Miehet eivät näköjään halua olla kavereitani
Tulen hyvin juttuun miesten kanssa ja vietän mielelläni aikaa miesseurassa, koska miesten jutut on mielestäni hauskoja. Viime aikoina olen kuitenkin törmännyt todella kummalliseen ilmiöön, "kaverini" lopettavat yhteydenpidon kuin seinään. Näin on käynyt jo useamman kerran. Viimeisimpänä uusi työkaverini, jonka kanssa juttelimme joka päivä kahvitauolla yms. Kun kerroin hänelle, että olen perheellinen ihminen, niin hän lopetti kokonaan kahvilla käymisen. Aiemmin hän tervehti iloisena, kun näimme käytävällä, nyt hän ei suunnilleen katso minuun päinkään. En ymmärrä. Oletin, että hän piti itsestään selvänä, että olen naimisissa kun ikää on jo sen verran ja lisäksi sormukset sormessa. Itse hän on useinkin puhunut perheestään, joten perhe on hänellekin. Mikä ihme häntä vaivaa? Hän oli mielestäni tosi kivaa kahviseuraa ja nyt tuntuu kurjalta menettää hyvä juttukaveri.
Vielä enemmän ymmälläni olen siitä, että tämä ei ole ensimmäinen kerta, sillä jokunen aika sitten pitkäaikainen miespuolinen kaverini katkaisi yhtäkkiä yhteydenpidon kun seinään.. Tuntuu kurjalta tämmöinen, onko muilla kokemusta vastaavasta? Kohta en uskalla enää edes tutustua uusiin ihmisiin, jos sama kaava toistuukin taas, että aluksi minun seurastani tykätään ja yhtäkkiä ei enää todellakaan tykätä..
Olen sosiaalinen luonteeltani ja tykkään jutella ihmisten kanssa. On kiva esim. käydä lounaalla (työ)kavereiden kanssa, jolloin voi jutella mukavia. Olenkin tosi iloinen kun olen ystävystynyt muutaman työkaverini kanssa niin, että voidaan lounastauolla puhua vapaasti kaikesta ilman kiusallisia hiljaisia hetkiä tai pelkistä työasioista puhumista.
Niin ja ollaan tämän miehen kanssa molemmat reilusti yli 30-vuotiaita. Ehkä pitäis joo aikuistua ja lopettaa se hymynaamojen viljely, mutta jotenkin viestit ilman niitä vaikuttaa jotenki tylyiltä, ku ole. Tottunut niitä käyttämään..
Ap