Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18355)
Einaurata kirjoitti:
Hirvittävän hajuiset ilmavaivat. Help. Paljon ja löyhkääviä. Aina. Ärtynyt paksusuoli ja laktoosi-intoleranssi. Onko toivoa vai levitänkö kitkerää löyhkää ympärilleni lopun ikää? Voitte kuvitella ongelman sodiaslisessat elämässä ja töissä. Apua.
Poista ruokavaliosta peruna. Neuvoisin myös välttämään vehnää.
Täh? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin aloittaa.
Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"?
Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.Siis mennä hierojalle nautiskelemaan? Miten se on mahdollista? Ainakin aina kun minä olen käynyt hierojalla, niin se on sattunut, olen saanut moitteita hirveän kireistä lihaksista ja jälkeenpäin on ollut lihassärkyä. Viimeksi juuri tämän vuoden keväällä minun olkiani hierottiin, hieroja ihmetteli että kuinka kireät lihakseni ovat ja jälkeenpäin jouduin ottamaan monta päivää särkylääkkeitä lihaskipuun.
Käyt huonolla hierojalla. Lisäksi: sano aina jos sattuu liikaa, niin hieroja keventää otteita.
Miksi ihmiset ottavat Saulin ja Jennin vauvauutisen tosissaan, vaikka mitään vauvaa ei selvästikään ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelenko vain, vai miksi minusta tuntuu, että tuo Tesla:n toimitusjohtaja Elon Musk on joku hullu rikollinen, jonka perimmäinen tarkoitus onkin maailman herruus -vähän niin kuin Bond-elokuvien pahiksilla, jotka elokuvissa käyttävät miljardeja joihinkin projekteihinsa, vain saadakseen ylivertaisen keinon hallita ja
kontrolloida markkinoita ja kokonaisia valtioita.
Bill Gates esimerkiksi käyttää varallisuuttaan paljon merkityksellisempään, eli esim. malaria lääkkeen kehittämiseen.
Kyllä Elon Musk on hieman kajahtaneesata huumorintajustaan huolimatta suuren luokan filantrooppi. Hänen visionsa ja kykynsä toimeenpanna niitä ovat jo tähän mennessä ainutlaatuisia.
Fossiilisista polttoaineista riippuvuus on ihmiskunnan suurimpia ekologisia ongelmia. Ilmastonmuutos johon fossiilisten polttoaineiden käytöstä johtuva hiilidioksidin päätyminen ilmaan ja meriin, sekä erilaisten muiden myrkkyjen päätyminen ympäristöön on aiheuttanut vakavimman ongelman, joka uhkaa tämän planeetan ja siitä riippuvien lajien elinkelpoisuutta tällä pallolla. Ja vakavimmin nämä uhat koskettavat kaikkia niitä, joilla ei ole mahdollisuuksia suojautua uhkilta. Jos kehityksen suunta ei muutu, niin pahiten kärsivät ympäristö, eläimistö, kasvit ja ihmisistä pieni ja keskituloiset. Vain erittäin rikkailla tulee olemaan mahdollisuus ostaa rahalla paremmat olosuhteet itselleen ja lähipiirilleen.
Elon Muskin Teslan tarkoituksena on toimia sen muutoksen katalyyttinä, että liikkuminen ja kuljetukset autoilla olisivat ympäristöystävällisempää kun aiemmin. Hänen esimerkkinsä on saanut muutkin autovalmistajat havaitsemaan, että sähköauto on täysin toimiva ja realistinen vaihtoehto jo nyt osassa tarpeita ja kunhan akkuteknologia, joka kehittyy kaiken aikaa paranee niin yhä vähemmän on tarvetta fossiilisia polttoaineita käyttäville autoille ja joukkoliikennevälineille. Näillä toimilla hän edesauttaa siis muutosta joka tulee parantamaan miljoonien elämän edellytyksiä.
Samalla tavalla hänen Boring yhtiönsä tavoittelee sitä, että osa pidemmän matkan matkustamisesta tapahtuisi nopeasti ja helposti niin ettei tarvitsisi lentää, koska nykyinen fossiilisiin polttoaineisiin perustuva lentoliikenne on merkittävä hiilidioksidin päästäjä ilmaan.
Space-X avaruus- ja kantorakettiprojekti(t) ovat vielä paljon kunnianhimoisempia, niillä on useita tavoitteita. Ensinnäkin tehdä kantoradalle ja avaruusasemalle ihmisten ja materiaalin toimittamisesta merkittävästi edullisempaa kuin se on ollut tähän asti kertakäyttöisesti laukaistavilla raketeilla. Toinen ja se kunnianhimoisempi riippuu tuosta edellisestä. Se on luoda ihmiskunnalle kyky luoda siirtokuntia avaruuteen muualle kuin maahan. Tätä kykyä tullaan tarvitsemaan, koska ennen pitkää tämä meidän asuttama maapallo ei enää tule riittämään ja koska jos jäämme vain tänne, niin ennen pitkää tapahtuu joku katastrofi joka tuhoaa elinolosuhteet täällä. Jos emme siihen mennessä ole levittäytyneet myös muualle, niin se olisi ihmiskunnan lajin loppu. Siksi selviytymisen vuoksi osan meistä on voitava jossain vaiheessa uskallettava lähteä täältä ja siirtyä muualle.
Elon Musk ajattelee siis todella isosti ja katsoo pitkälle tulevaisuuteen, paljon paljon pidemmälle kun Bill ja Melinda Gates säätiönsä rahoittaessaan tietysti hyvin arvokkaaseen vaikeiden sairauksien hoitamiseen ja tautien ehkäisyyn.
Gates ja Musk ovat valinneet myös erilaiset tavat toimia. Gates säätiönsä kautta rahoittaa muita toimijoita. Musk perustaa yhtiöitä ja johtaa niitä itse päivittäin ja ollen mukana kiinteästi niin, ettei työ jota tehdään ole vain rahan jakamista hakijoille vaan käytännön asioiden hoitamista yrityksissään niin että työn edistymistä ja käytetyn rahan kohdentumista tarkoituksenmukaisesti on helpompi seurata.
Ja Musk on ottanut tosissaan roolinsa autoteollisuuden katalysaattorina sähköauton yleistymiseen, sen osoittaa se mitä he kehittävät Teslassa on myös vapaasti muiden autovalmistajien käytettävissä, näin luopuminen fossiilista polttoaineista voi tapahtua mahdollisimman nopeasti.
https://www.tesla.com/blog/all-our-patent-are-belong-you
ps. Muskin kaheli huumori on rooli, josta hän ilmiselvästi nauttii on myös osa brändiä ja keino saada ilmaista näkyvyyttä mediassa. Hänellä on varaa kaikkeen siihen, hän on todella terävä kaveri :)
Eikö nuo typerät kilpailut voisi kokonaan kieltää? Kiusatut ym. onnettomat ressukat menevät niihin nostamaan itsetuntoaan ja usein käy juuri toisin päin. Pää sekoaa vielä entistä enemmän. Mikä on vikana tässä yhteiskunnassa kun vain kuuluisuudella saa ihmisarvon? Jonkun asiantuntijan pitäisi ihan oikeasti ottaa käsittelyyn tämä asia!
Jos käyttää kuukuppia ja ryhtyy seisomaan käsillään, niin valuuko kukautisveret sieltä kuukupista pois?
Teenkö asian värin vai onko minulla huonot välineet mutta minä en onnistu ikinä keittämään makaroneja tai muuta pastaa pussisa ilmoitetussa ajassa premminkin menee aika tuplsti. Ja kyllä, ajan oton aloitan vasta kun vesi tas kiehu pstan lisämisen jälkeen.
Laitetaanko ennen kasvonaamiota kasvovettä? Kun pestään ensin meikit pois, nin käytetäänkö kasvovetä ennen kuin lgtetaan naamio kasvoille?
Ja mitä tämä uusi? micellarvesi on? Kuitenkin varmaan sama käytötarkoitus kuin vanhallakin ksvovedelä?
Miksi elintarvikealll työskentelevät laita tvain takahiukset hiusmyssyn sinään ja jätää ETUhiukset pois suojasta? Enemmän kai niitä hiuksi juuri sitä edestä tippuu sinne minne ei pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan töykeästi niin miksi sen jälkeen tulee rintalastan kohdalle ahdistava sekä painon tunne?
Johtuu tuon aiheuttamasta henkisestä tuskasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kuvailevat videoita, joissa juna ohittaa jonkin tasoristeyksen tai muun paikan tai videoita, joissa ajavat autolla jostain jonnekin ja laittavat ne Youtubeen? Mikä järki tällaisissa videoissa on?
Se on heidän harrastuksensa. Ottavathan rautatieharrastajat junista kuviakin, joten mikseivät sitten videoitakin. On noissa ajeluvideoissakin se järki, että ihmiset voivat näin nähdä maisemia jostain muualta ilman, että heidän tarvitsee mennä sinne itse ja jos ovat suunnitelleet matkaa sinnepäin, niin saavat jo jotain esimakua kyseisestä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Teenkö asian värin vai onko minulla huonot välineet mutta minä en onnistu ikinä keittämään makaroneja tai muuta pastaa pussisa ilmoitetussa ajassa premminkin menee aika tuplsti. Ja kyllä, ajan oton aloitan vasta kun vesi tas kiehu pstan lisämisen jälkeen.
Tuplasti, siis oikeasti?
Kyllä pastan ja makaronien, jotka ovat myös vain yksi pastan laji, pitäisi kypsyä aina samassa lämpötilassa niitä valmistettaessa joka kerta oli keitetään pastaa sinulla kotona tai valmistajan Koekeittiöissä.
Tai, no jos asut korkealla esim. vuoristossa tai keität korkealla lentokoneessa lennettäessä, niin koska ilmanpaine on siellä alhaisempi niin vesi kiehuu alle sadan asteen lämpotilassa ja siksi valmistamiseen tarvittavan energiamäärän saamiseen keitettävän ruokaan pitäisi keittää kauemmin.
Mutta et kai sinä nyt kovin korkealla asu tai ole lentoemäntä :D
ps. Lisää suola keitinveteen vasta kun veri kiehuu, muuten veden kiehumisen kuluva aika on hieman pidempi.
Siis vesi kiehuu, ei veri !
Saakelin tabletin oikeinkirjoituksen tarkastus vaihtelee välillä sanoja toisiksi huomaamatta.
Menkää hoitoon skitsot! kirjoitti:
Miksi ihmiset ottavat Saulin ja Jennin vauvauutisen tosissaan, vaikka mitään vauvaa ei selvästikään ole olemassa?
Trolli
Menkää hoitoon skitsot! kirjoitti:
Kaiken maailman hulluja sitä tietokoneille lasketaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä sana "yömyssyt" oikein tulee? Miten myssy liittyy alkoholiin?
Yömyssy oli yöksi päähän laitettava myssy. Tällainen oli tarpeen ennenvanhaan kun talot olivat kylmiä. Yömyssy siis laitettiin päähän nukkumaanmennessä. Illan viimeinen paukku, joka otetaan nukkumaanmennessä on saanut saman nimen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elintarvikealll työskentelevät laita tvain takahiukset hiusmyssyn sinään ja jätää ETUhiukset pois suojasta? Enemmän kai niitä hiuksi juuri sitä edestä tippuu sinne minne ei pitäisi.
Arvelen, että se johtuu turhamaisuudesta. Suurin osa ihmisistä on todella urpon näköisiä, jos hiukset on kokonaan siellä myssyn alla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo typerät kilpailut voisi kokonaan kieltää? Kiusatut ym. onnettomat ressukat menevät niihin nostamaan itsetuntoaan ja usein käy juuri toisin päin. Pää sekoaa vielä entistä enemmän. Mikä on vikana tässä yhteiskunnassa kun vain kuuluisuudella saa ihmisarvon? Jonkun asiantuntijan pitäisi ihan oikeasti ottaa käsittelyyn tämä asia!
Siis mitkä kilpailut? Kykykilpailutko? Ne on viihdettä kansalle, enkä itse osaa näitä erityisen paheksuttavina pitää, selvästi parempaa katsottavaa kuin useimmat varsinaisista tosi-tv-ohjelmista (big brotherit, paratiisihotellit yms.). Julkisuus on yliarvostettua mutta vielä yliarvostetumpaa mielestäni suomessa on työnteko, enkä nyt siis tarkoita etteikö työn tekeminen olisi hyvä asia niin yksilön kuin yhteiskunnankin kannalta mutta työttömyys sitä ihmisarvoa tuntuu täällä eniten heikentävän.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää kuukuppia ja ryhtyy seisomaan käsillään, niin valuuko kukautisveret sieltä kuukupista pois?
Valuu. Muistaakseni joogaohjeissa joskus mainitaan että kuukautisten aikaan ei kannattaisi tehdä hirveästi ylösalaisin-asanoita. Vaikka ei kovin moni niin pitkään varmaan pysty olemaan sellaisissa asennoissa että sillä olis käytännössä juuri mitään merkitystä tekeekö niitä kuukautisten aikaan vai ei.
Kirjoista käy ilmi, että tällaista "kuraverisyys"-käsitettä ylläpitivät vain muutamat ikävät henkilöt. Kyseessä siis loukkaava nimitys ja liittyy syrjintään. Puhdasverisyyden ihanne johti sisäsiittoisuuteen, joka myös oli taustalla Voldemortin häiriintyneisyydessä. Voldemortin sukulinja oli siis velhopuolelta hyvin sisäsiittoinen ja täynnä mielenterveysongelmia ja muita sairauksia.