Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18355)

Vierailija
2621/18355 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aktiivimallia vastustetaan?

Eikö se ihan suotavaa että tehdään jotain työttömyysetuuden eteen, kumminkin se työ- tai kurssimäärä ei paljoa ole. Ymmärrän, että mieluummin tekisi koko pv töitä , mutta jos niitä vaan ei ole, niin onko maailman loppu käydä jossain työkokeilun/harjoittelussa/töissä/koulutuksessa tms. mikä siihen nyt kelpaa..

Olen ymmärtänyt, että siinä velvoitettaisiin rangaistuksen uhalla tekemään jotain, kun taas toisaalta rajoitetaan tarkkaan, mikä siihen kelpaa. Ei taata että siihen kelpaaville kursseille olisi riittävästi paikkoja kaikille. Samalla kielletään esim itse löydetyt kurssit ja vapaaehtoistyö.

Klassinen, asetetaan ns mahdoton tehtävä, eli asetetaan ansa jota et voi välttää. Ikään kuin jos työpaikka on pakko laittaa avoimeen hakuun mutta helutaan siihen joku tietty tyyppi, asetetaan kriteerit siten että kukaan muu kuin hän ei käytännössä täytä niitä.

En tiedä onko tämä ollut mallissa tarkoituksellista, että tulisi säästöjä siitä kun kaikkien ei ole edes mahdollista täyttää kriteerejä, mutta jo epäilys siitä on aika ikävä.

Lisäksi aktiivisuuden hyväksyy eri taho kuin rahat maksava. Nämä eivät tee yhteistyötä siten, että ihminen edes voisi olla varma että tämä mihin hän menee on hyväksyttävä. Hän menisi johonkin työhön tai kurssille omalla riskillä, ja kuulisi jälkikäteen että tästä syystä häneltä leikataankin toimeentuloa. Lakien mukaan viranomaiseen tulee voida luottaa, heidän pitää informoida, ja osoittaa oikealle viranomaistaholle. Tällainen ei ole laillista eikä hyväksyttävää

Hyvä vastaus. Lisään vielä, että aktiivisuusvaatimusten täyttyminen ei ole työttömän omissa käsissä vaan esim. työpaikkojen osalta yritysten rekrytoijien käsissä. Miten työtöntä voidaan rangaista jonkun muun päätöksistä? Päätöksistä, joihin hän ei voi vaikuttaa? Jos voisi, hän ei varmaan alun alkaenkaan olisi työtön vaan töissä.

Lisäksi vastustan aktiivimallia siksi, että se luo markkinoita palkattomalle työlle eli loppupeleissä lisää työttömyyttä.

Onko niin että siihen ei riitä että todistettavasti on hakenut töitä ja/tai jopa käynyt haastattelussa?

2622/18355 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko minä, oppimisvaikeuksia "omistava" opiskella lähihoitajaksi? Matikka on minulle hyvin vaikeaa ja olen kuullut, että ne lääkelaskut tarttee matikkapäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/18355 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ihan suotavaa että tehdään jotain työttömyysetuuden eteen, kumminkin se työ- tai kurssimäärä ei paljoa ole. Ymmärrän, että mieluummin tekisi koko pv töitä , mutta jos niitä vaan ei ole, niin onko maailman loppu käydä jossain työkokeilun/harjoittelussa/töissä/koulutuksessa tms. mikä siihen nyt kelpaa..

Olen ymmärtänyt, että siinä velvoitettaisiin rangaistuksen uhalla tekemään jotain, kun taas toisaalta rajoitetaan tarkkaan, mikä siihen kelpaa. Ei taata että siihen kelpaaville kursseille olisi riittävästi paikkoja kaikille. Samalla kielletään esim itse löydetyt kurssit ja vapaaehtoistyö.

Klassinen, asetetaan ns mahdoton tehtävä, eli asetetaan ansa jota et voi välttää. Ikään kuin jos työpaikka on pakko laittaa avoimeen hakuun mutta helutaan siihen joku tietty tyyppi, asetetaan kriteerit siten että kukaan muu kuin hän ei käytännössä täytä niitä.

En tiedä onko tämä ollut mallissa tarkoituksellista, että tulisi säästöjä siitä kun kaikkien ei ole edes mahdollista täyttää kriteerejä, mutta jo epäilys siitä on aika ikävä.

Lisäksi aktiivisuuden hyväksyy eri taho kuin rahat maksava. Nämä eivät tee yhteistyötä siten, että ihminen edes voisi olla varma että tämä mihin hän menee on hyväksyttävä. Hän menisi johonkin työhön tai kurssille omalla riskillä, ja kuulisi jälkikäteen että tästä syystä häneltä leikataankin toimeentuloa. Lakien mukaan viranomaiseen tulee voida luottaa, heidän pitää informoida, ja osoittaa oikealle viranomaistaholle. Tällainen ei ole laillista eikä hyväksyttävää

Hyvä vastaus. Lisään vielä, että aktiivisuusvaatimusten täyttyminen ei ole työttömän omissa käsissä vaan esim. työpaikkojen osalta yritysten rekrytoijien käsissä. Miten työtöntä voidaan rangaista jonkun muun päätöksistä? Päätöksistä, joihin hän ei voi vaikuttaa? Jos voisi, hän ei varmaan alun alkaenkaan olisi työtön vaan töissä.

Lisäksi vastustan aktiivimallia siksi, että se luo markkinoita palkattomalle työlle eli loppupeleissä lisää työttömyyttä.

Onko niin että siihen ei riitä että todistettavasti on hakenut töitä ja/tai jopa käynyt haastattelussa?

Kyllä. Töitä on oltava 18 tuntia tarkastelujakson aikana (mistä ihmeestä moinen tuntimääräkin? 2,5 päivää??) Jos kukaan ei ota töihin eikä pääse koulutukseen tulee rangaistuksi ilman, että pystyisi itse tilanteeseen vaikuttamaan.

Vierailija
2624/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestysoikeuden voi menettää Suomessa ainoastaan luopumalla Suomen kansalaisuudesta.

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, että minulta otetaan äänioikeus pois ja syy tähän on, että en ole omasta mielestäni niin perillä politiikasta, että minulla kuuluisi olla oikeus äänestää. Voisinhan tietysti olla käyttämättä äänioikeuttani, mutta parempi olisi, jos minulla ei olisi sitä ollenkaan. Mitä minun on tehtävä?

Eihän äänioikeutta nyt ihan kaikilla täysi-ikäisilläkään ole. Esimerkiksi eräs sukulaiseni sokeutui 2- tai 3-vuotiaana aivokalvontulehduksen seurauksena ja jäi tämän takia myös jälkeen henkisessä kehityksessä. Eli kuitenkin 86-vuotiaaksi mutta makasi monta vuotta terveyskeskuksessa eikä pystynyt kävelemään eikä kommunikoimaan kunnolla. Tuskinpa hänelle mitään äänestyslappua tuli.

On. Kaikilla perustuslain ehdot täyttävällä on äänioikeus, myös kehitysvammaisilla ja fyysisesti äänestämään kykenemättömillä. Se on eri asia, kykeneekö sitä oikeuttaan tosiasiallisesti käyttämään, mutta oikeus siihen on olemassa.

Vierailija
2625/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestysoikeuden voi menettää Suomessa ainoastaan luopumalla Suomen kansalaisuudesta.

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, että minulta otetaan äänioikeus pois ja syy tähän on, että en ole omasta mielestäni niin perillä politiikasta, että minulla kuuluisi olla oikeus äänestää. Voisinhan tietysti olla käyttämättä äänioikeuttani, mutta parempi olisi, jos minulla ei olisi sitä ollenkaan. Mitä minun on tehtävä?

Vuoteen 1995 asti äänioikeuden pystyi menettämään myös vaalirikoksella. Eli jos menit ja tunkeuduit äänestyskoppiin ja nyrkillä uhaten yritit pakottaa toista äänestämään sinun ehdokastasi, melkoisella varmuudella tuo olisi tulkittu vaalirikokseksi. Nykyisin valitettavasti rikollisetkin saavat äänestää ja ainoa keino menettää äänioikeus on Suomen kansalaisuudesta luopuminen.

Vierailija
2626/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootti ov. kirjoitti:

Miksi suomessa yksi henkilö ei saa olla presidentti kuin korkeintaan 2 kautta? Kuinka pitkään tämä sääntö on ollut voimassa?

Kekkosen jälkeen

Vierailija
2627/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anninen kirjoitti:

Voinko minä, oppimisvaikeuksia "omistava" opiskella lähihoitajaksi? Matikka on minulle hyvin vaikeaa ja olen kuullut, että ne lääkelaskut tarttee matikkapäätä.

Ei ne lääkelaskut ole mitään korkeampaa matematiikkaa, vaan niistä selviää yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolaskuilla. Mutta mikäli on pahoja oppimisvaikeuksia, voi sekin olla ylivoimaista.

Vierailija
2628/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi gynekologi kysyy viimeisten kuukautisten alkamispäivän? Eikö se riitä, että kysyy kierron pituuden ja kuukautisten keston? Onko tutkimuksen kannalta jotain merkitystä, missä vaiheessa kiertoa se tapahtuu? 

On

Vierailija
2629/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko karjala olut merkkiä. Siinä on kaksi Suomen lippua ja karjalan vaakuna keskellä?

https://www.google.fi/search?q=karjala+lippis&tbm=isch&source=iu&ictx=1…:

Vierailija kirjoitti:

Minkä logo on se, missä on kaksi Suomen lippua ja niiden välissä jotain en nyt muista mitä?

Vierailija
2630/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko karjala olut merkkiä. Siinä on kaksi Suomen lippua ja karjalan vaakuna keskellä?

https://www.google.fi/search?q=karjala+lippis&tbm=isch&source=iu&ictx=1…:

Vierailija kirjoitti:

Minkä logo on se, missä on kaksi Suomen lippua ja niiden välissä jotain en nyt muista mitä?

Niin tuossa nyt ainakin on, mutta ajattelin, että löytyisikö muita vastaavanlaisia. Kun yhdellä tyypillä oli vuosia sitten sellainen lompakko, jossa oli tuollainen, mutta en ollut enää varma, oliko siinä juuri Karjalan logo keskellä mutta kaksi Suomen lippua oli.

Vierailija
2631/18355 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anninen kirjoitti:

Matematiikan lukihäiriöön eli dyskalkuliaan voi saada diagnoosin ja tukiopetusta.

Vierailija
2632/18355 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

idiootti ov. kirjoitti:

Miksi suomessa yksi henkilö ei saa olla presidentti kuin korkeintaan 2 kautta? Kuinka pitkään tämä sääntö on ollut voimassa?

Kekkosen jälkeen

Koivisto olisi voinut pyrkiä kolmannelle kaudelle vuonna 1994.

Vierailija
2633/18355 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kertoa tai siis pikemminkin vihjaista ihastukselle tuntemuksistaan? Jos ei edes näe muualla kuin virtuaalisesti. Ai että tekisi mieli eräälle miekkoselle sanoa että olisitko sä mun aamukuuteen, mutta en vain uskalla.

Kehumalla viehättäväksi tms. niin että ilmaisu on mieto mutta ei jätä tulkinnanvaraa.

Vierailija
2634/18355 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin on, että nuo eivät riitä. Se työpaikka pitää saada, pitää tehdä töitä vähintään se 18 h ja sitten myös palkan pitää olla TES:in mukainen, vähintään 6.91 e/tunti.

Vierailija
2635/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että eräästä tuntemastani henkilöstä sanottiin hänen ollessaan ala-astella koulussa, että hän on lievästi kehitysvammainen, mutta nyt hänelle aikuisena tehdyt testit osoittavat, että hän ei olekaan kehitysvammainen, mutta että hänellä on ollut oppimisvaikeuksia ja hänellä on yhä hahmotushäiriöitä? Eihän kehitysvammaisuudesta voi parantua?

Vierailija
2636/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö serkun kanssa naimisiin meneminen mielestänne kieltää ja kuinka suurella todennäköisyydellä serkun kanssa tehty lapsi on vammainen?

Vierailija
2637/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin bitcoineja käytetään, mitä niillä voi ostaa? Onko paljonkin verkkokauppoja, jotka hyväksyy bitcoinit?

Voiko bitcoinit milloin tahansa helposti vaihtaa oikeaksi rahaksi, vai pitääkö löytää itse joku ostamaan (miten?) ne pois?

Vierailija
2638/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on kivuttomampi tapa päästä eroon epätoivotusta ötökästä: litistää kuoliaaksi vai heittää ulos talvipakkasella? Miten ötökät pärjää kylmässä?

Vierailija
2639/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa tai jossain päin maailmaa liikennevaloja, jotka voisi laittaa myös vilkuttamaan punaista tai vihreää?

Vierailija
2640/18355 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa tai jossain päin maailmaa liikennevaloja, jotka voisi laittaa myös vilkuttamaan punaista tai vihreää?

Olen kuullut hankkeesta, mutta bakteerit estävät valojen vilkkumisen. Bakteerit hallitsevat myös minua, joten mikä voisi auttaa minua bakteerien voittamisessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan