Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea paine häämenusta! Onko tässä tarpeeksi?

Vierailija
28.06.2017 |

Kelpaisiko teille? Saisitteko kaikki vatsanne täyteen? Olenko unohtanut jonkun erityisruokavalion?

Kylmien tarjottavien pöytä:
Ilmakuivattua kinkkua ja hunjamelonia
Marinoituja Oliiveja
Chilimarinoitua Tomaatti-Mozarellaa (myös vegaaninen versio)
Sitruuna-lime Kylmäsavulohta
Sitruuna-Lime porkkalaa
Savulohta & Tartarkastike
Vihreää salaattia
Katkarapujacocktail
Vegaanisia miniburgereita
Krutonkeja

Lämpimien tarjottavien pöytä:
Kasvispyöryköitä ja vegaaninen tzatziki
Lihapyöryköitä ja tzatziki
Paahtopaisti ja punaviinikastike
Seitan ja punaviinikastike
Feta-Juurespaistos
Vegaaninen juurespaistos
Keitetyt perunat
Häränseläke

Jälkiruokapöytään tulee hääkakku (kokonaan vegaaninen), kermavaahtoa (niin vegaanista kuin normaalia), kotimaisia mansikoita, erilaisia hedelmiä, vaahtokarkkeja ja varrastikkuja joista jokainen saa kehitellä omanlaisensa sekä suklaaputous. Muutamaa sorttia vuustoja ja juustoja sekä keksejä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi ainakin mulle. Hyviä häitä :)

Vierailija
22/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinpa kutsuttu teidän häihin! Hyvältä kuulostaa.

Nauttikaa häistä ja onnea! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mopo pahasti karussa. EN halua nähdä lahjalistaanne ja varsinkaan kaasoasi.

Vierailija
24/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi nam, mitä herkkuja! Saako tulla kuokkimaan? :)

Vierailija
25/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruuissa ainoa liha ilmakuivattu kinkku?

Vierailija
26/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa herkulliselta ja monipuoliselta. Kelpaisi!

Vierailija
27/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä kalaa. Vai onko ainoa oikea liha possua/nautaa?

Vierailija
28/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mun makuun, ihania kaloja ja antipastoja alkuun ja pääruoaksi kunnon lihaa. Jälkkäritkin täys kymppi.

Vierailija
29/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulis, kun noutopöytä. Niin junttia. Ettekö voisi ottaa pöytiin tarjoilua?

Vierailija
30/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kala ole "lihaa". Monet eivät voi sietää kaloja, eikä varsinkaan graavattuja yms joiden rakenne on "outo".

Vierailija
31/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala ei ole lihaa, eikä porkkana kylmäsavulohta.

Itse karsisin vähän noita vaihtoehtoja, mut jos ap haluaa nämä kaikki tarjota,niin ok. Ei tarvii ainakaan lisätä enää mitään. Ei tod kukaan voi sanoa, etteikö olisi itselle sopivaa ruokaa.

Vierailija
32/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa. Söisin kaikkea!

Vierailija
33/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Tuo on oikein hyvä ja herkullinen. Jännität häitä, mikä on täysin luonnollista. Olet kanavoinut jännittämisen menuun. Sekin on ihan luonnollista. Kohde voisi olla myös joku muu kohta hääpäivästä. Armahda itseäsi jos voit, mutta älä ota paineita, jos et voi. 

Oikein hauskoja häitä monia hyviä yhteisiä vuosia! :)

Kiitos paljon sinulle :) Varmasti olen kanavoinut jännityksen menuun etten stressaisi mitä suvun vanhimmat miettivät tullessaan ensimmäistä kertaa paikalle kun vihitään kaksi saman sukupuolen edustajaa. :D Ja niitä miljoonaa muuta stressattavaa asiaa.

