Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen juonut nyt kaksi viikkoa putkeen

Vierailija
28.06.2017 |

Lomalla olen ollut. Joka päivä olen tissutellut. Tänään piti lopettaa, mutta oli niin paha olo, että piti ottaa loiventavia. Nyt pitäis lopettaa huomiseen. Kärsiä sen yhden päivän. Viikonlopulle sovittu tapaamisia. Mites se nyt onnistuu. Voiko joku neuvoa ja tsempata, että saan huomiseen lopetettua.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä nyt täältä apua kyselet. Alkoholistina varmaan tiedät, ettei kukaan kohtuukäyttäjä sinua osaa auttaa, koska ei ymmärrä tuota logiikkaa ollenkaan, koska ei ole alkoholisti. Juot tasan niin kauan kuin juot ja krapulan kautta  katumuksen tielle. Ja eiku uutta rallia. Kun pohja tulee vastaan niin sitten sitä haluaa lopettaa. Ei sitä ulkoisten paineiden takia kukaan lopeta, jää tapaamiset väliin. Niin se vaan menee, jos on jo alkoholin orja.

T:Alkkis, raitis tosin

Vierailija
22/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla kääntämättä sitä kännin puolelle, että saisi hiljalleen olon ns. normaaliksi. Kaljat tossa ostettu. Pelkään, että taas huomenna menee samaan. Tai siis illalla känni.  Pe on tapaaminen, jossa pitää olla kunnossa. Ja ei tarvitse kertoa AA:sta, olen siellä ollut ja hoidoissa. Nyt vaan repsahti. Menee lomakin pilalle saatana.

Nyt vaan repsahti?

Ap vastaa, olen joo alkoholisti. Siihen on monia syitä ja sitten loma. Olen ollut raittiina. Ne tuntemukset aamulla, kun herää paskan maku suussa. Pelkään jopa, että mun maksa poksahtaa. Siihen paskaan fiilikseen sitten huikkaa, niin ei tunnut niin pahalta. Alkoholisti joo. Mutta nyt pitää lopettaa. Tää ei voi jatkua. Elämä menee pilalle. Että onko pakko haukkua, olisin halunnut neuvoja.

Et sä pysty lopettamaan. Luuseri. Alkoholismi on itse aiheutettu sairauden kaltainen tila, josta kuiville pääseminen on todella vaikeaa, useimmille mahdotonta.

Alkoholismi on aina valinta, ei sairaus. Voit myös valita olla juomatta.

No niinpä niin. Tässä taas mennään niin mutu-tiedolla kuin olla ja voi. Alkoholismi nimenomaan on sairaus, ihan lääketieteenkin näkökulmasta. Alkoholismin idea on juuri se, että ei pysty hallitsemaan omaa juomistaan, on jo mennyt kontrolli päättää koska juo ja koska ei juo. Saattaa käyttäytyä idioottimaisesti ja vastoin omaa moraaliaan. Oma valinta on sitten se, että päättääkö alkaa hoitaa omaa alkoholismiaan  ja myöntääkö koko ongelmaa. Alkoholistihan yleensä ei myönnä ongelma vaan syyttää aina jotain ulkoisia tekijöitä asiasta. Siinä vaiheessa kun myöntää olevansa  voimaton suhteessa alkoholiin, voi miettiä jatkoa. Alkoholisti on harjoitellut kohtuukäyttöä kauan ( ei enää ikinä sitä ja tätä...)ja koskaan se ei onnistu, ei vaikka miten löisi päätään seinään ja harjoittelisi ja harjoittelisi. Sen takia ainut  tae raittiille elämälle on se, ettei käytä alkoholia olenkaan. Ja sekin on vasta alkua, kyseessä on kokonaisvaltainen  elämänasenteen muutos.

Vierailija
24/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "loiventavat"?

Korjaussarja. Loiventavat. Krapula yritetään ohittaa uudella lievällä nousuhumalalla. Sopiva määrä takaa unet ja helpotuksen aamulla. Liikaa, no darra kärsitään huomenna, liian vähän ja unet jäävät vähiin tai ainakin kärsimys jatkuu liian pitkään.

Vierailija
25/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi se yksi päivä. Juo kahvia tai energiajuomaa aamulla, ota ibuprofeenia. Syö paljon rasvaista ruokaa, yleensäkin syö tarpeeksi! Nuku niin paljon kuin mahdollista. Et ole tapaamispäivänä ihan parhaassa vedossa ja naama on turvoksissa, mutta et ainakaan ole kännissä tai hirveässä krapulassa.

Vierailija
26/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo teräviä, tissuttelua. Kuusi pientä kaljaa illassa. Päivällä ehkä terdellä pari siideriä. Syön ja puuhailen samalla. Ei mulle alkoholikramppeja tule. Mulla on niin hyvä peruskunto.

Ap

Vierailija
27/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolisillä pääsee kuiville parhaiten, löytyykö vahvaa B-vitamiinia ja alfalipoiinihappoa? Myös asetyylikysteiini auttaa krapulaan. Glutamiini on suoliston korjaukseen; jos omistaa puusilmät ei näe yhteyksiä, mutta suolisto on monen sairauden alkulähde.

Vierailija
28/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo teräviä, tissuttelua. Kuusi pientä kaljaa illassa. Päivällä ehkä terdellä pari siideriä. Syön ja puuhailen samalla. Ei mulle alkoholikramppeja tule. Mulla on niin hyvä peruskunto.

Ap

Jaa, tää sun kahen viikon ryyppääminen oli alle 10 annosta per päivä? Alkuviestistä sai näin ite juoppona käsityksen, että sulla on menny vähintään kontti joka päivä.

Vierailija
29/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, tää sun kahen viikon ryyppääminen oli alle 10 annosta per päivä? Alkuviestistä sai näin ite juoppona käsityksen, että sulla on menny vähintään kontti joka päivä.

On tuo 10 päivässä jo ihan liikaa. Mikä on sopiva loiventavien määrä tässä tapauksessa? Minä en juo Alkoa juuri lainkaan, koska saan niin helposti krapulan, joten en osaa neuvoa. Toivottavasti AP ei ole jo juonut liikaa taas...

Vierailija
30/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ap on kaljat jo ostettuna niin kaada ne viemäriin nyt illalla. Äläkä mene huomenna kauppaan. Älä hanki houkutuksia kotiin, koska siinä käy kuten laihduttajalle. Juot ne. Huomenna juot aamulla litran vettä, pari kuppia kahvia, otat buranan, käyt kävelemässä puoli tuntia ja menet saunaan. Sitten tilaat pitsan. Illalla elokuviin tai netflixiä, lisää kahvia, karkkia ja buranaa. Ja vettä 3 litraa. Aikaisin nukkumaan.

Vierailija
31/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla kääntämättä sitä kännin puolelle, että saisi hiljalleen olon ns. normaaliksi. Kaljat tossa ostettu. Pelkään, että taas huomenna menee samaan. Tai siis illalla känni.  Pe on tapaaminen, jossa pitää olla kunnossa. Ja ei tarvitse kertoa AA:sta, olen siellä ollut ja hoidoissa. Nyt vaan repsahti. Menee lomakin pilalle saatana.

Nyt vaan repsahti?

Ap vastaa, olen joo alkoholisti. Siihen on monia syitä ja sitten loma. Olen ollut raittiina. Ne tuntemukset aamulla, kun herää paskan maku suussa. Pelkään jopa, että mun maksa poksahtaa. Siihen paskaan fiilikseen sitten huikkaa, niin ei tunnut niin pahalta. Alkoholisti joo. Mutta nyt pitää lopettaa. Tää ei voi jatkua. Elämä menee pilalle. Että onko pakko haukkua, olisin halunnut neuvoja.

Etsit apua väärästä paikasta, ei sinua varmaan voi neuvoa kuin raitistunut alkoholisti.

On meitä täällä ja voidaan kertoa ap:lle, että onnistuu hänkin. Tsemppiä.

Vierailija
32/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisia määriä juot? Minäkin join lähestulkoon joka päivä 2 viikon lomalla. Aina sen 2-4 olutta illassa ja en kyllä ajatellut tekeväni mitään outoa :D

No enemmän varmaan kuin sen 2-4, jos on noin paskana sen jälkeen.

Vierailija
33/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan repsahti?

Etsit apua väärästä paikasta, ei sinua varmaan voi neuvoa kuin raitistunut alkoholisti.

Tämä ei ole muutenkaan sopiva paikka kysyä neuvoja johonkin isoon ja henkilökohtaiseen ongelmaan. Huomaahan sen jo tästä ketjusta, moralisoidaan ja haukutaan luuseriksi eikä edes yritetä tsempata.

Mutkun tulee parempi olo kun voi haukkua jotain muuta, ei ole niin paska fiilis omasta elämästä... (sarkasmi)

Vierailija
34/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi se yksi päivä. Juo kahvia tai energiajuomaa aamulla, ota ibuprofeenia. Syö paljon rasvaista ruokaa, yleensäkin syö tarpeeksi! Nuku niin paljon kuin mahdollista. Et ole tapaamispäivänä ihan parhaassa vedossa ja naama on turvoksissa, mutta et ainakaan ole kännissä tai hirveässä krapulassa.

Näin mä aion tehdä. Mä olen jo henkisesti aika poikki tähän. Varmaan menee monta päivää, ennen kuin turvotus ja pöhötys lakkaa.

Vierailija
35/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla olen ollut. Joka päivä olen tissutellut. Tänään piti lopettaa, mutta oli niin paha olo, että piti ottaa loiventavia. Nyt pitäis lopettaa huomiseen. Kärsiä sen yhden päivän. Viikonlopulle sovittu tapaamisia. Mites se nyt onnistuu. Voiko joku neuvoa ja tsempata, että saan huomiseen lopetettua.

Välillä kannattaa syödä, niin ei tule paha olo.

Mutta otappa kuule magnesiumia ja muut vitamiinit ja syö kunnolla, kyllä se siitä. Ja muutama kalja tietenkin, loivenna.

Kyllä tässä on itselläkin mennyt 10-15 kaljaa illassa sen 2 viikkoa, ei ole kyllä mitään pahaa oloa ollut. Vissiin liian hyvin treenannu.

Vierailija
36/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joutuu rajoittaan kahteen viikkoon, joten kokemus tulee olemaan uusi. Ei varsinaisesti pelota. Darrat ovat olleet minimaallisia. Yöunet on lyhkäsiä ensimmäisen selvän viikon, eikä se helpota toisellakaan viikolla, mutta silloin jo nukkuu, näkee unia ja niin poiespäin, kai mua pitää alkoholistiksi sanoa. En ole ylpeä, siitä mitä olen tehnyt, päästäkseni tähän. Olen yrittänyt lopettaa palttinarallaa sata kertaa, ja yritän taas.

Jos nyt epäonnistun, maailma ei muutu, minä en ole muuttunut,

Vierailija
37/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joutuu rajoittaan kahteen viikkoon, joten kokemus tulee olemaan uusi. Ei varsinaisesti pelota. Darrat ovat olleet minimaallisia. Yöunet on lyhkäsiä ensimmäisen selvän viikon, eikä se helpota toisellakaan viikolla, mutta silloin jo nukkuu, näkee unia ja niin poiespäin, kai mua pitää alkoholistiksi sanoa. En ole ylpeä, siitä mitä olen tehnyt, päästäkseni tähän. Olen yrittänyt lopettaa palttinarallaa sata kertaa, ja yritän taas.

Jos nyt epäonnistun, maailma ei muutu, minä en ole muuttunut,

Tämä ei ole ap.

Terv. Ap

Vierailija
38/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10 per päivä ja olet alkoholisti?

Kyllä sulla taitaa jotain muita henkisiä ongelmia olla.

Vierailija
39/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena meni enemmänkin. Viiniä. Muuten kymmenen kaljaa päivässä. Mulla on törkeät silmäpussit. Kauhee fiilis, loma nyt tämmöiseen. Ei oikein jaksa mitään. Mua nukuttaa, mutta ei saa mentyä nukkumaan. Tossa mulla on toi tölkki vieressä. Bäckki tossa sängyn vieressä. Vittu, mä olen luuseri. Mulla on pe sovittu se tapaaminen. Siinä ei ulkonäkö paina. La ja su pitäis näyttää hyvältä. Jos ostan huomenna jonkun kasvohauteen ja kävis vaikka uimassa. Tässä pelissä painaa paljon nyt se, että ex tuli kuvioihin ja sai mut tuntemaan itseni paskaksi. Siis hän haukkui mut luuseriksi yms

Vierailija
40/67 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 10 per päivä ja olet alkoholisti?

Kyllä sulla taitaa jotain muita henkisiä ongelmia olla.

Tai sitten maksa oikeasti jo game over tilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi