APUA! Kuivat, halkeilevat kantapäät!
Siis mikään ei auta. Kantapään iho on mennyt nappanahaksi, joka halkeaa ja kirvelee. Kuivaan veden suihkun jälkeen ja rasvaan hyvin. Käytän pehmeitä yösukkia, rasvattuani kantapäät illalla. Kävelen (sen mitä enää voin!) pehmeillä pohjallisilla, enimmäkseen päkiöillä tepastellen, kun kantapäätä ei tohdi laskea alas.
En kuori ihoa enkä ole koskaan hionut kantapäätä raspilla tms. Verenkierto jalkaterään on ok, ei ole kylmät varpaat. Ei ole jalkasientä.
Mitä ihmettä teen, että halkeileva, kuiva nappanahka uusiutuisi eläväksi ihoksi? Ja miksi nahka on tämmöistä parkittua myös kantapään takaosassa, mikä ei edes osu maahan, eikä siihen kohdistu rasitusta?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ammattijalkahoitajalle tai jopa lääkärille. Saat pätevät neuvot
Kysyn nyt täältä. Tekoäly käyttää kaikkea verkosta löytyvää tietoutta, eikä sekään ole osannut antaa syytä tai oikeasti toimivaa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on diabetes.
Ei ole. Varma tieto.
Ap
Ccs cracked heel repair-jalkavoide toimii omalla kohdalla.
Saatavana apteekeista ilman reseptiä
Vierailija kirjoitti:
Osta voide, jossa on upeaa.
Ureaa
Mäkin suosittelen sairaanhoidollista jalkahoitoa. Ei mitään kynsienlakkaajaa. Hän sitten tekee hoidot ja suosittelee jatkot ja ehdotukset lääkärin suhteen.
Itse käyn neljä-viisi kertaa vuodessa 65 euroa per käynti. On hintaa, mutta se kannattaa. Jalkakylpy, kynsien hoito (kovettumien yms poisto), rasvaus ja hieronta. Tekis se varmaan muutakin, mutta mulla ei enää kummosia tarvii, kun olen neljättä vuotta käynyt. Lähinnä nykyään vaan kynsien leikkauksessa. Voisin käydä harvemminkin. Tunti siinä pötkötellessä ja hän hoitaa jalat ja juorutaan paikallisista tai ollaan hiljaa.
Mä en käy kampaajalla, kun tytär hoitaa hiukset. < sillä saan pienituloisena kikkailtua.
Ammattijalkahoitajalle tai jopa lääkärille. Saat pätevät neuvot