Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein saman minkä monet miehet eli juoksin pois pikkulapsiarjesta

Vierailija
27.06.2017 |

Virallisesti olen edelleen naimisissa mieheni kanssa ja meillä on 5-vuotias poika, jota en ole tavannut yli neljään vuoteen. Saisin tavata jos haluaisin mutta miehen mielestä se ei ole hyvä idea. Olemme sopineet että näyttäydyn vasta sitten kun poika on isompi ja alkaa kysellä äidistä. Saman tehneenä ymmärrän miehiä, jotka juoksevat vastuuta karkuun ja jättävät lapset äidille. Miehen mielestä olen huono ihminen enkä ansaitse olla äiti. Maksan elareita ja muistan poikaa lahjalla syntymäpäivinä ja jouluna, mutta lahjat antaa mies en minä. Miksi näin? Aloituksesta saan varmaan lokaa niskaani mutta en kokenut äitiyttä omakseni vauva-aikana. Minulla ei ole taustalla alkoholiongelmaa tai masennusta, mutta haluaisin olla pojalle äiti nyt kun hän on kasvavassa iässä. Tänään poika täyttää vuosia.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit lapsen, jonka elämässä et ole mukana koska ei huvita? Ansaitset mielestäsi olla äiti?

Ymmärrän miestäsi, en tahtoisi noin tunnekylmää ihmistä lapsen elämään sekoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyttäsi annoit lapsellesi hylkäämiskokemuksen varjostamaan koko elämää. Tuskin maltat olla läsnä isommankaan lapsen elämässä, ja jäät ventovieraaksi. Toivottavasti pojalla on hyvä isä.

Vierailija
4/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuko veikkaukseni oikeaan: sinä et olisi alun perinkään halunnut lasta mutta suostuit miehen mieliksi?

Vierailija
5/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sille lapselle voi olla vanhempi vain silloin, kun hän on vanhempien mielestä "oikeassa iässä".

Vierailija
6/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Menetit ison osan elämästäsi.

Vierailija
7/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olet mies joka elää miehen kanssa.

Vierailija
8/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistii, olet tietyssä mielessä lapseton vaikka et ole lapseton.

Vierailija
9/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee noin, kaikki hymistelevät, että ilkeä äiti ei anna tavata lasta, voi miesparkaa. Nainen ei saa tehdä noin, se on äärettömän paheksuttavaa.

Pari tuttavamiestä on tehnyt noin ja ihmettelee, että miksi se poika ei halua isän harrastuksiin.

Vierailija
10/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan virheen teit tehdessäsi lapsen! Harkitsitko lasta kauan etukäteen? Ehkä kuitenkin parempi, että et ole lapsen elämässä tuollaisena ihmisenä, joten jotain hyvää hylkäämisessäsikin. En kuitenkaan ajattele lähtevistä äideistä sen pahempaa kuin lähtevistä isistäkään = yhtä kamalia sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
11/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole eronneet?

Vierailija
12/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuko veikkaukseni oikeaan: sinä et olisi alun perinkään halunnut lasta mutta suostuit miehen mieliksi?

Miehellä on täysi oikeus haukkua minua ja pitää mielipiteensä. Häpeän tekoani mutta tapahtunutta ei saa tekemättömäksi. Olen kiitollinen, että poika on terve ja onnellinen ja saa kasvaa rakastavassa ympäristössä. Mieheni on loistava isä ja anoppi otti äidin roolin minun otettuani hatkat sekä on edelleen pojan elämässä mukana. Väsyin vauva-aikaan ja ette ehkä usko, mutta rakastan poikaani vaikken hänen elämässään ole näkyvänä. Mies ei ole koskaan painostanut minua ja halusimme lapsen yhdessä, minä en vaan lopulta kestänyt ja varoittelusta huolimatta minulla oli liian ruusuinen kuva vauvoista ja kaikesta mikä liittyy siihen.

Vierailija
13/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadut siis nyt hylkäämistä? Kauanko harkitsit lasta? Oliko sinulla mitään kokemusta lapsista ennen omaa lasta? Milloin aloit katumaan lähtemistä? Ajattelitko että on lapselle parempi että lähdet (koit pahoja ajatuksia lasta kohtaan ja väsymys aiheutti oireita) vai/sekä on parempi itsellesi että lähdet? Pelottaako lapsen mahdollinen katkeruus sinua kohtaan tulevaisuudessa?

Vierailija
14/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on täysi oikeus haukkua minua ja pitää mielipiteensä. Häpeän tekoani mutta tapahtunutta ei saa tekemättömäksi. Olen kiitollinen, että poika on terve ja onnellinen ja saa kasvaa rakastavassa ympäristössä. Mieheni on loistava isä ja anoppi otti äidin roolin minun otettuani hatkat sekä on edelleen pojan elämässä mukana. Väsyin vauva-aikaan ja ette ehkä usko, mutta rakastan poikaani vaikken hänen elämässään ole näkyvänä. Mies ei ole koskaan painostanut minua ja halusimme lapsen yhdessä, minä en vaan lopulta kestänyt ja varoittelusta huolimatta minulla oli liian ruusuinen kuva vauvoista ja kaikesta mikä liittyy siihen.

Uskottele itsellesi mitä haluat mutta rakkautta et kyllä poikaasi kohtaan tunne jos olet vapaaehtoisesti suostunut olemaan edes tapaamatta häntä neljään vuoteen! Siis mä olisin varmaan kirjaimellisesti seonnut tai kuollut ikävään jos mut olis erotettu mun pojasta kun se oli 1v. Vieläkin olis ihan sietämätön ajatus mutta silloin ihan pienenä katastrofi!

Vierailija
15/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja äiti, naimisissa edelleen lapsen isän kanssa, mutta emme asu yhdessä.

Vierailija
16/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskottele itsellesi mitä haluat mutta rakkautta et kyllä poikaasi kohtaan tunne jos olet vapaaehtoisesti suostunut olemaan edes tapaamatta häntä neljään vuoteen! Siis mä olisin varmaan kirjaimellisesti seonnut tai kuollut ikävään jos mut olis erotettu mun pojasta kun se oli 1v. Vieläkin olis ihan sietämätön ajatus mutta silloin ihan pienenä katastrofi!

Et sinä voi tulla sanomaan toiselle mitä hän tuntee. 

Vierailija
17/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja äiti, naimisissa edelleen lapsen isän kanssa, mutta emme asu yhdessä.

Et ole nainen. Olet pohjasakkaa

Vierailija
18/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi tulla sanomaan toiselle mitä hän tuntee. 

Tai miten saa tuntea ja milloin. En minäkään ole jättänyt lastani ja samoin ajatus siitä saisi minut hulluuden partaalle, mutta sen verran olen elämää nähnyt, että monesti se pois lähteminen voi olla suurin rakkauden osoitus. Ei ehkä APn tilanteessa, mutta hän elää itse valintojensa kanssa. Se lapsi ilmeisesti pärjää.

Vierailija
19/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis prinsessa ruususen unessako moni uinuu?

Siis on ihan helvetin raskasta ja ihanaa olla pienten lasten äiti. Tosin en tiedä miten siitä selvisin (ei ollut ketään auttamassa ja äijä yrittäjä).

Muistin just kuinka riisipuuroon laitoin jotain chilijauhetta kanelin sijaan...yms

Ja kuinka nuorimmainen köllötteli nakuna mun vieressä...

Ei ole helppoa olla äiti ja ymmärrän heitä, jotka haluavat jäädä lapsettomaksi.

Sitäkään en välttämättä ymmärrä, että uraäidin pitää hankkia se kolmaskin lapsi...

Vierailija
20/157 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset ala nyt tavata lasta? Esim. yksi päivä kerran kuussa? Olis varmasti lapselle tärkeää. Se on sitten vain tehtävä säännöllisesti, sovitusta ei saa livetä. Tuohon varmasti pystyt, jos et ole mikään alkkis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän