Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten vietit juhannusta n. 20v sitten ja vertaa sitä tähän juhannukseen

Vierailija
25.06.2017 |

20v sitten en muista missä olin mutta luultavasti jossain festareissa kaatokännissä kavereiden kanssa.

Tämä juhannus siististi perheen ja sukulaisten kanssa, ei alkoholia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20v sitten varmaankin ystäväperheiden kanssa perhejuhannus. Lapset silloin 10v paikkeilla.

Nyt perhejuhannus lasten ja näiden perheiden kanssa, lastenlapset 2v3kk, 1v2kk,4kk ja 2vk.

Täytyy sanoa että paljon raskaampi juhannus nyt, kun mummona ajattelen että nuoret saisi edes hetken rentoutua lapsiperhe kiireistä.

Kiva että kerroit viikon tarkkuudella lastenlasten iät ja lukumäärän. Mielellään olisin kuullut päivän tarkkuudella mutta tämän täytyy ilmeisesti kelvata tähän hätään.

Vierailija
22/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten olin festareilla kun olin vielä sinkku. Tänä vuonna en tehnyt mitään kun ilmat olivat niin huonot. Muutamaan viime vuoteen Juhannus ei ole enää ollut pakkojuhlimista vaan tehdään miltä tuntuu, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana kännisten ihmisten keskellä "kotibileissä". Syöden ja jutellen. Kaksikymmentä vuotta sitten lapsena kännisten ihmisten keskellä mökillä. Syöden ja leikkien.

Vierailija
24/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymmentä vuotta sitten istuin tämän saman pöydän ääressä kuin nytkin ja käytin tietokonetta. tuolloin oli vielä DOS 6.22. Muuta eroa ei ole.

Vierailija
25/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä,ulkoruokinta,uintia,saunaa,kalja,koko kokko koko yön,aamuun....meniköhän se "saunaa,kalja"toisinpäin.

Vierailija
26/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20v sitten varmaankin ystäväperheiden kanssa perhejuhannus. Lapset silloin 10v paikkeilla.

Nyt perhejuhannus lasten ja näiden perheiden kanssa, lastenlapset 2v3kk, 1v2kk,4kk ja 2vk.

Täytyy sanoa että paljon raskaampi juhannus nyt, kun mummona ajattelen että nuoret saisi edes hetken rentoutua lapsiperhe kiireistä.

Kiva että kerroit viikon tarkkuudella lastenlasten iät ja lukumäärän. Mielellään olisin kuullut päivän tarkkuudella mutta tämän täytyy ilmeisesti kelvata tähän hätään.

Ja sinä raukka uskoit että ne oli ihan just noin?

Vierailija
27/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 7-vuotiaana olettaisin viettäneeni juhannusta perheeni kesken. Lapsuuden kotini sijaitsee aivan metsän keskellä, naapureihin yli kilometri matkaa,tuolloin ei mökkiläisiäkään suhaillut vielä ohi, joten rauhallista ja hiljaista oli. Isällä oli tapana pystyttää nuoret koivut rappusten pieleen, torppa oli siivottu lattiasta kattoon ja mäntysaippuan tuoksuiset räsymatot melkein joka huoneessa. Usein meillä oli kissanpentujakin jo tuohon aikaan kesää, ja niiden touhuja seurattiin. Aurinko paistoi aina lapsuuden juhannuksissa, isä grillasi pihalla tiilistä tehdyssä grillissä, sisällä äiti kattoi pöytää ja laittoi salaattia meidän lapsien avustuksella. Juhannussauna ja isän tekemät vihdat kuuluivat myös aattoon. Myös lauantaina käytiin saunassa, se oli meillä saunapäivä.

Tämän vuoden juhannuksena oltiin miehen kanssa kotona, kokkoa käytiin katsomassa ja vähän ajelemassa kaupungilla. Perus viikonloppu, ei alkoholia eikä grilliruokaa. Asiaan vaikutti varmaan se että usein on loma alkanut juhannuksesta niin on maalle lähdetty, nyt ei.

Vierailija
28/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten ex-anoppilassa. Odotettiin sukulaisvieraita lähimökiltä ja "juhannus" alkoi vasta heidän tultuaan paikalle puolen yön aikaan, kun olivat päättäneetkin saunoa ensin. Anoppi kiukutteli, eksä murjotti, mulla oli nälkä ja tylsää. 

Nyt itsekseen kotona, ihana rauha ja omat aikataulut. 

Vierailija
29/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten varmaankin saunoin mökillä, tein vihdan, söin sipsejä ja makkaraa, kävin uimassa jne.

Nyt kyhjötin yksin rupuisessa yksiössäni av-palstaa selaillen.

Vierailija
30/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mutta villi veikkaus että kuusivuotta saamana vuonna täyttävänä olen sitä ihan isovanhempieni mökillä perheeni kanssa viettänyt. Vaihtoehtoisesti purjehtimassa saaristossa merellä, perheen kanssa tietty sekin. Mökillä ollessa aina sytytettiin kokko ja saunottiin ja juostiin uimassa. Grillattiin ja paistettiin muurinpohjalettuja. 

Nyt olin yksikseni kotonani ja lähinnä nautin pitkästä viikonlopusta töitten jälkeen ja opiskelin kesäkurssiani eteenpäin. Oli kyllä vähän fiilisteltävä joten grillasin itsekseni ja saunastakin nautiskelin illan hämärässä kotonani :) Ja kattelin leffoja. Vaihtelua viimevuosiin kun on juhlittu kaveriporukalla yms., nyt ei vaan ollut energiaa mennä mihinkään, sääkään ei yhtään houkuttanut.

Vierailija
31/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten vietin juhannuksen kavereiden kanssa jossain yleisötapahtumassa (viimeinen juhannukseni sinkkuna). Selvin päin, niin kuin aina.

Tänä vuonna olimme perjantaina mieheni sukulaisten luona, ja lauantain minun sukulaisteni luona. Tämän päivän olemme kotona kaupungissa, oman perheen kesken.

Tyytyväinen juhannuksen viettäjä.

Vierailija
32/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa samalla tavalla kuin nytkin eli omassa erinomaisessa seurassani. Saunoin, laitoin hyvää ruokaa ja nautiskelin rauhasta. Pyhinä ajelin todennäköisesti paria sukulaista tervehtimään. Nyt erona on se, että kävin näiden sukulaisten haudoille istuttamassa kukat aattoaamuna. Muuten vietto jatkui entiseen malliin, vaikka paikka onkin vaihtunut.

Vierailija
33/33 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt niin monenlaista juhannusta etten muista mitä 20v sitten tein. Lapsena olin joko maalla sukulaisten luona tai vanhempien kanssa seurasaaressa tai ihan kotona. Teininä olien bilettänyt Mustikkamaalla, jossa tuohon aikaan oli nuorison juhannusbileet. Olen myös ollut kotibileissä, festareilla ym. Myöhemmin olen viettänyt muutaman juhannuksen ulkomailla, joskus ihan yksinkin kotona. Nyt olin ystävien kanssa täällä kotistadissa meren äärellä kokkoa katsomassa ilman sen kummempaa juhlimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi