Elokuva Trainspotting, tupakoivat äidit/ odottajat vois katsoa!
Kolahtaa, kuinka itsekäs onkaan huumausaineita käyttävä äiti...
Eihän sillä lapsella väliä kunhan pääsee savuille?
Elokuva kertoo huumeiden käytöstä ja riippuvuudesta mutta kolisee kyllä jokaiseen ( vähäkään huonosta omastatunnosta kärsivään) äitiin/ odottajaan.
Itsellä tupakointi jäi kun katsoin tuon.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty erottamaan tupakkaa ja heroiinia toisistaan, niin ehkä kannattaa vähän sivistää itseään ennenkuin alkaa valistamaan muita.
Ei se ole siitä kiinni.
Jokainen huumausaine riippuvainen on pohjimmiltaan samanlainen. Ihan samaa järkyttävää itsekkyyttä tunnistin omassa alkkis äidissäni, ja myös itsessäni joka poltin lapsesta mahassani huolimatta..
Yksi tupakka vielä, vielä yksi.. Ja vaikka lapsessa vatsassa todettiin ultrassa "vikaa", oli tärkeintä päästä rauhoittamaan omat hermot tupakalla. Minä minä minä.Elokuvan vauva kuoli, koska huumehörhövanhemmat eivät pystyneet huolehtimaan hänestä. Tupakka ei pistä ketään samalla tavalla sekaisin. Kukaan ei makaa päivätolkulla tupakkapäissään olkkarin lattialla ja unohda ruokkia lapsia tai vaihtaa vaippoja. Voit toki väittää muuta, mutta saat itsesi vaan näyttämään typerältä.
Niin, mutta riippuvuus on täysin samanlaista.
Tupakoiva odottaja tupakoi vaikka tietää vaarat, tupakoiva äiti lähtee röökille ja jättää lapset keskenään, tupakoiva äiti siirtää lapsen sivuun ja menee röökille.
No alkoholistit vielä pahempia..
Idea olikin tunnistaa käytös.
Tupakoivan mamin eka idea on saada rööki kun jotain sattuu, vaikka se johtuis röökistä.
Riippuvuus on riippuvuus.
Jep. Samanlaisia narkkeja ovat röökaajat. "mutku ei siit ehkä tuu lapselle mitään." miksi ottaa riski? "noku mä haluun röökil..." hyi hitto oikeasti. Noin vähän rakastetaan omaa syntymätöntä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty erottamaan tupakkaa ja heroiinia toisistaan, niin ehkä kannattaa vähän sivistää itseään ennenkuin alkaa valistamaan muita.
Ei se ole siitä kiinni.
Jokainen huumausaine riippuvainen on pohjimmiltaan samanlainen. Ihan samaa järkyttävää itsekkyyttä tunnistin omassa alkkis äidissäni, ja myös itsessäni joka poltin lapsesta mahassani huolimatta..
Yksi tupakka vielä, vielä yksi.. Ja vaikka lapsessa vatsassa todettiin ultrassa "vikaa", oli tärkeintä päästä rauhoittamaan omat hermot tupakalla. Minä minä minä.Elokuvan vauva kuoli, koska huumehörhövanhemmat eivät pystyneet huolehtimaan hänestä. Tupakka ei pistä ketään samalla tavalla sekaisin. Kukaan ei makaa päivätolkulla tupakkapäissään olkkarin lattialla ja unohda ruokkia lapsia tai vaihtaa vaippoja. Voit toki väittää muuta, mutta saat itsesi vaan näyttämään typerältä.
Mitä sitten? On niitä sellaisiakin narkkeja jotka pystyvät myös hoitamaan lapsensa, on siis ok että lapset on heillä ja kasvavat samaan malliin?
Näin se joskus liian nuorena. Se kuollut vauva. Monia vuosia myöhemmin kun sain tietää olevani raskaana loppui se polttaminenkin seinään.
Täällä yksi polttava äiti lopetti kokonaan raskauden ja imetyksen ajaksi. 8-vuotias lapseni ei edes tiedä, että poltan. Poltan päivittäin 1-3 tupakkaa, silloin kun tytär on koulussa/harrastuksessa/kaverilla. Riippuvuus on toki, sitä en kiellä. Kahviiinkin, sitä menee monta kuppia päivässä. Alkoholiakin juon monta kertaa vuodessa. Luulen, että tyttäreni elämä olisi kuitenkin aika erilaista jos olisin riippuvainen heroiinista kofeiinin ja nikotiinin sijaan.
Kyllä kaikki riippuvuus jolla pystyy vahingoittamaan toista ihmistä, on aina yhtä itsekästä.
Toiminta jota riippuvuuden takia suorittaa kertoo kyllä pahasta aineesta puhutaan.
Tupakalla pystyy tappamaan syntymättömän lapsensa, alkoholilla elämän pystyy tuhoamaan raskausaikana ja myöhemminkin.
No jos puolustelee päihteiden käyttöä, on kyllä jollain tavalla kajahtanut.