Järjettömimmät asiat, joita olet kuullut jonkun pakastavan
Tapansa kullakin. Listataan tähän niitä pakastuksia :)
Itse en ymmärrä keitetyn makaaronin (siis pelkän) enkä omenien pakastusta..
Kommentit (169)
Mulla on kallis villamekko jossa ei ole koimyrkkyä yms. Säilytän sitä minigrippussissa pakkases niin ei tu reikiä :)
Vierailija kirjoitti:
Banaanit, omenat yms halvat hedelmät ovat outoja pakastettuina siksi, että ovat edullisia ympäri vuoden. Omenasoseet ja mehut ymmärrän kyllä. Ehkäpä jopa sen jos on omia omenapuita ja niitä säilöö (vaikka edelleenkin tuntuu hassulta ajatukselta pakastaa omenalohkoja), mutta ystäväni siis kantaa niitä alle euron omenia kotiin ja pakastaa. Vaikka se maksaa talvella saman verran. Kotimaisia ei toki saa.. mutta juu :D Alkoi tekemään mieli smoothieita.. ja harkitsen uudestaan ajatusta ostaa käytetty pakastin 😂
AP
No ei kai monikaan kaupasta omenoita osta ja pakasta? Yleensä just omien omenapuiden omenia, niistä mä oon ainakin koko ajan ajatellu puhuttavan. Me pakastetaan siis omenoita lohkoina ja kuutioina ja talvella käytetään kiisseleihin ja piirakoihin. Kun ei ne muuten säily talveen asti, viileässä varastossa omenapuusta kerätyt omenat säilyy vähän aikaa.
Itse löysin juuri pakastimesta poikani paidan, jonka laitoin sinne pari viikkoa sitten sillä siihen oli liimaantunut purukumi. Piti pitää vaan sen aikaa että purkka kovettuu ja saan sen irti mutta näköjään olikin pidempi pakastus.
Typerintä on just se että pakastimeen tungetaan hulluna kaikkee marjoja, ruuan jämiä ym pikku nyssäköiytäitä, eikä niitä ikinä käytetä. Kumpi tulee halvemmaks, heittää desi esim marjoja roskiin, kun pakastaa niitä vuosikaudet (ja heittää sitten pois kun ei enää uskalla niitä syödä)? Käytäisi ne heti johonkin tai heittäis pois. Monihan perustelee pakastamista just rahan säästämisellä. Niin halpaa lystiä ostaa ylimääräinen pakastin ja maksaa sähkölasku, jos niitä pakastettuja asioita ei ikinä sit käytä. Muutenhan siis pakastaminen on kätevää ja järkevää, esim poimii marjoja syksyllä tms
Vierailija kirjoitti:
Typerintä on just se että pakastimeen tungetaan hulluna kaikkee marjoja, ruuan jämiä ym pikku nyssäköiytäitä, eikä niitä ikinä käytetä. Kumpi tulee halvemmaks, heittää desi esim marjoja roskiin, kun pakastaa niitä vuosikaudet (ja heittää sitten pois kun ei enää uskalla niitä syödä)? Käytäisi ne heti johonkin tai heittäis pois. Monihan perustelee pakastamista just rahan säästämisellä. Niin halpaa lystiä ostaa ylimääräinen pakastin ja maksaa sähkölasku, jos niitä pakastettuja asioita ei ikinä sit käytä. Muutenhan siis pakastaminen on kätevää ja järkevää, esim poimii marjoja syksyllä tms
...nyssäköitä... piti olla tuo yksi sana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuutavani ostaa halvennuksesta päiväysmaitoja sekä piimiä ja pakastaa niitä.
Piimiä?
Mikä se sitten on, piimöjä? :D
Ihan vain piimää.
Mutta jos tykkää pakastaa monenlaista piimää? Kirnupiimää, rasvatonta piimää, eila-piimää, AB+-piimää jne. Silloin pitää useita piimiä pakkasessa.
Toisaalta jos maitoja ei pakasta ajoissa, ne voivat piimiä. :-)
Vierailija kirjoitti:
Eräs oululainen nainen pakasti synnytetyt vauvansa. Järjetöntä.
Sanottu jo aika monta kertaa
eikös aivojakin ole nykyään "jäädytetty" jotta voisi herättää joskus tulevaisuudessa eloon?
Minulla on pakkasessa noin kilometrin verran kinofilmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuutavani ostaa halvennuksesta päiväysmaitoja sekä piimiä ja pakastaa niitä.
Piimiä?
Mikä se sitten on, piimöjä? :D
Ihan vain piimää.
Mutta jos tykkää pakastaa monenlaista piimää? Kirnupiimää, rasvatonta piimää, eila-piimää, AB+-piimää jne. Silloin pitää useita piimiä pakkasessa.
Toisaalta jos maitoja ei pakasta ajoissa, ne voivat piimiä. :-)
Maidon sekaan voi laittaa hiukan maustamatonta jugurttia, niin se ei pilaannu vaan muuttu jugurtiksi.
Tosin aika löysää tulee ilman maitojauheen lisäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaani; muuttuu mustaksi mössöksi.
Porkkanaraaste; tulee vetiseksi ja mauttomaksi.
Joskus olen kuullut äidistä, joka sai synnytyssairaalasta istukan mukaansa ja talletti sen pakastimeen.
Hieman olen erimieltä tuosta porkkanasta. Mun mielestä porkkanaraasteesta tulee ihanan mehevää ja raikasta pakastettuna. Ja jos ei tule syötyä raastesalaattina sitä, niin ainahan siitä voi leipoa rieskaa, sämpylöitä tai porkkanakakkua. Mieluummin pakastan porkkanat ja hyödynnän kuin kippaan nahistuneena kompostiin. Roskiin heitetty ruoka tulee pidemmän päälle kalliiksi.
Mä ihmettelen myös tota banaania. Pakastetusta banaanistahan voi tehdä jäätelöä, joten missä vaiheessa se sitten mustaksi mössöksi menee?
Pakastettu banaani on myös ihana smoothieaines. Jäähdyttää ja sakeuttaa smoothien. Mutta banaani pitää tietenkin pakastaa ilman kuorta ja siivuina, muuten siitä ei ole mitään iloa.
Epäilen että nimenomaan kuoret mustuu, kun pakastaa kuorineen. :)
Itse en pakasta mitään järjetöntä. Luulisi maitotuotteiden rakenteen kärsivän pakastamisesta. Yrttivoita pakastan minäkin, mausteet vaikuttavat rakenteeseen. Pelkkää voita en pakastaisi. Juustonjämät pakastan myös ja raastan jäisinä. Niin Jamie Oliver käski tehdä Säästöruoissa.
Luottokortti.
Oli jossain jenkkivideossa, jossa himosäästäjä-perheenäiti antoi vinkkejä.
Jos tili on käyttökiellossa, niin englanniksi se on "frozen".
Tämä äiti käytti tee-se-itse-ratkaisua: riittävän iso pakastusrasia täytetään vedellä vaiheittain, ja kortti sinne niin, että varmasti pakastuu aivan keskelle isoa rasiaa. Ajatus oli, että kun seuraavan kerran tekee mieli ostaa jotain luottokortilla, on tuon jäämöhkäleen sulattamisessa sen verran vaivaa, että siinä ehtii miettiä, onko varmasti tarpeen ostaa sitä, mihin korttia aikoi käyttää. Tämähän ei ollut hullumpi idea, pikemminkin päinvastoin!:)
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti.
Oli jossain jenkkivideossa, jossa himosäästäjä-perheenäiti antoi vinkkejä.
Jos tili on käyttökiellossa, niin englanniksi se on "frozen".
Tämä äiti käytti tee-se-itse-ratkaisua: riittävän iso pakastusrasia täytetään vedellä vaiheittain, ja kortti sinne niin, että varmasti pakastuu aivan keskelle isoa rasiaa. Ajatus oli, että kun seuraavan kerran tekee mieli ostaa jotain luottokortilla, on tuon jäämöhkäleen sulattamisessa sen verran vaivaa, että siinä ehtii miettiä, onko varmasti tarpeen ostaa sitä, mihin korttia aikoi käyttää. Tämähän ei ollut hullumpi idea, pikemminkin päinvastoin!:)
Kestääkö siru? :D "haluaisin uuden kortin, koska pakastin edellisen jääkimpaleen keskelle ja nyt se ei toimi" 😂
AP
Mies suunnitteli korjaavansa autoa töistä tullessaan. Huomasin että oli ajatuksissaan laittanut jonkun auton osan pakastimeen. Joku pusla minkä sanoi vaihtavansa. Otin pois pakastimesta ja laitoin pöydälle että ehtii lämpenemään ennen kuin alkaa hommiin.
Mansikoitakin voi pakastaa monella lailla: esim. kaatamalla marjat suoraan pakkaseen. .
Kaali, kokonaisena. Eihän ne edes maksa kuin muutama kymmenen senttiä...
Ollessani hesellä töissä vanhemmat ihmiset ostivat tarjoushampurilaisia (euron juustoja) mukaan ja kehuivat pakastavansa ne. Ovat kuulema hyviä lapsenlapsille kun tulevat kylään :D
Kaverini pakasti taannoin hamsterini raadon. Oltiin jätetty se lomamatkan ajaksi sille hoitoon mutta raukkaparka ehti kuupahtaa melkein heti joten se oli pakastimessa noin viikon ennen kuin se haudattiin. Kaverin äiti oli oikein hankkinut kauniin enkelirasian jostain Tiimarista missä sitä raatoa säilytettiin.