Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen juonut nyt kaksi viikkoa putkeen

Vierailija
28.06.2017 |

Lomalla olen ollut. Joka päivä olen tissutellut. Tänään piti lopettaa, mutta oli niin paha olo, että piti ottaa loiventavia. Nyt pitäis lopettaa huomiseen. Kärsiä sen yhden päivän. Viikonlopulle sovittu tapaamisia. Mites se nyt onnistuu. Voiko joku neuvoa ja tsempata, että saan huomiseen lopetettua.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi jos saisi entisen elämän takaisin kirjoitti:

Olet sitten hankkinut itsellesi psyykkisen riippuvuuden lisäksi myös fyysisen. Turha sanoa, että ryhdistäydy, mutta sanonkin näin päin: jatka samaa malliin, niin ei mene kauankaan kun saat paneutua siihen kokopäiväisesti. Olet varmaan nähnyt näitä tylsistyneitä/ seniilejä alkkiksia, olet sillä tiellä. Onnea matkaan, olkoon se lyhyt ja nopea, ettet tarvitse 5-kymppisenä olla palvelukodissa katkokävelevänä, housuunpaskovana rollaattoripapana.

Korjaan ...pappana... mutt miten mä ajattelin, ett tämä olisi mies...voihan tämä olla nainenkin, mutta heistähän tulee miehekkäästi möriseviä ja miehen näköisiä köriläitä, kun tarpeeksi juovat..

Olen kaunis, itsestäni huolta pitävä nainen. Nyt kyllä naama turvonnut. Ihmisillä on kummallisia kuvitelmia alkoholistista.

No, käypä joku päivä selvin päin katsastamassa jonkun paikallispubin vakiasiakkaat.. jos on paikka missä pubiruusunaiset ovat 50-60, niin näet ja kuulet mitä alkoholi on heille tehnyt. Itse sain nauttia tästä näystä juhannusaattona erään leirintä-/karavaanialueen terassilla. Tuskin nämä naiset itse kiinnittävät asiaan enää mitään huomiota, muutoshan tapahtuu pikkuhiljaa vuosien saatossa ja omaan peilikuvaan tottuu...

Jos aloittaja on vielä 20-40, niin suosittelen todella ihan oikeaa elämänmuutosta!... ja jos arvelit että mulla on kummallisia kuvitelmia alkoholistista, niin olet väärässä. Olen asioiden ytimessä niin koulutukseltani kuin perhetaustaltanikin...

Vierailija
62/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka oikeesti tsemppasitte minua eilen. Varsinkin se, joka neuvosi juuri nukkumaan, syömään, leffaan. Se lämmittää, että joku vieras haluaa oikeasti auttaa. Moralisoijien jutut eivät kauheasti hetkauta. Ex alkkikselta tuli aika kylmää kyytiä. En ole vähään aikaan käynyt AA:ssa, kun en jaksa jauhaa alkoholista koko ajan. Mulla siis on todella hyviä aikoja, urheilen, teen paljon töitä, puuhailen. Mutta nyt se tissuttelu sai yliotteen. Nyt käyn kaupoilla. Tsempatkaa, että kaljaa ei tulis mukaan. Mulla on tossa vielä ne eilisetkin. Tasoittavaa en tänään edes tarvinnut. Kiitos kaikille tuesta.

Ap

Tsemppaan sua kovasti ettet hae kaljaa mukaan kaupasta <3 Et ole ainoa jolla on ongelmia alkoholin kanssa. Olen reilu parikymppinen naispuolinen opiskelija ja kesän työttömyys ja tukisavotan kanssa kamppailu rahapulineen on laukaissut olemassa olevan ongelman entistä pahemmaksi, ja joka ikinen kauppareissu on kamppailua etten osta alkoholia. Itselläni olen todennut toimivimmaksi sen etten mene lähellekään alkoholihyllyjä ja jos limut sun muut ovat samalla rivillä, en osta limua. En todellakaan pysähdy "vain katselemaan" jotain uutuussidukoita koska siinä vaiheessa peli on jo menetetty ja takuuvarmasti sitä alkoholia sieltä hyllyltä ostaa. Hävettää kovasti. Mutta sinä pärjäät! Kovasti tsemppiä sinulle <3

Mulla laukaisi tämän exän yhteydenotto. Se vaan lipsui taas. Nyt olen hoitamassa asioita. Tulin ottamaan yhden terdelle. Tähän se jää. Hävetti, kun kännissä olen yhden miehen kanssa pannut. Se tuli tossa puhumaan mulle. Hävetti. En kehdannut katsoa silmiin. Katsoin vaan kännyyn ja heilutin hyvästiksi. Uh. Nolotus. Se tuijotti mua jotain kaksi minuuttia, kai se tajus että mua nolotti. Otin sen vielä fb-kaveriksi silloin panoiltana. Vielä pitäis yksi asia hoitaa. Kaupasta en voi ostaa kaljaa, koska huomenna on kampaaja. Se kampaaja tuntee mut kymmenen vuoden ajalta, tietää että olen alkoholisti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jos saisi entisen elämäni takaisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten hankkinut itsellesi psyykkisen riippuvuuden lisäksi myös fyysisen. Turha sanoa, että ryhdistäydy, mutta sanonkin näin päin: jatka samaa malliin, niin ei mene kauankaan kun saat paneutua siihen kokopäiväisesti. Olet varmaan nähnyt näitä tylsistyneitä/ seniilejä alkkiksia, olet sillä tiellä. Onnea matkaan, olkoon se lyhyt ja nopea, ettet tarvitse 5-kymppisenä olla palvelukodissa katkokävelevänä, housuunpaskovana rollaattoripapana.

Korjaan ...pappana... mutt miten mä ajattelin, ett tämä olisi mies...voihan tämä olla nainenkin, mutta heistähän tulee miehekkäästi möriseviä ja miehen näköisiä köriläitä, kun tarpeeksi juovat..

Olen kaunis, itsestäni huolta pitävä nainen. Nyt kyllä naama turvonnut. Ihmisillä on kummallisia kuvitelmia alkoholistista.

No, käypä joku päivä selvin päin katsastamassa jonkun paikallispubin vakiasiakkaat.. jos on paikka missä pubiruusunaiset ovat 50-60, niin näet ja kuulet mitä alkoholi on heille tehnyt. Itse sain nauttia tästä näystä juhannusaattona erään leirintä-/karavaanialueen terassilla. Tuskin nämä naiset itse kiinnittävät asiaan enää mitään huomiota, muutoshan tapahtuu pikkuhiljaa vuosien saatossa ja omaan peilikuvaan tottuu...

Jos aloittaja on vielä 20-40, niin suosittelen todella ihan oikeaa elämänmuutosta!... ja jos arvelit että mulla on kummallisia kuvitelmia alkoholistista, niin olet väärässä. Olen asioiden ytimessä niin koulutukseltani kuin perhetaustaltanikin...

Joo, mieluummin kuolen kun päädyn tohon jamaan. Punakka kaljamahainen örveltäjä. Se loppuu nyt. Alko on vaikuttanut muhun jo niin pahasti, että sen voisi vielä korjata. 

Ap

Vierailija
64/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on otollinen hetki ottaa itsestään "ennen ja jälkeen"-kuvat. Näkisit konkreettisesti juomisen vaikutukset ulkonäköösi. Muutama viikko raittiutta tekee ihmeitä ihmisen ulkonäölle, mutta jos juominen on kestänyt jo vuosia, ei iho ehkä palaudu ennalleen. Kerroit olevasi kaunis nainen, joten se lienee sinulle jollain lailla motivoivaa. Minä sinuna kävisin myös otattamassa maksa-arvot, niidenkin muutokset näkyvät nopeasti, sillä maksa korjautuu tiettyyn rajaan asti.

Olen työssäni nähnyt, miten katkolle lähtee ihmisraunioita, mutta sieltä palataan komeina ja terveennäköisinä. Tiedän myös yhden naisen,  joka kulki nuorena ja kauniina juopporemmin mukana, alkoholisoitui muutamassa vuodessa kumihuulisen spurgumiehen näköiseksi, siilitukka, ettei kukaan enää revi, arpia kasvoissaan, ääni möreänä ja vartalo muuttuneena tasapaksuksi isomahaiseksi pökkelöksi. Hän on jo kuollut, ehti juuri ja juuri keski-iän kynnykselle.

Minun käy niin sääliksi, että joku alistuu sellaiseen elämään... ja antaa alkoholin tai jonkun exän pilata oman ainutkertaisen elämänsä. Päätökset raitistua toistuvat toinen toisensa jälkeen ja retkahdus seuraa toistaan. Toivon todella, että pääsisit irti...luja tahto vie läpi hamaan kiven ja AA-kerhon 12 askeleen ohjelma voisi osaltaan auttaa. Luonteenlujuutta se vaatii ja suomalaista sisua p..kele.

Tule kertomaan kun raitistut!

Vierailija
65/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: Jos alkoa on ihan pakko ottaa sitä loiventavaa ei todellakaan oteta. Tämä ns. krapularyyppy on jo alkoholistin juttu. Jos seuraavana päivänä on otettava esim lomalla niin ennen puolta päivää ei saa ottaa mitään. Välissä on oltava selvä, sitten vasta voi ottaa, Näin tekemällä, et tule alkoholistiksi edes lomalla. Suosittelen aloittajalle vesilinjaa nyt todellakin ainakin sinne perjantaille saakka. Menet vaikka metsään kävelemään, mutta tee punkkitarkastus palattuasi, ettet joudu sen takia sairaalaan.

Vierailija
66/67 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka oikeesti tsemppasitte minua eilen. Varsinkin se, joka neuvosi juuri nukkumaan, syömään, leffaan. Se lämmittää, että joku vieras haluaa oikeasti auttaa. Moralisoijien jutut eivät kauheasti hetkauta. Ex alkkikselta tuli aika kylmää kyytiä. En ole vähään aikaan käynyt AA:ssa, kun en jaksa jauhaa alkoholista koko ajan. Mulla siis on todella hyviä aikoja, urheilen, teen paljon töitä, puuhailen. Mutta nyt se tissuttelu sai yliotteen. Nyt käyn kaupoilla. Tsempatkaa, että kaljaa ei tulis mukaan. Mulla on tossa vielä ne eilisetkin. Tasoittavaa en tänään edes tarvinnut. Kiitos kaikille tuesta.

Ap

Hyvin yksinkertainen neuvo: älä osta alkoholia, jos haluat siitä eroon. Tee päätös kaupassa, että et osta. Älä mene Alkoon. Sano "ei kiitos" jos joku haluaa tarjota.

Jostain syystä tämä ei millään sovi alkoholisteille. Viinasta pitäisi päästä eroon, mutta viinaa juomalla. Itseään ei voi kontrolloida millään tavoin.

Voin kertoa teille tissuttelijoille salaisuuden: ei ole mitään taikakeinoa, jolla jokin / joku ulkopuolinen saisi teidät kontrolloimaan alkoholinkäyttöänne, teidän pitää tehdä se ihan itse.

Alkoholismi ei ole sairaus, koska mistään sairaudesta ei voi parantua omalla päätöksellä. Alkoholismista "parantumiseen" auttaa vain oma päätös ja itsekontrolli.

Vierailija
67/67 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen myös nainen ja olen juonut jo ainakin 2 vuotta. Joka ilta 5 puolen litran light-siideriä. Joka aamuyö herään ahdistukseen ja lupaan parantaa tapani. Mutta työpäivän jälkeen on niin paniikki ostaa juotavaa, että vaikka menisi kotiin sohvalle istumaan, siinä ei pysty olemaan hyppimättä seinille ja juomat on haettava että rauhoittuu. Eli ei se ihan vapaaehtoista ole.

En syö juurikaan joten en ole ihan infernaalisesti lihonut, teen aika vaativaa duunia ja olen tietysti yksinäinen, enkä jaksakaan viihdyttää ketään.

Kaikkea on kokeiltu joogasta helluntailaisuuteen ja AA-ryhmiä, ei mitään vaikutusta. Antabusta jos otan niin juon naama punaisena. En vai kestä sitä selvinpäin olon olotilaa enää.

Nyt olen aloittanut vuoden terapian jossa käydään lapsuuden traumoja läpi, saa nähdä auttaako..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi