Järjettömimmät asiat, joita olet kuullut jonkun pakastavan
Tapansa kullakin. Listataan tähän niitä pakastuksia :)
Itse en ymmärrä keitetyn makaaronin (siis pelkän) enkä omenien pakastusta..
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuutavani ostaa halvennuksesta päiväysmaitoja sekä piimiä ja pakastaa niitä.
Piimiä?
Mikä se sitten on, piimöjä? :D
Minä pidän joitakin suklaita pakkasessa ennen niiden syömistä, nam nam. Rakenne ja maku muuttuvat paremmiksi kuin se lämmin löllykkä joka on ollut huoneenlämmössä. Joillekin suklaille pakkanen on liikaa, mutta jääkaappi tekee terää.
Mä olen varmaan omituinen otus, kun hyödynnän pakastinta ruokien säilöntään. Ostan tarjouksesta voita ja eihän ne tietysti mahdu kaikki jääkaappiin niin pakastimeen sitten. Teen myös yrttivoita pakastimeen, jos yrttejä uhkaa jäädä isoja määriä nuupahtamaan. Säilön ylimääräiset omenat lohkoina, paloina tai viipaleina ja käytän niitä talvella piirakkaan. Omenasosettakin pakastan kun en jaksa hilloksi tehdä. Yrttejä pakastan sellaisenaan pienissä minigrip pusseissa talvenvaralle; tilliä, persiljaa, ruohosipulia ainakin. Kermaa pakastan jääpalapusseissa jos on menossa vanhaksi. Kananmuniakin voi pakastaa. Ostan niitä suoraan tilalta isot määrät silloin kun ohi ajan ja joskus niitä meinaa mennä vanhaksi. Rikon munat kulhoon, vähän rikon rakennetta ja pakastan kerta-annoksina pakasterasioissa, siinä on valmista munakasmassaa. Luita pakastan ja teen niistä sitten luulientä kun on tarpeeksi iso määrä.
Ehkä erikoisin pakastus oli joskus vuosia sitten, kun pakastin talvella kuolleen kissamme. Krematorioon ei ollut varaa, niin kissa pussiin ja pakkaseen. Keväällä roudan sulettua kissa haudattiin lemmikkien hautausmaalle.
Meillä on töissä pakastimessa Etelämantereen jäätä. Sitä ei enää tutkita, vaan kerran vuodessa bileissä laitetaan drinksuihin. Kohta se kyllä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimiä?
Piimälöitä
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä pakastimessa Etelämantereen jäätä. Sitä ei enää tutkita, vaan kerran vuodessa bileissä laitetaan drinksuihin. Kohta se kyllä loppuu.
Niinhän se loppuu ja sillä verukkeella nousee suomalainen verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimiä?
Ihan vain piimää.
Banaani; muuttuu mustaksi mössöksi.
Porkkanaraaste; tulee vetiseksi ja mauttomaksi.
Joskus olen kuullut äidistä, joka sai synnytyssairaalasta istukan mukaansa ja talletti sen pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen kuullut äidistä, joka sai synnytyssairaalasta istukan mukaansa ja talletti sen pakastimeen.
Juu ja jotkut syö sen. Istukan siis..
AP
Vierailija kirjoitti:
Hieman olen erimieltä tuosta porkkanasta. Mun mielestä porkkanaraasteesta tulee ihanan mehevää ja raikasta pakastettuna. Ja jos ei tule syötyä raastesalaattina sitä, niin ainahan siitä voi leipoa rieskaa, sämpylöitä tai porkkanakakkua. Mieluummin pakastan porkkanat ja hyödynnän kuin kippaan nahistuneena kompostiin. Roskiin heitetty ruoka tulee pidemmän päälle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oi, tein ihanaa omenamehua pakkaseen viime syksynä. Nyt on valitettavasti juotu pois. Oli ihanaa helteellä. Yhtään ei ollut lisättyä sokeria. Nam.
Silti pidät sitä järjettömänä? Jep.
Vierailija kirjoitti:
Eilen telkkarissa joku pariskunta pakasti kuolleet lemmikkikaninsa ja 8v jälkeen vei täytettäväksi ja anto puolisolle hääpäivänä. Samat söivät joka vuosi palan hääkakkuaan, joka ollut pakastimessa 17vuotta...
Oliko tämä pariskunta englantilainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman olen erimieltä tuosta porkkanasta. Mun mielestä porkkanaraasteesta tulee ihanan mehevää ja raikasta pakastettuna. Ja jos ei tule syötyä raastesalaattina sitä, niin ainahan siitä voi leipoa rieskaa, sämpylöitä tai porkkanakakkua. Mieluummin pakastan porkkanat ja hyödynnän kuin kippaan nahistuneena kompostiin. Roskiin heitetty ruoka tulee pidemmän päälle kalliiksi.
Mä ihmettelen myös tota banaania. Pakastetusta banaanistahan voi tehdä jäätelöä, joten missä vaiheessa se sitten mustaksi mössöksi menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimiä?
Ihan vain piimää.
Mikä on piimä monikossa?
Eräässä entisessä työpaikassa lounaalta jääneet maitopurkkien jämät ja päiväyksen yli menneet kerättiin talteen pakkaseen, niistä sitten tehtiin lettuja joskus myöhemmin. En kyllä koskaan päässyt todistamaan tuota "joskus myöhemmin", aina niitä vanhoja maitoja vain kerättiin sinne pakkaseen. Lounaan jämät muutenkin kerättiin talteen ja käytettiin uudelleen , parin viikon takainen grillattu kana oli myöhemmin aurajuustokana jne...
Kaverini laittaa aina viinin jämät pakkaseen, sanoo käyttävänsä myöhemmin ruuanlaittoon. Itsellä ei ole tullut vastaan ongelmaa että viiniä jäisi yli 😅
Marjojen, joita säilytetään 10 vuotta. Lisää pitää kerätä/ostaa joka vuosi, vaikka käyttö lähse olematonta. Pakastimen täytyttyä, ostetaan uusi pakastin lisätilan saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimiä?
Monikon partitiivi sanasta "piimä" on "piimiä".
Eli tuo on täysin oikein.
Piimöjä.