Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluisia matkakohteita, joihin olet pettynyt?

Vierailija
25.06.2017 |

Itselläni Miami / Miami Beach oli sellainen, että mikä tässä on se juttu? Kanarian peruskohteissakin on paremmat rannat ja enemmän nähtävää. Ja se Miamin "keskusta" oli ihan ankea, ei juuri mitään nähtävää.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublin. Todella pskaista ja meluista, liikenne kaoottista ainakin Suomeen verrattuna. Joka paikassa tietöitä ja remppaukkoja. Ihmiset notkuvat porttikongeissa tupakalla ja pilvi haisee... Yllättävän pitkät välimatkat, käynti eläintarhassa oli koko päivän reissu kun kävellen meni. Lisäksi bussiaseman vessa on karsein koskaan näkemäni: kusta paskaa kuraa ja vessapaperia joka paikassa, vettä lainehti lattialla, pöntöt tukossa, hanoista ei tullut vettä, ja niissä parissa vessakopissa, joissa pönttö ei ollut tukossa, niin joko ovi puuttui tai se ei pysynyt kiinni vaan lennähti jatkuvasti auki. Miesten vessa oli kuulemma samanlainen, oli vain kyltit joissa pahoiteltiin vessan kuntoa :D

Vierailija
42/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös Praha oli pettymys. Oli siellä toki todella hieno historiallinen kirkko ja hyvää olutta. Siinäpä se sitten olikin.

Ja mistä miinukset?

Olisko siitä, et muiden mielestä Praha on ollut hyvä kohde eikä mikään pettymys.

Itselle ainut pettymys oli Milano, onneksi tuli heitettyä päivän reissu Comojärvelle niin näki sitä kaunista Italiaakin ja mukavampia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madrid. Jotenkin jätti kylmäksi. Samoin Rooma (ei Vatikaani). Ahdistavan kapeita katuja ja paljon turisteja.

Täytyy olla elämään tympiintynyt joka ei Roomasta tykkää. Kaksi kertaa käynyt ja vielä jäi nähtävää. Hyvää ruokaa. Ihania pieniä ahtaita katuja jne. Roomaan palaan uudelleen.

Vierailija
44/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puerto Rico Gran Canarialla. Pieni mitäänsanomaton mäkinen kohde. Kaksi tupaten täyttä rantaa. Ei mitään tekemistä iltaisin. Marmari Kosilla. Kylä jossa yksi ranta ja tien toisessa päässä supermarket. Platinas Kreeta. Täysi pettymys. Kivinen ja tuulinen ranta. Turistikauppoja pelkästään samat ryrkyt jokaisessa.

Näin on mutta kävin Haniassa. Rethymionissa ja kolmannessa muussa. Ei tarvi enään mennä ja samaten Rodos. Kerta riittää.

Vierailija
45/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhamina. Kallista ja töykeää palvelua joka paikassa.

Vierailija
46/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bryssel ja Bratislava

Vierailija
47/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin aikoinaan Tenerifen Puerto de la Cruz. Karnevaaliaikaan keväällä. Tykkäsin. Tykkäsin aikoinaan myös Las Palmasista ja olin siellä 3 x viikkoja . Baila baila.......

Vierailija
48/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playa Del Ingles. Valtavan iso hiekkaranta/dyynit, jossa satatuhatta ihmistä ottamassa aurinkoa.  Nakurantakin löytyi ja yllättäen vain yli 100-vuotiaat ja yli 100-kiloiset siellä vaan nakuili.  Kaunistahan siellä toki oli, mutta paikka oli noin päivässä nähty ja koettu. Ei siellä ole kuin se ranta.  

Vierailija
49/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi. Siellä ei saa hyvää ruokaa. Eikä kahviinsa maitoa. Tylyjä ihmisiä. Turistirysiä. Paskaista. Kallista. Kahdesti olen käynyt, samat ongelmat molemmilla kerroilla. Paljon mukavampaa on esim Lontoossa ja Roomassa.

Vierailija
50/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidit. Olivat kaupungin laidalla eikä missään aavikolla. Lisäksi kauheasti kaupustelijoita kiinni ryysyissä.

Stonehenge. Asfalttitien kupeessa, ympäröitynä oranssilla muoviköydellä. Ei missään luonnon nummella.

Mona Lisa. Pikkuruinen taulu lasikaapissa, jonka lähelle ei pääse, koska kauhea tungos.

British Museum. Kauheasti pientä sälää ja nuolenkärkeä lasivitriinissä, kun ajatteli että voisi olla jo nykyaikaista esillepanoa ja diaramoja.

Vierailija
51/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boracay Filippiineillä. Ranta oli kyllä just niin kaunis kuin kuvissa mutta kaikki muu rakennettu rahastusmielessä.

Vierailija
52/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt Amsterdamista. Täynnä turisteja, tunkkainen ja likainen. Ne viehättävät kanavatkin ovat paskaisia. Muut kaupungit olivatkin sitten Alankomaissa mukavampia, mutta jotenkin jäi kuva aika tylsästä ja tasapaksusta maasta. 

Vierailija
53/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole suoranaisesti pettynyt mihinkään. Jopa Pattaya oli ok, kun en odottanut mitään. Siellä oli edullista, hyvää shoppailua ja mukavat säät lomaan.

Rantakohteista ehkä Bahia Feliz oli pettymys, koska sitä markkinoidaan lapsiperheille, mutta totuus on hirveän tuulinen kukkula, jossa maaliskuussa tarvi toppatakin päälle illalla, ettei olisi viimassa hytissyt.

Vierailija
54/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin poikin Eurooppaa matkanneena pettynyt olen Pärnuun. Kauniita paikkoja oli vähän, rumia kunnostamattomia puutaloja ihan liikaa, melkein pelkkiä suomalaisia joka paikassa, ranta ei mitenkään erityinen. Toista kertaa ei tarvitse mennä.

Myös yksi kerta Kanarialla riitti. Jotenkin teennäistä ystävällisyyttä asiakas palvelussa, viikko kului mukavasti lomaillen, mutta toista kertaa ei tarvitse mennä.

Esim. Gotlannista, Barcelonasta, Portugalista ja Liettuan Palangasta on pelkkää hyvää sanottavaa.

Vierailija
55/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen pettynyt Prahaan, vaikka en nyt ihmeitä odottanutkaan. Olen ollut siellä jo Tsekkoslovakin aikana, jolloin paikassa oli sentään vielä jotain viehätystä. Länsimaistuminen on pilannut senkin vähän, mitä joskus oli. Turistien huijaamista ravintolassa (tuodaan pöytään leipäviipaleita ennen lämmintä ruokaa, mutta yllätys yllätys, ne maksavatkin enemmän kuin itse ruoka, tyhmä turisti luulee että ne kuuluvat ateriaan kuten Suomessakin) ja korunan vaihtokurssissa aivan törkeästi. Ja mitä on Prahan paljon mainostettu romantiikka? Kaduilla partioivia huoria vai oluttupia?

Praha voi sopia miesturisteille, mutta ei minulle.

Vierailija
56/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mona Lisa. Pikkuruinen taulu lasikaapissa, jonka lähelle ei pääse, koska kauhea tungos.

En oikein ymmärrä Mona Lisan suosiota. En ole mikään taiteen asiantuntija, mutta ei ole mielestäni mikään kovin kummoinen teos. Krakovassa on Leonardo da Vincin Nainen ja kärppä, mielestäni hienompi taulu, jota sai katsella ihan yksikseenkin. :)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nainen_ja_k%C3%A4rpp%C3%A4

Vierailija
57/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon matkustellut todella vähän, joten ei ole kauheasti mitään pettymyksiä tullut vastaan. Näin some-aikaan tulee seurattua blogeja, youtubea, instagramia, snapchattia jne jotka pursuaa "täydellisiä" matkakuvia- ja videoita. Filtterit on viimeisen päälle ja kuvia rajattu. Jo pelkkä googlen kuvahaku antaa monesta paikasta aivan erilaisen kuvan. Täydellisen. Suurin osa ihmisistä tämän tietysti tajuaakin :) 

Monista paikoista löytyy täydellisiä rantakuvia, mutta totuus saattaa olla ihan toinen. Hyvänä esimerkkinä Bali. En sinäänsä pettynyt paikkaan, koska olin siitä niin paljon etukäteen lukenut ja nähnyt myös niitä käsittelemättömiä kuvia. Helppo matkakohde kyllä, koska on niin turistisoitunut ja onhan siellä nähtävää, etenkin kun lähtee pahimpien turistirysien ulkopuolelle.

Vierailija
58/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan kaupunkeihin on kyllä viisainta suunnata sesongin ulkopuolella, silloin ruuhkat helpottavat ja paikallisetkin ovat vähemmän kypsiä turisteihin. Pariisi ja Venetsia ovat ehkä pahimmat turistirysät joiden taso nousee huimasti pahimman ryntäyksen ulkopuolella, mutta kyllä sama pitää paikkansa monessa muussakin paikassa. Itse tein joku vuosi sen virheen, että lähdin Wieniin parhaimpaan turistiaikaan ja olihan se aika kamalaa. Kaupunki itsessään oli mukava, mutta turisteja oli todella paljon joka paikassa ja monet olivat todella töykeitä. Eräskin amerikkalaisryhmä suorastaan juoksi ylitseni ja matkanjohtajansa hyvin röyhkeästi komensi minut pois paikalta, vaikka aivan julkisella paikalla olimme.

Vierailija
59/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cha-Am/Hua-Hin. Ranta paskaisin missä ikinä olen ollut. Ei voinut uida meressä koko kolmen viikon aikana kun niin pahat virtaukset tms. Ei rantavahteja ja pari turistia hukkui tietenkin. Se kuuluisa thaihymy ja auttavaisuus loppui jos et kaivanut bhateja esille. Eli hädässä oleva turisti saa hukkua josset kaivanut ensin paikallisille kuvetta!!! Länkkärit yrittivät pelastaa mitä niillä hetkillä oli enää tehtävissä. Cha-Am jotain armeija aluetta jossa sorilaita juoksutettiin ympäri katuja. Viimeisenä kulki ambulanssi joka keräsi pyörtyneet kadun varsilta 😅

Vierailija
60/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bryssel ja Bratislava

Bryssel oli minullekin pettymys. Varsinkin kaupungin likaisuus pisti ikävästi silmään. Belgian kaupungit eivät muutenkaan säväyttäneet. Bruggessa oli tosin kaunista arkkitehtuuria mutta juuri kaupunkien likaisuus sekä tympeät ja ylimieliset ihmiset latistivat tunnelmaa. Meno oli huomattavan erilaista rajan toisella puolen Alankomaissa. Maa oli yleisilmeeltään paljon siistimpi ja viihtyisämpi, ja ihmiset rennompia ja iloisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi