Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18355)

Vierailija
2561/18355 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Tuon viestin innoittamana menin itsekin katsomaan. :D Näyttää ettei siellä ole miehillä yhtään katsojia (missä kaikki on?!) ja ne näyttää ihan tylsistyneiltä ja siltä, että odottelisivat vaan jotain tapahtuvan, joten tuntuu kiusalliselta, jos on ainoa katsoja itse siellä. Tuntuu että pitäis itse kirjoittaa sinne chattiin jotain enkä kyllä haluaisi itse mitenkään "osallistua" vaan pelkästään tarkkailla sivusta. Kiusallinen olo tuli.

Niin minä kirjoitin sen viestin. Itse myös vähän hätäännyin eilen, kun yksi rupesi kyselemään, kun olin ainoa katsoja, että miksi en kirjoita mitään ja mitä oikein odotan. Olisin muuten voinut jotain kirjoittaa, mutta se vaatii sisään kirjautumisen ja tunnukset, koska yritin yhdelle viestiä lähettää, mutta ei perille mennyt. Siellä on kyllä gay, bi ja ihan heteroita. En tiedä sitten voisiko homomiehelle nainen kirjoittaa, ei varmaankaan. Sitä yhtä en kyllä voi enää mennä stalkkaamaan, kun kyseli koko ajan, että miksi en kirjoita. Onhan se kivaa, kun joku puhuu kun itselläkin menee päiviä, kun en kuule kenenkään puhuvan minulle, mutta samalla kyllä ahdistavaa. Itse olen vaan niin jäämässä tähän koukkuun ja minulla on jo lista suosikeista. Ehkä joku päivä uskallan. Kiitos sinulle viestistä. Terveisin viestin kirjoittanut.

Vierailija
2562/18355 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli painat bonus näppäintä niin saat bonukset ja maksat käteisellä. Tällöin et saa maksutapa etua itsellesi.

Jos painat depit näppäintä niin saat automaattisesti bonukset sekä maksutapa etuuden itsellesi.

Vierailija kirjoitti:

Kun ostokset maksaa S-etukortilla, pitääkö ensin painaa se "bonus" että saa bonukset vai tuleeko ne automaattisesti kun painaa "debit", kuten maksutapaetukin tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/18355 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas täysin toisenlaisia kokemuksia. Piti ilmoittaa päätöksestä taloyhtiölle (esimerkiksi 7.7 mennessä.) Ilmoitin 7.7 päivä niin olinkin jo myöhässä. Olisi pitänyt ilmoittaa viimeistään 6.7. En osaa kertoa, että onko tämä virallinen totuus mutta taloyhtiön mukaan ainakin myöhästyin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä tarkoittaa 18.2. mennessä. Onko 18.2. vielä mukana vai ei? tästä on muutamaa tulkintaa, omasta mielestäni 18.2. ei ole mukana, mutta joku taas sanoi että on mukana. Viimeistään 18.2. on paljon yksiselitteisempi.

On mukana. Joskus jos on virallinen niin saattaa olla jopa kellonaika mukana tyyliin 18.2. klo 16 mennessä ja silloin täytyy huomioida myös kellonaika. Muuten riittää siis tuo viimeinen mainittu päivämäärä.

Vierailija
2564/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet kasvispihvejä itse niin miten saat ne pysymään koossa? Itse en haluaisi käyttää kananmunaa ja jos jotain korppujauhoa laittaa niin siltikään eivät koossa pysy. Kaikki on yhtä sotkua ja silti tahtoisin edes joskus onnistua. Onko jollakin hyvä vinkki tähän?

Vierailija
2565/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vitusta ne lapset tulevat sieltä teidän naisten mahasta maailmaan. Entä miten ihmeessä se vauva voi kehittyä ja liikkua siellä mahassa ilman, että siitä on sisäelimille haittaa? Luulisi, että jos lapsi oikein kovasti siellä kaikkien sisäelinten keskellä vaikka potkii jaloillaan, niin väkisinhän ne osuvat sisäelimiin ja eikö siitäkin ole haittaa, jos vauva vaikka tarttuu kädellä refleksinomaisesti äidin suoleen kiinni ja puristaa siitä kovasti, niin äidiltä tulee kakkaa housuun?

Vierailija
2566/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on taas täysin toisenlaisia kokemuksia. Piti ilmoittaa päätöksestä taloyhtiölle (esimerkiksi 7.7 mennessä.) Ilmoitin 7.7 päivä niin olinkin jo myöhässä. Olisi pitänyt ilmoittaa viimeistään 6.7. En osaa kertoa, että onko tämä virallinen totuus mutta taloyhtiön mukaan ainakin myöhästyin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä tarkoittaa 18.2. mennessä. Onko 18.2. vielä mukana vai ei? tästä on muutamaa tulkintaa, omasta mielestäni 18.2. ei ole mukana, mutta joku taas sanoi että on mukana. Viimeistään 18.2. on paljon yksiselitteisempi.

On mukana. Joskus jos on virallinen niin saattaa olla jopa kellonaika mukana tyyliin 18.2. klo 16 mennessä ja silloin täytyy huomioida myös kellonaika. Muuten riittää siis tuo viimeinen mainittu päivämäärä.

Tuo 7.7. mennessä on huono ilmaisu juuri tulkinnanvaraisuutensa vuoksi; ainakin joskus aiemmin sen on "virallisesti" tulkittu tarkoittavan että olisi pitänyt ilmoittaa ennen 7.7., siis viimeistään 6.7.

Mutta itsekin olen ollut luennoilla jne joissa on sanottu että järkevämpi ja luontevampi tuo on tulkita niin että 7.7. vielä ehtii. Niin minun omakin kielikorva sanoo.

Eli tuohon ei taida olla nyt oikeaa ja varmaa vastausta, molempia tulkintoja on käytössä. Joku kielitieteilijä korjatkoon.

Vierailija
2567/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 7.7. mennessä on huono ilmaisu juuri tulkinnanvaraisuutensa vuoksi; ainakin joskus aiemmin sen on "virallisesti" tulkittu tarkoittavan että olisi pitänyt ilmoittaa ennen 7.7., siis viimeistään 6.7.

Mutta itsekin olen ollut luennoilla jne joissa on sanottu että järkevämpi ja luontevampi tuo on tulkita niin että 7.7. vielä ehtii. Niin minun omakin kielikorva sanoo.

Eli tuohon ei taida olla nyt oikeaa ja varmaa vastausta, molempia tulkintoja on käytössä. Joku kielitieteilijä korjatkoon.

Kotimaisten Kielten Keskus sanoo sivuillaan näin:

"Hallintopäätöksissä ilmaus mennessä tulkitaan nykyään niin, että mainittu päivämäärä kuuluu mukaan jaksoon eli 21.8. mennessä on sama kuin viimeistään 21.8. Kuitenkin yksitulkintainen sana viimeistään on selvempi."

Vierailija
2568/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up Up

Vierailija
2569/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako verta luovuttaa, jos on ottanut Opamoxin? (Tai miten kauan sen ottamisesta pitää olla aikaa?)

Siellä luovutuspaikassa on listat mitkä lääkkeet vaikuttaa luovuttamiseen ja voi olla, että Veripalvelun sivuilla on tietoa asiasta. Eipä tainnut tästä paljon olla hyötyä 😂

Vierailija
2570/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näette ruotsalaisen jossakin, mutta ette tietäisi, että hän on ruotsalainen, tunnistaisitteko aina hänet ruotsalaiseksi? Jos, niin miten? Siis jos hän ei puhuisikaan mitään, eli joko vain istuisi tai liikkuisi. Kun kaveri kerran sanoi minulle, että enkö minä erota ruotsalaisia. Hän vain sanoi, että hän tunnistaa aina ruotsalaiset kasvonpiirteiden perusteella. Ei kai nyt ruotsalaista voi aina tunnistaa pelkästään noin? Voihan se olla, että ruotsalaisilla on yleensä kapeammat kasvot ja he ovat pitempiä, mutta onhan suomalaisissakin pitkiä ja kapeakasvoisia.

Kyllä kasvonpiirteiden perusteella tunnistaa aika monen maan ksnsalaisuuden. Pituuden tai kasvojen kapeuden perustele ella sen sijaan ei voi pelkästään tehdä päätelmiä.

Aha? Erotatko esim. ruotsalaisen romaninkin suomalaisesta romanista kasvonpiirteiden perusteella?

Ruotsalaiset romanit on yleensä suomalaisia. Jos käyttävät kansallispukua, niin silloin ainakin. Muut ovat aika hyvin sulautuneet valtaväestöön nykyään, ja näyttävät ruotsalaisilta (ns. tunnistamiseen yleensä vaikuttaa muukin kuin pelkät piirreet, mm. koko yleinen habitus).

Vain suomalaisilla mustalaisilla on ns. "kansallispuvut", jotka on keksitty n. sata vuotta sitten. Ei niitä muilla eurooppalaisilla romaneilla ole, tavallisissa asuissa kulkevat. Niinkuin mustalaisnaiset Suomessakin ennen. Ei tosiaan ole mikään muinainen mustalaisten kansallisasu.

Siihen yliprameaan asuun saa kuulemma jopa vuosittaista avustusta verorahoista. Jos minä julistan sukuni perinneasuksi Armanin puvut, tuleeko rahaa vain rotusyrjitäänkö meitä valkolaisia?

Siihen "mekkoon" saa avustusta kerran viidessä vuodessa tai niin ainakin silloin, kun ttt oli kuntien hoidettavana.

Vierailija
2571/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako äänestää suoraan Niinistöä? Vaikka oma ehdokas olisi muu. Niinistö on toinen ehdokkaani ja uskon että voittaa joka tapauksessa.

Kannattaa, koska siten varoja säästyy kymmenen miljoonaa. Sitten vaan ehdotellaan mihin säästyneet rahat tulisi käyttää (vanhukset, sairaanhoito, lapset jne.).

Vierailija
2572/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako verta luovuttaa, jos on ottanut Opamoxin? (Tai miten kauan sen ottamisesta pitää olla aikaa?)

Siellä luovutuspaikassa on listat mitkä lääkkeet vaikuttaa luovuttamiseen ja voi olla, että Veripalvelun sivuilla on tietoa asiasta. Eipä tainnut tästä paljon olla hyötyä 😂

Alkuperäisen kysyjän tilannepäivitys: Kävin luovuttamassa verta ja olin ottanut kahden viikon sisällä yhteensä 4 x 0,5 Opamoxia (viimeisimmästä pari päivää), eikä se ainakaan ollut este luovutukselle. Se hoitaja ei ollut itse varma mutta katsoi jostain kansiosta. Kyseli kyllä vielä mihin tarkoitukseen lääke oli ja onko se jatkuvassa käytössä (vastaukset: jännitykseen ja otto tarvittaessa), mutta en tiedä oliko vastauksillani merkitystä siihen saanko luovuttaa, vai miksi kyseli.

Vierailija
2573/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin kerran Instagramiin tilin sillä ajatuksella, että se olisi anonyymi. Mistään ei siis voisi nähdä kelle se kuuluu.

Kuitenkin yllättäen huomasin, että tilini on jotenkin synkronoitunut Facebook-tilini kanssa ja se ehdottaa minulle FB-kaverieni Instagram-tilejä ja myös FB-kavereilleni minun Instagram-tiliäni (siitä päätellen, että moni heistä alkoi seurata Instagram-tiliäni). Eli siis ilmeisesti Instagram tietää jotenkin FB-tilini.

Kysymys: Miten on mahdollista, että Instagram- ja Facebook-tilit ovat synkronoituneet keskenään, vaikka minulla on niissä eri sähköpostiosoitteet enkä ole tosiaankaan tietoisesti halunnut yhdistää näitä kahta sivustoa toisiinsa?

Vierailija
2574/18355 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 20v kirjoitti:

Mistä vitusta ne lapset tulevat sieltä teidän naisten mahasta maailmaan. Entä miten ihmeessä se vauva voi kehittyä ja liikkua siellä mahassa ilman, että siitä on sisäelimille haittaa? Luulisi, että jos lapsi oikein kovasti siellä kaikkien sisäelinten keskellä vaikka potkii jaloillaan, niin väkisinhän ne osuvat sisäelimiin ja eikö siitäkin ole haittaa, jos vauva vaikka tarttuu kädellä refleksinomaisesti äidin suoleen kiinni ja puristaa siitä kovasti, niin äidiltä tulee kakkaa housuun?

Olisi kyllä luullut, että aikuinen ihminen tietää jo jotakin. Mutta lyhyesti:

Lapsi kehittyy äidin kohdussa, joka on kuin päärynän muotoinen lihaspussi. Kun n. 9 kk on kulunut, lapsi syntyy naisen emättimen kautta maailmaan. Kohdun seinämät ovat sen verran paksut, ettei lapsi voi tarttua niiden läpi mihinkään. Lapsi kelluu lapsivedeksi kutsutussa nesteessä joka suojaa lasta ja joka auttaa sikiön keuhkojen ja ruoansulatuskanavan kypsymisessä. Lapsivesi mahdollistaa myös sikiön liikkumisen kohdussa sekä edesauttaa luiden kasvua ja kehitystä. Lisäksi se pitää sikiön tasaisessa lämpötilassa. Lapsivesi myös suojelee sikiötä ulkopuolisilta äkillisiltä iskuilta ja liikkeiltä.

Vierailija
2575/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla oli kaupoissa sellaisia Mr Moon -nimisiä hodarisämpylöitä pusseissa. Niitä oli siinä 10 kappaletta, ja sitten myös ostettiin nakkeja ja lämmitettiin mikrossa. Ihmetyttää vain, että en ole löytänyt kuviakaan netistä. Muistatteko tarkemmin, mikä oli niiden valmistajan nimi ja milloin niitä vielä oli kaupoissa?

Vierailija
2576/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustin kerran Instagramiin tilin sillä ajatuksella, että se olisi anonyymi. Mistään ei siis voisi nähdä kelle se kuuluu.

Kuitenkin yllättäen huomasin, että tilini on jotenkin synkronoitunut Facebook-tilini kanssa ja se ehdottaa minulle FB-kaverieni Instagram-tilejä ja myös FB-kavereilleni minun Instagram-tiliäni (siitä päätellen, että moni heistä alkoi seurata Instagram-tiliäni). Eli siis ilmeisesti Instagram tietää jotenkin FB-tilini.

Kysymys: Miten on mahdollista, että Instagram- ja Facebook-tilit ovat synkronoituneet keskenään, vaikka minulla on niissä eri sähköpostiosoitteet enkä ole tosiaankaan tietoisesti halunnut yhdistää näitä kahta sivustoa toisiinsa?

Instagram on facebookin omistama ja facebook kerää todella paljon tietoa käyttäjistään. Käytät molempia puhelimella? Siinä todennäköinen syy, jos ei ole mitään muuta yhdistävää tietoa.

Vierailija
2577/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaako kehitysvammainen oman erilaisuutensa?

Vierailija
2578/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet kasvispihvejä itse niin miten saat ne pysymään koossa? Itse en haluaisi käyttää kananmunaa ja jos jotain korppujauhoa laittaa niin siltikään eivät koossa pysy. Kaikki on yhtä sotkua ja silti tahtoisin edes joskus onnistua. Onko jollakin hyvä vinkki tähän?

Tarvitsevat jotain kosteaa ja vaikka lusikallisen vehnäjauhoja, jos siis raastepihvejä teet. Googleta vegaaninen juurespihvi 😊

Vierailija
2579/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi iso ja mukava ihminen on nallekarhu? Nallekarhuthan ovat pienikokoisia pehmoleluja. Entä onko ihminen, joka on nallekarhu lähes poikkeuksetta miespuolinen vai voiko naisestakin ihan hyvin käyttää tätä sanaa?

Nallekarhuiksi itseään kutsuvat seuranhakuilmoituksissa tietyllä tavalla vastenmieliset miehet. Yök.

Millä tavalla vastenmielisiä? Mainitset, että tietyllä tavalla, mikä on se tapa?

Vierailija
2580/18355 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagram on facebookin omistama ja facebook kerää todella paljon tietoa käyttäjistään. Käytät molempia puhelimella? Siinä todennäköinen syy, jos ei ole mitään muuta yhdistävää tietoa.

En tiennytkään että sama omistaja. Instagram-tilin kyllä loin puhelimella, mutten ole käyttänyt sitä puhelimella sen koommin. FB:ssä tulee kyllä käytyä puhelimellakin. Kiitos vastauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän