Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluisia matkakohteita, joihin olet pettynyt?

Vierailija
25.06.2017 |

Itselläni Miami / Miami Beach oli sellainen, että mikä tässä on se juttu? Kanarian peruskohteissakin on paremmat rannat ja enemmän nähtävää. Ja se Miamin "keskusta" oli ihan ankea, ei juuri mitään nähtävää.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni Miami / Miami Beach oli sellainen, että mikä tässä on se juttu? Kanarian peruskohteissakin on paremmat rannat ja enemmän nähtävää. Ja se Miamin "keskusta" oli ihan ankea, ei juuri mitään nähtävää.

Periaatteessa joo, oon samaa mieltä tosta Miami Beachista. New York taas on juuri sellainen kuin elokuvissa ja sarjoissa.

Vierailija
2/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt Nizzasta. En oikein edes tiedä miksi en. Lähellä Nizzaa asuvat sukulaiset kyllä kovasti kehuvat kaupunkia. Pidin kovasti lähipaikoista Antibesista, Grassesta, Ezestä ja Cannesista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Miamin idea se, että sinne mennään autolla hotelille, sitten ollaan hotellilla ja hotellin rannalla ja lähdetään pois? Kun taas suomalainen haluaa mieluummin käveleskellä ympäriinsä, joka onnistuu paremmin Kanarialla?

Vierailija
4/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan Phuket, kamala turistirysä. Onneksi älysimme lähteä muutamalle retkelle kauemmaksi sieltä pahimman rysän keskeltä. Auringon ja muun rentoutumisen suhteen toki ihan hyvä paikka, mutta mitään kovin mielenkiintoista nähtävää ei ollut. Shoppailun voi unohtaa ellei halua ostaa pelkkiä reikäisiä kopiorytkyjä.

Praha, kaupunkina kaunis ja viihtyisä, mutta jotain puuttui. Koko kaupungin ydinkeskustan alueelta ei löydy yhtään puistoa tms jossa voisi viettää aikaa, hyvä tuuri saa olla jos löytyy edes puiston penkki missä istua. Shoppailu kallista, ei löydy mitään paikallisia pikku putiikkeja vaan pelkästään kansainväliset ketjut ja merkit.

Vierailija
5/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ometepe-saari (Nicaragua)

Järveen ei uskaltanut edes kastaa varpaita, kun näytti niin likaiselta. Paras ruokailu/kahvipaikka oli oma hotelli. Ei se tulivuori sen kummempi ollut kuin muuallakaan. En tiedä, jotenkin niin ankeaa vaikka teoriassa kuulosti etukäteen tosi kivalta paikalta.

Vierailija
6/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös Praha oli pettymys. Oli siellä toki todella hieno historiallinen kirkko ja hyvää olutta. Siinäpä se sitten olikin.

Vierailija
7/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha, täynnä turisteja ja vähän tylsä.

Miamista en itsekään tykkää , mutta esim. West Palm Beach ja Boca Raton aivan ihania paikkoja.

Kreetalla Platanias ei miellyttänyt yhtään.

Vierailija
8/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa saa nykyään pettyä jos haluaa shoppailua edullisesti

Vierailija
9/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya. Liian vähän naisia.

Vierailija
10/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Miamin idea se, että sinne mennään autolla hotelille, sitten ollaan hotellilla ja hotellin rannalla ja lähdetään pois? Kun taas suomalainen haluaa mieluummin käveleskellä ympäriinsä, joka onnistuu paremmin Kanarialla?

Suomalaiset eivät aina ymmärrä USA:n tilannetta, kun suomalaiseen tapaan kuvitellaan että kaupungin keskusta on se kiva paikka ja hyvä ostosalue, yms.

USA:ssa jo vuosikymmeniä sitten tapahtui kaupunkien keskustojen tason heikentyminen. Osittain se johtui siitä että varakkaammat siirtyivät asumaan lähiöihin, joten monet rakennukset jäivät korjaamatta, tietyt alueet kurjistuivat, kun köyhät ainoina suostuivat asumaan siellä, jolloin huumekauppa ja muu laittomuus alkoi rehottaa. Lisäksi kun USA:n tyyliin keskustassa pitää olla valtavia pilvenpiirtäjiä ja autolla on päästävä joka paikkaan, niin kadut tehtiin leveiksi "moottoritietyyppisiksi" ja alueet jalankulkijoille hankaliksi. Näistä syystä yksittäiset katutason kaupat siirtyivät sisätiloihin ylempiin kerroksiin ja mall-tyyppisiin ratkaisuihin.

Käytännössä siis suomalaisten etsimä kiva keskusta, jossa olisi katutasolla kauppoja, katukahviloita, hienoja historiallisia rakennuksia, ihmisvilinää ja nähtävää jalkaisin liikkuville, ravintoloita, ja yöelämää, yms. on USA:ssa harvinaisuus. Joitakin keskustoja onkin pystytty uudistamaan tai joissakkin keskusta on aina pysynyt elävänä mutta yleistettynä tilanne on tämä.

Jos tuollaista eurooppalaistyyppistä "keskustaa" etsii niin pitää löytää ne sivummalla olevat alueet. Miamissa esim. kannattaa ottaa hotelli South Beachiltä jos haluaa tuollaisen ympäristön ja rannanläheisyyttä. Enemmän sitä tuttua Kanarian saarta.

Tämä "mennään keskustaan, otetaan hotelli keskustasta" - idea on iskostunut suomalaisten päähän, eivätkä he tajua että muualla maailmassa asiat ovat toisin.

Vierailija
11/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli yllätys välimatkat Miamin alueella. Kartasta katsottiin, että mennääs tonne ostarille tai tohon eläinpuistoon -> 1-2 tuntia autossa jotain motaria. Matkan rasittavuutta lisäsi, että mies unohti ajokortin vahingossa kotiin ja olin aivan kypsä. Sain ajaa koko viikon. Mä en erityisesti välittäisi ajaa ja vastaavasti mies olisi halunnut ajaa.

Vierailija
12/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen paikka on erilainen ja arvostettava sellaisenaan. Ei ole maata johon en menisi uusiksi.

Ehkä mikä ei säväyttänyt täysin mutta silti tykkäsin on Marokko. Lähinnä sen takia kun olen nainen ja ei ihan asiat mihin olen tottunut ollutkaan täysin OK siellä. Esim oltiin paikallisessa pubissa jossa taisin olla pari naista lisäkseni, hivenen epämukava olo. Ei sen jälkeen menty paikallisiin :D silti siellä oli kivaa, ruoka hyvää ja ihmiset ystävällisiä.

Paikoissa joissa naiset on perinteisen mallimukaisia, naisia kunnioitetaan paljon mutta esim. päätöksenteko ja raha-asiat jätetään miehelle. Myös minulle ei jutella ellei miehelle ole ensin juteltu tai minä ota kontaktia. Jossain määrin kivaa mutta erikoista. Kiva on ihmetyttää porukkaa sillä että minä maksan raflalaskun:)

Vierailija
13/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt tosi kuuluisissa matkakohteissa kuin ehkä parissa. Mutta yhdessä vaiheessa tulevien matkojen suunnitteluun vaikutti kyllä se, että miten ruuhkaista tai roskaista siellä voi olla, kun katseli tällaisia odotukset vs. todellisuus kuvia.

http://www.express.co.uk/pictures/pics/5492/travel-pictures-vs-reality-…

Osa on tosin otettu varmasti silloin, kun on joku syy ruuhkalle eikä ole normaali päivä tai aika.

Vierailija
14/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Kreetalla hotelleissa viihtyisää kun vessan roskis täynnä käytettyä pasgapaperia. Bulgarian Sunny Beach yllätti siisteillä, tasokkailla hotelleilla ja rauhallisuudella, kun ymmärtää valita majoituksen hieman kauempaa keskustasta.

Vierailija
15/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt Miamissa ja tuskin menen. En oo pettynyt niissä paikoissa joissa oon käynyt mm Pariisi. Rooma. Praha. Israel. Egypti. Kreikka. Jne. Noi kolme viimeksi mainittua oon kolunnut muuallakin kun pääkaupungissa. Kaikki mielenkiintoisia ja meinaan mennä Israeliin lähitulevaisuudessa.

Vierailija
16/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid. Jotenkin jätti kylmäksi. Samoin Rooma (ei Vatikaani). Ahdistavan kapeita katuja ja paljon turisteja.

Vierailija
17/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli yllätys välimatkat Miamin alueella. Kartasta katsottiin, että mennääs tonne ostarille tai tohon eläinpuistoon -> 1-2 tuntia autossa jotain motaria. Matkan rasittavuutta lisäsi, että mies unohti ajokortin vahingossa kotiin ja olin aivan kypsä. Sain ajaa koko viikon. Mä en erityisesti välittäisi ajaa ja vastaavasti mies olisi halunnut ajaa.

Oliko kummallakaan kansainvälistä ajokorttia? Vuokraamot Jenkeissä ei yleensä kysy, mutta Highway patrol voi kysyä jos pysäyttävät tien päällä. Ja kun Jenkeistä on kyse, en välittäisi alkaa jankkaamaan asiasta paikallisen poliisin kanssa.

Vierailija
18/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo käynyt Miamissa ja tuskin menen. En oo pettynyt niissä paikoissa joissa oon käynyt mm Pariisi. Rooma. Praha. Israel. Egypti. Kreikka. Jne. Noi kolme viimeksi mainittua oon kolunnut muuallakin kun pääkaupungissa. Kaikki mielenkiintoisia ja meinaan mennä Israeliin lähitulevaisuudessa.

Tietysti Sisilia . Catania. Taormina ja Palermo. Kannattaa mennä.

Vierailija
19/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Las Vegas, ahdistavin paikka missä olen ikinä ollut.

Vierailija
20/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt tosi kuuluisissa matkakohteissa kuin ehkä parissa. Mutta yhdessä vaiheessa tulevien matkojen suunnitteluun vaikutti kyllä se, että miten ruuhkaista tai roskaista siellä voi olla, kun katseli tällaisia odotukset vs. todellisuus kuvia.

http://www.express.co.uk/pictures/pics/5492/travel-pictures-vs-reality-…

Osa on tosin otettu varmasti silloin, kun on joku syy ruuhkalle eikä ole normaali päivä tai aika.

No ei noissa kuvissa nyt mitään kovin kamalaa ollut. Jos yksin haluaa olla, niin sitten varmaan kannattaa mennä Saariselälle ja siitä 50km UKK-puistoa itään, niin ei varmaan kovin suurta tungosta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi