Valitin vuosi sitten palstalla, että en aio enää tehdä kotitöitä. Nyt on erottu. Päivitystä!
Vuosi sitten kirjoitin täällä, miten päätin lopettaa mieheni passaamisen ja kotitöiden tekemisen. Erohan siitä tuli, mutta pakko oli tulla avautumaan nyt.
Olemme asuneet erillämme nyt muutaman kuukauden, ja olen hämmentynyt siitä, miten mies ei ole ottanut itseään niskasta kiinni. Säälittää todella.
Kävin entisessä kodissamme hakemassa tavaroita (olemme hyvissä väleissä), ja entinen koti haisi ihan kamalalle. Mies ei ole ostanut mitään sisustusta, paitsi perseelle haisevan käytetyn sohvan ja maton.
Joka paikassa on jotain koneöljypulloja ja pensseleitä, meisseleitä ja muovipusseja. Kämppä näyttää ihan verstaalta ja haisee öljylle.
Lakanoita ei ole vaihtanut kertaakaan muuttoni jälkeen. Tiedän sen siitä, kun mies lupasi antaa kyseisen pussilakanasetin mulle seuraavan pesukerran yhteysessä (olen saanut lakanat äidiltäni).
Sänky oli petaamatta ja haisi pahalle. Pyyhkeitä ei oltu vaihdettu kertaakaan.
Pakastimessa oli pitsoja, mustikat joita jätin, oli syömättä. Jääkaapissa oli homeista ruokaa ja eineksiä, muuten tyhjä.
Joka paikassa tyhjiä kaljatölkkejä ja pulloja. Kaikki oli järjestelmättä ja lapsen huone joka tyhjeni, oli siinä kunnossa mihin jätin sen muuttaessani pois. Matto oli rullalla yhä ja pölyä oli kaikkialla. Nurkassa oli sama roskapussi, joka oli poismuuttaessani.
Tuli jotenkin hemmetin paha mieli, mutta samalla mielihyvä siitä, että tein oikean ratkaisun. Olin siis tunteeni kanssa ihan oikeassa, että teen yksin kaikki kotityöt. Kohtahan sillä asuu siellä uusi nainen varmaan, joka uhriutuu seuraavat seitsemän vuotta. Onneksi mun ei tarvitse enää.
Kommentit (74)
Lapsi ei ilmeisesti vieraile tai ainakaan yövy isän luona? Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Tuo miesten tapa jättää lakanat ja pyyhkeet vaihtamatta on aika uskomaton. Eikö ne näe ja haista kuinka likaisia ne on? Mun mies käyttää työhuoneensa vieressä olevaa vessaa, eikä kukaan muu käy siellä, ollaan sovittu että hän hoitaa sen siivouksen. Käsipyyhe roikkuu valehtelematta puoli vuottakin vaihtamatta jos en huomauta.
Käsipyyhettä ei kuulemma tarvitse vaihtaa, koska siihen pyyhitään aina puhtaat kädet. Sama kylpypyyhkeellä, että puhdas ihohansiihen hangataan. Lakanoitten suhteen sama virsi. Hän käy joka ilta suihkussa ja nukkuu sitten munasillaan PUHTAANA lakanoissa. Hyvin kelpaa vedellä vuodenpäivät samoissa, eltaantuneissa froteissa.
Vessaakaan ei kuulemma tarvitse pestä, kun siihen ostaa sellaisen desinfioivan muovisen hajustimen.
Lattioita ei pestä, koska tulee kosteusvaurio. Imuroidaan sitten, kun lattialle tulee hiekkaa, että lattia ei naarmuunnu. Ja tästä nalkutetaan tasapuolisesti kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei halua. Ei ole biologinen isänsä. Olen toki maanitellut lasta monesti mukaan, mutta ei halua tulla. Käyn itsekin harvoin, joten suotta lastakaan sinne raahata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä ole ketään lähisukulaista joka kävisi vähän potkimassa liikettä?
Selkeesti äidin homma.
Appivanhemmat asuvat samanlaisessa tunkiossa. Sieltä kun tulee omaan kotiin, pitää höyrypyhdistaa hajut vaatteista. Enkä liioittele yhtään. Jostainhan tuo likaisuus on peritty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei halua. Ei ole biologinen isänsä. Olen toki maanitellut lasta monesti mukaan, mutta ei halua tulla. Käyn itsekin harvoin, joten suotta lastakaan sinne raahata.
Luojan kiitos. Jos lapsi olisi miehen, niin tuosta kämpästähän pitäisi ilmoittaa sossulle. Eihän lapsi voisi vierailla tuollaisessa sotkussa.
Surullista, ettei mies viitsi tuon verta siivota omaa kotiaan. Luulisi nyt olevan parempi motivaatio, kun tietää että kaikki sotkut on omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo miesten tapa jättää lakanat ja pyyhkeet vaihtamatta on aika uskomaton. Eikö ne näe ja haista kuinka likaisia ne on? Mun mies käyttää työhuoneensa vieressä olevaa vessaa, eikä kukaan muu käy siellä, ollaan sovittu että hän hoitaa sen siivouksen. Käsipyyhe roikkuu valehtelematta puoli vuottakin vaihtamatta jos en huomauta.
Käsipyyhettä ei kuulemma tarvitse vaihtaa, koska siihen pyyhitään aina puhtaat kädet. Sama kylpypyyhkeellä, että puhdas ihohansiihen hangataan. Lakanoitten suhteen sama virsi. Hän käy joka ilta suihkussa ja nukkuu sitten munasillaan PUHTAANA lakanoissa. Hyvin kelpaa vedellä vuodenpäivät samoissa, eltaantuneissa froteissa.
Vessaakaan ei kuulemma tarvitse pestä, kun siihen ostaa sellaisen desinfioivan muovisen hajustimen.
Lattioita ei pestä, koska tulee kosteusvaurio. Imuroidaan sitten, kun lattialle tulee hiekkaa, että lattia ei naarmuunnu. Ja tästä nalkutetaan tasapuolisesti kaikille.
ihan kuin kädet tai kroppa olisi steriilit pesun jälkeen :D Ja hyi sitä hikimäärääkin mikä lakanoihin kertyy :P
Lapsiparka, jos hän joutuu vierailemaan sottaisen isänsä luona.
Mä taidan olla käynyt tämmöisen miehen luona yhdenillan suhteessa. Yöllä humalassa ei tajunnut likaa, mutta hyvä luoja aamulla. Niitä lakanoitakaan ei oltu varmasti pesty vuoteen. Oksu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo erosuru hänellä vielä syventää sitä, ettei tee mitään kotona.
Höpsistä !! Ap kun lähti niin lähti ilmainen piika tai miksi kukakin haluaa nimittää.Mies on yksinkertaisesti patalaiska eikä haluakaan tehdä/osata mitään kotitöitä!! Näitä on valitettavasti Suomi pullollaan.Omalla exälläni on oma yritys ja hallitsee sen ,muttei mitään kotitöitä.Kun lähdin kohta 12v sitten oli kaikki hoidettua ,niin talo kuin tonttikin ja jätin suurimman osan huonekaluista ym.Kun viimeksi kävin nelisen vuotta sitten niin koti oli juurikin samanlainen kuin ap:n exän.Haju kuvottava eikä esim. vessan pyttyä ollut pesty varmaan kertaakaan.Kaakelit 80-luvulla rakennetussa talossa samat eikä mitään ole remontoitu.Tontti villiintynyt täysin.Enää ei tee oman työn hukkaanmeneminen edes pahaa.Kukin elää tavalaan!
Jokaisella on oma siisteyskäsityksensä niin ihan turha siitä alkaa taistella. Joko ollaan yhdessä ja sovitaan molemmille sopiva malli tai ei olla yhdessä. En minä voi sanoa etteikö tuo miehen pyyhkeeseen pyyhitään puhtaat kädet tai puhdas vartalo ole sinänsä ihan loogista. Jos ei ole ihotauteja tai käytä meikkiä tai jätä pyyhettä märkänä myttyyn ja pyyhe on henkilökohtainen eikä näkyvästi likainen tai haise niin ei sitä tosiaankaan niin usein tarvitse vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sä tutkit sen jääkaapin ja pakastimen?
Vierailemme siis toistemme luona, mutta minä en ole eron jälkeen käynyt siellä kuin kääntymässä.
Mies on käynyt mun luona kahvilla. Tällä kertaa miehen toiveesta jäin iltaa istumaan, tosin kuvotti se sekasotku niin pakenin omaan kotiini. Pakastimeen laitoin jäätelön, jonka ostin.
Ystävyydestähän meillä alun alkujaan suhde alkoi. Autoin miestäni silloin siivoamaan kotia, josta oli muuttamassa pois. Silloinen eksänsä oli siis heittänyt hänet pihalle. Miehen jääkaappi oli silloinkin homeessa.
Jotenkin ymmärrän nyt, miksi mies muhun rakastui. Siivosin, autoin, passasin ja huolehdin. Enää en siihen ansaan mene, äitinä olemista riitti nämä vuodet. Oma oli moka, nyt viisastuin.
Voi miten tuttua =D Onneksi mitta tuli minullakin täyteen.Toki siinä oli suhde kuollut kyllä miehen työnarkomania vuoksi myös mutta muuten niin tuttua.Nyt exän koti haiseekin jo pahemmalta kuin sikala.Ihan muuten suht menestyvä mies. Mutta.....
Vierailija kirjoitti:
En minä voi sanoa etteikö tuo miehen pyyhkeeseen pyyhitään puhtaat kädet tai puhdas vartalo ole sinänsä ihan loogista. Jos ei ole ihotauteja tai käytä meikkiä tai jätä pyyhettä märkänä myttyyn ja pyyhe on henkilökohtainen eikä näkyvästi likainen tai haise niin ei sitä tosiaankaan niin usein tarvitse vaihtaa.
No ei se kyllä ole loogista, pyyhkeeseen jää aina pyyhkiessä bakteereja ja ihosta irtoavaa solukkoa ym. jotka alkaa muhia siinä. Jo viikon-pari käytetty pyyhe on varsin saastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä voi sanoa etteikö tuo miehen pyyhkeeseen pyyhitään puhtaat kädet tai puhdas vartalo ole sinänsä ihan loogista. Jos ei ole ihotauteja tai käytä meikkiä tai jätä pyyhettä märkänä myttyyn ja pyyhe on henkilökohtainen eikä näkyvästi likainen tai haise niin ei sitä tosiaankaan niin usein tarvitse vaihtaa.
No ei se kyllä ole loogista, pyyhkeeseen jää aina pyyhkiessä bakteereja ja ihosta irtoavaa solukkoa ym. jotka alkaa muhia siinä. Jo viikon-pari käytetty pyyhe on varsin saastainen.
Ihotautilääkäri vastaa
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/usein-pyyhkeet-pitaisi-vaihtaa-ihot…
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Hyi helvetti se haju mikä lähtee likaisista käsipyyhkeistä... Näitä on monesti tullut vastaan sinkkumiehien kämpissä.
Lakanoiden vaihtoväli taas riippuu nukkujasta :D ihan terve tapa kaikkeen on ottaa asioista selvää eikä saarnata tyyliin musta tuntuu ja sitä paitsi Martat sanoo
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lakanoiden-vaihtovali-riippu…
Oliko toi perseelle haisevan sohvan osto joku vihje provosta? No itse jatin menematta kolmansille treffeille vastaavan asunnon takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä peset varsin saastaisen takkisikin viikon parin välein, tuolla logiikalla se kaulus on täynnä muhivaa bakteeria ja solukkoa...
Joo.Ihan tervettä olla nipottamatta pyyhkeistä ja lakanoista! Mutta kun lakanat ovat mustat (pohjaväri puhtaana esim. vaalea) vaikka vuoden käytön jälkeen ja pyyhkeet koppuraisia liasta ja eritteistä niin ei ole enää normaalia.Ja näitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Hyi helvetti se haju mikä lähtee likaisista käsipyyhkeistä... Näitä on monesti tullut vastaan sinkkumiehien kämpissä.
Ne haisee vauvan oksennukselta, pahalta sellaiselta.
No huh! Toisaalta voihan olla, että jos mies ihastuu uuteen naiseen, niin ehkä jonkinlainen vieraskoreus herättäisi hänet viimeinkin siivoamaan ja huolehtimaan sen jälkeenkin kotitöistä edes jotenkin? Sun kohdalla joka tapauksessa oikea ratkaisu. Toivottavasti on kuitenkin lapsille hyvä isä.