Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riistänkö mieheni vapautta

Vierailija
28.06.2017 |

Mitä mieltä olette? Mieheni tekee työtä missä on tarkka työaika eli vaikka joka pv pääsee klo 18 töistä ja on kotona noin 18.30. Joskus on jäätävä ylitöihin ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta minusta olisi kohteliasta ja toista kunnioittavaa että voisi laittaa yhden pienen viestin että "menee ylitöiksi", että toinen kotona tietää että ei ole tulossa ja ei ns. odota toista kotiin. Olen lapsesta asti ollut todella huolehtivainen ja huolissaan. Lapsena jo olin huolissaan jos äiti oli 15 minuuttia myöhässä, ja auta armias jos kuulin hälytysajoneuvojen äänen, niin sitten oli jo soitettava äidille. Onneksi tuohon aikaan oli jo kännykät..

Mutta tosiaan olen selittänyt miehelle miksi minusta olisi kiva että ylitöistä ilmoitetaan, niin ei tarvitse olla huolissaan tai odottaa toista. Sekin jo riittää että ilmoittaa että menee pidempään ja tulee kun tulee. Ei sen jälkeen tarvitse enää mitää ilmoittaa aikatauluja, joten en ole mikään stalkkaava hullu ja mies saa liikkua ihan vapaasti. Mutta minun mielipide on vain tuo että olisi toisen kunnioittamista ja huomioimista että ilmottaa jos ei tule kotiin silloin kun normaalisti tulisi.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun pitää ihan kysyä, niin luultavasti riistät. Anna tilaa.

Vierailija
2/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me aina ilmotetaan toisille jos jää ylitöihin.. olisihan se ikävää jos toinen odottelee kotona, mahdollisesti ruoan tehneenä toista varten, ja sitten ei näykkään kotona :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin ja toisten kunnioittamiseen kuuluu ilmoittaa jos ei saavukaan normaalisti/sovitun aikataulun puitteissa.

Vierailija
4/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös ilmoitetaan, jos pitää jäädä ylitöihin, sillä työn luonne on sellainen, että yleensä on sattunut jotain, jos ei pääse ajallaan. Voi olla vakavaakin, joten on hyvä toisen tietää, pitääkö ehkä lähteä apuunkin, tai ainakin, ettei häiritse töissä olevaa millään lailla vaan odottelee lisätietoja. Sama työpaikka meillä siis. 

Vierailija
5/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, minä ilmoitan miehelle, jos jään ylitöihin ja hän minulle, joskus unohtuu, mutta hyvä tapa tuo on. Mitä se mies on sanonut siihen, kun pyydät ilmoittamaan? Ei kai se niin vaikeaa ole 1 tekstari laittaa.

Vierailija
6/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääkö mies siis ilmoittamatta, vaikka toivoisit toisin tai sanooko, ettei halua ilmoitella? 

Vierailija
7/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä tuo on vapauden riistoa" tai "En mä jaksa alkaa näprää jotain puhelinta"

Ja siis totuus on se että laitellaan kyllä päivän aikana kyllä ihan muitakin viestejä (arkipäiväisiä, romanttisia, panettaa-viestejä yms.), niin naurattaa tuo ettei jaksa näprää puhelita kun sitä kuitenkin tekee pitkin päivää. Selitän tuon asian aina 100 kertaa että miksi mä tarvisin sen viestin (olen huolissaan että ajanut kolarin, ja odotan kyllä miestäni kotiin kun olen koko illan ollut yksin), ja vastaus on aina tuo vapauden riisto, ja sitten ei vastaa enää oikeastaan mitään.

Esim. yksi ilta laitoin miehelle viestin kun mitään ei ollut kuulunut niin oletin että tulee normi aikaan kotiin. "Kun tulet kotiin olet tervetullut liittymään mun kanssa suihkuun ;)". Tähän viestiin en ikinä saanut vastausta ja herra tuli 1,5 h myöhemmin kotiin kun normaalisti ja kehtas vielä väittää mulle että annoin tyhjiä lupauksia jostain suihkuhetkestä. Niin.. no minä menen seuraava aamuna ajoissa töihin niin olisi kiva käydä suihkussa ennen klo 23....

AP

Vierailija
8/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä stalkkaamista se nyt on, jos odottaa, että kommunikoidaan ihan normiasioista parisuhteessa? Anna tilaa? :o Tilaahan ap juuri antaa, kun ei muuta pyydä, kuin että kaveri pitää ajan tasalla. Mies saa heilua miten tykkää, kunhan on vain huojentava tieto, että kaikki ok ja ylitöiksi menee. Kummallinen tämä nykyaika, kun kaikki on ahdistelua ja vainoamista, jos vähän jotain kysyy, siis ihan perheeseen liittyvää ja arjen rutiineja. Ei ap kerro, että tutkisi puhelinta tai kaivelisi taskuja.

Jo ruuanlaitonkin suhteen on kiva tietää, että laitetaanko mihin aikaan, vai tarvitaanko ollenkaan kokkausta. Pienen lapsen vanhempana on mulle itselleni ainakin välttämätöntä tietää aikatauluista. Itsellä voi olla tärkeä tai sovittu meno. Ja tuo huolestuneisuus on sellainen juttu, että luulisi kumppanin olevan kiinnostunut kotona odottelevan tunnetilasta.

Ja kun ei ap edes vaadi mitään ihmeitä, kuten missä olet, kenen kanssa, oletko oikeesti töissä jne. eli mustiksena riehu. 

Vierailija
9/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ymmärryksestä. Minusta tämä olisi myös ihan normaalia ja toisen kunnioittamista KUN TIETÄÄ, että mulla nyt on tapana olla huolissaan. Tilanne on kyllä helpompi mitä se lapsena oli, että en mistää 15 min huolesti, mutta jos esim. 1 tunti saa jo vähän mietityttämään. Ja tosiaan en tongi taskuja tai puhelinta IKINÄ, koska ne ei kuulu mulle. Mutta se kuuluu että onko hengissä vai ei. Hänkin ajaa noin 40 km sellaista mutkatietä kotiin missä hirvet liikkuu yms. niin ikinä ei voi tietää. Miehen vastaus "no kyllä sä saat enemmin tai myöhemmin tietää jos oon ajanu kolarin".

Anteeksi nyt kun avaudun, mutta alkoi taas ottaa päähän tämä asia. Ja siis totuushan on se että normaalisti mies tulee kotiin siihen aikaan että käyn itse ihan kohta nukkumaan. Ja sitten jos ei ilmoita että venyy, niin en vain saa yleensä unta kun mietin että "noh kai se sitten on ylitöissä" ja alkaa ärsyttää kun ei voi ilmottaa, niin ei ole sellanen olo että saisi unta helposti. Tuurilla ehkä saan unta, mutta herään sitten siihen kun mies tulee kotiin ja mahd syö jotain, ja ärsyttää edelleen niin menee yöunet ihan perseelleen.

AP

Vierailija
10/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äijä porukassa kehtaa mitään viestejä naputella, imago kärsii.

Mies varmastikin haluaisi ilmoittaa mut ei voi.

Vierailija
11/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 taas kertoo täällä asioita joita en ihan itsekkään tiennyt..  Meillä kyllä on seksielämä kunnossa ja seksiä on noin 5-9 krt/vk. Ollaan oltu sen verran vähän aikaa että ei pitäisi olla vielä kyllästynyt.. Ihan kato miehen aloitteesta saattaa myös tulla jotain "saispa sua nyt"-viestejä. Harmi jos nää on sulle vieras asia...

AP

Vierailija
12/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äijä porukassa kehtaa mitään viestejä naputella, imago kärsii.

Mies varmastikin haluaisi ilmoittaa mut ei voi.

Hän tekee työtään ns yksin tai on sillä tavalla yksin että kukaan ei näe jos hän puhelinta katsoisi. Eli tästä ei nyt ole kyse.

Vierailija
13/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette? Mieheni tekee työtä missä on tarkka työaika eli vaikka joka pv pääsee klo 18 töistä ja on kotona noin 18.30. Joskus on jäätävä ylitöihin ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta minusta olisi kohteliasta ja toista kunnioittavaa että voisi laittaa yhden pienen viestin että "menee ylitöiksi", että toinen kotona tietää että ei ole tulossa ja ei ns. odota toista kotiin. Olen lapsesta asti ollut todella huolehtivainen ja huolissaan. Lapsena jo olin huolissaan jos äiti oli 15 minuuttia myöhässä, ja auta armias jos kuulin hälytysajoneuvojen äänen, niin sitten oli jo soitettava äidille. Onneksi tuohon aikaan oli jo kännykät..

Mutta tosiaan olen selittänyt miehelle miksi minusta olisi kiva että ylitöistä ilmoitetaan, niin ei tarvitse olla huolissaan tai odottaa toista. Sekin jo riittää että ilmoittaa että menee pidempään ja tulee kun tulee. Ei sen jälkeen tarvitse enää mitää ilmoittaa aikatauluja, joten en ole mikään stalkkaava hullu ja mies saa liikkua ihan vapaasti. Mutta minun mielipide on vain tuo että olisi toisen kunnioittamista ja huomioimista että ilmottaa jos ei tule kotiin silloin kun normaalisti tulisi.

Jos sä olet ylihuolehtivainen ja  riippuvainen se on sinun ongelmasi.

Ylihuolehtimiseen auttaa terapia jossa perussyy selvitetään ja voit sitten ohjelmoida itsesi  uudelleen. Sun pitäisi myös olla itsenäisempi  ja tajuta että sinä  ja miehesi olette erilliset olennot. Hanki itsellesi  tekemistä, älä  ole aina kotona  klo 18 odottamassa miestä kotiin. Miksi keksit huolenaiheita olemattomista, missä on luottamuksesi mieheesi? Mikä tapahtuma on murentanut perusluottamustasi elämään ja muihin niin että käytät energiaa ihan suotta kaikenlaisten kauhuskenaarioiden miettimiseen?

Mietipä tuota hetki ja tai pari ja ala sitten tehdä tietoisesti töitä ajatustapasi muuttamiseksi.

Ja on ihan hyvä ilmoittaa jos menee pitempään, mutta ei ole hyvä että kotona kytätään töistä tuloa sekuntikellon kanssa. Sulla on ongelma koska olet turvaton ja välillisesti  myös miehelläsi  koska  hän kokee että sinä kyttäät.

Vierailija
14/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus... Hanki ap jotakin muuta elämää kuin mies. Olisin sinun kyyläämisestä todella vihainen ja jo ihan senkin takia en mitään ilmoittelisi. Aikuiset ihmiset ja elämä on vartin odottelusta kiinni, hohhoijaa...

Vierailija
15/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nuo turhanpäiväiset lemmenviestit ja viestittäkää vain asiasta,esim just myöhästymisestä.

Vierailija
16/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylihuolehtimiseen auttaa terapia jossa perussyy selvitetään ja voit sitten ohjelmoida itsesi  uudelleen. Sun pitäisi myös olla itsenäisempi  ja tajuta että sinä  ja miehesi olette erilliset olennot. Hanki itsellesi  tekemistä, älä  ole aina kotona  klo 18 odottamassa miestä kotiin. Miksi keksit huolenaiheita olemattomista, missä on luottamuksesi mieheesi? Mikä tapahtuma on murentanut perusluottamustasi elämään ja muihin niin että käytät energiaa ihan suotta kaikenlaisten kauhuskenaarioiden miettimiseen?

Mietipä tuota hetki ja tai pari ja ala sitten tehdä tietoisesti töitä ajatustapasi muuttamiseksi.

Ja on ihan hyvä ilmoittaa jos menee pitempään, mutta ei ole hyvä että kotona kytätään töistä tuloa sekuntikellon kanssa. Sulla on ongelma koska olet turvaton ja välillisesti  myös miehelläsi  koska  hän kokee että sinä kyttäät.

En ole kanssasi samaa mieltä. Mä en ole riippuvainen miehestäni, ainakaan tietääkseni. Lähden esim ulkomaille kavereiden kanssa kesällä ILMAN miestäni. Mun mielestä olisi vaan kohteliasta ilmoittaa jos ei tule kotiin sillon kun normaalisti tulee. Se klo 18.00 oli esimerkki. Mutta todellisuudessa tulee myöhemmin ja olen siksi melkein aina kotona, koska käyn töissä ja pitää käydä nukkumaan. 15 min myöhästyminen oli esimerkki lapsuudestani ja sanoin että tilanne ei näin aikuisena onneksi ole niin paha mutta jos venyy jo tunnilla niin kyllä mä silloin pohdin että onkohan se ylitöissä vai onko sattunut jotain. En tiedä olenko sitten ainut kenen mielestä on normaalia että parisuhteessa tietää SUURINPIIRTEIN missä toinen on...

AP

Vierailija
17/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kanssasi samaa mieltä. Mä en ole riippuvainen miehestäni, ainakaan tietääkseni. Lähden esim ulkomaille kavereiden kanssa kesällä ILMAN miestäni. Mun mielestä olisi vaan kohteliasta ilmoittaa jos ei tule kotiin sillon kun normaalisti tulee. Se klo 18.00 oli esimerkki. Mutta todellisuudessa tulee myöhemmin ja olen siksi melkein aina kotona, koska käyn töissä ja pitää käydä nukkumaan. 15 min myöhästyminen oli esimerkki lapsuudestani ja sanoin että tilanne ei näin aikuisena onneksi ole niin paha mutta jos venyy jo tunnilla niin kyllä mä silloin pohdin että onkohan se ylitöissä vai onko sattunut jotain. En tiedä olenko sitten ainut kenen mielestä on normaalia että parisuhteessa tietää SUURINPIIRTEIN missä toinen on...

AP

Joka kerta alkaa merkillinen selittely, kun saat palautetta tekemääsi aloitukseen. Miksi?

Vierailija
18/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 16, en itse ole kyllä poistanut kenenkään kommenttia? Ehkä poisti itse tai joku muu? Kyllä mulle saa antaa kritiikkiä, niin saa vähän toisenlaisia näkökulmia asioihin.

Ja sitten kaipaisin perusteluja että miksi ei saisi laittaa lemmenviestejä, jos meistä kumpikin niistä tykkää. Mies ei varmaan niitäkään laittaisi pelkästää mun mieliksi, kun ei tota ylityö-viestiäkään voi laittaa.

AP

Vierailija
19/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Joka kerta alkaa merkillinen selittely, kun saat palautetta tekemääsi aloitukseen. Miksi?

No esimerkiksi siksi kun kukaan ei ole vielä perustellut tätä asiaa minulle niin hyvin että muuttaisin ajatustani. Ja vastasin vain tuohonkin viestiin että kirjoittaja oli väärässä, ja kun hän ei tunne minua niin, ajattelin vain oikaista asian että hän ymmärtäisi että näin ei ole..

AP

Vierailija
20/49 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas ikäviä kommentteja.. Meidän suhteessa tapoihin kuuluu ilmoittaa jos töissä venyy vähän enemmän. Koen sen samoin kun ap, toisen huomioimista. Mutta mikä neuvoksi, kun ei toista voi tuohon pakottaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi