Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluisia matkakohteita, joihin olet pettynyt?

Vierailija
25.06.2017 |

Itselläni Miami / Miami Beach oli sellainen, että mikä tässä on se juttu? Kanarian peruskohteissakin on paremmat rannat ja enemmän nähtävää. Ja se Miamin "keskusta" oli ihan ankea, ei juuri mitään nähtävää.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arashimaya bamboo grove Kioton lähellä. Oli jopa jolain listalla 10 paikkaa jotka pitää nähdä ennen kuolemaa. Kuvissa juu hieno kun on kuvattu ilman turistilaumoja ja jostain alaviistosta vihreän suodattimen läpi. Todellisuudessa melko lyhyt kujan pätkä ja täynnä turisteja. Onneksi kyseessä sentään Japani, jossa moisen näkemisestä ei tarvitse maksaa, Jenkeissä olisi varmaan joku 25 $ per naama pääsymaksua kaiken lisäksi.

Paljon hienompi bambupaikka on Kioton lähellä Inarissa, pääsee ihan bambumetsään polkua pitkin. Siellä oli oikea tunnelma kun bambut tuulessa kalisi toisiaan vasten. Ja siellä ei ole turistilaumoja, yksin saa kuljeskella.

Vierailija
62/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia. Likainen ja kallis turistirysä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha, kaupunkina kaunis ja viihtyisä, mutta jotain puuttui. Koko kaupungin ydinkeskustan alueelta ei löydy yhtään puistoa tms jossa voisi viettää aikaa, hyvä tuuri saa olla jos löytyy edes puiston penkki missä istua. Shoppailu kallista, ei löydy mitään paikallisia pikku putiikkeja vaan pelkästään kansainväliset ketjut ja merkit.

Praha mullakin. En ole paljoa matkustellut, mutta Prahan meinasin tähän laittaa. Ainoa vaan että hotellista pidin tosi paljon. Olihan siellä hyvännäköisiä rakennuksia, mutta rakennuksia taisi olla liian paljon ja kaupungin kaava sokkeloinen. Vanha kaupunki kiva. Mutta matkailukohteena en suosittelisi.

Pariisista taas tykkäsin tosi paljon ♡

Vierailija
64/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pariisi: tunnelmaton, kallis, töykeät asiakaspalvelijat, pahaa ruokaa, likainen ja harmaa, välillä myös tuntui, että olisi ollut jossain päin Lähi-itää, kun ei ollut eurooppalaisen näköisiä ihmisiä ollenkaan

- Rooma: ehkä olin odottanut kaupungilta liikaa, kun jotenkin ne kuuluisat rakennelmat vain eivät tehneet kummoisempaa vaikutusta. Lisäksi ihan liikaa turisteja, vaikkei ollut edes pahin sesonki.

Vierailija
65/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Miamin idea se, että sinne mennään autolla hotelille, sitten ollaan hotellilla ja hotellin rannalla ja lähdetään pois? Kun taas suomalainen haluaa mieluummin käveleskellä ympäriinsä, joka onnistuu paremmin Kanarialla?

Kyllä siellä South Beachin ympäristössä voi ihan hyvin kävelläkin, mutta aika tylsä paikka jos ei kiinnosta biletys pelkästään. Shoppailla voi, on hyvin kauppoja ja ravintoloitakin joka lähtöön. sää on tosi humidi ja epävakainen. Iltapäivällä voi tulla yhtäkkiä kunnon ropsaus niskaan, mut kyllä siellä aurinko toki paistaa ja on paljon lämpimämpi kuin Suomessa (no siihen ei paljoa tarvita..)

Vierailija
66/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Las Vegas, ahdistavin paikka missä olen ikinä ollut.

Miksi? Olemme miettineet tuonne matkustamista ja olisi kiva kuulla lisää 😊

Vierailija
67/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi. 5x käynyt enkö vieläkään nauti olostani siellä. Nähtävää kyllä on vielä moneen reissuun mutta niin kolkko ja koppava.

Milano kakkosena. Sielläkin ollut monesti mutta nähtävää kaupungissa vain sen yhden aukion ympörillä ja mainio ooppera.

Vierailija
68/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän mun vastaus katosi?

Pariisi, käynyt monesti ja menen uudelleenkin mutta tyly ja kolkko kaupunki

Milano, keskusaukion ympärilä kaikki nähtävä. Plus ooppera

Vierailija
69/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut paljon. Monta reissua vuodessa. Ikinä ei kuitenkaan ole jäänyt p-maku yhdestäkään paikasta.

Miksei?

Olenko valinnut paikat oikein?

Pidänkö kaikista paikoista?

Vai olenko kenties ottanut selvää asioista ennen kuin matkustin...

Aloitin matkustamisen silloin kun yksi lentolippu Euroopassa maksoi enemmän kuin kuukauden bruttopalkka. Turistimäörät olivat jotain ihan toista. Ei tuli mieleenikään lähteä heinäelokuussa Pariisiin tai Roomaan tällä hetkellä. Onneksi tuli nähtyä upeat kaupungit jo 25 v sitten.

Ainut ruma kaupunki, jossa olen viettänyt aikaani on Lodz. Mutta siellä olinkin työmatkalla.

Vierailija
70/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lodz on aika ankea, mutta tuskin onkaan mikään tunnettu turistikohde, jota tässä kysellään. Ja suurin ongelma on se, ettei Lodzissa ole jokea, rantaa tai muutenkaan mitään viehättävää luontoa, vaan on pannukakku ja erittäin rapistunut kauttaaltaan. Plussaa siitä ettei täällä vilise turisteja ja hintataso kohdillaan.

Itse sanoisin Bryssel ja Brugge. Lisäksi Bratislava tuntuu olevan Wienin ja Budapestin välillä oleva turistien pysähdyspaikka, jolla ei ole sijaintinsa lisäksimuuta tarjottavaa.

Vierailija
71/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama on maininnut täällä rumuuden. Okei, se voi olla ahdistavaa, mutta ainakin se on autenttista. Ja Tolstoita mukaillen, jokainen ruma kaupunki on ruma omalla tavallaan. Kauniit paikat sen sijaan muistuttavat usein toisiaan (eivät tietenkään aina).

Eivät kaikki maailman paikat voi  olla kauniita. Itse muistan mikä hirvitys Dresden oli vuonna 1988. Tai koko Itä-Saksa. Rauniokasoja ja kivihiilipölyä kaikkialla. Mutta enpä ollut moista ennen nähnyt! Ahdistihan se, mutta matkustaisin silti tuhat kertaa mieluummin omaleimaiseen paikkaan, vaikka se olisi rumakin, kuin nätiksi laitettuun bulkkikohteeseen. Tietysti vähintään hotellin pitää silloin olla pakopaikka rumuudelta, muuten ei kauaa kohteessa jaksa. Pointtini on, että ei sitä jaksa samanlaisia ranta- tai kaupunkikohteitakaan vuodesta toiseen.

Vierailija
72/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elafonissi Kreetalla... Maailman puhtaimmat vedet kuulemma. Sinnepä oli pakko pissata ja kaveri kakkasi, kun oli "bajamajat" täynnä ja suljettu sen takia jo puolilta päivin. Ranta-aikaa oli iltaan asti, joten ruumiineritteiden määrää voi vain arvailla...ja kuka on siellä käynyt, tietää, ettei näkösuojaksi käyvää kasvustoa ole, ei edes kanervikkoa..

Toinen oli Etna Sisiliassa... Turisteille ylätasanteella annettavat varusteet rikkinäisiä. Takkeja ei saanut kiinni ja kengännauhat olivat maihareissa poikki, mikäli niitä edes oli. Sää oli vieraillessamme hyytävä ja matka huipulle "suolaisen" hintainen. Sillä rahalla toivoisi varusteiden suojaavan.

Vierailija
73/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole suoranaisesti pettynyt mihinkään. Jopa Pattaya oli ok, kun en odottanut mitään. Siellä oli edullista, hyvää shoppailua ja mukavat säät lomaan.

Bahia Feliz on syyskuussa ihana paikka! Paljon lapsiperheitä, aurinkoa ja lämmintä riitti, kivoja pikkukauppoja ja helpot kulkuyhteydet lähikaupunkeihin.

Vierailija
74/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkilähtömatkaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole suoranaisesti pettynyt mihinkään. Jopa Pattaya oli ok, kun en odottanut mitään. Siellä oli edullista, hyvää shoppailua ja mukavat säät lomaan.

Bahia Feliz on syyskuussa ihana paikka! Paljon lapsiperheitä, aurinkoa ja lämmintä riitti, kivoja pikkukauppoja ja helpot kulkuyhteydet lähikaupunkeihin.

- lainasin väärää viestiä tai jotain muuta tapahtui. Tarkoitus oli lainata viestiä, jossa joku moitti  maaliskuista Bahia Feliziä :)

Vierailija
75/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macchu picchu,Firenze,Taj Mahal. Yliarvostettuja haisevia kaatopaikkoja.Lisäksi ensiksi- ja viimeeksimainituilla vielä omat slummit

Vierailija
76/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Las Vegas, ahdistavin paikka missä olen ikinä ollut.

Miksi? Olemme miettineet tuonne matkustamista ja olisi kiva kuulla lisää 😊

Las Vegasiin vaan! Erilainen ja näkemisen arvoinen paikka!

Vierailija
77/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli ultimatum-pettymys Sunny Beach. Vihasin sitä matkaa. Mietin ainoan kerran vakavissani ostavani lennot kesken viikon kotiin. Persaukisena opiskelijana vaan ei rahat riittänyt, kun selvittelin lentojen hintoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta jostain syystä päädyin sinne kaikkien vakuuttelun takia uudelleen 10 vuotta myöhemmin. Oikein kiva peruspaikka. Sellainen harmiton rantsukohde, jossa voi vaan olla ja syödä.

Ensimmäisen matkan ongelma oli se hotelli. Myöhemmin pystyin vasta eristämään ongelman siihen, että majoitus oli alle kaikkien standardien ja aiheutti sellaisen pettymysten kierteen, ettei mikään huvittanut. Nykyään vaihtaisin hotellia omaan laskuun...

Mahtoiko olla kyseessä hotelli Balkan? Luokittelematon, karu, kuin johonkin konttiin olisi mennyt :)... Sängyt paksun hämähäkinseitin peitossa, tyynyt kivikovia ja lahoja, muovilattialaatat liimaantuneet ristiin rastiin toistensa päälle... aamupala loppui joka aamu kesken...viereinen yökerho tien toisella puolella bailasi kuin korvan vieressä..-mutta piha ja uima-allas olivat kivat!

Vierailija
78/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malta ei tehnyt vaikutusta.

Vierailija
79/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pariisi: tunnelmaton, kallis, töykeät asiakaspalvelijat, pahaa ruokaa, likainen ja harmaa, välillä myös tuntui, että olisi ollut jossain päin Lähi-itää, kun ei ollut eurooppalaisen näköisiä ihmisiä ollenkaan

- Rooma: ehkä olin odottanut kaupungilta liikaa, kun jotenkin ne kuuluisat rakennelmat vain eivät tehneet kummoisempaa vaikutusta. Lisäksi ihan liikaa turisteja, vaikkei ollut edes pahin sesonki.

Ai Pariisi tunnelmaton ja ruoka pahaa!? Ei kai nyt sentään.

Vierailija
80/111 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut n 75 eri maassa, asunut yli vuoden 5.ssä ja puhun 4 eri kieltä.

Kaikkien aikojen inhokit

1. Praha

Kaupunki kaunis, mutta korruptio pyörii ja ajatus turisteja saa huijata.

Pöytään tuodaan vaikka mitä, mitä ei olla tilattu ja laskutetaan . Itse olin raskaana ja minun väitettiin juoneet 5 shottia. Soitettiin poliisit paikalle ja nämä vaan totesi jos et muista juoneeni. Vaadin saada tehdä puhalluskokeen, vasta sitten suostuivat peruuttamaan viinat laskusta.

Jäimmekin sitten ravintolan ulkopuolelle pitkäksi aikaa ja kerromme turisteille ettei kannata mennä ko paikkaan. Lopulta ravintola tilasi gorillan paikalle, oli pakko lähteä .

Olen kirjoittanut moneen eri matkailusivulle asiasta, ehkä jollain menee jakeluun.

Pientä huijaamista koko ajan. Yök !

2. Pariisi

Myös kaunis kaupunki, julkinen toimii, ihan ok hintaista mutta draamaa koko ajan. Ihmiset tappelevat kaupoissa , metroasemilla myyjät myy mitä huvittaa, kukaan, jopa poliisi ei ota työtään tosissaan.

Asuin hetken Pariisissa, oli normaalia että koira paskansi kadulle, jossa käveli 1000 ihmistä minuutissa. Itsekkäämpiä ihmisiä en ole löytänyt. Työkaverille on ok, että on vaimo ja rakastaja ja käydään panemassa vessassa nuorta poikaa rahasta. Työmatkat aina pitkiä ja jos muuten menee hyvin, sitten joku päättää lakkoilla.

3. Bryssel

EU.n myötä, hotellien käyttöaste on aina korkea. Hotellien hinnat korkeat ja ihmiset voivat olla niin töykeitä kuin haluavat, sillä kaupunki on siitä huolimatta täynnä .

Ruoka melkoista soopaa, lounaspizza voi maksaa 20 euroa ja pohja oli palanut, sanotaan voi voi.

Työn puolesta jouduimme käymään usein. Onneksi minä ja kollegat valitettiin ja nyt kierrämme jokaisen luona. Meille kun tulivat, vuokrasimme pienen mökkikylän, vuokra oli ehkä 20% mitä Brysselissä ja hommat tuli hoidettua. Belgialaiset kollegat ovat aina sanoneet klo 09 aloitetaan tässä osoitteessa eivätkä ole tehneet mitään minkään eteen.

Sai kollegat erilaista huolenpitoa. Illalla käytiin saunomassa, soutelemasssa , uimassa, jokainen nukkui hyvät yöunet ja tuli työt hoidettua .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan