Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi huuhaa korkeakoulututkinto?

Vierailija
24.06.2017 |

Tai maisteri,
Itsellä tulee mieleen ainakin joku 1600-luvun taiteen maisteri

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolten "tutkimus"

Vierailija
62/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovinisti kirjoitti:

Sukupuolten "tutkimus"

Aivan, koska niitä sukupuoliahan ei ole olemassa. Mitäpä niitä tutkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolittuneen nais/miestutkimuksen tutkinnot. Tasa-arvo on tärkeä asia, mutta nämä umpiteoreettiset todellisuudesta vieraantuneet kummallisuustutkijat johtavat näihin ylitulkintoihin sukupuolineutraliteetista.

Järkeäkin saisi edelleen käyttää, mutta kun näiden hörhöystävät ovat päässeet jakamaan virkoja ja apurahoja, niin tähän on tultu.

Mietitäänpä sukupuolentutkimusta, joka muuten ei ole oma tieteenalansa vaan poikkitieteellinen asia, jovoi hyödyntää, mutta pelkästään sillä ei Suomessa todellakaan voi valmistua. Olen nähnyt sukupuolentutkimuksen piirissä tutkimuksia mm. isyydestä, miehiin tai naisiin kohdistuvasta väkivallasta, leskeydestä, rikollisuudesta, työttömyydestä, asunnottomuudesta. Oleellista on, että mikäli näitä ei tutkita sukupuoliorientoituneesti, pienemmässä asemassa oleva ryhmä jää näkymättä. Vanhemmuus esim. olisi sukupuolineutraalitutkimusaihe, mutta onko isyys ja äitiys sama asia? Millä tavalla nainen asunnottomana on erilaisessa asemassa kuin mies? Jos tutkitaan pelkkää asunnottomuutta, niin 9/10 on miehiä, naisten ääni ei kuulu. Jos puhutaan kotiväkivallasta, niin miehiin kohdistuva väkivalta ei saa ääntä ilman sukupuolisensitiivistä otetta jne.

Vierailija
64/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofiaan kallellaan olevat, "sukupuolitutkimukset" ja harvinaiset kielet ja kulttuurit nyt ainakin. Ajattelen eri toten valmistuvan kannalta. Kannattaa olla verkostot kunnossa työllistymistä ajatellen.

Vierailija
65/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs argeologi uudelleenkouluttautui röntgenhoitajaksi, koska oli argelogin korkeakoulututkinnolla saanut vain kesätöitä.

Että ihan "argeologi"!

Vierailija
66/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himanen on esimerkki huuhaa akateemisesta. Hän latelee itsestäänselviä latteuksia, joihin ei oikeasti minkäänlaista ajatustyötä vaadita. Sen sijaan imagoa on pitänyt rakentaa huolella. Miksi hänellä on vain pamfletteja, eikä vertaisarvioituja julkaisuja. No, jokaisen pitäisi edeltävästä ymmärtää miksi.

Vierailija
67/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folkloristiikka, eli kansanrunoustiede

Naistutkimus

Markkinointi (tiedettä?)

Politiikan tutkimus ym. hallintotieteet

International business commucation ym. höpöhöpö viestintäohjelmat

Vierailija
68/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi ehkä vähän. Sosionomiopiskelijat itse sanovat, että koulutus on välillä aivan turhanpäiväistä lätinää ja lisäksi sosionomia paikkaa esim. Sairaanhoitaja, etenkin terveydenhoitaja koska on myös ohjaaja, lähihoitaja, sosiaalityöntekijä, lastentarhanopettaja...

Arvostan kyllä sosionomin töitä en minä sitä meinaa. Mutta mielestäni moni ammatti kykenisi tekemään sosionomin töitä.

Vierailija
69/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi ehkä vähän. Sosionomiopiskelijat itse sanovat, että koulutus on välillä aivan turhanpäiväistä lätinää ja lisäksi sosionomia paikkaa esim. Sairaanhoitaja, etenkin terveydenhoitaja koska on myös ohjaaja, lähihoitaja, sosiaalityöntekijä, lastentarhanopettaja...

Arvostan kyllä sosionomin töitä en minä sitä meinaa. Mutta mielestäni moni ammatti kykenisi tekemään sosionomin töitä.

Alapeukutin itekki tän :D

T: sama kirjoittaja

Vierailija
70/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estetiikan maisteri, antropologi, sosiologi ym. Kaikki tuntemani sosiologit ovat joko työttömiä tai tekevät hanttihommia, esim. siivous ja postinjako.

Vierailija
71/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin paikkoihin tosiaan haetaan sosionomia TAI sairaanhoitajaa.

Mutta pystyykö sairaanhoitaja tekemään esim. kunnan sosiaaliohjaajana töitä, on toinen juttu.

Vierailija
72/72 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, minusta tulee parin vuoden päästä taidehistorioitsija, jonka erikoisala on1600-luvun taide. Varsinkin vanitas- aihe on mielenkiintoni kohde. Ja jatkan väikkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi