymyksenne on kysytty googlessa todennäköisesti valmiiksi tuhansia kertoja ja niihin on myös tuhansia kertoja vastattu.[/quo

Edelleen mietin, että onko muumitalossa vessaa? t. nolo, joka ei löydä vastausta muumimaailmasta.

Mihin ne vessaa tarvitsisi? Eihän niillä ole edes peräaukkoa.

Vierailija
3536/18364 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muumitalossa varmaan on vessa. Ehkä sitä ei esim. sarjassa näytetä, kun ei ole oleellinen juonen kannalta (samoin kuin elokuvissakaan ei vessaa näytetä, jos ei juoneen liity).

Vierailija
3537/18364 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hurjakysymys kirjoitti:

Miltä uloste maistuu?

En ole maistanut, mutta voi päätellä että pahalta.

1. En tiedä kenenkään väittäneen tai elävän sellaisessa käsityksessä, että se olisi hyvää.

2. Haisee pahalle ja ihmisen hajuaisti on hyvin merkittävä vaikuttaja makuaistiin.

3. Se on täynnä bakteereja, jotka voi sairastuttaa ihmisen, joten sen syöminen ei ole kannattavaa. Luonnon toimivuuden kannalta ihminen (ja eläimet) maistaa ja haistaa syötäväksi kelpaavat ja hyväksi olevat ruoat hyväntuoksuisina ja makuisina. Myrkylliset ja syötäväksi kelpaamattomat taas maistuvat ja haisevat pahalta, jotta niitä olisi syömättä.

Miksi monet juustot sitten haisevat pahalta, vaikka ovat syötäväksi kelpaavia ja sitten taas mielestäni esimerkiksi öljy ja bensiini tuoksuvat hyvältä, vaikka ovatkin myrkyllisiä?

Makuasioista ei sovi kiistellä.

Vierailija
3538/18364 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se Soini mahtoi tarkoittaa kolme vuotta sitten sanoessaan, että jos suomalaiset tietäisivät mitä on sovittu niin myrsky repeäisi?

Vierailija
3539/18364 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rähmän tuotantoa voisi vähentää?

Vierailija
3540/18364 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näin itsekin olen sen ymmärtänyt, mutta en näe miten naisellisesti korostetut kasvot (meikkaus) ja vartalonmyötäiset vaatteet ovat sen vähempää seksikkäitä, kuin ne hiukset :/ Tai miksi sitten se ei heitä liikuta niin paljon vaikka on samalla tavalla, tai jopa enmmänkin naiseuden korostamista. Jotenkin loogisesti ajateltuna, jos käytät huivia, niin et myöskään korosta muita naisellisia osia itsessäsi ja päinvastoin jos et käytä huivia, niin samalla meikkaat ja käytät naisellisia vaatteita. t. alkuperäinen kysyjä

Ajattelen, että tässä on samanlainen ristiriita kuin vaikkapa lestadiolaisilla, jotka saavat käyttää muodikkaita vaatteita ja laittaa hiuksiaan, mutta eivät meikata. Samoin, jos jossain ar*bikulttuurissa huivi on pakollinen, mutta muotivaatteista tai meikeistä ei sanota mitään, niin sitten niitä muotivaatteita ja meikkejä on lupa käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi