Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Vierailija kirjoitti:
hämppy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅En nyt jaksa selata onko joku jo vastannut, mutta tuuli jeesaa hämppyä tuossa asiassa. Se päästää siis seittiä tuuleen ja seitin tartuttua sinne minne oli tarkoitus, alkaa verkon rakennus. Pienimmät hämpyt tekevät myös toistepäin, eli seitin pää kiinni ja heittäytyvät itse tuulen vietäviksi.
Nyt tämä alkoi kiinnostamaan minuakin. Tuleeko sitä seittiä siis hämähäkiltä koko ajan, vai onko sen tuottaminen jotenkin "tahdonalaista"? Siis, että tekeekö hämähäkki sen seitin valmiiksi ennen kuin heittäytyy sen varassa joen yli, vai tuottaako se lisää seittiä koko ajan lentäessään? Jos tekee valmiiksi, tai sitä tulee jatkuvalla syötöllä, niin eikö se mene solmuun hämähäkin ollessa paikoillaan? :D
Ymmärtääkseni se seitti on jonkunlaisena nesteenä hämähäkin sisällä, ja se "kovettuu" heti, kun hämähäkki tahdonalaisesti sitä vapauttaa. Hämähäkit tuottavat erilaisia seittejä eri seittirauhasista eri tarkoituksiin. Yleensä hämähäkki aluksi päästää seittiä ilmaan ja odottaa, että se tarttuu tuulen mukana sopivaan kohteeseen. Sitten se kipittää luomaansa rihmaa pitkin edes takas ja vahvistaa sen, ja rakentaa lopun verkon sen varaan. Hämähäkki voi siis päästää seitin tuulen mukaan ja odottaa, että se tarttuu johonkin, laskeutua seitin varassa alaspäin ja hypätä seitti perässään eteenpäin.
Mmedaille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perin isältäni Makita-merkkisen iskuporakoneen, mutta ilman käyttöohjetta. Osaan käyttää tavallista AEG-porakonetta, mutta en tätä isku-versiota. Mikä ero on pikaistukalla ja tavallisella? Mistä kehtaisin kysyä käyttöohjeita? Pitäisi laittaa taulu seinään ja koukku kattoon. Ei ole semmoisia tuttuja että kehtaisin kysyä.
Entä mitä eroa on nauhahiomakoneella ja pyöröhiomakoneella? Mitä niillä voi hioa? Voiko hioa itse parkettia ja millä vempeleellä? Vai asennanko mieluummin uuden? Eteisen parketti on edellisen omistajan lastenvaunujen jäljiltä tummunut laikuille ja tahroille.
terv. yh-äiti 45 v. (juu pienet pintarempat sujuu, kuten maalaus, laminaatin laitto ja tapetointi)
Google, hakusanat makita iskuporakone käyttöohje
https://www.kayttooppaat.fi/makita/6319dwfe/käyttöopas
Parkettia ei voi hioa itse, tai siis voi, mutta jälki on kamalaa. Älä nyt ainakaan millään pyöröhiomakoneella. Ammattilaiset hinnat kunnon laitteilla. Maksaa about 20€/m2. Toinen vaihtoehto on uusia eteisen lattia kokonaan.
Ihan hyvin voi hioa parketin itse.
Minä hioin 150 mm epäkeskohiomakoneella.
Laikkoja pitää olla useaa karkeutta ja aloitetaan tosi karkealla ja sitten siirrytään aina hienompaan.
Lopuksi lakkaus venelakalla. Unica Super tai Helo ovat hyviä lakkoja.
Helolla tulee hiukan vaaleampaa kuin Unicalla, ainakin tammesta.
Hidasta hommaa se kyllä on.
Olen 15-vuotias poika. Miten minun kannattaisi pyytää tyttöä treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Negis kirjoitti:
Ps. Itse maksoin juuri vastikkeen noin 15 päivää myöhässä, koska rahan matka tilille kesti liian kauan syistä joita en lähde tähän erittelemään (ei sossuraha). Lisäsin suoraan 5 euron myöhästymismaksun vastikkeeseen, enkä ole vielä saanut edes maksumuistutusta. Lienee tänään tulossa?
Maksan aina vastikkeen myöhässä, koska eräpäivä on typerästi kuun 5. päivä ja palkkapäivä 15. Eikä ole koira perään haukkunut.
Minä soitin isännöintifirmaan, kun maksan vastikkeen miten sattuu tulojen mukaan niin sieltä sanottiin, että kunhan saman kuukauden aikana maksaa niin ok. Karhuja ei myöskään tule.
Onko pakko mennä papa-kokeeseen, jos ei ikinä harrasta seksiä? Tai yleensäkään gynekologille?
Onko mitään mieltä ruveta parisuhteeseen nuoren naisena jos ei ole varmis ajamaan häpykarvojaan posliiniksi?
115-95-115
170cm
hoikat jalat ja kädet
pitäisittekö muodokkaana vai lihavana?
Ei ajattelutapa riipu koulutuksesta!
Tai no mua opettajat painosti jatkamaan opintoja, mutta "analyyttisesti" kun pohdein niin totesin, että lisäkoulutus ei tuo elämääni mitään lisäarvoa tai parempaa työtä. En sitten mennyt, ei ole kaduttanut.
Katuminen yleensäkin on mulle vieras käsite. Kun kaiken on jo pohtinut valmiiksi, on a,b,c ja ö vaihtoehdot käynyt läpi, niin pahinkin vaihtoehto on vaan harkittu riski.
Analyyttisyys mulla on sitä, että uuden asian edessä kylmän rauhallisesti tosiaan käyn läpi kaikki mahdolliset lopputulemat ja vaihtoehdot. Tunteet ovat vain osa päättelyketjua. Esim. jos mies ehdottais talon ostoa, mulla juoksee samantien päässä lainaerät, kuka hoitaa ruohonleikkuun, millaiset verhot laitetaan jne. Lopputuleman esitän sitten ärsyttävän tyynesti ja lopulliseen sävyyn... miehen mielestä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Hei taiteellisemmat av-mammat, tuleeko teillekin niitä "mä en osaa yhtään mitään ja muut on niin taitavia" -fiiliksiä?
Tuntuu, että etenkin näin somekaudella se muidenkin taitavuus oikein hyppää silmien eteen niin, että alkaa vertailla.
Joo, ja välillä some on pahentanut tilannetta niin paljon, etten lopulta ole edes kyennyt tekemään mitään:/ Omalla kohdalla ajoittainen sometauko ja keskittyminen siihen itse tekemiseen auttaa. Koska sitten kun pääsee uppoutumaan ja saa jotain aikaan, niin ei enää sillä tavalla pyöri mielessä se, että maailma on täynnä itseä parempia taiteilijoita.
Miksi hevoset heittelevät päätään ylös? Ihmisen silmiin se näyttää jotenkin aggressiiviselta, mutta hevosihmiset eivät näytä tästä heittelystä välittävän lainkaan.
Monella kaverilla on hevosia, ja jotenkin noloa kun en tiedä asiasta mitään, enkä sitten halua tunkeilla siellä tielläkään, vaikka ne hevoset ovatkin todella söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin.
Siis kynnessä vai ihossa? Mulla on näyttänyt siltä, että olisi kynsisieni, ollut n. 8 vuotta. Voin kertoa oman kokemuksen.
1. tutkimuskerta: Ihan sama juttu kuin sulla. Olin tosi nuori tällöin (melkein lapsi), enkä jaksanut alkaa vääntämään oletetun ammattilaisen kanssa.
2.tutkimuskerta: Muutama vuosi myöhemmin, otettiin uudet kokeet (ajattelin, että aiemmissa kokeissa oli täytynyt olla jotain vialla - niin selvä kynsisieni). Edelleen negatiivinen. Tällakertaa koko kynsi otettiin irti, lääkäri sanoi, että se kasvaa ennalleen. No niinhän se kasvoikin. Mutta ei normaalina, kuten ois pitänyt. Aluks näytti normaalilta, mutta n. vuoden jälkeen täysin samanlainen (hirveän näköinen) kuin ennen poistoa.
Oon nyt joitain vuosia antanut sen vaan olla. Kokoajan kynsi kasvaa "alempana" kerroksittain, näyttäisi siltä, ettei sitä kannata hioakaan, kun sitten vaan lähtee koko kynsi irti. Taitaa lähteä jokatapauksessa irti jossain vaiheessa, eikä taida kasvaa takaisin. Kyllä tän kanssa on elänyt, kun ei muutakaan voi. Itsellä on ollut tapana laittaa laastari kynnen peitoksi aina kun on jossain näkyvällä paikalla paljasjaloin. Näin kukaan ei ole ikinä kysynyt mitään, eikä paria poikkeusta (perhe ym.) lukuunottamatta kukaan ihminen tiedä, että
Minulta on otettu kolme kertaa kynnestä näyte ja tehty sieniviljelmä. Aina negatiivinen. Kun lääkäri totesi vaivan sienen sijasta kynsipsoriksi (kuten epäilinkin), hoito jäi hänen osaltaan siihen. Petyin.
Nyt kynsi on ollut psorin peitossa n. 4-5 vuotta. Välillä se on parempi, välillä taas joko paksuuntuu tai ohenee, kunnes irtoilee n. puolesta välistä. Joskus kynnen alla "tykyttää" kivuliaasti. Koska hoitoa ei ilmeisesti ole, olen vain keskittynyt kosmeettisen haitan poistoon kolmella ei keinolla, joita vuorottelen tilanteen mukaan:
1. Laastari päälle.
2. Muhkuraisen kynnen viilaus sileämmäksi ja päälle jokin peittävän värinen kynsilakka.
3. Tavarataloissa myytävät varpaankynsille tarkoitetut irtokynnet, jotka liimataan kynnen päälle ja leikataan/viilataan oikean kokoiseksi. Pottuvarpaan kynsi kasvaa melko hitaasti, joten pysyy yllättävän pitkään kauniin näköisenä. Kestää myös uimista.Mutta kyllähän tämä ongelma edelleen vtuttaa. Etenkin kun se on kai tullut jäädäkseen. No, on niitä pahempiakin sairauksia.
- kolmas, jolla varpaankynnessa psoriasis
Vierailija kirjoitti:
Miksi hevoset heittelevät päätään ylös? Ihmisen silmiin se näyttää jotenkin aggressiiviselta, mutta hevosihmiset eivät näytä tästä heittelystä välittävän lainkaan.
Monella kaverilla on hevosia, ja jotenkin noloa kun en tiedä asiasta mitään, enkä sitten halua tunkeilla siellä tielläkään, vaikka ne hevoset ovatkin todella söpöjä.
Jos niillä menee tukka silmille?
Vierailija kirjoitti:
115-95-115
170cm
hoikat jalat ja kädet
Lihavana, koska vyötärönympäryksesi on yli riskirajan. Naisella terveellinen vyötärönympärysmitta on alle 80cm. Vyötärölihavuudesta puhutaan, kun naisen ympärysmitta on yli 90cm.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ostaa uudet parveketuolit, mutta minne vien entiset (käyttökelvottomat) tuolit? En usko, että niitä saa jättää taloyhtiön roskakatokseen, koska ovat liian isot. Pitääkö mun paloitella ne sahalla ja pistää pussissa roskiin vai voiko ne heittää jonnekin kokonaisena? Lähiaikoina ei ole tulossa taloyhtiön pihalle roskakatosta, eikä mulla ole autoa, jolla viedä tuolit kaatopaikalle. Ne on sellaista korituolimateriaalia.
Soitat taloyhtiön jäteyhtiölle ja sovit milloin viet kalusteet roskakatokseen. Jäteyhtiö kuljettaa ne eri maksua vastaan pois. Näin hävitin remontista tulleet jätteet, esim 100 neliötä muovimattoa.
Sattuuko käynnistetty synnytys enemmän, kuin luonnollisesti alkanut?
Minulta on noin 5 vk vauva menehtynyt kohtuun ja abortoitu sitten lääkkeellisesti. Miten paljon enemmän täysiaikaisen vauvan spontaani synnyttäminen sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Harrastaako vanhemmat ihmiset (60-70v) seksiä? Entä onko seksi samanlaista 20veenä kuin 40veenä? Miltä synnytys tuntuu? Voiko sitä kipua verrata johonkin? Ja jos sanotaan että synnytys kesti 12 tuntia niin mitä se tarkoittaa? Vauvan pää on pillun huulilla sen 12 tuntia vai mitä ihmettä :D
Joillakin seksi vähenee tai loppuu ikääntyessä, toiset jatkavat hautaan saakka. Seksi on erilaista kaikille ihmisille, niin on aivan henkilökohtaista minkälaista se on minkäkin ikäisenä. On oletettavaa, että jotain muutoksia tapahtuu ihmisen kokemusten ja kypsymisen myötä. Ja synnytys tuntuu ihan hirveältä. Kivuissa on eroja ihmisten välillä, mutta voit yrittää kuvitella jatkuvia, hyvin voimakkaita lihaskouristuksia keskivartalossa. (Ei vaan, ei niitä voi kuvitella. Tunne on sellainen, ettei tällainen kipu ole oikeasti mahdollista.) Jos synnytys kestää 12 tuntia, siitä valtaosa menee siihen, että kohdun suuaukko aukeaa ja kohtu alkaa vetäytyä pienemmäksi lihassupistusten myötä. Siinä vaiheessa kun pää on ns. huulilla, niin vauva mulahtaa ulos sekunneissa. Jos vauva jää synnytyskanavaan (emättimeen) pitkäksi aikaa, se on vaarallista. Eli: synnytyksessä vauva on edelleen suurimman osan ajasta kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
115-95-115
170cm
hoikat jalat ja kädet
Lihavana, koska vyötärönympäryksesi on yli riskirajan. Naisella terveellinen vyötärönympärysmitta on alle 80cm. Vyötärölihavuudesta puhutaan, kun naisen ympärysmitta on yli 90cm.
Juuri näin. Lihava.
Synnytyksen aikanaan ei saa syödä, vai kuinka? Saako kuitenkin juoda vaikka kokista, jotta jaksaisi loppuun asti? Entä jos pissattaa?
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen aikanaan ei saa syödä, vai kuinka? Saako kuitenkin juoda vaikka kokista, jotta jaksaisi loppuun asti? Entä jos pissattaa?
Syödä ei saa mutta juoda saa. Syömiskielto tulee siitä, että jos synnytyksessä joutuukin leikkaukseen, niin vatsalaukun täytyy olla tyhjä. Ja tämä siksi ettei nukutettuna vetäise vatsan sisältöä keuhkoihin.
Vessassa pystyy käymään ainakin avustettuna, paitsi ihan loppuvaiheessa. Siksi sitä kokistakaan ei ihan hirveästi kannata juoda.
Hei taiteellisemmat av-mammat, tuleeko teillekin niitä "mä en osaa yhtään mitään ja muut on niin taitavia" -fiiliksiä?
Tuntuu, että etenkin näin somekaudella se muidenkin taitavuus oikein hyppää silmien eteen niin, että alkaa vertailla.