Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten käyttäytyminen alennusmyyntien aikaan (Aspan näkökulma)

Vierailija
26.06.2017 |

Sotketaan paikat (osa tarkoituksella)? Miksi? Ihan kamala kiire juosta ihmisten perässä kun tuotteita jätetään ympäri myymälää, sotketaan rekit niin että seuraavien on vaikea edes yrittää löytää mitään. Tai raahataan kamala kasa tuotteita kassalle. Siis jonotetaan pitkä aika, lätkäistään tuotteet kassalle ja aletaan arpomaan että "en ota näitä, nämä minä otan, mutta en sittenkään halua näitä" ja kamala vaatekasa sieltä myymälästä on seuraavaksi kassalla. Kun jonkun täytyy ne siitä viedä takaisin myymälään, alkaa kiukuttelu kun kassoilla on liian vähän henkilökuntaa.

Ale-kuvasto on valtakunnallinen, mutta kaikkia tuotteita ei välttämättä logistisista syistä saada kaikkiin myymälöihin. Sitten raivotaan pää punaisena sille kassaneidille, joka yrittää ystävällisesti teille kertoa, miksi meiltä ei tuotetta löydy, tarjoutuu soittamaan toiseen myymälään, mutta asiakas keskeyttää tiuskimalla että "En MINÄ pääse toiseen myymälään". Okei, seuraavaksi olisin tarjonnut vastaavaa tuotetta alehintaan, mutta ei sitäkään kuunnella loppuun, vaan solvataan kassaneiti, ketju, ja mölistään miten valheellista mainontaa tämä nyt oli ja "KYLLÄ HESARISSA OIS PITÄNYT LUKEA ETTÄ TEILLÄ EI TÄTÄ OLE" (??)

Alennuksien päälle tinkaajat.. Jaksanko edes aloittaa? Kassalla ei ole yleensäkään oikeuksia ruveta laskemaan minkäänlaisia hinnanpudotuksia, puhumattakaan jo valmiiksi alennetuista tuotteista. Se mahdollinen tinkaaminen suoritetaan osastolla työskentelevän myyjän kanssa, jolloin sovittu hinta ilmoitetaan puhelimitse kassalle, tai lisätään käsin tuotteeseen sovittu hinta. Eikä tartte tuhista kun se kassaneiti tekee vain työtään ja noudattaa annettuja sääntöjä etkä saa sitä euron pudotusta..

Laarit... tuotteet on asetettu kokojärjestykseen niin, että jokainen näkee ne ensisilmäyksellä ja voi valita itselleen sopivan koon. Muttakun pitää kaivaa sieltä pohjalta ja rutata kaikki muut tuotteet.

On olemassa bokseri ja sukkavarkaita. Sukkapaketti (3paria) maksaa 3euroa. Aina löytyy vähintään 1 paketti josta on revitty sukkia irti. Joskus käy vahinkoja että tuotepakkaus hajoaa, se on ihan ok. Mutta sitten on nää jotka repii paketit auki niin että on aivan turha toivo edes yrittää korjata sitä. Jos te haluatte vilkaista paketissa olevaa tuotetta, pyytäkää MYYJÄ avuksenne! Sille maksetaan siitä. Ja se tekee sen mielellään, ainakin paljon mieluummin kuin yrittää kasata kokoon tuhottuja myyntipakkauksia.

Ja sitten kassalla: JOKA IKINEN alehinta ei tule suoraan koneelta. Ne täytyy syöttää käsin. Joskus käy virheitä, me emme tahallamme jätä alehintoja laittamatta. Jos näin toimisimme, olisi työmme hyvin lyhytaikainen ilo ja kenkää tulis niin että heilahtais.

Anteeksi avautuminen, oli rankka päivä tänään. Pidän asiakkaista ja työstäni, enkä koskaan näytä asiakkaille turhautumistani tai ärsyyntymistäni. Palvelen asiakkaani asiallisesti ja tahdon heidän lähtevän hyvillä mielin, ja tulevan vielä uudestaankin asioimaan. Mutta OIKEASTI joskus tuntuu että kaupassa ja ETENKIN ale-aikana jengillä unohtuu aivot narikkaan.

Kiitos niille ihanille ja huomaavaisille asiakkaille, jotka osaatte kohteliaat käytöstavat ja teette työstämme mieluisaa, teitä onneksi on PALJON :)

Kommentit (170)

141/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät, älkää haukkuko asiakkaita. He maksavat teidän palkkanne. Melkein kaikki harmit johtuvat henkilökunnan puutteesta, valittakaa siis ihan siellä oman organisaationne sisällä.

Saako asiakkaalle myös sitten antaa tilinumeron ja antaa palautetta, jos palkkakuitissa on virheitä? 😉😊 Vai joutuuko valitukset kohdistamaan kuitenkin ihan sinne palkkakonttorille, josta se liksa tosiasiassa maksetaan.

Vierailija
142/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vaateostoksia. Ne sujuvat kuitenkin kohtuullisen mukavasti kun:

1 Menen erääseen tiettyyn liikkeeseen.

2 Eräs tietty myyjä tulee kysymään tarvitsenko apua. Kyllä tarvitsen.

3 Sanon mitä vaatteita tarvitsen.

4 Myyjä hakee vaatteita.

5 Sovittelen niitä ja vaimo kommentoi ovatko hyviä.

Hyvä myyjä tietää mitä vaatteita kaupassa on. Miksi minä selaisin niitä rekkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan vaateostoksia. Ne sujuvat kuitenkin kohtuullisen mukavasti kun:
1 Menen erääseen tiettyyn liikkeeseen.
2 Eräs tietty myyjä tulee kysymään tarvitsenko apua. Kyllä tarvitsen.
3 Sanon mitä vaatteita tarvitsen.
4 Myyjä hakee vaatteita.
5 Sovittelen niitä ja vaimo kommentoi ovatko hyviä.

Hyvä myyjä tietää mitä vaatteita kaupassa on. Miksi minä selaisin niitä rekkejä?

No jos sinulla on varaa asioida liikkeessä, jossa kaikkia palvellaan erikseen, niin mikäs siinä. Minulla ei ole varaa, joten minä kahlaan itse niitä rekkejä.

Vierailija
144/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea näitä iänikuisia valituksia ja asiakkaan näpäyttelyjä "tee sitä, älä tee tätä, ei ole minun syyni että sinä sitä ja tätä..."

En ihan oikeasti käy siellä kaupassa miellyttääkseni kassatyöntekijää ja tehdäkseni hänen elämästään mahdollisimman helppoa ja mutkatonta. En tule ajatelleeksi joka asiaa mikä minun pitäisi aspojen mielestä huomioida enkä jaksa edes yrittää. Kai teillä on juuri tätä varten palkattu ylimääräisiä ihmisiä ruuhka-ajaksi.

Ei ole. Kesälomat ja suviduunarit vie tarpeeks ison osan tuotoista, kaikilla ketjuilla ei ole kiertäviä kiireapulaisia koska ollaan kauppiasvetoisia. Ja kenellö on aikaa kouluttaa muutaman viikon/vuoron tähden joku uusi työntekijä? Asiakkalta emme kaipaa muuta, kuin perushuomaavaisuutta eli tervehdys, kiitos, olehyvä ja sitten ne sovitetut tuotteet sinne rekkiin mikä yleensä löytyy sovituskoppien ulkopuolelta. Ei tartte jammailla hyllyjen väliin TAI kuten joskus löysin bikinit KENKÄLAATIKOSTA?

No se on kyllä jonkun muun ongelma kuin maksavan asiakkaan, jos teillä ei ole henkilökuntaa. Ja entä aspojen huomaavaisuus? Miksi aspojen pitää koko ajan naputella näitä komenteluviestejä palstalle? Vuodesta toiseen.

Nyt minua alkoi kiinnostamaan, oletko koskaan työskennellyt päivittäistavarakaupassa asiakaspalvelijana? Koska jos olisit, ymmärtäisit varmasti Kaupan kassat tuntuu olevan se roskakori, keneen voi purkaa omat turhautumiset asiasta kuin asiasta. Asiakaspalvelijan työstä maksetaan aivan liian vähän siihen nähden paljonko joskus joutuu henkisellä tasolla kestämään. Olisiko sinusta mukavaa, että joku tulee sinun työpaikallesi huorittelemaan, haukkumaan, ja arvostelemaan työtapasi, ja kyseenalaistamaan luku- ja kirjoitustaitosi sekä koulutustasosi? Pahimmillaan paiskoisi sinua tavaroilla, sylkisi päälle tai uhkailisi turvallisuuttasi tavalla tai toisella?

Moni ei tunnu tajuavan että se nuori mies/nainen/sukupuoleton siinä kassalla on opiskelemassa mahdollisesti omaa koulutustasoasi korkeampaa tutkintoa, ja voi olla tulevaisuudessa sun pomo. Kaupan työntekijät eivät ole tyhmiä. Ja me huomioimme asiakkaamme. Se on työn pitämisen perusedellytys; ole kohtelias ja huomioi asiakkaan tarpeet ja toimi niiden mukaisesti.

No onneks mä oon niin kiva, etten huomauta edes vaikka olisin saanut aletuotteen normihinnalla (Tokmannissa joskus käynyt näin)..

Yleisestikin ihmiset, jotka huorittelee tuntemattomia ihmisiä, ovat sairaita päästään ja onneksi harvassa.

Vierailija
145/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät, älkää haukkuko asiakkaita. He maksavat teidän palkkanne. Melkein kaikki harmit johtuvat henkilökunnan puutteesta, valittakaa siis ihan siellä oman organisaationne sisällä.

Ja sitten itkettäisiin, miksi hinnat ovat niin korkeita, vaikka tuotteet ovat ihan samanlaisia kuin ennenkin. Kai ymmärrät, ettei henkilökunta ole ilmaista. Jos haluat ostaa vaatteita edullisesti, silloin et maksa henkilökohtaisesta palvelusta, passaamisesta, vaatteiden erissä maksamisesta ja pinojen mylläämisestä. Maksat ainoastaan siitä, että etsit itse tuotteen ehkä sekaisesta myymälästä, ehkä jonotat kassalle ja hoidat maksun siitä hinnasta, joka koneella on.

Vierailija
146/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on teidän työtä. Ilman näitä asiakkaita ei olisi teillä työtä.

Jos me teemme teidän puolesta työt, saa puolet lähteä. Olkaa siis tyytyväisiä että työtä on tehtävänä

Työhön kuuluu kuunnella muiden raivoamista? Varmasti silloin jokainen aspa antaa sinun ihan rauhassa tehdä heidän työnsä, ole hyvä.

Valitettavasti aina aspan toimenkuvaan on kuulunut asiakkaiden valitusten kuuntelu. Eikös siihen ole koulutustakin?

😂😂 Minkähänlainen koulutus tämä olisi? Kouluttaja huutaa kaikki keksimänsä solvaukset ja henkilökohtaiset loukkaukset ja katsotaan kauanko harjoittelija jaksaa hymyillä. Ihan vaan että nähdään kestääkö tulevan kassaneidin/herran kantti :D ai s*na

Meillä oli koulutus, jossa toiset aspat esittivät ilkeitä asiakkaita ja toiset sitten ottivat palautetta rakentavasti vastaan... Ei jumankauta oli typerin koulutus ikinä.

147/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea näitä iänikuisia valituksia ja asiakkaan näpäyttelyjä "tee sitä, älä tee tätä, ei ole minun syyni että sinä sitä ja tätä..."

En ihan oikeasti käy siellä kaupassa miellyttääkseni kassatyöntekijää ja tehdäkseni hänen elämästään mahdollisimman helppoa ja mutkatonta. En tule ajatelleeksi joka asiaa mikä minun pitäisi aspojen mielestä huomioida enkä jaksa edes yrittää. Kai teillä on juuri tätä varten palkattu ylimääräisiä ihmisiä ruuhka-ajaksi.

Ei ole. Kesälomat ja suviduunarit vie tarpeeks ison osan tuotoista, kaikilla ketjuilla ei ole kiertäviä kiireapulaisia koska ollaan kauppiasvetoisia. Ja kenellö on aikaa kouluttaa muutaman viikon/vuoron tähden joku uusi työntekijä? Asiakkalta emme kaipaa muuta, kuin perushuomaavaisuutta eli tervehdys, kiitos, olehyvä ja sitten ne sovitetut tuotteet sinne rekkiin mikä yleensä löytyy sovituskoppien ulkopuolelta. Ei tartte jammailla hyllyjen väliin TAI kuten joskus löysin bikinit KENKÄLAATIKOSTA?

No se on kyllä jonkun muun ongelma kuin maksavan asiakkaan, jos teillä ei ole henkilökuntaa. Ja entä aspojen huomaavaisuus? Miksi aspojen pitää koko ajan naputella näitä komenteluviestejä palstalle? Vuodesta toiseen.

Nyt minua alkoi kiinnostamaan, oletko koskaan työskennellyt päivittäistavarakaupassa asiakaspalvelijana? Koska jos olisit, ymmärtäisit varmasti Kaupan kassat tuntuu olevan se roskakori, keneen voi purkaa omat turhautumiset asiasta kuin asiasta. Asiakaspalvelijan työstä maksetaan aivan liian vähän siihen nähden paljonko joskus joutuu henkisellä tasolla kestämään. Olisiko sinusta mukavaa, että joku tulee sinun työpaikallesi huorittelemaan, haukkumaan, ja arvostelemaan työtapasi, ja kyseenalaistamaan luku- ja kirjoitustaitosi sekä koulutustasosi? Pahimmillaan paiskoisi sinua tavaroilla, sylkisi päälle tai uhkailisi turvallisuuttasi tavalla tai toisella?

Moni ei tunnu tajuavan että se nuori mies/nainen/sukupuoleton siinä kassalla on opiskelemassa mahdollisesti omaa koulutustasoasi korkeampaa tutkintoa, ja voi olla tulevaisuudessa sun pomo. Kaupan työntekijät eivät ole tyhmiä. Ja me huomioimme asiakkaamme. Se on työn pitämisen perusedellytys; ole kohtelias ja huomioi asiakkaan tarpeet ja toimi niiden mukaisesti.

No onneks mä oon niin kiva, etten huomauta edes vaikka olisin saanut aletuotteen normihinnalla (Tokmannissa joskus käynyt näin)..

Yleisestikin ihmiset, jotka huorittelee tuntemattomia ihmisiä, ovat sairaita päästään ja onneksi harvassa.

En minäkään jaksa huomauttaa. Kauhean vaivalloista jonkun parin euron-parinkympin takia 😂

Vierailija
148/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kaupassa, ravintolassa, huoltoasemalla ja nyt isännöitsijätoimistossa. Asiakaspalvelua kaikki tyynni. Pöljimmät asiakkaat on ravintolassa, mikä osittain selittyy humalatilalla. Tyyppi, joka on juuri tullut ruuhkaiselle baaritiskille alkaa saman tien huutaa odottaneensa "ainakin puoli tuntia". Myös lause "mikä v***u täällä oikein maksaa" tuli tutuksi. Jäät loppu, kaikki on loppu, pöydät täynnä likaisia laseja vaan mihinkään et pääse kun ringissä on viidessä kerroksessa janoisia asiakkaita. Paikkaan oli pääsymaksu ja monesti ihmiset keksivät itse, etteivät maksa jäävedestä, koska ovat ostaneet pääsylipun. No niin ostaneet ne oluen juojatkin.

Tuohon verrattuna kauppa ja huoltsikka oli kevyttä kamaa.

Nykyisessä työssäkin on vastaan tullut kaiken näköistä. Kerronpa keväältä jutun:

Olen lähettänyt sähköpostilla osakkaille yhtiökokouskutsun. Reilu tunti lähettämisen jälkeen soi puhelin. Langan päässä on 80+ osakas, joka soittaa "saamansa ihmeellisen sähköpostin johdosta".

Asiakas: Tässä sanotaan, että yhtiökokous 6.4.2017 klo 12.40. Minä olen nyt soittanut monelle naapurille, eikä kukaan tiedä tästä mitään.

Minä: Niin, lähetin tuolloin kutsun. Se kutsu on liitteenä ja tulee vielä postissa paperisenakin.

A: Mutta kukaan ei tiedä mitään! Missä se kokous on? Miksei ole ilmoitettu?

M: Se kokous on kahden viikon kuluttua. Se sanotaan siellä liitteenä olevassa kutsussa.

A:Mutta tässä lukee 6.4.2017 klo 12.40!

M: No se on sähköpostin antama lähetysaika. Minä en voi sille mitään, että se lukee siinä.

A: Mutta tämä on teidän lähettämä! Teidän virhe! Minun sähköpostissani ei ole mitään vikaa!

M: Niin se on lähetysaika ja kokous....

A: Tämä on teidän virhe!!! *släm*

Vierailija
149/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä huudetaan siitä, että aletuotteista ei ole kaikkia kokoja saatavilla. Myös h`rittelu ja muu haukkuminen on arkipäivää. Se on minun syyni, että olet luvannut lapsille uudet hupparit ennen niiden ostamista. Minun syyni myös, että tuotteista on viidentenä alepäivänä enää hajakokoja. Aspan syytä on ylipäänsä kaikki ja on ihan ok huutaa ja haukkua.

Mulla kävi joskus moka, unohdin laittaa jostain kampanjatuotteesta alehinnan. Huomasin sen heti kun kerkesin ääneen lausua loppusumman. Tyyppi kyykytti ja seisotti jonoa siinä, talutti mua perässään lukemaan kylttejä, käski opetella lukemaan ja halusi myymäläpäällikön yhteystiedot kertoakseen että minä tarvitsen lisäkoulutusta (8v aspana) ja aikoi tarkistaa päälliköltä että olen myös henk. Koht. Viestin asiasta toimittanut perille. Takahuoneen raporttikirjaan sit tuli merkintä ensin multa itku kurkussa, ja toinen mun työtoverilta "Se äijä oli seinähullu, ei tartte ottaa vakavissaan"

Jos olen ollut paikanpäällä tuollaisessa kyykytystilanteessa, niin se kyykyttäjä on saanut kyytiä ja kunnolla :)

On se helvetti, ettei alkeellisimpia käytöstapoja osata ja kuvitellaan aasiakkana olevansa aina oikeassa!

Jep, mun vahtivuorolla ei tuollaista pääse tapahtumaan.

Huvittavaa muuten nähdä se kyykyttäjä tuossa tilanteessa, kun sille se laki luetaan. Ollaan kyllä niin nöyrää, että......

Myyjähän on tuossa tilanteessa ollut, että WHAAAT??? asiakas ojenntaa toista ja on ollut kiitollinen saamastaan tuesta myöskin.

Huomattavasti tehokkaampaa on ottaa yhteyttä aluepäällikköön tms. ja esim. kuiten todistella asia. Minulle myytiin täydellä hinnalla alennuksessa oleva tuote (viallinen, siksi halpa) ja koska myyjä ei ottanut asiaan kantaa kertoessani sen ystävällisesti, niin otin yhteyttä "ylemmäs". Tuloksena oli kohtuullinen korvaus, jota kassa ei suostunut antamaan eli virhettään korjaamaan.

Just tänäänmeinasin saada alennus tuotteen väärällä hinnalla...2 myyjää tarkasti asian ja todellakin, kuului saada alennus, isompi siis. Sain sen ihan ilman vittuilua tai hyökkimistä. Kaikille jäi hyvä mieli ja kenenkäänpäivä ei mennyt pilalle.

Ja todellakin...en kyllä rupea mitään vuoropäällikköä vaivaamaan asiakkaan vittuiluista ja jos olen paikalla. Se homma hoidetaan paikanpäällä....heti.

Ihan helvetin sama mihin se kyykyttäjä sen jälkeen menee, mutta joku roti se on niillä ääliöilläkin oltava.

Vierailija
150/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän se selvisi. Kun se kaupan kassa voi olla joskus sun pomo, on sitä kohdeltava hyvin. Sitä kaupan työntekijää, joka ei opiskele, saa siis haukkua huoletta, kun siitä ei koskaan tule muuta kun duunari? Jep jep.

Vierailija
151/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän se selvisi. Kun se kaupan kassa voi olla joskus sun pomo, on sitä kohdeltava hyvin. Sitä kaupan työntekijää, joka ei opiskele, saa siis haukkua huoletta, kun siitä ei koskaan tule muuta kun duunari? Jep jep.

Ei vaan pointti on se, että kaikkia ihmisiä kunnioitetaan ja tämän pitää toimia molempiin suuntiin. Jos ajatellaan, että sinun ei tarvitse kunnioittaa asiakaspalvelijaa, ei hänenkään tarvitsisi kunnioittaa sinua, jos hänestä tulee pomosi tai vaikka hoitajasi vanhainkodissa. Eli tuo osoittaa tämän ajatusmaailman typeryyden. Siksi lähtökohta on, että kaikkia kunnioitetaan.

Vierailija
152/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä pyydät asiakkaita olemaan sotkematta pinoja, mutta pyydät että eivät avaisi paketteja itse vaan kutsuisivat sinut. Eli valitat kun joudut (lisä)hommiin asiakkaitten takia, mutta silti sua pitäisi vielä enemmän pyytää avuksi?

Hitto kohta ei uskalla kauppaan mennä, jos sattuu häiritsemään myyjää työssään, kysymällä vaikka jotain.

Vierailija
153/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minua alkoi kiinnostamaan, oletko koskaan työskennellyt päivittäistavarakaupassa asiakaspalvelijana? Koska jos olisit, ymmärtäisit varmasti Kaupan kassat tuntuu olevan se roskakori, keneen voi purkaa omat turhautumiset asiasta kuin asiasta. Asiakaspalvelijan työstä maksetaan aivan liian vähän siihen nähden paljonko joskus joutuu henkisellä tasolla kestämään. Olisiko sinusta mukavaa, että joku tulee sinun työpaikallesi huorittelemaan, haukkumaan, ja arvostelemaan työtapasi, ja kyseenalaistamaan luku- ja kirjoitustaitosi sekä koulutustasosi? Pahimmillaan paiskoisi sinua tavaroilla, sylkisi päälle tai uhkailisi turvallisuuttasi tavalla tai toisella?Moni ei tunnu tajuavan että se nuori mies/nainen/sukupuoleton siinä kassalla on opiskelemassa mahdollisesti omaa koulutustasoasi korkeampaa tutkintoa, ja voi olla tulevaisuudessa sun pomo. Kaupan työntekijät eivät ole tyhmiä. Ja me huomioimme asiakkaamme. Se on työn pitämisen perusedellytys; ole kohtelias ja huomioi asiakkaan tarpeet ja toimi niiden mukaisesti.

Ei vaan pointti on se, että kaikkia ihmisiä kunnioitetaan ja tämän pitää toimia molempiin suuntiin. Jos ajatellaan, että sinun ei tarvitse kunnioittaa asiakaspalvelijaa, ei hänenkään tarvitsisi kunnioittaa sinua, jos hänestä tulee pomosi tai vaikka hoitajasi vanhainkodissa. Eli tuo osoittaa tämän ajatusmaailman typeryyden. Siksi lähtökohta on, että kaikkia kunnioitetaan.

Niinpä, sen pitäisi olla niin että kaupan myyjää tai kassatyöntekijää kunnioitetaan, koska hän on ihminen joka tekee työtään. Kunnioitetaan ihan ihmisenä ja työntekijänä, vaikka loppuikänsä istuisi siinä kaupan kassalla.

Eikä siksi että hän voi olla joskus sun pomo.

Vierailija
154/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minua alkoi kiinnostamaan, oletko koskaan työskennellyt päivittäistavarakaupassa asiakaspalvelijana? Koska jos olisit, ymmärtäisit varmasti Kaupan kassat tuntuu olevan se roskakori, keneen voi purkaa omat turhautumiset asiasta kuin asiasta. Asiakaspalvelijan työstä maksetaan aivan liian vähän siihen nähden paljonko joskus joutuu henkisellä tasolla kestämään. Olisiko sinusta mukavaa, että joku tulee sinun työpaikallesi huorittelemaan, haukkumaan, ja arvostelemaan työtapasi, ja kyseenalaistamaan luku- ja kirjoitustaitosi sekä koulutustasosi? Pahimmillaan paiskoisi sinua tavaroilla, sylkisi päälle tai uhkailisi turvallisuuttasi tavalla tai toisella?Moni ei tunnu tajuavan että se nuori mies/nainen/sukupuoleton siinä kassalla on opiskelemassa mahdollisesti omaa koulutustasoasi korkeampaa tutkintoa, ja voi olla tulevaisuudessa sun pomo. Kaupan työntekijät eivät ole tyhmiä. Ja me huomioimme asiakkaamme. Se on työn pitämisen perusedellytys; ole kohtelias ja huomioi asiakkaan tarpeet ja toimi niiden mukaisesti.

Niinpä, sen pitäisi olla niin että kaupan myyjää tai kassatyöntekijää kunnioitetaan, koska hän on ihminen joka tekee työtään. Kunnioitetaan ihan ihmisenä ja työntekijänä, vaikka loppuikänsä istuisi siinä kaupan kassalla.
Eikä siksi että hän voi olla joskus sun pomo.

Niin, mutta tuo on hyvä peruste niille, joille tuo kassatyöntekijän kunnioitus on liian vaativa laji. Helpompi selittää näille valopäille se näin päin, että tuo kostautuu, jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla.

Vierailija
155/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä asiaa.

Paitsi sitä en ymmärtänyt, miksi asiakkaan pitäisi vaikuttua siitä, että työntekijä on opiskelija tai mikä hulluinta, ehkä jonain päivänä asiakkaan pomo.

Kyse oli siitä, kuinka joku yleisti kassojen olevan täysin kouluttamattomia idiootteja. Tosiasiassa moni myyjänä oleva opiskelee, korkeastikin, joten tällä kommentilla haluttiin tuoda esille se, että myyjänä toimivat voivat tosiaan olla hyvinkin koulutettuja ja tämän seurauksena joskus ehkä kyseisen kommentin jättäjän pomo..

Mun mielestä jokaista ihmistä ja työntekijää pitää arvostaa ihmisenä, ei sen takia mitä se opiskelee, tai miten korkeastikoulutettu hän on.

Meidän työpaikalla tekee keikkatyötä ihmiset jotka opiskelee ja tulevaisuudessa tulevat olemaan korkeasti koulutettuja, mut on siellä keikkatöissä ihmisiä jotka ei amista oo käynyt loppuun. Ja ihan samalla tavalla arvostetaan ja kohdellaan kumpaakin, koulutustaustasta huolimatta. Niistä se joka on ahkera ja reipas, tulee toistekkin kiireapulaiseksi. Itse en edes kysy asiaa, opiskeleeko jotain, ellei itse kerro. Ei liity kiireapulaisen työhön mitenkään.

Vierailija
156/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä pyydät asiakkaita olemaan sotkematta pinoja, mutta pyydät että eivät avaisi paketteja itse vaan kutsuisivat sinut. Eli valitat kun joudut (lisä)hommiin asiakkaitten takia, mutta silti sua pitäisi vielä enemmän pyytää avuksi?

Hitto kohta ei uskalla kauppaan mennä, jos sattuu häiritsemään myyjää työssään, kysymällä vaikka jotain.

Yritän muotoilla tämän nyt niin yksinkertaisesti kuin suinkin mahdollista:

Tuotteita saa katsella ja pyöritellä käsissään, myös niitä pinoissa olevia tuotteita. Olisi miellyttävää, jos edes yrittäisit laskea tuotteen takaisin niin siististi kuin sen itse osaat laittaa. Pienet virheet korjaa myyjä. Laarit, joissa esillä useampia kokoja ovat järjestetty riviin kokojärjestykseen, eli yksi pino sisältää vain tiettyä kokoa. Näin riittää kun ajatuksella viitsit katsoa mitä kokoja löytyy ensisilmäyksellä sen sijaan, että upotat koko käsivartesi saadaksesi sen pinon alimmaisen ja näin sekoittaen koko laarin. Siellä ne myyjät jatkuvasti pyörivät kysymässä voivatko jotenkin auttaa, juuri siksi että ostotapahtuma sujuisi mahdollisimman helposti (niin asiakkaan, kuin myyjän näkökulmasta).

Meille ihan oikeasti maksetaan palkka siitä PALVELUSTA. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaana sinulla on oikeus pyytää myyjä avuksesi, ellei myyjä itse ole sinulta vielä avuntarvetta kysellyt. Myyjä kulkee kanssasi läpi vaikka koko kaupan etsimässä sinulle sopivia tuotteita ja kokoja. Se on meidän tehtävä pääasiassa.

Tiivistetysti: Mitä vähemmän sotkua, sitä nopeammin myyjät ovat käytettävissänne silloin, kun sitä tarvitsette.

Pakettien avaaminen on tosiaan yleensä tarkistettava myyjältä, saako näin tehdä. Jotkut pakkaukset menettävät myyntiarvonsa sinetin rikkoutuessa. Yleensä myyjät ovat availleet niitä pakkauksia jo sen verran useita, että tietävät kuinka ne saadaan siististi auki ja takaisin pakettiin niiden myyntiarvon kärsimättä.

Vierailija
157/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you ❤️ Itsekin vaatekaupassa työskentelevänä en vaan voi käsittää tuota että ei ymmärretä tuota että varsinkin pöydissä tuotteet on KOKOJÄRJESTYKSESSÄ!!!! Aina joku idiootti repii sitä XXXXXXXXL pinoa (meillä siis jokainen koko omassa pinnassa ja koko lukee noin 5x5cm siinä päällä).. sit kun meet kysymään että mitäs kokoa etit niin yleensä se on just joku XS. Luulis että jos kymmenen ekaa siitä pinosta on ollut XXL niin ehkä tajuais että no se xs ei varmaan tässä samassa oo ja katsois siihen puolen metrin päähän.Mutta eiiiii....

Varsinkin farkkupinoista on hankalaa löytää omaa kokoa, kun niissä ei aina ole edes se kokolappu helposti löydettävissä. Joutuu kaivelemaan jostain muovilangan päässä olevasta lapusta tai housunkauluksen sisäosasta. 

Ja päällimmäisenä on muutama XS, sitten viidet S kokoa ja sitten ehkä se M-koko, mutta et voi millään etukäteen tietää mistä kohtaa pinoa nykäisisit katsomatta niitä helkkarin lappuja. Ja välttämättä sitä omaa kokoa ei kaiken kaivamisen jälkeen edes löydy.

Kyllä siinä pinot menee väkisinkin epäsiistin näköisiksi, ja niitä on asiakkaankin ikävä kaivella. Keksikää joku toinen tapa laittaa tavarat esille, jos se pinojen lakoaminen haittaa.

Vierailija
158/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on henkilöstöbudjetti vedetty tosi tiukoille, ja nyt kun kesälomat pyörii, tehdään koko ajan hommia alimiehityksellä. Ja lisäksi aina sattuu jotain inhimillistä, kuten joku sairastuu. Tietenkään tämän ei pidä vaikuttaa ja näkyä asiakkaille, mutta meillä myymälässä se näkyy käytännössä niin, että kellään työvuorossa olevalla ei ole aikaa seisoa koko ajan kassan takana, vaan tehdään muita myymälän töitä, neuvotaan ja palvellaan asiakkaita ja kassalle mennään silloin kun sinne tulee asiakas.

Esimerkiksi tänään viimeksi olin tilanteessa, että olin aamuvuorossa pari tuntia yksin ennen seuraavaan vuoroon tulevia. Kassalla oli lappu, joka ohjasi kauempana olevalle toiselle kassalle. Palvelin hyllyjen välissä toista asiakasta, kun eräs rouva tuli karjumaan: "Oletko sinä kassa!?!?!" Ja muuta räyhäystä perään. Ystävällisesti neuvoin mistä löytyy toinen kassa, mutta ei, lisää valitusta ja marttyyrina jäi seisomaan sinne tyhjän kassan taakse. Pyytelin anteeksi siltä asiakkaalta, jota sillä hetkellä palvelin ja kävin rahastamassa tämän rouvan.

Onneksi itse pystyy olemaan tällaisten tilanteiden yläpuolella (vuosien harjoittelulla), koska en se ole minä, joka käyttäytymisellään antaa itsestään typerän ja käytöstavattoman moukan kuvan, vaan se asiakas, joka virheellisesti kuvittelee olevansa minua parempi, vain sen takia että minä olen "joku myyjä", tuskin edes ihmisarvoinen. Veikkaan, että olen älykkäämpi useampia asiakkaitani, ainakin sivistyneempi. Ja olen liki unelmatyössäni. :)

Vierailija
159/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes tältä palstalta koskaan lukenut lääkärien valittavan potilaiden hygieniasta tai juristien siitä, kuinka jotkut asiakkaat purkavat mielenterveysongelmansa käräjöintiin.

Noita ammatinedustajia sitoo vaitiolovelvolliuus. Jos selviää, kuka on laverrellut julkisesti, on aika lyhyt matka työttömyyteen.

Vierailija
160/170 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän muotoilla tämän nyt niin yksinkertaisesti kuin suinkin mahdollista:

Tuotteita saa katsella ja pyöritellä käsissään, myös niitä pinoissa olevia tuotteita. Olisi miellyttävää, jos edes yrittäisit laskea tuotteen takaisin niin siististi kuin sen itse osaat laittaa. Pienet virheet korjaa myyjä. Laarit, joissa esillä useampia kokoja ovat järjestetty riviin kokojärjestykseen, eli yksi pino sisältää vain tiettyä kokoa. Näin riittää kun ajatuksella viitsit katsoa mitä kokoja löytyy ensisilmäyksellä sen sijaan, että upotat koko käsivartesi saadaksesi sen pinon alimmaisen ja näin sekoittaen koko laarin. Siellä ne myyjät jatkuvasti pyörivät kysymässä voivatko jotenkin auttaa, juuri siksi että ostotapahtuma sujuisi mahdollisimman helposti (niin asiakkaan, kuin myyjän näkökulmasta).

Meille ihan oikeasti maksetaan palkka siitä PALVELUSTA. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaana sinulla on oikeus pyytää myyjä avuksesi, ellei myyjä itse ole sinulta vielä avuntarvetta kysellyt. Myyjä kulkee kanssasi läpi vaikka koko kaupan etsimässä sinulle sopivia tuotteita ja kokoja. Se on meidän tehtävä pääasiassa.

Tiivistetysti: Mitä vähemmän sotkua, sitä nopeammin myyjät ovat käytettävissänne silloin, kun sitä tarvitsette.

Pakettien avaaminen on tosiaan yleensä tarkistettava myyjältä, saako näin tehdä. Jotkut pakkaukset menettävät myyntiarvonsa sinetin rikkoutuessa. Yleensä myyjät ovat availleet niitä pakkauksia jo sen verran useita, että tietävät kuinka ne saadaan siististi auki ja takaisin pakettiin niiden myyntiarvon kärsimättä.

Mä teen asiakaspalvelutyötä. Ja on tullut vastaan kaikenlaisia asiakkaita, myös ihan fyysisesti väkivaltaisia, ja asiakaspalvelusta mulle maksetaan. Jos asiakkaat tekisi mun työn, niin mihinkäs minua tarvittaisi? Ja on mullakin huonoja päiviä, mutta se on mun työtä. Jokaisessa työssä on niitä kivoja ja ei-niin-kivoja tehtäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi