Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjettömimmät asiat, joita olet kuullut jonkun pakastavan

Vierailija
26.06.2017 |

Tapansa kullakin. Listataan tähän niitä pakastuksia :)

Itse en ymmärrä keitetyn makaaronin (siis pelkän) enkä omenien pakastusta..

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri pakasti lapsena joka talvi lumipallon. Ja "vapautti" sen seuraavana talvena uuteen hankeen :)

Vierailija
62/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuollut koiranpentu. Kasvattaja sulatti ja pakasti aina saman pennun, jotta sai vakuutusyhtiöltä korvauksia. Lopulta eläinlääkäri tajusi juonen ja vakuutushuijari jäi kiinni.

Mielenkiintoista nämähän pitää lähettää eviraan tutkittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani; muuttuu mustaksi mössöksi.

Meidän teinin suurin herkku, BANAANIJÄÄTELÖ. Kuori banaani. Laita se rasiassa pakasteeseen. Kun se on jäätynyt, ota hetkeksi huoneenlämpöön pehmenemään, ei saa sulaa. Soseuta/vatkaa sauvasekoittimella (ihan mikä tahansa halpisvekotin ei välttämättä toimi) tai blenderillä vaahdoksi. Laita takaisin pakasteeseen. Voi kai sitä jollain maustaakin, mutta kuulema hyvää ihan siltäänkin. Itse en ole maistanut, koska vatsani ei kestä banaania.

Vierailija
64/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet vauvat :(

Vierailija
65/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuutavani ostaa halvennuksesta päiväysmaitoja sekä piimiä ja pakastaa niitä.

Piimiä?

Monikon partitiivi sanasta "piimä" on "piimiä".

Eli tuo on täysin oikein.

:DDD Menehän heti kesän jälkeen suomen kielen kurssille :)

Nykysuomen sanakirjassa annetaan piimä-sanalle taivutusluokka 11, ja siinä on esimerkkisanana koira. Piimä on ainesana ja sitä käytetään yleensä vain yksikössä, mutta jos sitä halutaan käyttää monikossa, niin muodot seurailevat koira-sanan taivutusta, siis koiria - piimiä. (Konsonanttivartalon perään tulee monikon tunnus i ja sitten sijapääte.)

Vierailija
66/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin jo lähes muhjuksi kypsyneen banaanin, kun ei enää sellaisenaan maistunut. Kyllä se pakkasessa vähän tummui. Muussasin muffinitaikinaan kananmunan korvikkeeksi. Toimi hyvin ja oli niin makeaa, että korvasi ison osan sokeristakin. Muffineissa oli vahva banaanin maku. Vinkiksi siis tämä.

Ps. Piimiä on ihan oikein (monikon partitiivi). Ostin erilaisia piimiä, eli tavallista, rasvatonta, laltoositonta.

Vierailija
67/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teininä pakastin kiisseliä. Ei toiminut.

Kaveri pakasti majoneesipohjaista kalasalaattia. Pilalle meni sekin.

Vierailija
68/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*laktoositonta

Vierailija
69/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaani; muuttuu mustaksi mössöksi.

Porkkanaraaste; tulee vetiseksi ja mauttomaksi.

Joskus olen kuullut äidistä, joka sai synnytyssairaalasta istukan mukaansa ja talletti sen pakastimeen.

Hieman olen erimieltä tuosta porkkanasta. Mun mielestä porkkanaraasteesta tulee ihanan mehevää ja raikasta pakastettuna. Ja jos ei tule syötyä raastesalaattina sitä, niin ainahan siitä voi leipoa rieskaa, sämpylöitä tai porkkanakakkua. Mieluummin pakastan porkkanat ja hyödynnän kuin kippaan nahistuneena kompostiin. Roskiin heitetty ruoka tulee pidemmän päälle kalliiksi.

Mä ihmettelen myös tota banaania. Pakastetusta banaanistahan voi tehdä jäätelöä, joten missä vaiheessa se sitten mustaksi mössöksi menee?

Itse pakasta hieman mustuneet banaanit ja käytän leivontaan.

Vierailija
70/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuutavani ostaa halvennuksesta päiväysmaitoja sekä piimiä ja pakastaa niitä.

halvennuksesta :)

Vierailija
71/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukusolujaan, munasoluja ja siemennestettä tulevaisuutta ajatellen.

Vierailija
72/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuskin olen ainoa jolla tuli näin mustan huumorin ystävänä mieleen eräs Oulussa sattunut pakastustapaus. Aivan heittämällä järjettömin!

Vierailija
73/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Oulun suunnassa joku pakastanut vastasyntyneitä lapsiaan? Jotain varmaan viirasi päässä tällä naisella.

Vierailija
74/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykä akku. Jos ei pidä enää virtaa, kuulemma pakastamisen jälkeen alkaa taas toimimaan.

Vierailija
75/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapio. Untuvatakki

Vierailija
76/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri pakasti lapsena joka talvi lumipallon. Ja "vapautti" sen seuraavana talvena uuteen hankeen :)

Mekin ollaan lasten kanssa pakastettu lumipalloja, ja otettu ne sitten kesähelteillä leikkiin. Oli hauskaa, tosin lumipallon rakenne ei pysy pakastimessa oikein hyvänä, menee semmoiseksi jäiseksi.

Vierailija
77/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen telkkarissa joku pariskunta pakasti kuolleet lemmikkikaninsa ja 8v jälkeen vei täytettäväksi ja anto puolisolle hääpäivänä. Samat söivät joka vuosi palan hääkakkuaan, joka ollut pakastimessa 17vuotta...

Toivottavasti olivat eri pakastimissa...

Vierailija
78/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pakastanut omaa paskaani :D piti viedä sen hetkinen kakka heti tai myöhemmin pakastimen kautta. Ei auttanut näytteenvientipäivänä kakata kun piti ottaa ennen kuuria

Vierailija
79/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakastan banaania viipaleina ja käytän ne sitten smoothieen.

Anoppi pakastaa täytekakkuja, siis kermat päällä, en ole ennen semmosesta kuullu

Vierailija
80/169 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pakasti vauvoja Oulussa.