Juu, katsos, minäkin olen aikoinani mennyt naimisiin (joskin eri sukupuolta olevan ihmisen kanssa). Häät olivat pienimuotoiset, kavereiden kanssa talkoilla tehdyt, kaikki oli niin hyvin kuin olla ja voi, mutta jännitin etukäteen sitä, että kukaan ei tule! Tyyliin: byää, kaikki vihaa MUA! No. Niin ei tapahtunut, juhlat olivat aivan mainiot. Vihkimistä maistraatissa en jännittänyt ollenkaan. 17-vuotishääpäivä tulossa elokuussa, ei vielä kovin pitkä liitto, siis. Mutta kivaa on ollut ja kolme lastakin saatu :)

OT, mutta kun nyt vauhtiin pääsin:

Mua on usein ihmetyttänyt ilkeilevät kommentit erilaisiin juhlamenuketjuihin. Jos on ihan valtavirta-sekaaniruokaa, niin kysytään miten on otettu huomioon vegaanit, kasvissyöjät, laktoosi-intolerantikot, keliaakikot, allergikot yms yms yms ja lisäksi paleo-ruokavaliota noudattavat. Ja sama toisin päin. Lisätään vielä, että "mä en ainakaan mitään tollasta kasvispaskaa söisi!" 

Kai nyt Herranen aika ihmiset tuntevat ne ystävänsä, joita juhliinsa kutsuvat ja tietävät mitä nämä syövät ja mitä eivät! Tarjottavat suunnitellaan sen mukaan, ei sen mukaan minkälaisia rajoitteita maailman väestöllä (n. seitsemän miljardia) noin yleisesti ottaen esiintyy!

Vielä kerran, kaikkea hyvää, ap + vaimo. 

Vierailija
34/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän paljon ruokaa. Ei todellakaan jäisi nälkä. Kannattaa muuten oliiveiksi valita hyvälaatuisia eikä mitään pizzeriabulkkia. Mutta, vaikka olisi bulkkioliivit niin eipä jäisi nälkä.

Jaa niin mutta: onko teillä leipää? Ottaisin mieluusti kylmäsavulohen kanssa hyvää ruisleipää (sellaista jossa vain ruista), ja niiden oliivien sekä mozzarellan kanssa jotain hyvää vaaleaa sorttia.

Vierailija
35/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vieraista vielä peruu, niin voinko tulla tilalle? Aivan mielettömältä kuulostaa. Laita vieraille vielä viestiä että pukevat löysemmät vaatteet päälle :)

Vierailija
36/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lämmintä ruokaa on niille, jotka eivät ole vegaaneja tai syö punaista lihaa, kala ja kana kyllä käyvät?

Siellä oli ainakin joku feta-juurespaistos? Ja mikäpä estää ei-vegaania syömästä myös vegaanista ruokaa, itsekin sellaista joskus kotona kokkailen.

Vierailija
37/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala on kalaa ja liha on lihaa. Lihaa= nauta, porsas, lammas,kana, kalkkuna noin esimerkkeinä. Siis sellaiset eläimet, jotka ovat eläessään tepastelleet neljällä tai kahdella jalalla. Kaloja taas on ne joilla on evät ja jotka elää vedessä.

Itse en syö näitä vedeneläviä, joten kiinnitin asiaan huomioita. Eli jos olisin tuolla, niin näkökulmastani alkuruokapöytä olisi aika köyhä.

Vierailija
38/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on buffet... onpa juhlavaa, kun porukka tönöttää jonossa lautaset kädessä ja ravaa hakemassa lisää. Tyylikäs ateria tarjoillaan pöytiin.

Vierailija
39/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin tarpeeksi, miettisin jopa osan karsimista. Esim. tarvitseeko todella olla sekä tavallista että vegaanista tsatzikia? Sekä feta-juurespaistos että vegaaninen juurespaistos? Sekä paahtopaistia että häränseläkettä, kun punaista lihaa on vielä kolmaskin vaihtoehto (lihapyörykät)? Jättäisin näistä jomman kumman pois ja korvaisin jollain lämpimällä kalavaihtoehdolla.

Suosittelen todellakin myös tavallista tsatsikia, jos vegaaninen on soijapohjainen niin mulla jäisi allergian vuoksi syömättä. Vieraista varmaan osa saattaa olla kans allergisia.

Vierailija
40/65 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella hyvältä.

Itse ehkä jättäisin sen feta-kasvispaistoksen pois ja pitäisin listalla vain sen vegaaniversion. Sitten molemmat olisivat tarjolla jos ovat ihan erilaisia kasvisten osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi