Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitin vuosi sitten palstalla, että en aio enää tehdä kotitöitä. Nyt on erottu. Päivitystä!

Vierailija
27.06.2017 |

Vuosi sitten kirjoitin täällä, miten päätin lopettaa mieheni passaamisen ja kotitöiden tekemisen. Erohan siitä tuli, mutta pakko oli tulla avautumaan nyt.
Olemme asuneet erillämme nyt muutaman kuukauden, ja olen hämmentynyt siitä, miten mies ei ole ottanut itseään niskasta kiinni. Säälittää todella.

Kävin entisessä kodissamme hakemassa tavaroita (olemme hyvissä väleissä), ja entinen koti haisi ihan kamalalle. Mies ei ole ostanut mitään sisustusta, paitsi perseelle haisevan käytetyn sohvan ja maton.
Joka paikassa on jotain koneöljypulloja ja pensseleitä, meisseleitä ja muovipusseja. Kämppä näyttää ihan verstaalta ja haisee öljylle.

Lakanoita ei ole vaihtanut kertaakaan muuttoni jälkeen. Tiedän sen siitä, kun mies lupasi antaa kyseisen pussilakanasetin mulle seuraavan pesukerran yhteysessä (olen saanut lakanat äidiltäni).
Sänky oli petaamatta ja haisi pahalle. Pyyhkeitä ei oltu vaihdettu kertaakaan.
Pakastimessa oli pitsoja, mustikat joita jätin, oli syömättä. Jääkaapissa oli homeista ruokaa ja eineksiä, muuten tyhjä.
Joka paikassa tyhjiä kaljatölkkejä ja pulloja. Kaikki oli järjestelmättä ja lapsen huone joka tyhjeni, oli siinä kunnossa mihin jätin sen muuttaessani pois. Matto oli rullalla yhä ja pölyä oli kaikkialla. Nurkassa oli sama roskapussi, joka oli poismuuttaessani.

Tuli jotenkin hemmetin paha mieli, mutta samalla mielihyvä siitä, että tein oikean ratkaisun. Olin siis tunteeni kanssa ihan oikeassa, että teen yksin kaikki kotityöt. Kohtahan sillä asuu siellä uusi nainen varmaan, joka uhriutuu seuraavat seitsemän vuotta. Onneksi mun ei tarvitse enää.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sen epäsiisteyden, pesemättömät hiukset ja muun epämääräisen eltaantuneen oikeasti haistaa esim. kauppajonossa..Tulee otettua muutama askel taaksepäin. Monesti näillä on myös tyttöystävä vierellä.

Vierailija
42/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten tapa jättää lakanat ja pyyhkeet vaihtamatta on aika uskomaton. Eikö ne näe ja haista kuinka likaisia ne on? Mun mies käyttää työhuoneensa vieressä olevaa vessaa, eikä kukaan muu käy siellä, ollaan sovittu että hän hoitaa sen siivouksen. Käsipyyhe roikkuu valehtelematta puoli vuottakin vaihtamatta jos en huomauta.

Tämä! Hyi helvetti se haju mikä lähtee likaisista käsipyyhkeistä... Näitä on monesti tullut vastaan sinkkumiehien kämpissä.

Se paha haju tarkoittaa että siinä muhii jo pöpöjä. Yök.

Ihmettelen on mikä tämä miesten likaisuusjuttu oikein on?

Yksi naispuolinen kaverini voivotteli kerran sitä kun hänellä oli parikymppinen velipoika käymässä ja sisko  joutuu koko ajan pesemään vessaa. Mä en oikeasti tajunnut yhtään mistä oli kyse ja olin aika ihmeissäni kunnes kaverini kertoi että juu miehethän pissii pitkin vessan istuinta ja lattiaakin. Heillä kotona siis kaikki perheen miehet, useita veljiä.

En ole itse törmännyt tuollaisiin ongelmiin lapsuuden kodissani enkä mummolassa, enkä omassa kodissani, tosin aviomies oli taustaltaan ulkomaalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanoiden vaihtoväli taas riippuu nukkujasta :D ihan terve tapa kaikkeen on ottaa asioista selvää eikä saarnata tyyliin musta tuntuu ja sitä paitsi Martat sanoo

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lakanoiden-vaihtovali-riippu…

Luitko ajatuksella Marttojen ohjeet /ymmärsitkö lukemasi ? Ei kannata laittaa lähdettä jos ei ymmärrä lukemaansa!

Vierailija
44/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä voi sanoa etteikö tuo miehen pyyhkeeseen pyyhitään puhtaat kädet tai puhdas vartalo ole sinänsä ihan loogista. Jos ei ole ihotauteja tai käytä meikkiä tai jätä pyyhettä märkänä myttyyn ja pyyhe on henkilökohtainen eikä näkyvästi likainen tai haise niin ei sitä tosiaankaan niin usein tarvitse vaihtaa.

No ei se kyllä ole loogista, pyyhkeeseen jää aina pyyhkiessä bakteereja ja ihosta irtoavaa solukkoa ym. jotka alkaa muhia siinä. Jo viikon-pari käytetty pyyhe on varsin saastainen.

Kai sinä peset varsin saastaisen takkisikin viikon parin välein, tuolla logiikalla se kaulus on täynnä muhivaa bakteeria ja solukkoa...

Kädet ovat märät ja ne kuivataan pyyhkeeseen, jolloin pyyhe jää vähintään kosteaksi. Jos käsiä pesee usein, pyyhe on koko ajan märkä. Kyllähän se rupeaa haisemaan. Niskasta ja kaulasta saisi hikoilla aika reilusti ennen kuin takista tulee pyyhkeen kaltainen.

Vierailija
45/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanoiden vaihtoväli taas riippuu nukkujasta :D ihan terve tapa kaikkeen on ottaa asioista selvää eikä saarnata tyyliin musta tuntuu ja sitä paitsi Martat sanoo

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lakanoiden-vaihtovali-riippu…

Luitko ajatuksella Marttojen ohjeet /ymmärsitkö lukemasi ? Ei kannata laittaa lähdettä jos ei ymmärrä lukemaansa!

Voin vääntää asian sinulle rautalangasta, siitä ei ole minulle kovin paljoa vaivaa. Tuo lainaus on potilaan lääkärilehdestä niin kuin voi jo osoitteesta lukea ja on mielestäni asiaa. Sitä edeltävä kommenttini taas tarkoittaa, että ei kannata mainostaa omaa mielipidettään absoluuttisena totuutena ilman tietoa ja lääketieteelliset faktat ovat jokseenkin lähdemateriaalina uskottavampaa kuin marttapalstat.

Sinulle sanoisin ettei kannata kommentoida jos ei ymmärrä lukemaansa. (Hämmästyin kyllä, ei tuo minusta niin vaikea asia ollut ymmärtää.)

Vierailija
46/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä voi sanoa etteikö tuo miehen pyyhkeeseen pyyhitään puhtaat kädet tai puhdas vartalo ole sinänsä ihan loogista. Jos ei ole ihotauteja tai käytä meikkiä tai jätä pyyhettä märkänä myttyyn ja pyyhe on henkilökohtainen eikä näkyvästi likainen tai haise niin ei sitä tosiaankaan niin usein tarvitse vaihtaa.

No ei se kyllä ole loogista, pyyhkeeseen jää aina pyyhkiessä bakteereja ja ihosta irtoavaa solukkoa ym. jotka alkaa muhia siinä. Jo viikon-pari käytetty pyyhe on varsin saastainen.

Kai sinä peset varsin saastaisen takkisikin viikon parin välein, tuolla logiikalla se kaulus on täynnä muhivaa bakteeria ja solukkoa...

Kädet ovat märät ja ne kuivataan pyyhkeeseen, jolloin pyyhe jää vähintään kosteaksi. Jos käsiä pesee usein, pyyhe on koko ajan märkä. Kyllähän se rupeaa haisemaan. Niskasta ja kaulasta saisi hikoilla aika reilusti ennen kuin takista tulee pyyhkeen kaltainen.

Kyse on miehen käsipyyheliinasta, käytä nyt hyvä ihminen sitä logiikkaa, mistä päättelit, että mies pesee käsiä usein :D

Vierailija
47/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ihotautilääkäri vastaa

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/usein-pyyhkeet-pitaisi-vaihtaa-ihot…]

Vaihdatteko oikeasti pyyhkeet noin usein kuin tuossa suositellaan? Joka toinen päivä käsipyyhkeen ja joka viikko vartalopyyhkeen? Kyllä saa pesukone laulaa.

Vierailija
48/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko elämä tyhjältä? Näin otat sen keskipisteeksi pyyhkeet, lakanat ja rintaliivit.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/tuntuuko_elama_tyhjalta_…

Vierailija
49/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitenkään halua haukkua exääni, kiltti ja ystävällinen mies frendinä, mutta ei sopiva parisuhteeseen. Liian itsekäs. Kahden aikuisen välisessä parisuhteessa ei oikein toimi tämä "nainen tekee kotityöt"malli. Jos olisin päivät kotona, tekisin ihan mielelläni kotihommat.

Mies ei esimerkiksi ymmärrä, miksi polkupyörää ei öljytä sisätiloissa. Autotalli löytyy, mutta se on niin täynnä romua, että pyörä ei mahdu sinne. Pyörä sai nyt oman huoneen kun muutettiin pois.:D

Vierailija
50/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mitenkään halua haukkua exääni, kiltti ja ystävällinen mies frendinä, mutta ei sopiva parisuhteeseen. Liian itsekäs. Kahden aikuisen välisessä parisuhteessa ei oikein toimi tämä "nainen tekee kotityöt"malli. Jos olisin päivät kotona, tekisin ihan mielelläni kotihommat.

Mies ei esimerkiksi ymmärrä, miksi polkupyörää ei öljytä sisätiloissa. Autotalli löytyy, mutta se on niin täynnä romua, että pyörä ei mahdu sinne. Pyörä sai nyt oman huoneen kun muutettiin pois.:D

Jaahas. Mies ei ole siis SINULLE sopiva mies parisuhteeseen, ainakaan sinun käsityksesi mukaiseen parisuhteeseen.

Minä teen vaativaa työtä mutta teen myös jonkin verran enemmän kotitöitä, meidän kahden aikuisen välisessä parisuhteessa. Koska minä olen siisteyskäsitykseltäni vaativampi tiptop ihminen. Eikä se vie minulta kuin tunnin tai max pari viikossa, ei siis draamaa. Pyykit hoitaa molemmat, imuroinnin minä ellen pyydä miestäni tai tiskit kumpikin. Ei ongelmaa. Minä laitan enemmän paikkoja järjestykseen eli katson, että residenssi on avotakka-järjestyksessä ja esteettisesti mieltä ylentävä.

Mutta meillä huolletaan pyörät olohuoneessa, siihen on varattu pahvi, pressu ja teline. Suunnitellaan tulevia reissuja, minä opettelen huoltohommat samalla, juodaan kahvia ja rupatellaan. Auto huolletaan käytännön syistä autotallissa mutta usein olen mukana, rupatellaan ja ojentelen työkaluja. Autotalli on täynnä romua mutta vielä sinne auto, pyörät ja moottoripyörät mahtuu. Ja moottoripyörät huolletaan autotallissa, usein yhdessä. Pienet osat laitellaan kasaan keittiössä.

Kaikki on kiinni asenteesta ja rakkaudesta.

Vierailija
51/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten tapa jättää lakanat ja pyyhkeet vaihtamatta on aika uskomaton. Eikö ne näe ja haista kuinka likaisia ne on? Mun mies käyttää työhuoneensa vieressä olevaa vessaa, eikä kukaan muu käy siellä, ollaan sovittu että hän hoitaa sen siivouksen. Käsipyyhe roikkuu valehtelematta puoli vuottakin vaihtamatta jos en huomauta.

Tämä! Hyi helvetti se haju mikä lähtee likaisista käsipyyhkeistä... Näitä on monesti tullut vastaan sinkkumiehien kämpissä.

Ne haisee vauvan oksennukselta, pahalta sellaiselta.

Onko olemassa muunlaistakin kuin pahaa vauvan oksennusta? :D

Vierailija
52/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran kämppiksen kanssa yhden illan juttu, ja sen tyypin lakanat _haisivat_. Ei mitään pientä tunkkaisuutta vaan sellainen lemu, että kuvotti. Samoin siel kämpässä ei oltu kai koskaan imuroitu. Mä epätoivoisena imuroin ennen kuin vanhempani tulivat käymään, mutta imurin teho oli ihan nolla. Kylppäriäkin jynssäsin - turhaan. Ei se paska vaan lähtenyt.

Asuin siis tuolla yhtenä kesänä kuukauden.

Vierailija
53/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotkaa te akat niin paljon kuin lystäätte, kun se tuntuu olevan teille elämän tarkoitus. Siistissä kodissa ja mopin varressa sitä kuoleekin onnellisena.

Vierailija
54/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi tapa toimia oikein tässäkin asiassa: naisen tapa.

Vierailija
55/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivotkaa te akat niin paljon kuin lystäätte, kun se tuntuu olevan teille elämän tarkoitus. Siistissä kodissa ja mopin varressa sitä kuoleekin onnellisena.

Tais mennä tunteisiin :D

Vierailija
56/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais mennä tunteisiin :D

Ei muuten menny, mutta sulla tais mennä. ;D

Vierailija
57/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Mies ei ole siis SINULLE sopiva mies parisuhteeseen, ainakaan sinun käsityksesi mukaiseen parisuhteeseen.

Minä teen vaativaa työtä mutta teen myös jonkin verran enemmän kotitöitä, meidän kahden aikuisen välisessä parisuhteessa. Koska minä olen siisteyskäsitykseltäni vaativampi tiptop ihminen. Eikä se vie minulta kuin tunnin tai max pari viikossa, ei siis draamaa. Pyykit hoitaa molemmat, imuroinnin minä ellen pyydä miestäni tai tiskit kumpikin. Ei ongelmaa. Minä laitan enemmän paikkoja järjestykseen eli katson, että residenssi on avotakka-järjestyksessä ja esteettisesti mieltä ylentävä.

Mutta meillä huolletaan pyörät olohuoneessa, siihen on varattu pahvi, pressu ja teline. Suunnitellaan tulevia reissuja, minä opettelen huoltohommat samalla, juodaan kahvia ja rupatellaan. Auto huolletaan käytännön syistä autotallissa mutta usein olen mukana, rupatellaan ja ojentelen työkaluja. Autotalli on täynnä romua mutta vielä sinne auto, pyörät ja moottoripyörät mahtuu. Ja moottoripyörät huolletaan autotallissa, usein yhdessä. Pienet osat laitellaan kasaan keittiössä.

Sori mutta mielestäni vähän lapsellinen näkemys. Kiva että teillä menee kotitöiden epätasaisesta jakautumisesta huolimatta hyvin. Se sopii sitten teille, hyvä niin, mutta ei sellaista työjakoa tarvitse muille tuputtaa. Ap:n tapauksessa tilanne oli erilainen, ap ei ainakaan kertomansa mukaan tehnyt ainoastaan hieman suurempaa osaa kotitöistä vaan kaiken tai lähes kaiken. Yksin. Tuollainen "jos rakastaa niin alistuu mihin vaan" -syyllistäminen on yksinkertaisesti pöljää. Takaisin voisi sanoa, että jos mies rakastaa niin hänkin voi kuunnella ja arvostaa kumppaniaan sen verran, että tulee vastaan jos toinen on uupunut.

Vierailija
58/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun jossain keskustelupalstalla joku sanoi, että estoton piereskely kumppanin seurassa on osoitus rakkaudesta ja hyvästä parisuhteesta. Sinun juttusi on melkein yhtä huvittava.

Vierailija
59/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi tapa toimia oikein tässäkin asiassa: naisen tapa.

On se tapa, jolla paikat ei käy haiseviksi. Haju on varoitus epäterveellisistä olosuhteista, tyhmäkin sen tajuaa.

Vierailija
60/74 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole koskaan asunut yksin, mutta voin vaan kuvitella minkälaiseen kuntoon hän sen saisi, jos yksin asuisi. Siinä on siis ihminen, joka ei koe koskaan tarvetta siivoamiseen. Itse olen perussiisti eli en mikään hysteerikko, mutta hän saa mut monesti vaikuttamaan täydeltä siivousfriikiltä, vaikka imuroisin vaan kerran viikossa! (Meillä kuitenkin viiden hengen perhe, täällä pitäisi imuroida ainakin kolme kertaa viikossa, että lattiat pysyisi siistinä) joskus oikeesti haaveilen erosta, olisi ihanaa siivota rauhassa ilman sitä jatkuvaa nalkutusta, miten kuulemma koko mun elämäni on siivoamista. Kumma juttu, kun yksin teen kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi