Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18355)
Minkä ikäisille alaikäisille tytöille on myytävänä sellaisia sukkahousuja kuin aikuisillekin naisille, eli ei siis lasten sukkahousuja?
Mitä fysioterapeutti tekee? Voiko fysioterapeuttia pyytää hieromaan?
Voiko pakasteherneistä tehdä hernekeittoa?
Pitääkö makaroonit ja riisit keittää vai voisiko niitä syödä, jos ne vain jättää veteen turpoamaan? Jäin tätä miettimään joskus, kun olin laittamassa ruokaa ja sitten tuli jokin äkillinen meno, niin riisit jäi kylmiltään liedelle ja olivat turvonneita kun tulin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet kasvispihvejä itse niin miten saat ne pysymään koossa? Itse en haluaisi käyttää kananmunaa ja jos jotain korppujauhoa laittaa niin siltikään eivät koossa pysy. Kaikki on yhtä sotkua ja silti tahtoisin edes joskus onnistua. Onko jollakin hyvä vinkki tähän?
Näitähän on monia! Kokeilepa seuraavan kerran lisätä taikinaan pari ruokalusikallista chian- tai pellavansiemeniä. Tekeytyessään turpoavat ja pitävät taikinaa koossa. Yhden kananmunan voi esim. korvata yhdellä ruokalusikallisella pellavansiemeniä ja kolmella ruokalusikallisella vettä (muista antaa tekeytyä puolisen tuntia! ). Myös psyllium-kuitujauheet, pellavarouheet ja kikhernejauho auttavat taikinaa pysymään koossa. Jos paistat pihvisi pannulla, suosittelisin uunipellillä kypsentämistä (pihvit eivät hajoa niin helposti tai pala pinnoilta). Onnea seuraaviin kasvispihveihin!
Vierailija kirjoitti:
Mies 20v kirjoitti:
Mistä vitusta ne lapset tulevat sieltä teidän naisten mahasta maailmaan. Entä miten ihmeessä se vauva voi kehittyä ja liikkua siellä mahassa ilman, että siitä on sisäelimille haittaa? Luulisi, että jos lapsi oikein kovasti siellä kaikkien sisäelinten keskellä vaikka potkii jaloillaan, niin väkisinhän ne osuvat sisäelimiin ja eikö siitäkin ole haittaa, jos vauva vaikka tarttuu kädellä refleksinomaisesti äidin suoleen kiinni ja puristaa siitä kovasti, niin äidiltä tulee kakkaa housuun?
Olisi kyllä luullut, että aikuinen ihminen tietää jo jotakin. Mutta lyhyesti:
Lapsi kehittyy äidin kohdussa, joka on kuin päärynän muotoinen lihaspussi. Kun n. 9 kk on kulunut, lapsi syntyy naisen emättimen kautta maailmaan. Kohdun seinämät ovat sen verran paksut, ettei lapsi voi tarttua niiden läpi mihinkään. Lapsi kelluu lapsivedeksi kutsutussa nesteessä joka suojaa lasta ja joka auttaa sikiön keuhkojen ja ruoansulatuskanavan kypsymisessä. Lapsivesi mahdollistaa myös sikiön liikkumisen kohdussa sekä edesauttaa luiden kasvua ja kehitystä. Lisäksi se pitää sikiön tasaisessa lämpötilassa. Lapsivesi myös suojelee sikiötä ulkopuolisilta äkillisiltä iskuilta ja liikkeiltä.
Mutta kun se lapsi kasvaa siellä naisen mahassa eli siellä kaikkien sisäelinten joukossa. Näin minulle on kerrottu, koska kun kysyin asiaa muutama viikko sitten aikuisilta, niin he sanoivat, että vauva kasvaa naisen mahassa.
Millaisia mahtaa tulla "suklaahippukekseistä", joissa suklaapalat on korvattu suklaanmakuisilla strösseleillä?
Pressanvaaleissa ehdokasnumerot menee 2 - 9 eikä 1 - 8. Johtuuko tämä siitä, että numerot 1 ja 7 saattavat sekoittua toisiinsa? Vai eikö kellekään muuten vain haluta antaa "kunniaa" saada ykköstä?
Vierailija kirjoitti:
Perustin kerran Instagramiin tilin sillä ajatuksella, että se olisi anonyymi. Mistään ei siis voisi nähdä kelle se kuuluu.
Kuitenkin yllättäen huomasin, että tilini on jotenkin synkronoitunut Facebook-tilini kanssa ja se ehdottaa minulle FB-kaverieni Instagram-tilejä ja myös FB-kavereilleni minun Instagram-tiliäni (siitä päätellen, että moni heistä alkoi seurata Instagram-tiliäni). Eli siis ilmeisesti Instagram tietää jotenkin FB-tilini.
Kysymys: Miten on mahdollista, että Instagram- ja Facebook-tilit ovat synkronoituneet keskenään, vaikka minulla on niissä eri sähköpostiosoitteet enkä ole tosiaankaan tietoisesti halunnut yhdistää näitä kahta sivustoa toisiinsa?
Itselläni on kaksi Instagram-tiliä ja toisen haluan myös pitää "anonyyminä" ja niin, ettei se yhdisty Facebookiini. Eilen kuitenkin onnistuin yhdistämään myös toisen tilini Facebookiin ja sen huomasinkin tosiaan siitä, että alkoi heti ehdottelemaan fb-kavereiden Instagram-tilejä. Tovi meni tutkiessa, miten tuon yhdistämisen saa pois. Jos itsekin haluat pitää Instagram-tilisi "anonyyminä", mene Instagram-profiiliisi, paina oikeasta yläkulmasta merkkiä, jossa on kolme pistettä allekkain, rullaa vähän alaspäin, valitse Asetukset-kohdan alapuolelta "Linkitetyt tilit" ja sieltä vaan Facebook pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustin kerran Instagramiin tilin sillä ajatuksella, että se olisi anonyymi. Mistään ei siis voisi nähdä kelle se kuuluu.
Kuitenkin yllättäen huomasin, että tilini on jotenkin synkronoitunut Facebook-tilini kanssa ja se ehdottaa minulle FB-kaverieni Instagram-tilejä ja myös FB-kavereilleni minun Instagram-tiliäni (siitä päätellen, että moni heistä alkoi seurata Instagram-tiliäni). Eli siis ilmeisesti Instagram tietää jotenkin FB-tilini.
Kysymys: Miten on mahdollista, että Instagram- ja Facebook-tilit ovat synkronoituneet keskenään, vaikka minulla on niissä eri sähköpostiosoitteet enkä ole tosiaankaan tietoisesti halunnut yhdistää näitä kahta sivustoa toisiinsa?
Itselläni on kaksi Instagram-tiliä ja toisen haluan myös pitää "anonyyminä" ja niin, ettei se yhdisty Facebookiini. Eilen kuitenkin onnistuin yhdistämään myös toisen tilini Facebookiin ja sen huomasinkin tosiaan siitä, että alkoi heti ehdottelemaan fb-kavereiden Instagram-tilejä. Tovi meni tutkiessa, miten tuon yhdistämisen saa pois. Jos itsekin haluat pitää Instagram-tilisi "anonyyminä", mene Instagram-profiiliisi, paina oikeasta yläkulmasta merkkiä, jossa on kolme pistettä allekkain, rullaa vähän alaspäin, valitse Asetukset-kohdan alapuolelta "Linkitetyt tilit" ja sieltä vaan Facebook pois.
En tietokoneella löydä sivua ihan tuolla kuvaillulla tavalla, mutta tarkoitatko tätä sivua: https://www.instagram.com/accounts/manage_access/
Sivu on tyhjä, näkyy vain harmaa teksti: "Et ole antanut yhdellekään sovellukselle lupaa käyttää Instagram-käyttäjätiliäsi." Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietokoneella löydä sivua ihan tuolla kuvaillulla tavalla, mutta tarkoitatko tätä sivua: https://www.instagram.com/accounts/manage_access/
Sivu on tyhjä, näkyy vain harmaa teksti: "Et ole antanut yhdellekään sovellukselle lupaa käyttää Instagram-käyttäjätiliäsi." Hämmentävää.
Kävin kurkkaamassa tuon linkin kautta, ja tosiaan sitä kautta ei pääse samalla tavalla asetuksiin. Kävin sillä tililläni, joka siis on kyllä yhdistetty Facebookiin, mutta näytti minulla tuon saman tekstiin. Joka ei pidä paikkaansa, sillä julkaisen Instagram-päivitykseni myös suoraan Facebookiin, sillä ne ovat yhdistetyt. Suosittelen siis lataamaan puhelimelle sen Instagramin sovelluksen, sieltä pääset ainakin poistamaan sen, että tilisi on yhdistetty Facebookiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ymmärrätte sanalla kultapoju?
Ensinnäkn syntynyt varakkaaseen ja ns. hyvään perheeseen. Eli saa sitä kautta helpon ja hyvän alun elämälleen. Ei tarvitse stressata rahan vuoksi vaan voi kehittää ja toteuttaa itseään.
Toiseksi sai geenilotossa hyvät geenit, älyä ja ulkonäköä.
Ja kolmanneksi, häneltä näyttää onnistuvan ilman näkyvämpiä ponnistuksia kaikki, mihin ryhtyy. Jos sattuu joku takaisku, niin hän tippuu jaloilleen ja ponnistaa entistä korkeammalle oksalle. Kaksi edellistä auttavat merkittävästi kolmannen toteutumisessa.
Tyypillisesti nimitys on kateellisten panettelua menestyjästä.
Voisiko myös olla niin, että sanaa käytetään usein ironisessa mielessä, eli näin ollen olisi pahimmassa tapauksessa kaiken tuon vastakohta?
Numero yksi olisi aivan liian helppo valjastaa mainonnan kannalta yhden ehdokkaan käyttöön.
Miksi gynekologi kysyy viimeisten kuukautisten alkamispäivän? Eikö se riitä, että kysyy kierron pituuden ja kuukautisten keston? Onko tutkimuksen kannalta jotain merkitystä, missä vaiheessa kiertoa se tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen aikanaan ei saa syödä, vai kuinka? Saako kuitenkin juoda vaikka kokista, jotta jaksaisi loppuun asti? Entä jos pissattaa?
Mulla ei ainakaan tehnyt yhtään mieli syödä, kun oli niin huono olo. Olisi kai saanut. Juoda saa mutta raskauden aikana ei kyllä kofeiinipitoisia juomia kannata ollenkaan juoda! Kaakaota esim. mieluummin.
Pissatakkaan ei pysty itse koska sitä pissahätää ei tunne siinä vaiheessa enää itse. Sairaalassa laitettiin katetri sitten aina välillä. Toisaalta mulla jouduttiin käynnistämään. Joten kävin juuri ennen sitä itse pissalla.
Miksi suomessa yksi henkilö ei saa olla presidentti kuin korkeintaan 2 kautta? Kuinka pitkään tämä sääntö on ollut voimassa?
Mitkä seikat vaikuttaa siihen, keillä synkkaa keskenään ja keillä ei? En tarkoita romanttisessa mielessä vaan yleisesti ottaen. Jos joutuu vaikka yhteistyöhön TÄYSIN tuntemattomien kanssa, miksi joidenkin kanssa se hoituu luontevasti ja stressaamatta kun taas joidenkin kanssa siitä tulee kiusallista ja kömpelöä?
idiootti ov. kirjoitti:
Miksi suomessa yksi henkilö ei saa olla presidentti kuin korkeintaan 2 kautta? Kuinka pitkään tämä sääntö on ollut voimassa?
Luin, että tämä rajoitus tuli voimaan vuonna 1991 ja syynä oli se, että kun Kekkonen oli presidenttinä lähes 26 vuotta ja presidentin asema korostui monen mielestä liikaa. Itse asiassa se on niin, että sama henkilö saa olla presidenttinä yhtäjaksoisesti korkeintaan kaksi kautta, eli voisi olla ehdolla taas kuuden vuoden tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Numero yksi olisi aivan liian helppo valjastaa mainonnan kannalta yhden ehdokkaan käyttöön.
Täydennän omaa vastaustani.
Ykkönen on lisäksi helppo väärentää joko neloseksi tai seiskaksi.
Aiemmin oli käytössä iso vaalilakana johon oli merkitty kaikki ehdokkaat. Ihmiset kävivät vetämässä pystyviivan sen ehdokkaan kohdalle jota he äänestivät. Kun otettiin käyttöön nykyinen äänestystapa niin oli huoli, että joku vanhus vetää vanhasta muistista lipukkeeseen pystyviivan eli ykkösen. Tämän johdosta numeroa 1 ei käytetä vaaleissa.
https://www.is.fi/presidentinvaalit2018/art-2000005542413.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydennän omaa vastaustani.
Ykkönen on lisäksi helppo väärentää joko neloseksi tai seiskaksi.
Riippuu varmasti esim. vamman vaikeusasteesta. Lievästi kehitysvammaiset ainakin varmasti tietävät olevansa kehitysvammaisia, syvästi kehitysvammaiset taas eivät, koska eivät ole sillä tasolla henkisesti, että pystyvät ymmärtämään asian ja vaikka sen, mitä tarkoittaa kehitysvamma. Luultavasti on olemassa sellaisia tapauksia, että kehitysvammainen tietää, mitä on kehitysvamma ja hänelle on kerrottu hänenkin olevan sellainen, mutta kyseinen henkilö kieltää asian ja luulee olevansa ns. "normaali".