Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku palstan vapaaehtoisesti lapseton katunut sitä, ettei hankkinut lapsia? Edes välillä?

Vierailija
26.06.2017 |

Minkälaisissa tilanteissa nämä katumuksen tunteet ovat ilmenneet? Kauanko ne kestävät?

Kerro ikäsi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee 10 mammaa kertomaan, kuinka hekin olivat parikymppisenä vannoutuneita veloja, ja sitten mieli muuttui, eikä mitään parempaa olisi voinut tapahtuakaan.

Vierailija
2/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 vuotias ja tiesin jo alle parikymppisenä, etten halua lasta. Päivääkään en ole katunut, ja aina kun tapaan kiljuvia ja sinne tänne säntäileviä ylilevottomia lapsia olen vain tyytyväisempi ja tyytyväisempi ratkaisuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä katunut. 48 v.

Vierailija
4/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut

Vierailija
5/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja olen paikoitellen miettinyt teinkö oikean ratkaisun. On vaikeaa perhekeskeisessä Suomessa olla erilainen, joten uskoisin tunteeni johtuvan ennemminkin siitä. Haluan löytää oman juttuni ja lapset eivät ole se. Joskus harmittaa miksi en voi olla kuin muut naiset, jolloin nauttisit lapsista ja elämän onnellisuus olisi kätevästi hoidettu ja sosiaalisesti hyväksyttyä. Nyt joutuu näkemään enemmän vaivaa löytääkseen itsensä ja oman tiensä. Lisäksi olet yhteiskunnan silmissä ulkopuolinen.

Vierailija
6/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisinaan katunut, mutta sitten helpottaa, kun ymmärrän, että enemmän minä sitä lasta kuitenkin olisin katunut. 

Vierailija
7/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen nainen ja olen paikoitellen miettinyt teinkö oikean ratkaisun. On vaikeaa perhekeskeisessä Suomessa olla erilainen, joten uskoisin tunteeni johtuvan ennemminkin siitä. Haluan löytää oman juttuni ja lapset eivät ole se. Joskus harmittaa miksi en voi olla kuin muut naiset, jolloin nauttisit lapsista ja elämän onnellisuus olisi kätevästi hoidettu ja sosiaalisesti hyväksyttyä. Nyt joutuu näkemään enemmän vaivaa löytääkseen itsensä ja oman tiensä. Lisäksi olet yhteiskunnan silmissä ulkopuolinen.

Tiedän mitä tarkoitat. Olisi niin paljon helpompaa haluta lapsia. Näin deittaillessa esimerkiksi minulla olisi potentiaalisia kumppaneita kymmennen kertaa enemmän! Mutta kun en kerran ole sellainen ihminen, joka lapsia haluaa, en tietenkään niitä hanki. Eli siinä mielessä en kadu, toisinaan harmittelen vain.

Ehkä homotkin joskus miettivät, että olisi helpompaa olla hetero?

Vierailija
8/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut koskaan, vaikka aktiivisesti olen tuntojani reflektoinut yksin ja vela-mieheni kanssa. Tyytyväisyys ja varmuus valinnan osumisesta on vah istunyt neljänkympin rajapyykin mentyä.

Vierailija
9/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä katunut.

N41

Vierailija
10/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee 10 mammaa kertomaan, kuinka hekin olivat parikymppisenä vannoutuneita veloja, ja sitten mieli muuttui, eikä mitään parempaa olisi voinut tapahtuakaan.

Ja mistä he voisivat tietään paremmasta, kun ei ole kokemuspohjaa muusta kuin siitä lapsiperhe arjesta. :D

Vierailija
11/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jos näen vaikka tyylikkäästi pukeutuneen isän ravintolassa syömässä kahden hyvin käyttäytyvän ja fiksun lapsen kanssa, henkeviä keskustellen, mietin että vitsit, tuo on kyllä hieno kokemus kaikille. Mutta ehdottomasti se on sellaista rkaihoisaa rusinat pullasta -haaveilua. Oikeasti en halua muuttaa elämääni sillä tavalla kuin lasten takia pitäisi.

Voisin kyllä hyvin olla vaikkapa setä, mutta näillä näkymin kukaan sisaruksistani ei ole hankkimassa lapsia.

Vierailija
12/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katunut. Lapset ovat ihan kivoja muilla, mutta en ole koskaan tuntenut tarvetta saada lasta itse. Mulla ei ole siis ole motiivia hankkia lasta. Ikäni on 46v.

Vierailija
13/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa?? Olla lapseton? Yhteiskunnan silmissä ulkopuolinen? Siis mitä? Avaatko vähän? Miten joudut näkemään enemmän vaivaa löytääksesi oman itsesi? Voisin kuvitella ja kuvittelenkin, että ruuhkavuosin perhearjen keskeltä, jos jostain ihminen kadottaa oman itsensä?

Kuvittelevatko lapsettomat todella olevansa jotenkin erilaisia naisia äiteihin verrattuna? Millä tavalla (muulla kun mitä nyt lapsiin liittyy)? Minulle tämä ei oikein aukea.

Vierailija
14/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, kun sydän halajaa lasta, mutta järki tietää, että lapsen hankkimisessa ei ole oikeastaan mitään järkeä ja työtä, huolta ja murhetta riittää sitä myötä loppuelämäksi? 

Vierailija
15/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivääkään en ole katunut voin sanoa käsi sydämellä. Tosin mulla nyt olis vielä ehkä aikaa,mutta en usko että mieli muuttuu. Sterilointia vakavasti harkitsen. N 35

Vierailija
16/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä he voisivat tietään paremmasta, kun ei ole kokemuspohjaa muusta kuin siitä lapsiperhe arjesta. :D

Höpön löpön, jos on vaikka saanut lapsensa esim. yli 35 vuotiaana, on siinä kertynyt aika rutkasti aikuisiän vuosia lapsetonta elämää!

Vierailija
17/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut. Oikea ratkaisu. N52

Vierailija
18/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut, neljänkympin korvilla mietin vielä uudemman kerran haluanko lapsen vai en ja päädyin samaan lopputulokseen kuin aina ennenkin, en halua. Mulla on monta läheistä kummilasta ikähaitarilla 3kk ja 20 vuotta, omia en ole ikinä kaivannut.

N 46

Vierailija
19/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin ikinä. Olisin surkea äiti. Lapset eivät millään mittapuulla ole mun juttu. N28

Vierailija
20/40 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, kun sydän halajaa lasta, mutta järki tietää, että lapsen hankkimisessa ei ole oikeastaan mitään järkeä ja työtä, huolta ja murhetta riittää sitä myötä loppuelämäksi? 

Tee niin kuin minä: hanki niille loistva iskä. Tosin se ei noita poista, mutta vähentää. Pahin on huoli ja murhe, tai sitten mieheni ei ole niin loistava. Mutta työmäärä on paljon pienempi, kun nakittaa siitä miehelle melkein kaiken.

Tosin on vaikea tietää miehistä tätä etukäteen. Meillä mies puhui lapsista aina toisinaan, vaikka olin ihan siinä uskossa, ettei niitä ainakaan meille kahdelle koskaan tule. Ja sanoin sen miehelle. Ei silti jättänyt mua. Lisäksi sanoin miehelle, että joudut varmaan olemaan toisinaan "yh" kun mä en pysty olemaan läsnä. Aika yksin mies on välillä saanut olla, mutta kai se isänä olemisen ihanuus sitten korvaa :) Ei ainakaan valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi