Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä joka pitää haarukkaa oikeassa kädessä?

Vierailija
24.06.2017 |

Veljeni väittää että hän voi tehdä niin, koska haluaa ja tuntuu paremmalta. Mun mielestä sosiaalinen yleinen tapa menee edelle ;(

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa kädessä haarukkaa pitävät syövät myös monesti niin,että haarukan piikit "ylöspäin" eli lastataan haarukkaan ruokaa syödessä.Tapoja on monia ,mutta kiinnittää vaan monesti tuokin huomion.

Mä olen usein haarukka oikeassa kädessä siihen "lastattuani" miettinyt, että miksi ihmiset tekee syömisestä niin vaikeaa! Miksi on.hienoa syödä haarukka vasemmassa kädessä ja laittaa ruokaa sinne haarukan väärälle puolelle, päälle, kun muotonsa vuoksi ruoka paremmin pysyy, jos haarukka on samoin päin kuten lusikkakin.

Mutta hei. On kai se hienoa :) Mä en ole hieno, vaan ajattelen, että on kiva kun on keksitty ruokailuun apuväline, haarukka, joka järkevästi käytettynä on todellakin apuväline.

Vaikeaksi menee hienostelu tosiaan. Muistan lukeneeni että kun syödään herneitä haarukalla "oikein", niitä ei saa keihästää piikkeihin, ei sekoittaa erinäisiin tahnoihin, eikä käyttää haarukkaa nurin päin.

Vierailija
42/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän haarukkaa oikeassa kädessä sen jälkeen kun olen pilkkonut ruuan. Joku ongelma? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ruoka syötiin käsin. Haarukka keksittiin, koska muotiin tulivat myllynkivikaulukset, ja käsin syöminen ei enää onnistunut ison kauluksen takia.

Vierailija
44/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia. Siihen vielä lippalakki niin kruunaa kaiken. 

Vierailija
45/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junttimaisinta maailmassa on salaatin syöminen haarukalla ja veitsellä. Itse asiassa sama pätee pehmeään kalaan.

Todellakin tämä. On varma rahvaan merkki että syö salaattia, missä ei ole mitään pilkottava haarukalla ja veitsellä. 

Vierailija
46/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa kädessä haarukkaa pitävät syövät myös monesti niin,että haarukan piikit "ylöspäin" eli lastataan haarukkaan ruokaa syödessä.Tapoja on monia ,mutta kiinnittää vaan monesti tuokin huomion.

Mä olen usein haarukka oikeassa kädessä siihen "lastattuani" miettinyt, että miksi ihmiset tekee syömisestä niin vaikeaa! Miksi on.hienoa syödä haarukka vasemmassa kädessä ja laittaa ruokaa sinne haarukan väärälle puolelle, päälle, kun muotonsa vuoksi ruoka paremmin pysyy, jos haarukka on samoin päin kuten lusikkakin.

Mutta hei. On kai se hienoa :) Mä en ole hieno, vaan ajattelen, että on kiva kun on keksitty ruokailuun apuväline, haarukka, joka järkevästi käytettynä on todellakin apuväline.

Vaikeaksi menee hienostelu tosiaan. Muistan lukeneeni että kun syödään herneitä

Herneet esim kuninkaan illallisilla pitää nimenomaan keihästää joka ikinen. Googleta. 

Vierailija
47/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jo saavutus syödä haarukalla ylipäätään :D Yleensä kotona syön ruokaa kuin ruokaa lusikalla (paitsi nyt tietty jotain pizzaa tms.). Syöminen hoituu helpommin ja nopeammin lusikalla, ja kyllä sillä tarvittaessa pystyy leikatakin pehmähköjä ruokia, esim. pyöryköitä.

Ihmisten ilmoilla sitten syön haarukalla, mutta veistä käytän silloinkin vain, jos oikeasti täytyy leikata jotain mihin haarukka ei pysty.

N/43

Vierailija
48/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haarukkaa ei edes kuulu pitää oikeassa kädessä, se on joka tapauksessa oikeassa kädessä ollessaan väärässä kädessä, eli vasemmassa kädessä. Mikä se kysymys oli...?

Vierailija
49/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienommissa porukoissa pöytätapoja ei tarvitse miettiä, ne tulevat selkäytimestä.

Vierailija
50/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näköjään pitää lounaspaikoissa nykyään koska vasurilla pitää syödessä samalla räplätä kännykkää.

Vierailija
51/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielipidettä tähän. Syön aina lusikalla.

Vierailija
52/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni on vasenkätinen. Hänellä on aina haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa kädessä.

Sama mulla. Toisin päin syöminen ei ole yhtä luontevaa. 

Vierailija
53/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamppu on poliisilla aina vasemmassa kädessä ja asiakas oikeassa. 

Vierailija
54/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että taitaa olla vasenkätinen. Meidän perheestä puolet on. Jokainen syö miten syö, kunhan syö.

Vierailija
55/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän haarukkaa oikeassa kädessä sen jälkeen kun olen pilkkonut ruuan. Joku ongelma? 

Samoin..Syön mikä minulle on luontevinta ...En tarvitse kenenkään ohjeita ,

Vierailija
56/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK. Sulla on liian helppo elämä, jos jaksat tuollaisella päätäsi vaivata. 

Vierailija
57/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeakätiselle on luonnollista pitää haarukkaa oikeassa kädessä. Kun haarukat tulivat Eurooppaan 1400-luvulla, niitä pidettiin pirun atraimina joten niitä ruvettiin käyttämään väärällä kädellä. Eli tapa on vanhaa taikauskoa.

Ah, kiitos tästä! 

Vierailija
58/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tyhmempää ongelmaa olla, ap? Pitäisikö sinun mennä asumaan sota-alueelle ;) 

Vierailija
59/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Ei ihmistä kummempi. Näin molempikätisenä ei kiinnosta mitä joku ajattelee asiasta joka ei oikeastaan hänelle lainkaan kuulu. 

Vierailija
60/86 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että sillä ihmisellä on omat aivot, joita vieläpä käyttää.